Mazda MX-6 GE FS 94'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez jarek43_16 » 10 sie 2014, 14:29

A no bo tam tam stoi 2-3x w tygodniu i czeka na mnie, aż wrócę z pracy :D
właściwie to Łucka :)

Nie zatrzymywałeś się, nie oglądałeś? Jak wrażenia? :D
trochę roboty przy niej jeszcze jest, ale wszystko się ogarnie <spoko>
Załączniki
7.jpg
Dzięki 'szumki44' zaślepienie egr:
8.jpg
I żeby soboty całkiem nie zmarnować to czyszczenie przepustnicy, nie była bardzo brudna, bo widać ktoś już przy niej coś kiedyś działał <lol>
jeszcze 2 inne łączenia wyglądały podobnie, a ja dorobiłem z bloku technicznego 2 uszczelki i na czerwony silikon wd40 wszystko poskładałem, tylko silikonu ze 100x mniej dałem i jeszcze patrzyłem przepływomierz i nie wiem co mnie podkusiło i dotknąłem blaszki i się złamała, ale trzyma się na 2 drucikach i jeździ jak jeździł, jak odpinam kostkę od tego to zmienia się praca silnika na chwilę i po chwili już normalnie chodzi, jak podpinam to tak samo. Widziałem gdzieś na forum jak to sprawdzić, na dniach zobaczę czy dobrze działa. Kody błędów chciałem sprawdzić, no ale w 'DIAGNOSTIC' nie łączy jeden pin :(
Naoliwiłem jedno miejsce przy pedale sprzęgła, roboty na 5 minut, a od pół roku mi już skrzypiało, jak wciskałem sprzęgło :D
Ostatnio edytowano 31 maja 2015, 12:41 przez jarek43_16, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez krz5yn » 10 sie 2014, 20:28

jarek43_16 napisał(a):A no bo tam tam stoi 2-3x w tygodniu i czeka na mnie, aż wrócę z pracy :D
właściwie to Łucka :)

Nie zatrzymywałeś się, nie oglądałeś? Jak wrażenia? :D
trochę roboty przy niej jeszcze jest, ale wszystko się ogarnie <spoko>


Widzę go przynajmniej raz w tygodniu, a przykuło moją uwagę kolorem, rzadko można spotkać mx-6 w niebieskim, zazwyczaj są srebrne i czerwone ;p Nie trafiło się jeszcze ale skoro zachęcasz to kiedyś jak ją zobaczę to zajadę i zerknę. :P
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez jarek43_16 » 24 sie 2014, 10:17

Tydzień temu wziąłem się za szukanie rudy, bo wychodziła przy przednich kielichach na łączeniu blach. Wiele jej nie było, ale po dokładniejszych oględzinach, po ściągnięciu boczków/błotników sporo jej było, a podczas usuwania rdzy to i dziury się porobiły, na razie żywica, podkład i boll a w przyszłym roku się pospawa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT: 4.04.2015
wleciały halogeny :)
+ małe co nie co :D
Załączniki
20150404_130540.jpg
20150404_130554.jpg
20150404_150931.jpg
5197126226.jpg
20150310_101001.jpg
20150310_101013.jpg
20150311_113821.jpg
20150311_113047.jpg
20150510_163925.jpg
Dziś tzn. 10.05.2015 doszły nowe graty, klimatronik + wiązka czujnikami i lusterka z przełącznikiem, lusterka elektrycznie składane.
20150510_163944.jpg
20150510_164039.jpg
20150510_164111.jpg
20150511_183024.jpg
12.05.2015 regeneracja lusterek, bo jedno się nie składało, wszystko wyczyszczone z kurzu, starego smaru, smar silikonowy z tego względu bo jest do tworzyw sztucznych, a w lusterkach sporo plastiku trze o siebie, troszkę jakby zbyt gęsty, po regeneracji regulacja lusterka chodzi jak chodziła, tzn jakby troszkę ciężko, przyczyna nieskładania się lusterka, to zaśniedziała ścieżka i stycznik. Dodałem jeszcze po 2 kabelki na każde lusterko, by były podgrzewane.
20150511_183033.jpg
20150511_183157.jpg
20150512_154715.jpg
20150512_154723.jpg
20150512_154751.jpg
20150512_165257.jpg
20150517_135419.jpg
W tym nie składającym lusterku, pocynowałem ścieżkę i działało, a na drugi dzień myślę poprawię, bo źle jest i przez głupotę zerwałem ścieżkę, jeździłem do 3 elektroników w lubartowie i żaden nie potrafił tego zrobić, nawet serwis elektroniczny w Lublinie też nie, a znajomy z pracy mówi daj to ci to sam dorobię, ale wytłumaczył co i jak, to tylko płytkę pcb dał mi, ja sobie dorobiłem kółeczko o odpowiednim kształcie, ścieżki które miały zostać pomalowałem markerem, a inny znajomy miał kwas i mi to wytrawił. Stare kółeczko było chyba tylko na wcisk, a nowe udało mi się tak dorobić, że też na wcisk weszło, ale dla pewności dałem 2 kropelki 'Kropelki' :D pierwsza próba i rozkłada się ok, a składać to jak się złożyło to jeszcze prąd podawało, więc musiałem ok. 1mm skrócić ścieżkę i już wszystko działa tak jak trzeba :)
20150517_141358.jpg
20150517_141720.jpg
20150531_173314.jpg
EDIT: 31.05.2015
W najbliższy piątek to mnie czeka + poprawa konserwacji w podwoziu, ściągnięcie zbiornika paliwa, spawanie przerdzewianych miejsc i konserwacja profili zamkniętych, więc pewnie i sobota mnie zastanie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez jarek43_16 » 5 cze 2015, 21:34

Czas odświeżyć temat, zbierałem się już prawie rok do wymiany przewodów hamulcowych i w końcu dziś zacząłem to wszystko rozbierać. przewody hamulcowe tylne jak i przewód od filtra węglowego to była sama rdza gdzie w rekach po zgięciu łamały się na 2 części. Pierwsze za co zabrałem się to ściągnięcie zbiornika paliwa, zajęło mi to niecałe 2 godziny. Później wywaliłem przewody, szukałem rdzy, szczotką drucianą na wiertarce darłem to co było, myślałem że więcej rdzy będzie, ale tylko była raczej taka powierzchniowa, na resztki rdzy dałem Brunoxa, schnąć będzie do jutra, na to podkład Śnieżki i smarowidło BOLL. porobiłem narazie tam gdzie później zbiornik paliwa będzie, podwozie wygląda zdrowo, bez dziur :) tylko kupa rdzy przy tylnych kołach w takich większych zakamarkach między progiem a podwoziem, ale narazie nie dam rady z tym nic zrobić, jak i miały być spawane 4 dziury w nadkolach, ale niestety czasu zbraknie. Dziś jeszcze tylne zaciski wykręciłem i chciałem zregenerować, ale na segerze się poddałem, jutro do sklepu po odpowiedni sprzęt :D Co do zacisków to zastane były i musiałem młotkiem zbijać.
Swing:

Przyśpieszenie 0-100km/h:
Załączniki
20150605_084528.jpg
20150605_094832.jpg
20150605_094842.jpg
20150605_094905.jpg
20150605_094856.jpg
20150605_094924.jpg
Spuszczałem benzynę śrubą spustową i byłem naszykowany na spory syf, a tu od początku do końca prawie 20 litrów czystej benzyny :)
20150605_115442.jpg
20150605_115437.jpg
20150605_115509.jpg
Edit: 7.06.2015
Siedziałem w sobotę i robiłem do 23, ale grunt że to co najgorsze zrobione, w tym zregenerowane wszystkie zaciski na gumkach Autofren. Odkręcałem pływak w zbiorniku paliwa i środek bardzo ładny, tzn. ocynk, żadnej rdzy :)
Wymieniona jeszcze rurka od filtra węglowego, jak i trzy mniejszę co wychodzą przy rurze wlewu paliwa. Na koniec kilkanaście prób hamowania od 50 d0 100km/h i ostre hamowanie do 0, nic nie puściło, więc chyba wszystko dobrze zrobiłem :D
20150615_110926.jpg
Edit 20.06.2015:
wleciał swing :D
[youtube]_tZFWHmmVdc[/youtube]
20150630_120657.jpg
Małe co nie co :D halogeny skrętne z przyciskiem, niestety brakuje sensora od kierownicy, elektroniki, no i jest to wersja bez kierunków, ale wszystko powoli ogarnie się :D
20150630_120711.jpg
20150630_121124.jpg
20150713_115056.jpg
Nowa gałeczka i blacha cięta laserem jeszcze do małej obróbki i pomalowania :)
20150725_131847.jpg
Edit 26.07; wczoraj czyszczenie nagrzewnic, uszczelnianie tuneli nawiewów, bo słabo dmuchało, przerobiłem trochę węże chłodnicze idące do parownika, nowy płyn chłodniczy GLIXOL, wywalony immobiliser Tec-Tus, przy odpalaniu trzeba było taką pastylkę przykładać by odpalić, żeby go wywalić trzeba 5 minut roboty by odjechać na pb, a na lpg wyrobił bym się w pół minuty :D
20150725_131900.jpg
20150725_140311.jpg
20150725_140332.jpg
20150818_194344.jpg
Było w misce misce olejowej, ciekawe co to i jak długo jezdziło :D
20150828_095327.jpg
Ofiary prawej końcówki drążka kierowniczego :D
20150905_142343.jpg
Coś tam z wygłuszania.
20150905_142354.jpg
20150905_154820.jpg
WP_20160229_16_21_59_Pro.jpg
27.02.2016 nowe nabytki.
WP_20160229_16_33_58_Pro.jpg
WP_20160229_16_34_50_Pro.jpg
WP_20160229_16_59_21_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez kobe31 » 25 maja 2016, 11:29

Kawał Dobrej roboty przy aucie. Zacne rarytasy <spoko> Jakie postępy zostały dokonane w ostatnim czasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 21:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez jarek43_16 » 26 maja 2016, 14:28

Panie jaki odkop :D Coś czuję, że te graty nie uświadczą tego mx-a, założony tylko licznik . A postępy to ostatnio zerwałem folię z dachu carbon jasny niebieski no i nakleiłem wczoraj czarny mat taniej folii z allegro, efekt powala i to dosłownie, jakby ktoś chciał kupować folie to nie najtańszą, masa bąbli itp. z odległości 3m nawet wygląda, podgrzewanie opalarką bąbli skutkuje powstawaniem małych baloników niemożliwych do usunięcia, trzeba nakuwać podgrzewać i jako tako wygląda nie wiem jak policzyłem, ale 0,5m zabrakło i szyber jest z 3 kawałków folii, za jakiś czas pewnie wymienię na inną folię, ale na razie będę tak jeździć. Grunt że nie ma tej poprzedniej, bo mnie denerwowała a tak to już lepiej wygląda (z 3m <lol> ) i komponuje się ze spojlerem czarnym. Myślałem, że gorzej pordzewiane będzie, ale jest ok, poczyszczone, ruda wygoniona, r-stop. podkład i spachla w 3 miejscach co by wyrównać i fajnie, że dalej ruda nie będzie jadła. No i niezła różnica kolorów oryginalnego na dachu i nowego w około mx-a. A temat umarł pewnie bo to fs jest, więcej sensacji budzi stożek na kibel rurze w kl-u <lol>
Załączniki
WP_20160525_16_40_42_Pro.jpg
WP_20160525_16_42_12_Pro.jpg
WP_20160525_19_10_09_Pro.jpg
WP_20160525_19_30_44_Pro.jpg
WP_20160525_22_04_03_Pro.jpg
WP_20160525_22_41_09_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez lucky-luciano » 27 maja 2016, 09:52

Temat nie umarł – ja śledzę cały czas :) Aleeeeeeee fantów zagarnąłeś dla siebie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez julek » 27 maja 2016, 14:31

Jarek fanty juz zebral teraz czas na szukanie dobrego mxa :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez jarek43_16 » 27 maja 2016, 15:12

Kilku gratów brakuje jeszcze i zebranie wszystkich pewnie trochę potrwa, a dobry mx z odpowiednim silnikiem to już pewnie przyszły rok zastanie jak nie dłużej :)
Wczoraj mini spot w Lubartowie z Piotr89 przypędził czerwoną strzałą, najlepsze to że już się znaliśmy wcześniej z czasów gimnazjum :D Trochę mnie podbudował, że mój mx nie taki zły, ale napewno ściemniał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez julek » 27 maja 2016, 17:34

jarek43_16 napisał(a): Trochę mnie podbudował, że mój mx nie taki zły, ale napewno ściemniał :D


hahaha hahaha hahaha hahaha

Oj mxa jakiegos znajdziesz :)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez jarek43_16 » 10 gru 2016, 15:02

Raz na pół roku trzeba by odświeżyć temat :D
To tak przytargany dawca kilku gratów, min. z oryginalnymi przyciemnianymi szybami j-spec, jak i 4ws, no magla od e-spec brakuje, ale mam nadzieję, że niedługo będzie.
A do swojego dziś przełożyłem fotel pasażera j-spec i dzięki temu mam teraz z pamięcią fotel kierowcy, no i dziury nie ma na siedzisku.
Co ciekawe to w j-spec jest na pasażera czujnik zapięcia pasów, czego u mnie w e-spec nie ma.
W dawcy była jeszcze dojazdówka, widać że oryginalna i chyba nigdy nie używana :D
A tak zawsze woziłem zimówkę, albo letnią w zależności od pory roku.
Plastik nad dojazdówką dałem, trochę popękany, ale trytytki załatwiły sprawę :D
W swoim miałem taką drewnianą dyktę zamiast plastiku i nie wiem które to oryginalne, ale pewnie plastik.
W dawcy jeszcze jest 'diament' na masce, mam teraz 2 i 3 diamenty kapsle, mam 7 już łącznie :D
I teraz zastanawiam się czy maski czarnej do swojego nie przełożyć i klapy bagażnika, bo są właściwie w idealnym stanie, a moje to jakby lekko to ująć są ch..owe :D no ale to jeszcze pomyślę, czy taki przekolorowany będzie mi pasował.

Brakuje teraz już tylko kierownicy trójramiennej z diamentem, niklowanych nakładek na progi i spojlera MS, jadę chyba do szumkiego i wyrwę mu ten spojler w nocy zanim sprzeda auto, no chyba że poda grzecznie adres kupującego :D

Edit:
Tak w ostatnich 1-2 miesiącach wymieniony olej na GULF 5W30, filtr oleju ASHIKA, filtr powietrza Max Gear (nie wymieniany 2 lata <glupek2> ), nowe świece Denso K16TT, stare też te były i zrobiły na LPG 44 000km i po wymianie żadnej różnicy nie czuję :) wymieniony olej w skrzyni K2 75W90 GL-5, niestety na zgrzytanie pierwszego biegu nie pomogło, ale trochę jakby lżej biegi wchodzą na zimnym, a pierwszy bieg synchronizuję drugim i dzięki temu nie zgrzyta :D
Uszczelniłem jeszcze tunele wentylacyjne uszczelką gąbową, ścianki, zapadki czy co tam w tyk tunelach i nagrzewnicach jest, starą gąbkę wykruszyłem, ale niestety klimę rozpinałem no i znowu trzeba nabić i nie wiem czy dobrze skręciłem, bo by odkręcaniu nagrzewnicy klimy tak jakby gwint się zerwał i nie wiem czy szczelne po skręceniu jest.
Załączniki
WP_20161210_08_54_54_Pro.jpg
WP_20161210_12_15_05_Pro.jpg
WP_20161210_12_15_20_Pro.jpg
WP_20161210_12_16_21_Pro.jpg
WP_20161210_12_16_54_Pro.jpg
WP_20161210_12_18_22_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez kobe31 » 10 gru 2016, 22:01

Kurde skąd żeś tego j-speca wynalazł <rotfl>
No to masz teraz konkretną bazę części do mx'a.
Jaki motor w tym J-specu?
Jakbyś chciał mam taką plastikową pokrywę koła zapasowego w idealnym stanie <oczko>
To teraz nic tylko brać się za działania i doprowadzić mxa do stanu fabrycznego papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 21:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez jarek43_16 » 11 gru 2016, 11:04

Nie wynalazł, tylko został schowany w takie miejsce co by go nie ukradli <lol>
Właśnie jaki motor? Bo go tam nie ma :D
Ten mój mx to tego wszystkiego raczej na pewno nie uświadczy, powoli czas zacząć odkładać na drugiego z kl-em pod maską i który nie ma grama szpachli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez rafał88 » 11 gru 2016, 11:37

Schowany u Maliny ten jspec :D <spoko>
Ostatnio edytowano 11 gru 2016, 14:24 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez julek » 11 gru 2016, 13:51

hahaha kobe a przypadkiem nie kojarzysz co to za auto ? :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez kobe31 » 11 gru 2016, 17:41

julek napisał(a):hahaha kobe a przypadkiem nie kojarzysz co to za auto ? :D

Już kojarzę że auto od Maliniaka ale nie byłem na 100% pewny :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 21:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez julek » 11 gru 2016, 19:32

chyba ostatni j spec jakiego udalo sie sprowadzic teraz juz nic nie moge znalezc;/ Jarek przynajmniej ma fajna baze do mx6 :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez jarek43_16 » 11 gru 2016, 20:08

Baza, tzn. ten czarny? Coś po głowie chodziło by przekładkę zrobić z tego mojego obecnego, ale przeleciałem w około miernikiem i niestety prawe tylne nadkole było ruszone i całkiem nie mało szpachli tam, ale myślę sobie teraz, że to lepiej, bo mnie nie kusi porywać się na rzeczy nie możliwe :D
Czy raczej chodzi o baze te wszystkie graty? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez jarek43_16 » 31 gru 2016, 14:57

Nowe klocki do układanki :D
Może stan nie najlepszy i brakuje plastików, ale pójdą do odnowienia, może coś ktoś wie co i gdzie by to można odnowić? A plastiki pewnie dorobię sam ze zwykłych plastikowych nakładek.
Załączniki
IMG42.jak-zmniejszyc-fotke_pl (1).png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez chmielu_KL » 31 gru 2016, 17:04

Z tego co kojarzę to te plastiki – czy tam gumki to znajdziesz na alledrogo uszczelki typu ''U''
swoje polerowałem lekko pastą lekko ścierną i wyszło to super. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy