Mazda 626 GD FE '92 2.0 90km – Szynowóz

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Szyna » 24 mar 2014, 20:58

Nie zaśmiecać mi tu tematu i uciekać do Pudziana :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 24 mar 2014, 21:09

Szyna ;)
A co do mandatu to nie było i zatrzymali nie za światła tylne czy tłumik ani za prędkość tylko za brak przeglądu i dowodzik zabrali :(
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Szyna » 26 mar 2014, 19:32

Przestała mi działać przednia szyba kierowcy. Rozebrałem włącznik i przeczyściłem, dupa dale nie działa do silnika prąd dochodzi wiec mowie spalił się. Dzisiaj wszystko rozebrałem do suchej nitki wyczyściłem wszystko, wszystkie prowadnice szczotki itp, itd. Mowie w końcu będzie ładnie chodzić poskładałem do kupy wszystko nasmarowane, włączam i idzie jak krew z nosa :| Na automacie odbija w połowie podnoszenia tak ciężko. Nie wiem czy prowadnica jest krzywa czy co, to już przed rozebraniem lepiej chodziło. Albo po prostu silnik ma już dosyć, bo w dół idzie jak burza.

A to dzisiejsza paczuszka :D
Zdjęcie0024.jpg
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Szyna » 12 lip 2014, 12:36

Bylem wczoraj u blacharza. Sytuacja wygląda tak:
Wymiana progu 200 zł, z malowaniem 400 zł
Wymiana nadkola (całe gotowe wstawki) 200 zł z malowaniem 550 zł
Do tego jak będą jakieś dziury to jeszcze doliczy.
Oczywiście nadkola i progi sam kupiłem po 100 za szt.
Ogólnie ok 2000 trzeba mieć. Do tego jak bym chciał zrobić konserwacje to dojedzie jeszcze trochę $ :P
Gościu proponował mi piaskowanie podwozia ale wtedy mówił że zakręci się ok 3,5 tys <rotfl> Na pewno na razie będę robił progi nadkola i dziury. Z konserwacja będę musiał z nim pogadać jeszcze.
Warsztat zajmuje się typowo odrestaurowywaniem starych zabytkowych samochodów. Współczesnymi też się zajmują ;) Wstępny termin mam na połowę sierpnia, bo teraz robią jakieś 3 zabytkowe Porsche dla francuzów :D
Kosztowny ten mój samochód <lol>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 13 lip 2014, 02:34

200zł malowanie progu( pewnie profesjonalnie), szczerze to ja bym to sam zrobił :D ( z pomocą ojca ) ostatnio naprawiał klapę w GF, malował – i całkiem mu to wyszło nie najgorzej :D

Ale ceny też nie należą do niskich...

Mnie dalej czekają te kielichy i parę dziur.. :P, ale niedługo jadę do znajomego, żeby mi wycenił ile weźmie za naprawę, potem porównam z drugim szpecem i będę myślał którego wylosować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez ZdzichuZ » 13 lip 2014, 06:24

Szyna napisał(a):Gościu proponował mi piaskowanie podwozia ale wtedy mówił że zakręci się ok 3,5 tys <rotfl> Na pewno na razie będę robił progi nadkola i dziury. Z konserwacja będę musiał z nim pogadać jeszcze.
Warsztat zajmuje się typowo odrestaurowywaniem starych zabytkowych samochodów. Współczesnymi też się zajmują ;) Wstępny termin mam na połowę sierpnia, bo teraz robią jakieś 3 zabytkowe Porsche dla francuzów :D


Przed sprzedażą GC też szukałem pomocy w firmach zajmujących się odbudową starych aut. Plan był taki, aby wypiaskować, połatać dziury i polakierować od nowa. Niestety nikt nie chciał się podjąć tego zadania, bo to przecież nie był zabytek, bo to "tylko stara Mazda". Więc jeżeli jest taka możliwość, aby wypiaskować co trzeba, to IMO warto skorzystać, że ktoś chce to na "zwykłej" 626 robić.
ZdzichuZ
 

Postprzez MrShaleck » 13 lip 2014, 07:59

Czarny wypiaskował swoją GD Coupe i nie wyszło to najlepiej z tego co pamiętam :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szyna » 13 lip 2014, 11:18

Powiem wam tak wszystko da się taniej zrobić ;) tylko pytanie czy warto. Mam znajomego na miejscu który zrobił by mi to za połowę ceny, ale za rok musiał bym znowu jechać na poprawki, tak jak mi zrobił konserwacje w tamtym roku :P Jest jeszcze opcja samodzielnej roboty ale: muszę kupić spawarkę (1500zl), do tego te wszystkie podkłady farby i inne rzeczy, musiał bym wziąć z tydzień wolnego i mieć jeszcze kogoś do pomocy bo sam spawać nie umiem :P i nie wiadomo jak to wszystko by wyszło. Fakt faktem miał bym wszystko pod okiem i zrobił tak jak ja chce.
Co do malowania to raczej na pewno się z tym wstrzymam bo mam znajomego który zrobi mi to za 150zl/element, a po drugie spieszyć się z tym nie muszę bo wymienione elementy będą zabezpieczone podkładem.
Normalnie mam mieszane uczucia zawsze co do takich napraw bo władować 2 tys w samochód który jest wart 3 tys to istne szaleństwo :P
Wszyscy mówią sprzedaj gówna i kup nowsze, no tak ale jak kupie nowe to też będę musiał coś włożyć ;)
Te stare samochody...
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sylwia323F » 13 lip 2014, 12:02

Szyna ja nie długo będę miała takie same rozterki jak ty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Bounty » 13 lip 2014, 12:37

Stare, ale jare i maja swoj charakter;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Szyna » 13 lip 2014, 12:41

Znalazłem nowe wahacze firmy SLR nie maja za dobrych opinii, ale podobno 30 tys wytrzymują i kosztują 93 zł/szt :P, a najlepsze że ten sam gościu ma wahacze firmy SH która podobno ma jeszcze gorsze opinie od tych SLR a kosztują 118 zł/szt :| Co myślicie kupować ? ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kamilspider » 13 lip 2014, 14:51

Szyna nie kupuj nic z firmy SLR :D U mnie amor wylał po niecałych 3kkm... później założyłem ori Tokico i był spokój do końca.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez MrShaleck » 13 lip 2014, 19:21

Mi gościu w jappartsie raz probował SRL Line wcisnąć, twierdzac, ze sa praktycznie tak dobre jak MOnroe <rotfl>
Kupiłem Monroe :)
Można kupować taniej, ale nie kompletne gunwo. Odpuść z SRL :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szyna » 17 lip 2014, 10:16

Kolejne elementy układanki dojechały :)
Zdjęcie0042.jpg

Teraz potrzebna jeszcze tylko kasa i umówić się na dokładny termin :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez DARO MAZDA 323 » 17 lip 2014, 10:17

Oj będzie się działo :)
Idzie generalny remont Madzi.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Szyna » 17 lip 2014, 11:37

Zapomniałem dodać że w międzyczasie Madzia dostała nowy wentylator klimy i ma naprawione 2 elektryczne szyby. W jeden poszedł silnik a w drugiej prowadnica :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Eklerek323f » 17 lip 2014, 11:50

Szyna napisał(a):Znalazłem nowe wahacze firmy SLR nie maja za dobrych opinii, ale podobno 30 tys wytrzymują i kosztują 93 zł/szt :P, a najlepsze że ten sam gościu ma wahacze firmy SH która podobno ma jeszcze gorsze opinie od tych SLR a kosztują 118 zł/szt :| Co myślicie kupować ? ;)

U mnie sworzeń wahacza poszedł po nie wiem, może miesiącu? nie polecam <oczy> Ładuj kase, bo warto !
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Szyna » 17 lip 2014, 12:39

Na razie z wahaczami się wstrzymam, pojadę jeszcze raz na stacje diagnostyczna niech sprawdza co jest do wymiany i tyle ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Szyna » 16 sie 2014, 17:04

Naprawa podwozia się trochę odwlecze bo dzwoniłem do blacharza i mówił że może początek września się coś zwolni :| W sumie i dobrze bo uzbieram więcej kasy <lol> Zaczynają dochodzi już nowe rzeczy :P
W międzyczasie pewnie wymiana oleju i filtrów bo został mi niecały tysiąc i wtedy też pyknie 100 tys co nakręciłem Mazda :D W niecałe 4,5 roku :) Coraz bardziej się zastanawiam czy jest sens to wszystko robić <rotfl> Ech, skarbonka bez dna ;)
Zastanawiam się też czy od razu przy wymianie oleju nie wymienić tego zaworka pompy bo coraz dłużej zaczyna mi świecić kontrolka oleju po rozruchu, a olej w normie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 16 sie 2014, 17:52

Szyna napisał(a):Coraz bardziej się zastanawiam czy jest sens to wszystko robić Ech, skarbonka bez dna


Pasja pasją, ale wszystko chyba się o hajs/sens rozbija ;)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy