Mazda 626 GE KL-DE '94 2.5i V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez chmielu_KL » 5 wrz 2017, 22:40

Dobra, to nie temat na tego typu dyskusje, proszę robić to gdzie indziej. Moje pytanie tylko jak w końcu z tym docieraniem ? na docelowym oleju na jakim będzie jeździć czy na innym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Bo_Lo » 6 wrz 2017, 01:08

Szkoły są różne.Ja bym na twoim miejscu zapytał Jakse lub Tadziola.Maja już tych silników trochę za sobą i myślę że podpowiedza dobrze.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez rafał88 » 6 wrz 2017, 09:14

WOW :| Ale Jurand ma tu 1000% racji i Bolo, zreszta juz jest kilka szt kl po remoncie i wywalonej panewce po tych olejach do upalania., nie bede dalej drązył tego bo u kazdego to jest jak z <dupa> kazdy ma swoja ;) . Aaa rejmontowany silnik musi soe ułozyc własnie, dotrzec dlatego sie leje taki olej jaki ma byc docelowo,zadnych kombinacji i tak jest nawet teraz z nowymi jednostkami. I tez jest masa ludzi ktorzy własnie leją 5w30 i 40 do k serii i upalaja na torze i nic sie nie dzieje takze sie CHmielu nie cykaj jak bedziesz robił remont. Kup 5w40 i to lej od samego poczatku albo 5w30.
Nawet masz przyklad Majkiego z BA ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jurand » 6 wrz 2017, 12:54

Moja stara szkoła podpowiada mi, że po remoncie/zalaniu/zmianie mułu na syntetyk lejesz olej docelowy,
autko robi brum brum na placu lub robisz kilka km na spokojnie ale tak żeby się rozgrzał.
Olej precz i zalewasz na 500...1000 km. Po tym to samo – zlewasz zawsze ciepły!
To co miało wylecieć powinno wylecieć wraz z olejem lub zostać w filtrze!
Trzecie lanie to już na kilka tysięcy kilometrów.
WAŻNE! – za każdym razem z wymianą filtra oleju !!
A potem... <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez chmielu_KL » 26 wrz 2017, 14:51

Żeby nie było, że temat umarł... to szykuje się wymiana całego układu wydechowego, był kilka razy ratowany spawaniem itp, lecz już mnie irytuje, po ok 2 tyg znowu gdzieś zaczął pukać o podłogę itp...
na razie rozglądam się za czymś w sensownym pieniądzu, razem z kolektorami z kwasu 6-2-1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Matthew90 » 26 wrz 2017, 14:53

Mnie też to nie ominie. Non stop spawany i non stop gdzieś przepuszcza, zresztą środkowy wygląda jak wygląda hehe. Powodzenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Płomień » 26 wrz 2017, 14:55

Ło panie, za kompletny wydech z kwasu z kolektorami do V6 zapłacisz tyle, że taniej wyjdzie kupić tiga, troche materiału i samemu nauczyć się spawać kwasiaka :D
Kolektory chcesz zrobić kopię ori, czy coś zmieniasz?
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez chmielu_KL » 26 wrz 2017, 15:15

Kolektory kupuję gotowe np. z TurboWorks, a co do reszty to pewnie znajdę jakiś speców w tym to mi zrobią :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez sylwo » 6 paź 2017, 18:15

Moim zdaniem mechanicy zalecają lać po remoncie olej 10W40 ponieważ lepiej zmienić go dwa razy co 5tyś km (albo nawet mniej) niż lać "docelowy", który zazwyczaj jest droższy. Więc po co lać docelowy(?) ewentualnie tylko jeśli ma się za dużo kasy albo olej jest tani. Mój KL nie pije oliwy od pół roku praktycznie w ogóle a po remoncie latałem na 10W40 2tyś km. I raczej wątpię, że ma to jakieś wielkie znaczenie czy jest to 5 czy 10W jeśli mówimy tylko o przebiegu do 10tyś km. Pierścionki tak szybko się nie docierają a jeśli się docierają to już jest problem innej kwestii :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jurand » 6 paź 2017, 21:35

Do wypłukania syfu po remoncie do rozgrzania silnika i wylania to się zgodzę ale ja używam np. oleju 5W40 za 25 zeta za litr to nawet 2 wymiany do 5000 km nie majątek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Biniu » 7 paź 2017, 06:39

Chyba mozna te 58 zl odzalowac na porzadny olej o odpowiednich parametrach?

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... nthetic-4l
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez jurand » 7 paź 2017, 10:03

58 zeta za 4L?
To już sam nie wiem <lol>
Mój Lotos syntetic plus się sprawdził, auto go nie pije, nie dymi, pod korkiem bursztynowy kolor. Tarcze i klocki też mam polskie (a miały się wykrzywić na pierwszej kałuży!), wydech polski, polskie wszystkie filtry. Więcej wiary! W kraju nad Wisłą produkuje się naprawdę porządne rzeczy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez sylwo » 7 paź 2017, 17:00

Już nie wnikajmy jaki olej i za ile ale pomyśl, że go wylejesz dość szybko... i o to chodzi w wymianie oleju po remoncie żeby nim opłukać silnik. To jak z myciem zębów – nie wypijesz wody, którą płuczesz więc nie musi to być woda mineralna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jurand » 8 paź 2017, 11:48

Kończąc dyskusję: dobrze jak by to była chociaż kranówka a nie woda z kałuży <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez chmielu_KL » 28 paź 2017, 11:47

Pojawiają się pytania czemu zamknąłem wątek itp... wszystko jest okej 626 jeździ odpukać nic się nie psuje jest tak jak było. Po cięższym okresie w życiu wracamy do świata żywych – jakieś nowości dopiero w przyszłym sezonie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez chmielu_KL » 31 paź 2017, 20:23

;)
1.jpg
2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez jurand » 31 paź 2017, 21:40

Normalnie tajemniczy Don Pedro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez chmielu_KL » 9 lis 2017, 21:47

Dzięki franek <spoko>
IMG_20171109_210413.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Matthew90 » 9 lis 2017, 22:18

Taki ładny korek, że aż chce się odkręcać:P byle jak najrzadziej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez chmielu_KL » 12 lis 2017, 10:32

Matthew90 napisał(a):Taki ładny korek, że aż chce się odkręcać:P byle jak najrzadziej ;)


Niestety, dość często muszę go odkręcać – czysty przykład: wracając ze zlotu pod ośrodkiem dolałem litr oleju. I dopiero po 4,5 tyś km, ma bagnecie pokazała się połowa. Dolałem pod full zrobiłem ledwo 200km sprawdzam i bagnet suchy ... już mam dość, jeżeli będę gdzieś jechał dalej to kilka razy w trasie trzeba będzie się zatrzymać na dolewkę ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy