Mazda Xedos 6 str.50 Tor Poznań 2017 ®isto ©oncept

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez risto77 » 8 gru 2013, 11:50

Witam wszystkich.
Mam na imię Rafał i zaczynam z wielką przyjemnością, swoją przygodę na tym forum ;)
Jestem szczęśliwym <ok> posiadaczem Mazdy XEDOS 6 od 2005roku.


parking czer.jpg
jak przykuwa uwagę na parkingu
rakietowa.jpg
zabawa na torze
w kolejce na tor.jpg
Mega zlot MazdaSpeed 2016 Tor Poznań
zachód.jpg
telefonem o zachodzie słońca
file.jpg
miejsce w klubowym kalendarzu ;)


Uchwycona obiektywem dla niecierpliwych i nie chcących czytać całego wątku:
*Kliknij na wybrany tytuł galerii

1. Parking Skay Tower
2. Browar Mieszczański
3. Takie tam na drodze ;)
4. Industrial z telefonu
5. Na torze ( zajęte 2 miejsce w swojej klasie )
6. Mega zlot MS 2016 Tor Poznań
7. IV ZLOT DOLNOŚLĄSKI NISSANA I MAZDY
8. Mega zlot MS Tor Poznań 2017
9. Spot JDM Wrocław Parking Wroclavia

Zanim jednak auto zaczęło wyglądać jak na powyższych zdjęciach, minęło wiele dni i długo by o tym opowiadać.
Tak więc nie traćmy czasu ;) [/color][/b]

Moja przygoda z Xedosem zaczęła się w 1992 lub '93r ( dokładnie nie pamiętam ) kiedy to pierwszy raz zobaczyłem XEDOSA w katalogu " SAMOCHODY ŚWIATA" Byłem wtedy nastolatkiem i posiadanie takiego auta było niedoścignionym marzeniem małolata.
Po kilkunastu latach, kiedy najeździłem się już Trabantem Polo, później Fiatem 125p a jeszcze później wieloma innymi – służbowymi, marzenia powróciły i zaczęły się poszukiwania.
Pierwszy egzemplarz, który mi się spodobał wyglądał tak:

C7334837_2.jpg
Xedos 9 V6 2,3 Miller


Jednak jego cena i strach przed serwisowaniem silnika Millera wyleczyło mnie z tego pomysłu bardzo szybko.
Po dalszych poszukiwaniach zdecydowałem się na tańszą opcję – XEDOS 6 ale koniecznie V6.

Moja pierwsza kupiona w 2005r

DSC03297.jpg


Moją pierwszą mazdę widniejącą na zdjęciu powyżej, kupiłem po obejrzeniu ponad 10 szt. i 6-miesięcznym poszukiwaniu egzemplarza godnego uwagi.
Uwierzcie mi, to co widać w ogłoszeniach na zdjęciach to oszustwo i nijak ma się do rzeczywistości
Nie łatwe to zadanie by znaleźć "perełkę" a będzie coraz trudniejsze z czasem – tak myślę :( .
Po moim rodzinnym mieście Wrocławiu, jeździło ich wtedy może ze dwie, moja została trzecią :D

Miała też krótką epilog na alu 17' wzór z LEXA Niestety ET 35 w tym aucie nie zdaje egzaminu.

felgi z Lexa.JPG


Po 17 wróciłem do 16

fele z M5.JPG


Jeździłem nią przez blisko 6 lat, aż pewnego pięknego lipcowego poranka zakończyła swoją przygodę na polskich drogach 50 m od domu – czyt. garażu.

Fotki ze zdArzenia: A=e <oczko>

zdarzenie.jpg
zdarzenie 2.jpg
zdarzene po.jpg


Odszkodowanie z OC sprawcy i sprzedaż rozbitka.
Nowy właściciel jeździł nią 2 miesiące, później rozbił ponownie i sprzedawał na części ( 21 lat i pierwsze auto w życiu – długo się nie nacieszył <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> )


Prosty rachunek 10.200 na nowe auto – sporo, aczkolwiek ?? ?? ??
Kupa części do przełożenia.
Szybka decyzja i:
– zarwana nocka, blisko 600 km pociągiem w wagonie z kolonistami <glupek2> i zakup.
Powrót na kołach ( po cichu powiem, że po przełożeniu tablic i naklejki <nie powiem> ) 56h bez snu i euforia – 22:30 pod domem.
Szybkie oględziny przez kolegów " rzeczoznawców" <oczko> i nocne zakupy na BP...
<piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo>

KUPIŁEM!
chociaż znajomi drapali się w głowę...
– A stare auto...
– A Mogłeś naprawiać poprzednie
... itd... itp...

Tak więc przedstawiam moją "MAGDĘ"


Tutaj już po przełożeniu kół z poprzedniczki.

po zakupie.jpg


Udokumentowany przebieg ( słabo ale jednak ) niemiecki TUV i różne faktury za naprawy ( tarcze i klocki PiT , rozrusznik, akumulator i jeszcze kilka innych łącznie z wymianą uszczelki sprężarki klimy i jej ponownym napełnieniem a nawet wymianą oleju i filtra w silniku)
Nie było nad czym się zastanawiać <co?> .





VIN: JMZCA12B201220625

Model: XEDOS 6
Rocznik: 1998, 1-sza rejestracja: czerwiec '99
Silnik: KF 2,0 V6 24v 140KM click AKTUALNIE KL = 159KM i 200NmPotwierdzone wynikiem z hamowni:
159KM 200Nm.jpg
Megazlot MazdaSpeed 2016 Tor Poznań

Przebieg przy zakupie: 105 400 km całość
obecnie 130k buda i 170k silnik KL
(prywatnie mało jeżdżę z racji wykonywanego zawodu – kierowca ciężarówki )
Kolor: niestety srebrny – chociaż są też zalety (nie łapie brudu)
V max: 240km/h (sprawdzone <diabełek> )
Spalanie: 7 do 13,9 l/100km, w zależności od wyobraźni kierującego :D
Średnia apetytu z 3 lat i 20000km:
10,4 l/100km ( większość po Wrocławiu )
Na KL-DE nigdy w mieście nie zszedłem poniżej 12,5l/100km No ale nie mogę się powstrzymać przed depnięciem gazu do deski <serduszka> – dane z aplikacji "My car"

Wyposażenie, chociaż wszystkie podobne to wymienię:

    – ABS
    – airbag x 2
    – tempomat
    – immobilizer
    – światła przeciwmgielne
    – tapicerka alcantara
    – elektrycznie sterowane szyby
    – elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka
    – klima-automatic
    – regulacja wysokości kierownicy
    – alufelgi ( oryginalne 15 – obecnie zimówki )
    – parktronic ( dołożone przez Niemca )
    – skrzynia oczywiście manualna i żadna inna w tym aucie ( przecież to nie limuzyna )


Poprzednia miała też:

– podświetlany schowek i stacyjkę
_ podświetlaną dziurkę od klucza drzwi kierowcy, zapalała się po odciągnięciu klamki
– czarną skórę, naprawdę w niezłym stanie
– przednią szybę z pasem przeciwsłonecznym
– drewno
– termometr


GALERIA:

spotowe.png
po zakupie 15.29.02.jpg
po zakupie 15.29.24.jpg
2012-08-23 15.36.29.jpg
2012-08-23 15.30.15.jpg
wnętrze przód.jpg
wnętrze.jpg
zegary 15.41.26.jpg
silnik 15.26.52.jpg


Tak natomiast wygląda silnik po KL-owaniu

po swapie.jpg


Nieaktualne już koła i hamulce z Mazdy 6, fi tarczy 283mm:

file.jpg
2014-10-13 18.23.01.jpg