Mazda 626 GE KL-DE '94 2.5i V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez rafał88 » 4 wrz 2017, 00:31

Imitacja mowisz.. Ciekawe ze mi po tej imitacji olej nje znika i silnik pracuje jak nalezy a lekko nie ma ;) Zrob kl na oem gratach to zobaczysz ze ta imitacja srogo bedzie kosztowac ;p Wolalbym taaka imitacje niz kupic kolejny motor, chyba ze sie nie bedzuesz wiazal z autem na kolejne 3-5 lat. Dzwiek wg mnie tez spoko ,przyjemny dla ucha pewnie na zywi inaczej;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez chmielu_KL » 4 wrz 2017, 06:32

Widocznie inaczej rozumiemy remont, w którym to robi się wszystko. Remont to remont, wywalasz wszystko, planujesz, szlifujesz itp. No nie bardzo chcę robić ten silnik bo chociażby mocą nie powala, a znam seryjne KL'e gdzie mają lekko 170km :) czekam na info odnośnie gratów do KL'a i zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 4 wrz 2017, 09:24

Tylko jakbyś sie doinformował w mazdach honowania jako tako mnie mozna/nie wolno robic w cylindrach bo czyms to jest nasmawrowane powlekane i wątpie aby ktos w Pl to ogarniał ;) Słuchaj ale tez po kiego tak robic skoro jednostka sie kreci?? Pierscinie i uszczelnie zrobic i tyle, skoro przejechała x kkm to przejdzie kolejne. Aaa to jak sie remont robi powinno robic kazdy raczej wie tylko czy masz 20 koła na taki remont?? :>

Ale co ma kawał metalu do mocy?? Tutaj oczujnikowanie duzo moze zepsuć albo działanie czujnikow. Chyba,ze kompresja słaba no to jej nie bedzie , ale tak to te silniki widzisz jaka moc była katalogowo. A ze inni maja wiecej noo to widac dobrze trafili i własnie niektore z jednostek sa po imitacji remontu jak to nazwałes ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez chmielu_KL » 4 wrz 2017, 14:20

Odpowiedź co do części dostałem, myślałem że wyjdzie dużo więcej, jeżeli miałbym robić ten silnik to poleciałbym takim setupem:

– pierścienie nominalne
– uszczelniacze zaworowe
– uszczelki pod głowicę
– uszczelki pod pokrywy zaworów
– uszczelki kolektora ssącego
– uszczelki kolektora wydechowego
– uszczelniacze wałków rozrządu
– uszczelniacz przedni wału korbowego
– panewki korbowodowe

Wiadomo, że jak się rozbierze to się zobaczy czy coś jeszcze trzeba będzie zrobić, ale chciałbym na wyżej wymienionym zestawie zakończyć dłubanie w silniku.

Jeszcze kwestia oleju, po 1tyś od wymiany tych gratów zalałbym coś innego niż 10W40 – kwestia czy 5W30 – 5W40 – 5W50 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 4 wrz 2017, 14:55

Nooo i to wystarczy. Olej 5w30 a nie jakies wynalazki, ewentualnie 5w40 i tyle. I to nie wazne czy na "docierke" czy juz przy eksploatacji i wymianach co 10kkm. Leje sie jeden olej i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez chmielu_KL » 4 wrz 2017, 15:02

No właśnie piszą mi, że na pierwsze zalanie to 10W40 i po 1 tyś wymiana na docelowy 5W ... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 4 wrz 2017, 15:37

Nie wiem po co takie akrobacje skoro do mazdowskich silnikow 5w30 ma byc. I nie koniecznie po tysiaku zlewka, ja chyba 2 kkm zrobilem od remontu i dopiero zlewalem. I ciagle leje jedna i ta sama klase oleju,raz mnie poniesło z C3. Jak chcesz lej 10w40 zawsze to 20 zyla w kieszni zostaje <rotfl> Ale tak 5w30/40 lej i nic innego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:03.
Powód: zdedna dyskusja

Postprzez chmielu_KL » 5 wrz 2017, 15:43

Po przespaniu się z różnymi myślami, oraz po długich rozmowach decyzja podjęta... <nie powiem>

Marzec, miesiąc w którym silnik opuści budę i zostanie rozebrany do wymiany wszelkich uszczelniaczy, uszczelek, pierścieni i panewek.
Silnik ogólnie sprawuje się dobrze więc obstawiam, że obejdzie się bez szlifów itp... bo to już koszta które dla mnie są za duże i wtedy silnik wywalę.

Może ktoś mi wytłumaczy, jak to możliwe... że w drodze na zlot i ośrodek jadąc spokojnie bardzo spokojnie, sprawdzając rano na ośrodku bagnet był suchy, po dolaniu do pełna na bagnecie i jazdy do Łodzi troszkę agresywniej i szybciej po sprawdzeniu rano nie ubyło nic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:03.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:03.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:04.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:05.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:05.
Powód: zdedna dyskusja

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 7 wrz 2017, 23:05.
Powód: zdedna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy