Mazda Xedos 6 CA KF '98

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez krzysek71 » 19 kwi 2016, 12:16

Z tym lotosem tak jest jednym pomaga na klepanie na zimnym drugim nie mam przykład kolegi wlał do audi 100 c4 valvoline 10w40 klepało po zmianie na lotosa 10w40 cisza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez jurand » 1 maja 2016, 20:36

Melduję, że tarcze ROPER kupione wraz z klockami za 270 zeta za 2 komplety mają się dobrze! <spoko>
Uważam je za równie dobry zakup jak amortyzatorów GH. Nie jeżdżę ospale mimo wieku średniego (familia najczęściej zestresowana jak prowadzę nie uwzględniając, że prawko mam od '82 r. i jakieś 2,5-3 mln. km za sobą <glupek2> ) a ostatnio trochę przewentylowałem tłoki m.in. na autostradzie katując też hamulce od 170km/h. Co rusz intensywne hamowanie na bocznych drogach ponieważ się spieszyłem! :>
Po wcześniejszym docieraniu żadnego wyczuwalnego smrodu (podczas tankowania przy autostradzie i na innych postojach), tarcze gładziutkie, żadnego bicia, dźwięków itp. Wzorowo!
Po kałużach też jeździłem ale w deszczu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 14 maja 2016, 19:55

Zgodnie z trendem dla Xedosów 6! <faja>
Dobrze stoją? :P
Załączniki
_20160514_194739.JPG
Jak będę miał niższy profil sprawdzę co tym można ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez sylwo » 14 maja 2016, 19:58

Z 1-2cm by się przydało jeszcze wypchnąć i pochylić troszkę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jurand » 14 maja 2016, 20:10

sylwo napisał(a):Z 1-2cm by się przydało jeszcze wypchnąć i pochylić troszkę :P


Nie dało się! ;P
Wiem że przy tych felach 205 to troszkę za szeroko ale fajnie wygląda, pani nie szlifuje krawężników, dobrze się toczą i balony pasują do tej wysokości zawieszenia, fel i koloru auta.
Patrząc z przodu gumy wystają może ze 3 mm.

Dopisano 14 maja 2016, 20:16:

Aha, zderzak przy kołach naciągnięty delikatnie do środka i usztywniony wspornikami.
<dupa> ładniej się prezentuje!

Dopisano 14 maja 2016, 20:19:

krzysek71 napisał(a):Z tym lotosem tak jest jednym pomaga na klepanie na zimnym drugim nie mam przykład kolegi wlał do audi 100 c4 valvoline 10w40 klepało po zmianie na lotosa 10w40 cisza


Teraz jak cieplej od rana cisza! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez risto77 » 14 maja 2016, 20:45

No ładnie ale poproszę jeszcze fotkę z profila ;)
I rzeczywiście delikatny negatyw dodałby jej zadziora
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez jurand » 15 maja 2016, 06:02

risto77 napisał(a):No ładnie ale poproszę jeszcze fotkę z profila ;)
I rzeczywiście delikatny negatyw dodałby jej zadziora


No przecie stoi w negatywie. Delikatnie. I tył i przód.
Drzwi budynku to odnośnik a autko stoi na naprawdę równym placu!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez risto77 » 15 maja 2016, 10:09

A ile tego negatywu? Bo u mnie 1,5 * a widać go zdecydowanie bardziej.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez jurand » 15 maja 2016, 10:47

Napisałem, że delikatnie :|
Takich pomiarów nie dokonywałem. Wyrównane do przodu.
A zbieżność metodą jak kiedyś trza było na kołach 323 z Niemiec wrócić po tym jak prawy tył rozłaził się po trafieniu w krawężnik: na oko <glupek2>
Na diagnostyce wyszło 0,0 ale ośka wzdłużna była krzywa to po wymianie na nową znów ustawianie. Metoda taka sama. <lol>
Tu podobnie ale pójdzie na pomiar. Ale wygląda że jest OK.
Światła np. też ustawiam na oko ponieważ na diagnostyce nie zdarzyło się aby dobrze je ustawiono. W ciężarowym mi kiedyś zrobili, że czubki drzew oświetlałem! I znów korekta na ścianie po swojemu czyli NA OKO!

Wiem, wiem. Na pewno teraz czteroślad i takie tam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Barthek » 15 maja 2016, 11:39

Bardzo ładnie wyszło, ja zabieram się do tej operacji jak pies do jeża :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez jurand » 15 maja 2016, 12:01

Barthek napisał(a):Bardzo ładnie wyszło, ja zabieram się do tej operacji jak pies do jeża :)

Więcej się nawściekałem przy próbie uwolnienia przedniego wahacza i łącznikach stabilizatora: nie do odkręcenia, brak dostępu.
Kupiłem sworzeń wahacza ale będzie do sprzedania. Wymienię całe wahacze bo nie mam już czasu ani cierpliwości dodatkowo się bawić z gumami, które niby luzów nie mają ale są sparciałe. Pójdzie po całości i będzie łatwiej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Barthek » 15 maja 2016, 12:05

Też mam plan na wymianę wszystkich tulei oraz sworzni z przodu,
luzów nie mają, ale pamiętam że poprzednim Xedzie wymieniłem i poprawa w prowadzeniu była duża :)
Wahaczy do Xeda nie dostaniesz oprócz Ori Mazda, w zamiennikach są od 626 GE,
bardzo podobne ale coś tam mają niby innego – już nie pamiętam co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez jurand » 15 maja 2016, 12:20

Barthek napisał(a):Też mam plan na wymianę wszystkich tulei oraz sworzni z przodu,
luzów nie mają, ale pamiętam że poprzednim Xedzie wymieniłem i poprawa w prowadzeniu była duża :)
Wahaczy do Xeda nie dostaniesz oprócz Ori Mazda, w zamiennikach są od 626 GE,
bardzo podobne ale coś tam mają niby innego – już nie pamiętam co.


Wezmę zamienniki. Kiedyś oglądałem temat ale nie potrafię teraz tego znaleźć. Było, że pod jedną tuleję przychodzą podkładki bo inna długość czy coś takiego. Muszę to jeszcze raz ogarnąć.
Na alledrogo są za 120,– i stoi, że pasują do 626, Xeda, MX'a no to nie powinno być większych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 20 maja 2016, 12:43

Aaa, już na fotkach dystrybutorów części widać, że inne otwory w blasze mocującej tuleję na krańcu wahacza.
Oby tylko to!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 24 maja 2016, 22:09

Dzisiaj zabrałem się za sworzeń wahacza i miało być łatwo i szybko <glupek2>
Ściągaczem podobnym do tego do łożysk można sobie było w nosie podłubać!
Wahacz na zewnątrz, cięcie łącznika stabilizatora (o odkręcaniu można było zapomnieć) (fantastyczny k#*%@ dostęp!), prasa i poszło! Wciśnięcie nowego, pierścień, 3 punktowe bzyknięcia od spodu dla pewniaka i montaż. Chciałem szybko no to pneumatyk ...i ukręciłem ze spawu nakrętkę wewnątrz profilu belki dokręcając blaszkę od tylnej tulei! :|
Większość gwintu wkręcona, śruba lata, 3 mm luzu, śruba pewnie siedzi w nakrętce i już nie można obrócić. Żadnego dostępu tylko 2 cm otwór obok <płacze>
Potrzeba matką wynalazków! Wbita klinem 3 mm blaszka w kształcie U między podkładkę śruby a blaszkę mocującą tuleję, krótki spaw do blaszki i łba śruby. Beton! Koło stoi jak stało i kierownica też <faja>
Rozwiązanie tymczasowe do czasu wymiany kiedyś całych wahaczy. Wtedy podumamy.
Może już ktoś tak miał a jak się przydarzy to nie trzeba włosów z głowy wyrywać ;)

Po wcześniejszej wymianie łączników z tyłu wreszcie pod spodem zapanowała cisza!!! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Barthek » 24 maja 2016, 22:18

Ładna historia, zawsze coś wyjdzie po drodze a tu nie każdy ma spawarkę.
Miałem ze świagrem wymieniać, ale chyba podjadę do znajomego mechanika na wszelki wypadek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez jurand » 24 maja 2016, 22:46

Barthek napisał(a):Ładna historia, zawsze coś wyjdzie po drodze a tu nie każdy ma spawarkę.
Miałem ze świagrem wymieniać, ale chyba podjadę do znajomego mechanika na wszelki wypadek ;)


Jak nie spawara to metaliczny poxipol lub coś mocnego w tym guście! Tu w tym przykładzie podkładka "U" ma nie wyleźć! Ja kiedyś podkleiłem nałożony pierścień łożyska na obrobionym trzpieniu piasty koła w cysternie pod ładunkiem (4T nacisku na koło!). Rozwiązanie tymczasowe wytrzymało 2 lata <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 1 maja 2017, 21:08

Witam po dłuższej przerwie!
Tak sobie obserwowałem forum ale się nie udzielałem <nie powiem>
Chyba przyszedł czas na Mazdolinę bo praca (kierman międzynarodowy czyli brak czasu na dopieszczanie autka) i m.in. przez tą pracę siadł mi kręgosłup. Jak ktoś ma takie dolegliwości to wie jak się wsiada do niskiego auta! <nie>
Mimo, iż fajnie i szybko się nim jeździ (wczoraj prawie 200 km/h przez moment na autostradce czyli jedzie [więcej nie bo potem pani bije! <bicz> ale nawet nie zauważyła ile jedziemy bo coś klikała w fonie <lol> ])

Prawdopodobnie przytulimy Premacy czyli jedynie słuszną markę!
Do tego czasu zostanie. Pani nie bardzo zadowolona ponieważ "ładna kobieta ładnie wygląda w ładnym autku!" :| No to sami wiecie.
W Mazdolinie prócz automatycznej anteny wszystko działa. Amortyzatory trwają, tarcz nie powykrzywiało, silniczek lala! Tylko, skubany, klar na dachu popękał i zmatowiał <płacze>
Miał być pistolet i z utwardzaczem. Prawdopodobnie 35'C w cieniu go dobiło!
Załączniki
IMG_1.jpg
Nadal wygląda!
IMG_2.jpg
Jak co to podeślę jeszcze fotę nieszczęsnego dachu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 14 maja 2017, 12:44

Się kupiło drugie autko! Kiedy z trasy miałem wrócić cysterną w rodzinne strony wypadło z grafika zlecenie. Na weekend trzeba się jakoś dostać! Z Jastrowia do Poznania Bla-bla-car'em i dalej <dupa> !
A że obserwowałem od dwóch tygodni ogłoszenia o Premacy a ciekawy model był pod Poznaniem to wstąpię i obejrzę. Do domu trza jakoś wrócić! No to...

Dopisano 14 maja 2017, 13:03:

Xedos będzie do sprzedania!
Załączniki
DSC_0121.JPG
No to kupiłem i zajechałem!
IMG_3.jpg
IMG_1.jpg
IMG_2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez jurand » 20 maja 2017, 00:57

Xedos jednak do sprzedania!
viewtopic.php?f=78&t=200221
Mi w lipcu w kręgosłup wmontują tytan <nie powiem> i wskazane wyższe autko!
Jak na fotkach wyżej... <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy