Strona 1 z 5

Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 10 sty 2014, 18:47
przez jarek43_16
Witam!
Mazda MX-6 kupiona dnia 21.12.2013 za 3500zł. Sprowadzona w 2010 roku,
w Polsce miała 4 właścicieli, z czego pierwszy właściciel miał ją kilka dni.
Drugi ok roku,
Trzeci miał ok 2 lat i niestety
podobno w zaspe wjechał i przez to przód był naprawiany, np. spawana maska, widać spawy od spodu, sporo szpachli na jej powierzchni, troche też na nadkolu, ale dokładniej sprawdzę tu kiedyś jak znajdę trochę czasu. Cały samochód pomalował, był niebieski i takim go też pomalował. Okleił także dach folią jasną niebieską, taką karbonową i przykleił na klej szklarski czarny spojler <glupek2>
Czwarty właściciel (mechanik, jak kupywałem od niego to nawet w pracy był :D) miał kilka miesięcy, bo powiedział, że woli Honde i mówił, że jak kupił to prawie odrazu padła mu uszczelka pod głowicą, a sama głowica była planowana i sprawdzana szczelność na zaworach.

W końcu nastała moja kolej :) w dniu zakupu miała na liczniku 198tys. km <glupek2> w miarę zadbana na zewnątrz jak i w środku, najbardziej rzuca się w oczy troche przetarte siedzenie kierowcy jak i zrysowane szyby, lewa i prawa w drzwiach i w tych samych miejscach, klapa bagażnika przesunięta trochę w prawo. Przedni zderzak popękany i źle spasowany.


Troche info:
– silnik 2.0 FS 115KM
– skrzynia manualna
– przebieg przy kupnie 198 000 km
– komplet kół zimowych 15' alufelgi (oponki przód Fulda Kristal Montero 3 i tył jakieś nalewki 195/60/15)
– komplet kół letnich 16' alufelgi (przód Nokiany 195/55/16, tył Kumho 205/55/16)
– abs
– airbag
– elektryczne szyby, szyberdach, lusterka, antena
– światła soczewkowe
– wspomaganie kierownicy
– klimatyzacja
– swing
– tempomat
– regulowana kierownica
– tapicerka welurowa, czy tam coś podobnego
– centralny zamek z pilotem
– podgrzewane lusterka (nie wiem czy działają)
– halogeny
– nagłośnienie, radio JVC, tweeterki i głośniki w drzwiach chyba fabryczne, głośniki w tylnej półce Peying
– Vmax z kompletem pasażerów i na LPG ok. 188km/h, sprawdzone dnia 30.08.2014
– sprężanie: 14,8-14,5-14,5-14,8; mierzone 24.04.2014
– ubytek oleju ok. 0,206 litra/1000km, sprawdzone dnia 28.04.2015 po przejechaniu 1450km, każde 2mm na bagnecie jest to setka oleju, ponoć branie oleju w normie :D
– spalanie na oponach letnich 205/55/16: LPG; trasa – 9, miasto 10,8
PB; nie wiem
na zimowych 195/60/15: LPG; miasto – 10l, trasa – 8l
PB; nie wiem
spalanie mówi samo za siebie, 205 są za szerokie na ten silnik, na letnich w ogóle jakby mniej zrywny.
– przyśpieszenie 1-100km/h – 10 s – mierzone 2.11.2015

To co w niej zrobiłem:
2013:
– 26.12; podregulowałem sprzęgło bo brało przy samej podłodze, a teraz już jest tak jak powinno, wyczytałem na forum co i jak i powstrzymać się nie mogłem :D
– 27.12; dostała nowe oponki zimowe fuldy 195/60/15,
2014:
– 9.01; dwa nowe siłowniki do klapy bagażnika + 2 kulki z gwintami, z jednej strony był tylko siłownik i do tego zepsuty
– 15.01; (przebieg 200 034) olej wmieniony, był i jest Valvoline 10w60, filtr oleju Knecht,
rozrząd zrobiony, rolka (NSK), napinacz (GMB), sprężynka (ori Mazda), pasek Contitech
– 18.01; naprawiłem zamek klapy, działał tylko z centralnego, a teraz i z kluczyka :)
zamontowałem też ramki forumowe na tablice rejestracyjne i jedna naklejka na szybę <serduszka>
– 23.01; założone LPG (200 272km), reduktor AC801, zbiornik STATO 90 litrowy :P układ sterujący STAG 4, listwa wtryskowa ACW01, gazowlotek przy wlewie PB
– 25.01; (ok 200 300km) wymieniłem sondę na DENSO DOX0119
– 31.01; (ok 200 600km) nowe świece założyłem DENSO K16TT
– 14.02; założony sterownik zamka centralnego z pilotem Steeli Men SM-188F
– 15.02; nowy płyn hamulcowy TRW Dot.4
– 19.02; osłona przegubu przy prawym kole 'SPIDAN'
– 22.02; naprawiłem wkładkę zamka pasażera, bo kluczykiem nie dało się przekręcić i rozkręciłem antenę, bo nie do końca wysuwała się, stary smar usunięty i wymieniony na nowy, ale i tak ni co nie dało, bo wysuwa się za mało o jakieś 20cm.
– 27.02; wymieniłem czujnik płynu chłodniczego na używany 'DENSO' z Mazdy 626 IV 1.8, czarny czujnik od wentylatora przy chłodnicy
– 8.03; nowe przewody zapłonowe NGK RC-ZX29
– 30.04; nowe paski klinowe/wielorowkowe BOSCH i CONTINTECH
– 8.05; nowa kopułka BOSCH made in japan i nowy palec BLUE PRINT także made in japan, wygląda dokładnie tak samo jak mój stary HITACHI, tylko zamiast napisu hitachi ma numerki
– 27.05;założony tempomat
– 7.06; klima, nowa chłodnica NRF, osuszacz nowy noname, 3xsprawdzenie + nabicie = klima działa
– 10.06; nowy filtr paliwa KNECHT
– 10.07; wymiana wahacza prawego tylnego (używany, wyczyszczony i pomalowany) i łącznika stabilizatora OYODO
– 12.07; przeniosłem parownik w inne miejsce, wywalony stożek i wstawiona oryginalna obudowa filtra powietrza + nowy filtr powietrza
– 27.07; wymiana amortyzatorów tylnych Tokico gazowe używane, poduszki/mocowania amortyzatorów nowe KYB + zalepienie 3 dziur żywicą i konserwacja nadkoli tył
– 9.08; czyszczenie przepustnicy
– 14.08; wymiana z tyłu piasty 'NTY' najtańsza jaką znalazłem, ciekawe ile pojeździ
– 16.08.; zabezpieczenie przed rdzą z przodu nadkoli, kapturów i wszystko czego ruda się czepiała
– 29.10; (210 200km); nowa cewka zapłonowa OYODO
– 10.11; (ok 210 500km); wymiana oleju na Lotos 10W40 (olej gorszej jakości to może mazda będzie mniej go piła :D ) + filtr oleju OYODO (wg wyglądu i znaczków na nim jest to oryginalny filtr KIA)
– 13.11; wymiana pompy wody na GMB, przy rozrządzie chciałem zaoszczędzić i nie wymieniałem pompy to po 10tyś. dała o sobie znać i znowu wszystko trzeba było rozbierać + uszczelka pod pokrywę zaworów ERLING
2015:
– 23.03; (ok 215 000km) 2 nowe tuleje wachacza przedniego prawego OYODO
– 4.04; montaż halogenów E-spec
– 22.05; (218 500km); wymieniony przepływomierz, używany B577
– 27.05; antena nie zawsze do końca chowała się, więc rozkręcona, wyczyszczona ze starego smaru i nałożony świeży smar silikonowy CX-80
– 5-6.06; wmiana przewodów hamulcowych miedzianych, gumowych przód BluePrint, tył Corteco, nowy płyn hamulcowy K2 dot4, poprawa konserwacji na zbiorniku paliwa jak i nad nim. Wymieniony przewód od filtra węglowego tego co idzie pod podwoziem i 3 co są przy wlewie paliwa. Regeneracja wszystkich zacisków gumkami Autofren
– 20.06; zamontowany swing
– 25.07; nowy płyn chłodniczy GLIXOL Organika, czyszczenie nagrzewnicy, nagrzewnicy? klimatyzacji, uszczelnienie tunelu nawiewu, bo słabo dmuchało, przeróbka węży płynu chłodniczego idących do parownika lpg, wywalony immobiliser
– 1.08; czyszczenie i przesmarowanie prowadnic szyb, co w rezultacie nic nie dało, chodzi jak chodziło, czyli jakby wolno, może silniczkie już mają swoje lata
– 8.08; wymiana tapicerki lewych drzwi, stara jakas połamana była i odstawała od szyby, a teraz już jest ok
– 12.08 (222 600km); wymiana oringu aparatu zapłonowoego, oryginalny kosztuje ok 30zł, a ja wybrałem dobrany w sklepie za 1zł :D
– 17-19.08 (223 000km); tłumik pospawany, bo przerdzewiał i samochód pierdział <dupa> przerobiłem ponownie węże chłodnicze idące do parownika i inny jeszcze wymieniłem, bo ciekło i teraz jest już tak jak powinno być, tzn. bez zbędnych łączeń. Wymieniona miska olejowa, bo poprzednia była spawana i ze spawu już ciekło, uszczelnione DIRKO ERLING, nowy olej GULF 5W40, nowy filtr oleju HART, nowy zaworek pompy oleju, tzn trzpień, sprężynka i podkładka, choć stare wyglądały jakby ktoś je nie tak dawno wymieniał, ciekawe jak mazda zniesie zmianę oleju z 10W na 5W :D
– 28.08 (223 600km); prawa końcówka drążka kierowniczego MEYLE made in germany
– 5.09; poprawiłem lusterka, tzn mocowania ich bo zle przylegały do uszczelek, z lewej to naprawdę dmuchało podczas jazdy, a teraz jest git + wygłuszyłem drzwi L+P, boczki z tyłu i przy butli LPG i jest już trochę ciszej, w sumie to nawet zadowolony jestem, maty wygłuszające noname made i Russia <glupek2> , progi zakonserwowałem BOLLem do profili zamkniętych, po 600ml na próg
– 8.08; 2 opony letnie używane Nokian 195/55/16
– 3.10; wymieniony płyn wspomagania kierownicy na Mobil ATF 220
– 31.10; wymieniona rura kolektora, wybebeszony kat na strumienicę AWG, tłumik środkowy + uszczelki
– 2.11; wymieniona przepustnica nowa/używana i czerwony przycisk awaryjnych na czarny

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 11:33
przez Rafał_
Witamy na forum. Świetna mx-6 <spoko> Jak możesz to uzupełnij swój profil :)

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 11:41
przez Bounty
No w końcu pojawił się temat ;)
Następny MX-6 w Lubelskim <spoko>
Pozytywnie, niedługo pooglądam go sobie ;)
Ładny kolor:)

PostNapisane: 12 sty 2014, 13:28
przez pawelc
Ratuj ten samochód bo coraz mniej sensownych egzemplarzy
jarek43_16 napisał(a):– wymiana szyb w obydwóch drzwiach
– halogeny


Coś u mnie powinno się znaleźć

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 17:24
przez Speed
Na stare lata MX-6 popularna się robi :) powodzenia.

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 18:10
przez jarek43_16
A tu mam jeszcze zdjęcie silnika, które zrobił poprzedni właściciel jak mi zdjęcia wysyłał, wszystko zostało bez zmian tylko wczoraj dodałem tą puszkę z linką i wężykiem podciśnieniowym od tempomatu.

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 19:19
przez freezoneq
Witaj.
Świetny ten kolor jest. gratuluję samochodu. Mam nadzieję, że zobaczę na jakimś spocie Lubelskim na wiosnę bo nigdy nie siedziałem w mx6.
Przeszłość trochę burzliwa, jak każdej mazdy ...
Co do tempomatu to jeśli nie było fabrycznie i jest tu podobnie, jak w xedosie to do wymiany wiązka i skrzynka bezpieczników ; / 200 zł za tempomat to tylko osprzęt.

PostNapisane: 12 sty 2014, 19:52
przez Bounty
pawelc napisał(a):Ratuj ten samochód bo coraz mniej sensownych egzemplarzy


Dokładnie, a szkoda bo super autko;)

Speed napisał(a):Na stare lata MX-6 popularna się robi


No coraz wiećej osób chce mieć mxa hmm, wcale się nie dziwię ;d

freezoneq napisał(a):Mam nadzieję, że zobaczę na jakimś spocie Lubelskim na wiosnę bo nigdy nie siedziałem w mx6.


Jak byś chociaż czasem przyjeżdżał do lublina to byś w moim posiedział, praktycznie na każdym spocie jestem choć by i dzisiaj było ;d było wpadać :D

Co do tempomatu ogarnąłeś całość już ?

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 19:55
przez freezoneq
Bywam, ale pół roku mieszkam w Niemczech :P Galeria świadkiem. Zresztą, wolę odwiedzić Piotr garage jak jestem w LBN. Ale mam nadzieję, że wypali jakiś duży Lubelski spot w 2014.

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:05
przez Bounty
freezoneq napisał(a):Ale mam nadzieję, że wypali jakiś duży Lubelski spot w 2014.


Fajnie by było poznać więcej mordeczek z forum :D

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:11
przez jarek43_16
Nie no tyle co wczoraj, pedał gazu zmieniony, puszka podciśnieniowa pod maską podłączona do kostki i wężykiem do dolotu, przycisk na desce zamontowany, jedna krańcówka na sprzęgle zamontowana już była, tylko z nr 772, a ja dostałem 672, ale wyglądają identycznie i mam tylko problem z przyciskami na kierownicy, nie pasują, chybamuszę kupić inną kiere z przyciskami już zamontowanymi, nie wiem gdzie sterownik podłączyć, nie widzę kostki (jest jakaś, ale inna, na allegro też jakiś inny sterownik do tempomatu widziałem, alę wątpie czy to ten) i jeszcze nie wiem gdzie taką czarną krańcówkę zamontować, też kostki nie widzę.

A na forum mazdy może kwas się przyznać, ale wcześniej miałem ponad 3,5 roku golfa II, dbałem o niego, a on mnie nigdy nie zawiódł, kupe kasy w niego wsadziłem, a 2 tygodnie temu za 1000zł sprzedałem. Wsadziłem do niego wspomaganie, czy też zmieniłem gaźnik na monowtrysk, przekładka wiązki, dodanie 2 pompek paliwa, kompletne nowe hamulce dostał, przewody miedziane, gumowe, bębny, okładziny, uszczelka pod głowicą, 3 przeguby, tylko, że stał tyle czasu na dworze, ale na wiosnę garaż robię dla mx-6 :) a po tym co dla golfa zrobiłem to możecie chyba być spokojni o przyszłość mazdy, mojego drugiego auta :)

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:15
przez Bounty
jarek43_16 napisał(a):chybamuszę kupić inną kiere z przyciskami już zamontowanymi,


Kup tak jak ja mam, na prawdę jest fajna i dobrze leży spodoba Ci się ;)

A co do kostek i tych innych rzeczy to Ci nie pomogę, ale na pewno jest gdzieś temat poświęcony tempomatowi bo go przeglądałem kiedyś użyj szukajki to może coś wyskoczy a jak nie to jak jutro się będziemy widzieć to u mnie możemy poszukać tych kostek :)

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:23
przez jarek43_16
Kierownicę widzę, że masz bardzo podobną, moja też dobrze w dłoni leży, wygodna bardzo :)
A spokojnie, biorę jutro latarkę i zanurkuje Ci pod kierownicę :D
Temat właśnie jakiś znalazłem, tylko ktoś przekładał z mx-6 do 323F.

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:31
przez Bounty
jarek43_16 napisał(a):A spokojnie, biorę jutro latarkę i zanurkuje Ci pod kierownicę :D


Nie ma problemu, nawet sprzątałem ostatnio to czytso jest ;d

jarek43_16 napisał(a):Temat właśnie jakiś znalazłem, tylko ktoś przekładał z mx-6 do 323F

Wiedziałem, że na pewno coś znajdziesz :)

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 22:08
przez Kaszel91
Co do kierownicy, to nie wiem jakie masz gusta, ja do siebie wrzucam z M6 (z tym że u mnie już niestety nie ma poduszki :) ).

Możliwe że nawet funkcyjne klawisze dałoby rade podłączyć :)

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 22:27
przez freezoneq
Wszystko się da...

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 12 sty 2014, 22:51
przez Kaszel91

PostNapisane: 13 sty 2014, 06:08
przez Bounty
Z MX-5 też dasz radę podłączyć wielofunkcyjną, też fajna mała taka :)

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 13 sty 2014, 06:44
przez MX6-CZARNY
A ja bym na początek polecał zrobić "coś" ze stożkiem. Coś to znaczy, zmienić jego położenie i odizolować od ciepłego powietrza albo zmienić na ori dolot.

Re: Mazda MX-6 GE FS 94'

PostNapisane: 13 sty 2014, 10:56
przez jarek43_16
Narazie stożka nie będę ruszać, dziś już została przerejestrowana, jutro idzie na wymiane rozrząd i olej, a w przyszłym tygodniu będzie LPG, więc troche kasy pójdzie, a na pieniądzach niestety nie śpię, więc wszystko powoli i pokolei <oczko>

Wczoraj zamówiłem ramki na tablice rejestracyjne z forum i jedną nalepkę lustrzaną mazdaspeed :)


Poszperałem troche z tym tempomatem i terownik mój wygląda jak ten:
http://allegro.pl/mazda-626-iv-ge-2-0-s ... 10856.html

znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/modul-sterownik-mazda ... tabsAnchor

a u siebie w mx-6 znalazłem taką kostkę:
Obrazek

więc może mam nie taki sterownik jak trzeba? Co o tym myślicie?