Mazda 626 GE KL-DE '94 2.5i V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Biniu » 29 gru 2017, 11:38

Tendencja obecna na forum jest teraz taka, że silniki KL to badziewie. Padają, remonty drogie, nie trzymają seryjnych mocy.
A wg mnie to wszystko wyolbrzymianie. To jest zwykły silnik, sprawa jest prosta, mamy cylindry, tłoki, pierścienie, uszczelniacze. Wszystko trzeba dokładnie pomierzyć, zeszlifowac jak będzie trzeba i dobierać odpowiednie pierścienie itd. Przy odpowiednim podejściu, zgodnym ze sztuką, zastosowaniu dobrej jakości odpowiednich gratów nie ma opcji by operacja się nie udała. To nie jest rocket science.
@Chmielu rób remont, przy okazji zetnij trochę bardziej główki, doprez silnik, a przed montażem podrzucić głowice na porting do SP garage i będzie [tiiit].
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 29 gru 2017, 12:15

Biniu napisał(a):Tendencja obecna na forum jest teraz taka, że silniki KL to badziewie.


Co najwyżej KLZE a nie KLDE. KLDE nadal można trafić w świetnym stanie z małym przebiegiem które nie dość że trzymają moc to jeszcze są w stanie mieć wyższą moc :D

Kwestia wszystko ceny. W przeciągu ostatniego pół roku stałem przed 2 słownie dwoma dylematami czy remontować czy kupować i wkładać inny silnik. W obu przypadkach gra była warta świeczki bo oba silniki trzymały moc jak żaden inny. W obu przypadkach zdecydowałem się wkładać inny silnik bądź kupować inny silnik. Za pierwszym razem wyszło to na dobre, za drugim, no coż to się na dniach okaże ale z tego co widzę raczej też dobry.

Wszystko zależy od twoich możliwości. Ja bym remontu sam nie zrobił a dawać komuś aby robił to też trzeba mu silnik dostarczyć czyli koszty transportu itp itd. Jak liczyłem to dla mnie takie całościowe koszta to okolice 10.000 i zaznaczam że to wszystkie koszta jakie bym poniósł, wliczając różnego rodzaju transporty benzynę itp itd.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez KUZAJ » 29 gru 2017, 15:44

marcinowozniako napisał(a):Jak liczyłem to dla mnie takie całościowe koszta to okolice 10.000 i zaznaczam że to wszystkie koszta jakie bym poniósł, wliczając różnego rodzaju transporty benzynę itp itd.

Czyli można założyć że minimalny koszt remontu to 8tys :)
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 30 gru 2017, 20:09.

Postprzez rafał88 » 29 gru 2017, 15:55

Mistrzostwo swiata...... Robilem raz wycene koledze ile koszowałyby graty do KL'a OEM wszystko !! prawie 9 tysiecy złociszy wyszło, pewnie jakis rabat wleciałby i moze zeszłoby z tysiak. Ale kurfwa 10 tysi za remont na zamienikkach nawet z płacac komus za wahe to chyba musiałby taha graty z japoni <rotfl>
I to wsio wsio wsio Oem kazdy detal element.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez marcinowozniako » 29 gru 2017, 16:02

KUZAJ napisał(a):Czyli można założyć że minimalny koszt remontu to 8tys :)


Dla mnie tak. Powtarzam dla mnie. Nie mam jak większość tutaj forumowych znawców możliwości i przede wszystkim umiejętności rozbioru silnika na części pierwsze aby odliczyć koszty robocizny które tez przeciez nie sa małe przy takim remoncie. Zdaje się że w grupie Łódzkiej dużo bylo robionych remontów za ułamek tej ceny pytam się tylko jak te silniki potem pracowały :D

Retoryczne pytanie gdyż znam odpowiedź na to pytanie <czarodziej>

A panowie chyba zapominają o tym że choćby wyciągnięcie silnika do remontu to tez jest koszt za który mechanicy sobie trochę kasy liczą. Powtarzam 10K to był mój koszt który bym musiał poniesc bo chyba niektórzy zapominają że auto nie jeździ za darmo a takie rzeczy jak olej czy to do skrzyni czy do silnika też kosztuje.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez chmielu_KL » 29 gru 2017, 16:53

papa Weźcie pod uwagę, że wyjęcie silnika rozłożenie, złożenie i włożenie do auta mogę zrobić z tata więc dużo kasy w kieszeni. Po 2 mamy magika w grupie, który się na tym zna :) i tak dużo kasy w kieszeni, na głowę nie upadłem by oddać auto do mechanika, który spiepszy robotę, albo będzie to robił 3 miesiące.

To, że u was takie ceny to nie oznacza, że u nas jest tak samo.
Gdzieś miałem rozpiskę części z carspeedu, ( części od groma, sprawdzone na których remonty były robione)
plus te szlify itp... Całkowity koszt zamykał się w 5k, ale fakt, mówią osoby ze w takim budżecie się nie da, a same nie robiły remont. :D

Znam jeden remont kl'a od nas z grupy. Właściciel sam jest sobie winien, ze było jak było.

I koniec tej dyskusji. Bo dla Was to lepiej kupić silnik, który jest na palecie, no sorry, ale u mnie to nie przejdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 16 sty 2018, 16:01.

Postprzez rafał88 » 29 gru 2017, 17:06

Za 5 tysi na lajcie jesli sie samemu wyciagnie, rozkreci, skreci i włozy w bude to chyba nawet jeszcze sporo zostanie :) Za 10 tysi jak biorą za remont tak prostej jednostki to chyba do pustego basenu na głowke skakli..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 29 gru 2017, 17:09

No i każdy ma racji po trochu.Dodam że np wspomniany przeze mnie szpec p.Sobanski już kilka lat temu w szczerej rozmowie powiedział że on już nawet się takich remontów nie podejmuje.Z prostej przyczyny- za odpowiednio zrobiony remont na który dałby gwarancję musiałby kosztować swoje(koszta zbliżone do podanych przez Marcinowozniako) ,na zamiennikach po kosztach to bez sensu bo skasuje klienta połowę tego a on mi wróci po miesiacu-dwoch ze znów olej łyka a wiadomo jak to dziala-wkurzony klient rozsiewa info że mechanik do pupy itp,a on nie po to latami wyrabiał sobie renomę żeby to zaprzepaścić przy remoncie na którym zarobi 2kzl i zajmie mu on kilka dni.Mowicie że to nie Rocket science-fiction,niby tak,podobnie mówią na forum Subaru.Tylko potem już się nie chwała jak po remoncie we własnym zakresie albo u kolegi mechanika ,który przecież kosztował raptem 3kzl jadą do np Carfita czy Kocara zrobić go drugi raz za 8-10kzl. A przecież to też zwykły silnik, nawet ma mniej cylindrów ;)
Osobiście kibicuje i mam nadzieję że się powiedzie.Fajnie jakby się okazało że dzisiejsze zamienniki już dają radę,bo wiadomo że ich jakość też mogła się zmienić na plus.Sobanski robił te silniki ostatnio pewnie z 10-15 lat temu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 16 sty 2018, 16:01.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 16 sty 2018, 17:34.

Postprzez rafał88 » 29 gru 2017, 17:19

Bo_Lo napisał(a):No i każdy ma racji po trochu.Dodam że np wspomniany przeze mnie szpec p.Sobanski już kilka lat temu w szczerej rozmowie powiedział że on już nawet się takich remontów nie podejmuje.Z prostej przyczyny- za odpowiednio zrobiony remont na który dałby gwarancję musiałby kosztować swoje(koszta zbliżone do podanych przez Marcinowozniako) ,na zamiennikach po kosztach to bez sensu bo skasuje klienta połowę tego a on mi wróci po miesiacu-dwoch ze znów olej łyka a wiadomo jak to dziala-wkurzony klient rozsiewa info że mechanik do pupy itp,a on nie po to latami wyrabiał sobie renomę żeby to zaprzepaścić przy remoncie na którym zarobi 2kzl i zajmie mu on kilka dni.Mowicie że to nie Rocket science-fiction,niby tak,podobnie mówią na forum Subaru.Tylko potem już się nie chwała jak po remoncie we własnym zakresie albo u kolegi mechanika ,który przecież kosztował raptem 3kzl jadą do np Carfita czy Kocara zrobić go drugi raz za 8-10kzl. A przecież to też zwykły silnik, nawet ma mniej cylindrów ;)
Osobiście kibicuje i mam nadzieję że się powiedzie.Fajnie jakby się okazało że dzisiejsze zamienniki już dają radę,bo wiadomo że ich jakość też mogła się zmienić na plus.Sobanski robił te silniki ostatnio pewnie z 10-15 lat temu.

Tez to winkało pewnie z kupna najtanszych pierscieni , skoro carspeed tez od lat sprzedaje npr czy rik i silniki robione na tych gratach nie biora oleju do dzisiaj dnia ;) Tez inna sprawa jesli cylindry maja owal ale to juz inna kwestia i jak ktos własnie chce sie bawic z nowe cylindry , szlify wszystkiego to wiadome ze koszt lajtowo do 10kzl dojedzie. Bo taki remont to odswieżanie bebechów , ktore zapewne daja zamierzony efekt jak są na DOBRYCH zamiennikach zrobione a nie nanajtanszych. Na samym podkerapciu jesli kilka K serii po remoncie i nie biora oleju i nie kosztowało to nawet 3.5 kzl. Ale co region to inna cena :P Tak samo było z Z5 ,ze ma wadliwe pierscienie.. KAZDA mazda z tamtego okresu ma identyczne pierscienie jesli o konstrukcje, jedynie w b6 były 2 odmiany grubsze i ciensze olejowe i tyle. Jedyna wadą głaby za kierwonica i dbanie o jednostke i to samo w k serii czy b serii jest.
Ostatnio edytowano 29 gru 2017, 17:21 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 30 gru 2017, 20:07.

Postprzez Biniu » 29 gru 2017, 17:24

No właśnie ten remont był zrobiony po druciarsku i nie mógł się udać.

EOT
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 16 sty 2018, 16:03.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 30 gru 2017, 20:08.

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 30 gru 2017, 20:08.

Postprzez chmielu_KL » 16 sty 2018, 16:07

Po raz kolejny ogłoszę, iż pilnie potrzebuję zbiorniczek układu chłodzenia zaznacza pilne, gdyż na obecnym porobiły się pęknięcia, których w żaden sposób nie da się zakleić itp...

Zbiorniczek musi być taki sam jak na załączniku, inny nie pasuje mocowaniem jak i jednym z węży...
Oryginał 600zł hahaha hahaha hahaha <glupek2> <glupek2> <glupek2>

zbio.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez KUZAJ » 17 sty 2018, 05:08

Nie szukaj samego zbiorniczka tylko kupuj całą chłodnice razem z nim. Poszukaj trochę na OLX chyba z 3 chłodnice są na sprzedaż .
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy