Mazda 626 GE KL-DE '94 2.5i V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Biniu » 14 gru 2017, 19:09

A w GE zbiorniczek wyrównawczy nie jest z odpowietrzeniem? W GY tak mam. Jak np zaduzo płynu dasz albo sa przedmuchy to wywali przez wężyk wychodzący ze zbiorniczka. Także dziurka w zbiorniczku nie powinna mieć wpływu.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez chmielu_KL » 14 gru 2017, 19:16

Ale tu nie chodzi o dziurkę, miejsce zgrzewu dwóch elementów przepuszcza płyn :( to kwestia czasu kiedy kiedy jeden z elementów się "odklei" i będzie problem jak nie zauważe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez jurand » 14 gru 2017, 20:36

Tu pewnie chodzi o TEN zbiorniczek co już był problem:
zbio.jpg


...a nie o ten zaznaczony żółtą strzałką:
mazda-626-v6.jpg


Przyjdzie chyba wymontować zbiorniczek, dobrze wysuszyć, odtłuścić i pobawić się
lutownicą pistoletową (kontrola temperatury). Jak materiał nietopliwy (różne bywają!) to klej.

Biniu, taka dziurka w zbiorniczku zaznaczonym niebieską strzałką ma generalne znaczenie.

Aha, jak było mało płynu to zalewasz kontrolnym przy otwartym nadciśnieniowym aż go przeleje.
Jak przeleje nadciśnieniowy zamykasz go i kontrolnym do pełna.
Ważne! – W wyrównawczym musi być co najmniej pół stanu aby mógł sobie zaciągnąć jak płynu będzie mało a do tego jest właśnie potrzebny szczelny układ !!
Ale to chyba wiesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez chmielu_KL » 15 gru 2017, 02:20

Tak się zastanawiam czy ciepły klej by dał radę, bo silikon troszkę zmniejszył wyciek, ale to nie to.
Modyfikejszyn, dzięki Eklerek323f <spoko> zrobiona instalacja do świateł obrysowych został jeszcze tył :D

IMG_20171214_203714.jpg
IMG_20171215_005031.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez jurand » 16 gru 2017, 14:52

Czasami do takich prac używałem trzech różnych klejów! Ciepłym klejem tylko oblepisz z zewnątrz.
Ja bym zrobił tak: po całkowitym i dokładnym odtłuszczeniu z zewnątrz i wewnątrz (benzyna ekstrakcyjna + sprężone powietrze) w szczelinkę precyzyjnie zaaplikować "kropelkę" tak aby nie ubrudzić boków, potem epoksydowy dwuskładnikowy klej (np. poxipol) i odczekać do następnego dnia. Schnięcie w temperaturze pokojowej.
Ostatnio edytowano 17 gru 2017, 13:15 przez jurand, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez chmielu_KL » 16 gru 2017, 18:53

Ja nie mogę sobie pozwolić na postój auta więc...
Wyciągnę zbiorniczek, wysusze objade dookoła ciepłym klejem i finito.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez jurand » 16 gru 2017, 23:14

A czy napisałem, że ma schnąć 24h? Popołudnie sobota demontaż. W niedzielę przed obiadem zamontować, uzupełnić płyn – 15 minut niedzielnej roboty! Na poniedziałek masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Piotr_ » 17 gru 2017, 11:56

zbiorniczek zaznaczony żółtą strzałką jest od płynu ale wspomagania ;) Zbiornik wyrównawczy patrząc na to zdjęcie, jest po prawej stronie zaraz za lampą ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez jurand » 17 gru 2017, 12:15

Piotr_ napisał(a):zbiorniczek zaznaczony żółtą strzałką jest od płynu ale wspomagania ;) Zbiornik wyrównawczy patrząc na to zdjęcie, jest po prawej stronie zaraz za lampą ;)

Słuszna uwaga !!
Robiłem na szybko a pochrzaniło mi się z Xedem, którego posiadam a tam jest na odwrót <nie powiem>
gdzie zbiorniczek wyrównawczy z lewej a spryskiwaczy z prawej (patrząc od przodu).
Żółta strzałka – wspomagane – jak w Xedzie.
mazda-626-v6p.jpg

IMG_5.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez joker125p » 26 gru 2017, 23:06

Ulala piękna sztuka
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2015, 20:31
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Auto: Mazda Premacy 2.0
Mazda 323 BG 1,3 oraz jej dawca 1,7 diesel
FSO 125p -Milicja sprzedany:(
Wołga GAZ 24 z 72 r
Uaz 469 75r

Postprzez chmielu_KL » 28 gru 2017, 18:49

Ostatnia naprawa w tym roku :D wymiana sworznia w wahaczu.

Tym samym patrząc na pierwszą stronę można dojść do wniosku, iż dzieje się coraz mniej co oznacza, że projekt jest na wykończeniu, i stare auto to nie do końca taka skarbonka.
Wiele rzeczy zrobiłem zapobiegawczo <spoko> także wymian, napraw byłoby mniej ;)

Podsumowując... rok 2015/2016 to najbardziej zakręcony czas.
Co mogę zdradzić, poza standardowymi wymianami, jak klocki, olej, czy łączniki itp itd ...

Silnik prawdopodobnie przejdzie remont,
na lato trafią jakieś ciekawe 17stki,
wymienię przewody paliwowe na miedziane,
wezmę się też za układ wydechowy,
może jakieś strojenie DET 3,
swap hebli z mazdy6 i na koniec wezmę się za lakier, raczej obklejenie :D

Buda jest w super stanie więc, auto raczej zostanie i czas pokaże. Tymi słowami kończę rok 2017 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez KUZAJ » 28 gru 2017, 18:55

chmielu_KL napisał(a):Silnik prawdopodobnie przejdzie remont,

Gra nie warta świeczki. Szkoda kasy taniej wyszło by Ci kupić KL np. od Maliniaka i swap.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez chmielu_KL » 28 gru 2017, 19:48

I jaka mam pewność, że po roku nie zacznie brać tyle oleju ile mój KL aktualnie? :D

Jak bym wymieniał silnik to już na sprawdzony...
Silnik wyjety z budy i zero info o nim mnie nie interesuje.

Aktualnie w GŁ rejomtuje się jedna vałka i wszystkie koszta są dużo mniejsze niż ludzie podają na forum :) więc wolę już wyłożyć te 5k i mieć, spokojna głowę i silnik na lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez KUZAJ » 28 gru 2017, 22:37

chmielu_KL napisał(a):Aktualnie w GŁ rejomtuje się jedna vałka i wszystkie koszta są dużo mniejsze niż ludzie podają na forum :) więc wolę już wyłożyć te 5k i mieć, spokojna głowę i silnik na lata.

Chyba na zamiennikach, a nie na OEM częściach :>
Stary rób jak uważasz. Ja Tobie poradziłem ponieważ sam stałem przed tym dylematem.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 28 gru 2017, 23:20

chmielu_KL napisał(a):ktualnie w GŁ rejomtuje się jedna vałka i wszystkie koszta są dużo mniejsze niż ludzie podają na forum więc wolę już wyłożyć te 5k i mieć, spokojna głowę i silnik na lata.

To że sięremontuje nic jeszcze nie znaczy.Niech zrobi te chociaż 50kkm bez poboru oleju to bedzie można powiedzieć że się udało i pacjent przeżył ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Beny » 29 gru 2017, 10:15

chmielu_KL napisał(a):Aktualnie w GŁ rejomtuje się jedna vałka i wszystkie koszta są dużo mniejsze niż ludzie podają na forum więc wolę już wyłożyć te 5k i mieć, spokojna głowę i silnik na lata.
i tego Ci życzę w Nowym Roku,ale patrząc na remonty vałek na forum przez ostatnie lata to mało prawdopodobne ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez chmielu_KL » 29 gru 2017, 11:28

No szkoda, że nie każdy posiadacz vałki jest na tym forum.
Znam przypadki w których remont odbył się na sprawdzonych naprawdę dobrych zamiennikach. I silnik lata ponad 100 tyś jakoś wcześniejszy apetyt na olej nie wrócił :) ale fakt, tutaj są sami znawcy którzy zapewne nigdy nie remontowali silnika, a sugerują się czyimś historiami, bo przecież remont na dobrych sprawdzonych zamienikach nie się nie uda bo to itp....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Bo_Lo » 29 gru 2017, 11:36

Znafcy czy nie znafcynikt nie pisze tego złośliwie.ja i większość osób z wlkp opieramy się na opinii mechanika (a nawet dwóch) który siedzi tylko w mazdach od lat 80tych i robił te silniki jak te auta były nowe i prawie nowe.Przerobił ich co najmniej kilkanaście, po latach praktyki doszedł do wniosku że remontu sie podejmuje ale tylko na OEM częściach.Nie chodzi o to że na zamiennikach na 100% się nie uda,ale o to że ryzyko jest zbyt duże,nie pamiętam już dokładnie, ale ponad połowa po krotkim czasie brała więcej niż przed remontem.Oczywiście kibicuje żeby w Twoim przypadku się powiodło.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez rafał88 » 29 gru 2017, 12:14

Kl to silnik kazdy inny z tamtego okresu mazdy żadne cuda jesli chodzi o bebechy. Remont ma sens o ile mysli sie tym jezdzić, kupno drugiego serducha to ryzyko. Aaa jesli remont zrobisz na dobbrych zamiennikach bedzie jezdzic i koszt remontu kl nie duzy ale w porowaniu do r4 nie jest mały. Jak kiedys komus wyliczałem to same graty z robienie głow ponad 2 kzl , tylko co region to regenracja głowic inna cena , czasami z kosmosu :| Ja tam kibicuje ,tez jestem za remontami jednsotek a nie kupna czegos o czym nic sie nie wie. Chyba ,ze tuleje do wymiany to juz wtedy kupno drugiego i tez rozkrecanie <spoko> Powodzenia <oczko> <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jurand » 29 gru 2017, 12:26

Napiszę więcej!
Ostatnio zajrzałem w dział na stary temat remont czy swap i włos mi się zjeżył na głowie! Według niektórych olej przez nieszczelne pierścienie cudownie spływa ...do góry!
No, jak auto lezy do góry kołami w rowie.
Taki tekst: "Sprawa jest bardzo prosta. Dymi po odpaleniu ponieważ silnik jest zimny i pierścienie które są już znacznie zużyte/uszkodzone ten olej przepuszczają, po nagrzaniu pierścienie rozszerzają się, uszczelniają i nie dymi , ot i cała tajemnica.". Ręce mi opadły! A inni mu wtórowali :|
Pisane, że po odpaleniu sąsiad chce biec z gaśnicą a "fachowcy" jak mantrę, że pierścienie.
Dlatego "fachowcami" bym się nie przejmował.
Jaka gwarancja, że silnik który kupisz będzie OK? A robota z wyszarpaniem ta sama co do remontu choć taki remont można zrobić bez wyciągania silnika! I wiara na słowo sprzedającemu?
Jaka kompresja? Sprawdzałeś? Jeszcze istnieje takie urządzenie jak kamerka rewizyjna <nie powiem>
Tu trzeba poślinić ołówek i policzyć po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy