Mazda 626 GD F2 '88 Coupe GLX

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez elfeti » 17 wrz 2014, 20:49

Witam,

Widziałem kilka już wpisów i prób przywrócenia młodości 626 Coupe które czytałem z zaciekawieniem. Jak już pisałem w powitalni trafiła mi się sztuka w całkiem niezłym stanie, chociaż to jeszcze się okaże.
Plan jest by przywrócić ją do lat świetności bez większych zmian – ma być ori i tyle. Oczywiście czas pokaże co z tego będzie na razie jestem dobrej myśli. Auto kupiłem osobiście od Niemca i na razie walczę z prozą życia i urzędami. Jak tylko Mazda dostanie tablice na pewno dodam kilka zdjęć i na bieżąco info z prac mechanicznych i odbudowy.

Marka: Mazda
Model: 626 Coupe
Silnik: F2 85kW
Kolor: K3 Sunbeam silver metallic
Data produkcji: 1988
Kraj przeznaczenia: NIemcy

Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyberdach
– centralny zamek
– spojler tylnej klapy
– tempomat
– brak ABS'u

Dodatkowo auto stoi na 15 calowych felgach Zender, które oczywiście lata młodości podobnie jak Mazda mają już za sobą. – felgi odmalowane!
Zima felgi ori od RX-7 15"

Przebieg z licznika: 180 tys

Postęp prac na dzień dzisiejszy:

30-09-2014
– wymiana przewodów hamulcowych elastycznych
– wymiana płynu hamulcowego
– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód
– nowe łączniki przód i tył
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów
– simering przedni
– wymiana uszczelki miski olejowej, plus czyszczenie i malowanie, trochę ją już rdza od zewnątrz brała
– wymiana oleju na półsyntetyk, plus filtr
– nowy pasek rozrządu (rolki idealne) mechanik zdecydował by nie ruszać
– szczęki hamulcowe tył i tłoczki – regeneracja
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana płynu wspomagania i chłodniczego
– nowy filtr powietrza i paliwa

01-11-2014
– mycie silnika i podwozia
– konserwacja podwozia

20-12-2014
– wymiana przełącznika ogrzewania tylnej szyby (stary raz działał, raz nie)
– wymiana pasków PK
– wymiana uszczelki pod pokrywą (jeszcze raz, tym razem na Reinz'a, poprzednia i tak puszczała

18-06-2015
– wymiana amortyzatorów przód
– wymiana tarcz hamulcowych
– wymiana klocków hamulcowych
– wymiana oleju na MOTUL 4100 POWER 15W-50

07-2016
– wymiana oleju z filter

05-2017
– wymiana oleju z filtrem
– regeneracja rozrusznika

W dalszym planie:
– pranie tapicerki
– wymiana sprężyn na (lekkie obniżenie auta)
– tylne zawieszenie (stare ciagle sprawne)

Poszukiwane części:
– prowadnica szyby

Na stanie:
– błotnik lewy przedni
– nowe wahacze tył
– migacze na błotniki
– rezystor dmuchawy

Obrazek

I pierwsze kilometry nawinięte... stan obecny :)



Na pewno będą kolejne zdjęcia...

30.09.2014 Mazda dostałą blachy, jeszcze ubezpieczenie i będę mógł zabrać ja na myjnię ;) Niestety pani w ubezpieczalni pomyliła auto historyczne z zabytkowym i dziś już nie udało się wszystkiego załatwić.
Załączniki
DSC_1028.JPG
DSC_1030.JPG
DSC_1108.JPG
Coś mi przełącznik jeden nie pasuje – ten obok regulacji lusterek i na dodatek wydaje się nie podłączony.
DSC_1109.JPG
Fotele jak nowe, tylko pranie na wiosnę się przyda.
Ostatnio edytowano 11 lip 2017, 22:48 przez elfeti, łącznie edytowano 12 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Bartg » 17 wrz 2014, 21:11

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Fajnie, że taki klasyk będzie po Łodzi jeździł, felgi też mega z epoki, odnowić, może przepolerować ranty i śrubki i będzie pięknie <ok> Dodaj proszę więcej zdjęć i koniecznie na serwer MS (opcja załącznik przy edycji posta na górze).
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Payorez » 9 paź 2014, 18:32

Witaj w gronie 626 gd :D

Śliczna sztuka :D aż mnie wzięło na przemyślenia, czemu się na coupe nie zdecydowałem, tylko sedana w dieslu :D

ps
"– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód"

ile kosztowały poszczególne wymiany? bo mnie też to czeka, jak "moja" pojedzie i wróci od blacharza :)

pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Danmazda » 9 paź 2014, 18:49

Oj kiedy ja widziałem taką piękną Mazdę, chyba z 10 lat temu. Dbaj o nią bo to rarytas :)
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Szyna » 9 paź 2014, 20:40

Się moda zrobiła na te GD :P Jak zaczniesz ją rozbierać to nie sprzedawaj i nie zniechęcaj się od razu :D One tak maja. No chyba ze faktycznie będzie igła czego osobiście życzę :)
Powodzenia w pracy i wytrwałości bo na pewno się przyda.
Chciałbym kiedyś w końcu zobaczyć więcej GD na zlocie niż tylko moją ;)
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez elfeti » 9 paź 2014, 21:04

Payorez napisał(a):ps
"– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód"

ile kosztowały poszczególne wymiany? bo mnie też to czeka, jak "moja" pojedzie i wróci od blacharza

pozdrawiam!


Kurcze dokładnie nie pamiętam, zestawy naprawcze chyba niecałe 30 pln sztuka, plus kupa roboty przy czyszczeniu, papier wodny etc. Robiłem razem z tyłem. Tłoczki coś niecałe 40 szt, szczęki kupione na wyprzedaży w 4cars, chyba 30 pln komplet :D – chyba jeszcze są bo tarcze chyba ostatnie kupiłem w promocyjnej cenie... Wahacze można kupić zamienniki ale te tanie to o kant d. Powiem tak na razie na same naprawy wydałem 1400 plus części w sumie już 3 z przodu :( ale się nie zrażam... Wiedziałem, że tego typu projekt tani nie będzie.
Do zrobienia wahacze tył. Na razie jest sztywno ale gumy już sparciałe a nigdzie w PL nie mogę znaleźć tego poprzecznego – regulowanego więc pewnie skończy się na regeneracji tych co są...

W weekend może będą jakieś foty. Jak pogoda dopisze biorę się za mycie silnika i podwozia. Muszę też nawiew zrobić bo działa tylko na 3 i 4 biegu i chyba przełącznik ogrzewania tylnej szyby, gdyż nie działa. Potem szukam lakiernika by zrobić próg (póki nie ma rdzy) i "lotkę", jeszcze parę dupereli do piaskowania i malowania muszę oddać. W tym roku raczej nic więcej nie zrobię ze względów finansowych <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez ArteK » 9 paź 2014, 21:29

Fajnie, że chcesz ją zostawić w oryginalnym stanie, coraz mniej się ich widuje na ulicy. Dbaj o nią i walcz, tak jak Szyna wspomniał nie poddawaj się bo jeszcze kupa roboty przed Tobą ;).

Życzę braku rdzy <diabełek> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Payorez » 10 paź 2014, 18:25

U mnie tylne wahacze póki co się trzymają, a w przednim mam tuleje do wymiany. Czemu chcesz wymieniać całe wahacze, a nie tylko tulejki? A propos regeneracji, to ja nie wiem skąd ja tylną belkę załatwię :D bo już jest ładnie pordzewiałą, chyba że spawanie. A regeneracja hamulców też mnie czeka :/.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez elfeti » 12 paź 2014, 19:14

Payorez napisał(a):U mnie tylne wahacze póki co się trzymają, a w przednim mam tuleje do wymiany. Czemu chcesz wymieniać całe wahacze, a nie tylko tulejki? A propos regeneracji, to ja nie wiem skąd ja tylną belkę załatwię :D bo już jest ładnie pordzewiałą, chyba że spawanie. A regeneracja hamulców też mnie czeka :/.


Gdzieś czytałem, że problem jest z gumami do tylnych wahaczy, a i już same w sobie nie wyglądają tak dobrze jak te przednie... wszystko czas pokaże...

A teraz by nie było kolorowo kilka zdjęć tego co jest do zrobienia na teraz:

Obrazek
Lampę i blendę już mam w zapasie...
Obrazek
Obrazek
Rdza była posmarowana "brunoxem" teraz wygląda po wyczyszczeniu lepiej ale i tak chyba będzie trzeba mały kawałek wyciąć... podłoga – nadkole z lewej strony, tył.
Obrazek
Felgi w większości już do gołego aluminium pozbawione lakieru ale na pewno zostają więc czeka je renowacja.
Obrazek
wygłuszenie "ładnie" poklejone ale pewnie już nowego nie dostanę.
Obrazek
I ostatnia, najmniejsza ale wkurzająca usterka... czyli rezystor dmuchawy. Nie ma może ktoś na zbyciu albo wie czy i gdzie to zregenerować, jedna ze "sprężynek" drutów oporowych jest przerwana.

A tutaj link jak by ktoś potrzebował oznaczenie GLX do pobrania i wydrukowania na foli. Zrobione od zera ze zdjęcia ponieważ też mi jednej naklejki brakowało ;)

https://drive.google.com/file/d/0B9HAq4LM8-R8MV9iOUpoUGxEc3plYi1jZnduSWVZbW1qYzQw/view?usp=sharing
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez ArteK » 12 paź 2014, 19:58

W kwestii walki z rdzą polecam zdemontować większość środka i obejrzeć dokładnie co się dzieje – jeśli czegoś nie widać nie znaczy, że tego tam nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Payorez » 12 paź 2014, 22:31

u mnie też dmuchawa działa na 3 i 4 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 14 paź 2014, 20:38

Odnośnie dmuchawy ;) viewtopic.php?f=434&t=537
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez elfeti » 2 lis 2014, 11:16

Odnośnie dmuchawy to Mazda w Łodzi chciała 400 pln za nowy rezystor <glupek2> <glupek2> Więc zmierzyłem średnicę drutu oporowego i zakupiłem 2 metry takiego 0,4 mm (przydała by się jeszcze "zalewa" termoprzewodząca, czy jak to się nazywa) ale suma summarum obeszło się bez tego :) wystarczył konektor żeński Obrazek
który został zaciśnięty na pękniętym drucie i na razie dmuchawa działa na wszystkich biegach <jupi>

Wykorzystując 1 listopada jako dzień wolny od pracy, także dla zaprzyjaźnionego zakładu mechanicznego udało mi się wykorzystać kanał na cały dzień i zrobić podłogę przed zimą. Na zdjęciu tylko część roboty.

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Payorez » 2 lis 2014, 20:14

Pod baranka dałeś coś jeszcze? Myłeś mega dokładnie podłogę przed zabezpieczaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez elfeti » 2 lis 2014, 20:35

Aż tak dokładnie nie myłem, tzn zwykłym "kerszerem" po czyszczeniu odtłuszczałem, potem podkład epoksydowy tam gdzie czyściłem i na to boll (bo takiego używałem)...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Pudzian84 » 16 lis 2014, 09:35

Widzę następna fajna coupe
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez elfeti » 7 gru 2014, 13:56

Zima idzie, postęp prac się spowolnił. Niestety nie mam warunków, auto jest codziennie eksploatowane i jak na razie 100% zadowolenia. Cały czas poszukuję kilku dupereli wnętrza, jakieś spinki itp.
Zdobyłem przełącznik ogrzewania tylnej szyby (czasami coś nie chce zaskoczyć)i rezystor dmuchawy, chociaż patent z postu wyżej sprawdza się jak na razie.

Udało się znaleźć dawcę kilku części, niestety wersja kombi więc niewiele pasuje, za to jak by ktoś coś chciał to mam namiar na właściciela, podobno silnik sprawny, wszystkie szyby całe ;) ale podłoga już kwitnie więc do odbudowy się nie nada :P Do tego jeszcze pod Łodzią stoi wersja Coupe na części :D

Oby do wiosny!

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 gru 2014, 14:24 przez elfeti, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Majk500 » 7 gru 2014, 14:02

Fotka nie działa :( Co konkretnie potrzebujesz? Mam GD coupe na dawcę, także pisz. Nie wszystko z niego sprzedaję ale może akurat się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez elfeti » 7 gru 2014, 14:27

Dzięki za propozycję. Dogadałem na razie kilka części tu pod łodzią. Lewy migacz – ten ma jeden zaczep uszkodzony, grill – obecny ktoś wcześniej polakierował i łuszczy się farba, ori był czarny tak jak lusterka (niestety te też pomalował), rezystor (biorę na zapas), może koła – na czymś muszę się toczyć jak oddam felgi do renowacji ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2014, 08:42
Posty: 24
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88

Postprzez Majk500 » 7 gru 2014, 16:32

Mam komplet ori alusków 15" jakie wyszły na mx-ie ;)
Ale spoko, jak co to pisz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy