Mazda 626 GE KL '92 HB

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez deadduck » 17 gru 2013, 03:04

Witam wszystkich!

Jakiś czas temu mój krewny chciał się pozbyć swojej Mazdy 626. Nie była mu potrzebna, sam jeździ dużo młodszym autem, stała już rok nieużywana, szkoda było żeby dalej niszczała. Na sprzedaży zarobił by niewiele, więc postanowił mi ją dać. Nie mogłem mu odmówić. :) Jedyne co musiałem zrobić to uruchomić ją po rocznym postoju. Ugadałem się z miejscowy mechanikiem by zabrał ją do siebie lawetą (wymienił pasek wspomagania, cieknącą maglownice, olej z filtrem i podładował aku:D) i po paru dniach Madzia była już wstanie przyjechać do mnie na kołach. W drodze do domu, bez przeglądu, miałem z nią parę problemów, ale udało mi przejechać te ~50 km bez strat, w jednym kawałku.
Po takim czasie nieużywania w tym 21-o letnim już aucie jest sporo do zrobienia, Mazda miała kiedyś kolizję czego skutkiem jest maska i zderzak innego koloru, oraz niedziałająca klima. Tylny zderzak również jest do poprawy. Mnie to nie zniechęca, jestem fanem japońskich aut. Chciałbym jej przywrócić dawny blask, myślę że jest tego warta :)
Wszystko co będzie się działo z autem będę starał się zamieszczać w tym temacie. Będzie mi również potrzebna pomoc bardziej doświadczonych userów tego forum, gdyż z Mazdą nie miałem zbyt wiele do czynienia a i z samej mechaniki jestem ciut zielony <zawstydzony>

Dane techniczne:
– nadwozie hatchback
– data produkcji: 12.02.1992
– silnik KL 165 KM (wymieniony w 2005. również na KL z przebiegiem 444 kkm (!) <wow> widać to na jednym ze zdjęć
– kolor czerwony, NU Vintage red
– przebieg 233 tyś km
– sekwencyjna instalacja gazowa KME Diego ze zbiornikem w kole
– skrzynia biegów manualna

Wyposażenie:
– elektryczne szyby, lusterka oraz szyberdach
– klimatyzacja (niestety niesprawna, ale to do czasu <faja>
– tempomat
– centralny zamek z pilotem
– wspomaganie
– radio CB
– przyciemnione szyby z tyłu
– elektryczna antena
– welrowa tapicerka
wincyj dopiszę gdy sobie przypomnę i zdekoduję vin:)

Zawieszenie i koła
– prawdopodobnie seria, choć siedzi nisko
– koła: zima stalówki 14"

Wydech:
– seria z końcowym Remusa
Foto:
Załączniki
626 008.jpg
626 007.jpg
w środku brakuje paru plastików
626 005.jpg
626 004.jpg
"przygoda" parkingowa
626 003.jpg
626 002.jpg
626 001.jpg
100_6589.jpg
100_6588.jpg
zimówki Dębica Frigo. przydałby się kołpaki
100_6587.jpg
100_6586.jpg
100_6585.jpg
po kolizji przód składany jak widać na szybko :|
100_6584.jpg
100_6583.jpg
100_6582.jpg
100_6581.jpg
100_6580.jpg
100_6579.jpg
100_6578.jpg
Ostatnio edytowano 17 maja 2014, 15:46 przez deadduck, łącznie edytowano 8 razy
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 22:10
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Auto: 626 GE KL 2.5 V6 92'

Postprzez siegu » 19 gru 2013, 14:27

Owocnej pracy przy przywracaniu używalności i dawnego blasku :). Pozdrawiam i zapraszam do lektury działu 6-stek ;) .
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez zibi626 » 20 gru 2013, 10:26

Będziesz miał zabawy z doprowadzeniem jej do świetności,ale jak już będzie zrobiona to frajda z jazdy nieskończona :) Wywal to coś z siedzeń :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez deadduck » 20 gru 2013, 10:58

Dzięki za dobre słowo :)
Zapału mi nie braknie, z kasą już niestety tak nie będzie :P Na razie Madzia stoi i czeka na nową – używaną pompę wspomagania (ta żęcholi niemiłosiernie :D ). Muszę też ogarnąć hamulce i ręczny, żeby przeszła przegląd. Gazownik też musi się nią zaopiekować. Wyglądem zajmę się na końcu :) Na szczęście w Madzi prawie nie ma rdzy, poza silnikiem to jej największy plus.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 22:10
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Auto: 626 GE KL 2.5 V6 92'

Postprzez DonMateok » 26 gru 2013, 02:17

Oby Ci sie dobrze jezdzilo, no i czekamy na jakiegos update-a wygladu oraz technicznych napraw :) No i jak kolega na gorze napisal, czerwone siedzenia za ostre, chyba ze ktos lubi ;P
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 18:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Postprzez deadduck » 20 lut 2014, 21:18

Mały up :)
Wprawdzie Mazda wciąż stoi u mojego mechanika, lecz parę napraw udało już się zrobić.
Największą poprawę przyniosły nowe świece. Po lekturze forum wpadły irydowe Denso IK16. Madzia od razu dostała kopa i lepiej odpala. Przy wymianie okazało się że jedna ze starych świec była dokręcona przez jakiegoś partacza na siłę. Mojemu magikowi udało się na szczęście wykręcić ją bez zdejmowania głowicy.
Mega pozytywnie zaskoczenie pod spodem. Prawie wszystkie elementy zawieszenia są nowe :) Na stare wyglądają jedynie tylne wahacze poprzeczne. Poza tym wymieniliśmy wczoraj tulejki drążka (jednej w ogóle nie było, polecam ten zabieg, biegi teraz wchodzą duuużo lepie), hamulce także są po regeneracji. Do wymiany jest jeszcze pompa wspomagania (thx Noxes), wtedy zajmiemy się gazem i w końcu zacznę nią śmigać :D
Jak będzie grzeczna to dostanie maskę i zderzak w kolorze :P
To czerwone "coś" oczywiście już wyleciało :D
A, jeszcze jedno. Jak pisałem w pierwszym poście, silnik w był zmieniony w 2005. Na kolektorze jest na pisana data któryś tam luty 2005 i przebieg 444 tys km! Czyli teraz ma około, jeśli nie ponad, pół miliona!
Wow :D
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 22:10
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Auto: 626 GE KL 2.5 V6 92'

Postprzez krz5yn » 20 lut 2014, 23:36

Silnik już kawałek świata widział <wow> Ale jak wszystko jest ok, to tylko pozazdrościć że tyle wytrzymał. <spoko>
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Bounty » 20 lut 2014, 23:59

Troche pracy trzeba i bedzie cacy;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Kaszel91 » 21 lut 2014, 01:14

Kolejna miejmy nadzieje uratowana przed żyletkami maździnka :)

Kolejna 626, kolejny KL i kolejny pakiet GT ;D Fajne połączenie, kusi mnie ten KL ojj kusi.. <diabełek>
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Eklerek323f » 21 lut 2014, 01:30

Kaszel91 napisał(a):kusi mnie ten KL ojj kusi..

Polecam <glupek2>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez qlesh » 22 lut 2014, 22:26

Zawieszenie na pewno nie jest seryjne, siedzi pięknie na ziemi. Również życzę bezawaryjności w użytkowaniu i wytrwałości w doprowadzeniu jej do ładnego stanu :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez deadduck » 16 maja 2014, 11:52

Z wielkim żalem rozstaję się z mazdą, temat do zamknięcia, auto idzie na części. Wkrótce wystawie ogłoszenia w odpowiednim dziale, ale chętnych zapraszam już teraz.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 22:10
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Auto: 626 GE KL 2.5 V6 92'

Postprzez krz5yn » 16 maja 2014, 13:18

Co Cie do tego skłoniło/zmusiło? :|
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez deadduck » 17 maja 2014, 15:57

Za dużo jest w niej "druciarskich" napraw: alternator założony był od FS'a, przez co zrywało pasek bo w KLu jest inna rolka, pas przedni po dzwonie jest spawany, chłodnice powyginane jak chińskie "u", do tego padł mi ostatnio aparat zapłonowy, który też oryginalny nie jest. Szkoda mi jej, bo jest wygodna, świetnie prowadzi i jeszcze lepiej brzmi, ale za dużo musiałbym w nią jeszcze włożyc czasu, a co gorsze hajsu...
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 22:10
Posty: 12
Skąd: Dolnośląskie
Auto: 626 GE KL 2.5 V6 92'

Postprzez rafał88 » 17 maja 2014, 22:01

Autko ma 22lata, i kazdy ciagle cos wklada w samochod:) Lepek do gore i zrob autko. Chlodnice nie sa drogei, alternator tez,aparatow rozwniez nie brakuje. Tylko checi , nie ma nic za darmo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez krz5yn » 18 maja 2014, 00:58

Patrząc na zdjęcia nie jest jeszcze tak tragicznie moim zdaniem. Wiadomo, że nowe to auto nie jest i jak jest niezadbane po wcześniejszym właścicielu to ma się trudny start ale spójrz na połowę aut na naszym forum, tam też cudów odrazu nie było i ludzie starają się nawet od zera przywrócić tym wdzięcznym autom dawny blask. Przemyśl jeszcze swoją decyzje <czytaj> ale w razie czego sądzę, że nie będziesz miał problemu ze sprzedażą większości części. :|
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Kaszel91 » 18 maja 2014, 01:44

Jak chcesz się zmotywować zapraszam obejrz temat mojego Xedosa.
W jakim stanie jest auto..? Każdy blacharz powiedziałby żebym zawiózł je na złom.
Tylko nie Piotr z grupy Lubelskiej <spoko>
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez gskarabeusz81 » 18 maja 2014, 02:33

Koledzy mają rację, części są dostępne i tanie, nie idź na łatwiznę, to auto z duszą, ratuj je!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2011, 01:10
Posty: 60
Skąd: Mikołów
Auto: Xedos 6 CA KF 2.0 V6 automat

Postprzez Bounty » 18 maja 2014, 08:00

Jak je zrobisz to nie bedziesz zalowal ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Eklerek323f » 18 maja 2014, 09:42

Co to znaczy, że aparat zapłonowy nie jest od tego auta? W przypadku KLa są 2 tak samo wyglądające różniące się bebechami, i to bardzo. Alternator też nie majątek, a pas przedni spawany jest w większosci przypadków aut z lat 90 w naszym pięknym kraju ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy