Mazda 626 GF FS '01 sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Dominator » 11 lip 2015, 10:53

Swiece na gazie wymieniam co ok 30kkm.
Spalanie srednio ok 10-11l, czyli ok 2 litry wiecej w kazdych warunkach.
Przewody wymieniam srednio co druga zmiane swiec. Przejechalem ponad 100kkm na gazie i nie zagladalem jeszcze do plytek zaworowych.
Przeglad gazowy, pasuje zrobic tak co 15-20kkm, wczesniej robilem co ok 10kkm, ale to za czesto w sumie.
Za 2,5K zalozysz juz dobra instalke.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ZdzichuZ » 16 lip 2015, 16:08

Muszę pomyśleć nad tym gazem. Może i tyle kilometrów nie będę robił, ale jeżeli auto u mnie zostanie to myślę, że nawet przy tych 12 – 14 tys rocznie może się to opłacić. Teraz przy tych 6 – 7 tys to raczej średni interes. Główny mój problem z tym samochodem polega na tym, że mam do garażu kilometr i w lato wolę jeździć rowerem, a w zimę autobus mam 100 metrów od domu i auto stoi...
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 18 lip 2015, 16:08

Auto dziś przejechało trasę Toruń – Grudziądz i z powrotem. Klima jednak nie chłodziła jak powinna, w trasie powrotnej praktycznie w ogóle. Winna jest prawdopodobnie chłodnica klimatyzacji. Pytanie – czy rzucać się na oryginał z ASO w cenie chyba 1300 PLN, czy kupić nową ale z allegro w cenie 300 – 400 PLN, czy po prostu załatać starą chłodnicę?
ZdzichuZ
 

Postprzez sebekle » 18 lip 2015, 16:38

rzucić się na profesjonalny przegląd szczelności i dopiero kupować. takie moje zdanie. moja chłodnica jest prawie jak nowa a mam starszy pojazd więc wątpię by Twojej coś było. mi się skończyły oringi na osuszaczu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez ZdzichuZ » 18 lip 2015, 17:02

Muszę podjechać w poniedziałek na sprawdzenie co i jak, bo prażyć się w aucie nie mam zamiaru. A rowerem też nie mogę jeździć, bo pękła mi opona z dętką, a rowerowy dziś już zamknięty... jak się psuje, to wszystko :P
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 25 lip 2015, 17:51

Jednak tak jak myślałem – chłodnica klimatyzacji do wymiany. Umówiony już w ASO Bednarscy termin na 1 sierpnia na wymianę skraplacza – zamontowany zostanie zamiennik Nissens. A we wtorek auto idzie do blacharza na usunięcie korozji z drzwi pasażera i pod przewododami klimatyzacji. Co prawda auto i tak idzie na sprzedaż, ale wolę to zrobić, zwłaszcza klimatyzację.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 1 sie 2015, 22:33

Skraplacz klimatyzacji wymieniony, niestety dopadła mnie zmora 626 – zapieczony zacisk z tyłu. W poniedziałek idę kupić zestaw naprawczy i we wtorek zrobię od razu prawą i lewą stronę,
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 13 sie 2015, 15:46

W aucie wymionione tarcze i klocki z tyłu na Kkomplet TRW. Zacisk rozruszany i przesmarowany. Przez tydzień wszystko było ok, ale dziś po ostrzejszym hamowaniu zacisk nie odbił, felga gorąca, dymek z hamulców, słabsze przyspieszenie. Auto teraz stoi, zobaczę wieczorem jak to będzie wyglądać. W ogóle w pewntm miejscu podano mi z kosmosu cenę zestawu naprawczego 900 pln zaś zacisk zamiennik 800. Na allegro zaciski akebono widzę za około 300 pln.
ZdzichuZ
 

Postprzez Emmett » 15 sie 2015, 20:13

300 zł za zacisk to sporo za dużo. Za mniej niż 200 zł jesteś wstanie kupić taki zacisk. Wiem bo kupowałem dwa. Jednego nie zdążyłem już wymienić bo sprzedałem moją 626 :)
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-3-0807
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 00:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez ZdzichuZ » 16 sie 2015, 19:31

Chyba zrobię regenerację obecnego zacisku z piaskowaniem i pomalowaniem. Na olx pewien gość z Torunia oferuje taką usługę.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 11 lis 2015, 13:26

Auto stało nieużywane ponad 3 tygodnie w garażu – odpaliło bez problemu, ale akumulator chyba czas zmienić. Tak poza tym to cóż:
– zacisk ostatecznie wymieniony na regenerowany TRW + nowy komplet tarcz i klocków na tył też z TRW.

Jedyne co mi w aucie obecnie doskwiera to porysowana przednia szyba, przez co są refleksy w jeździe w nocy lub w słońcu, bardzo nieprzyjemnie się z tym jeździ. Nie wiem czy wymieniać, czy oddać do spolerowania tlenkiem ceru?
I zamarzyło mi się też webasto – cena 500 do 700 PLN na allegro. Auto nie będzie teraz garażowane, a jednak skrobanie szyb zawsze je rysuje.
I kierownica przez wiosenną próbę umycia płynem do szyb nieźle mi się uszkodziła – pozrywała się nieco farba ze skóry – polecam jednak kupić specjalne środki do mycia skór np chusteczki <glupek2>
Stąd też pomysł ostateczny na zmianę kierownicy na wersję z UK, 3 ramienną – mam tylko nadzieję, że uda się podłączyć wszystko łącznie z tempomatem na zasadzie plug&play. I spryskiwacze muszę udrożnić lub wymienić na te z Citroena C3 – chyba, że są jakieś inne mgłowe, pasujące lepiej do GF?
ZdzichuZ
 

Postprzez Sonek » 11 lis 2015, 19:32

Powiedz mi jak u Ciebie z tym odpalaniem. Chwilę musisz zakręcić przy tych 0 stopniach rano? Mam na myśli że rozrusznik tak 3/4 razy zakręci.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 11 lis 2015, 20:45

To chyba normalne objawy
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Adoz » 11 lis 2015, 21:52

ZdzichuZ polecam środek do skóry o nazwie saphir. Jest to taki jakby pigment czy też farba do skóry u siebie w Audi kierownice tym robiłem bo była wytarta po całości i w jednym miejscu zrobiła się nawet dziura to Ci powiem że nałożyłem tego 4 warstwy i elegancko się trzyma. Odnawiałem ją jakieś 5 miesięcy temu. Efekt jak dla mnie wystarczający i dość tani.
http://allegro.pl/krem-szpachla-z-pigmentem-saphir-renowacja-skory-i5404058117.html
Przykładowa aukcja z tym produktem.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez ZdzichuZ » 12 lis 2015, 07:15

Sonek napisał(a):Powiedz mi jak u Ciebie z tym odpalaniem. Chwilę musisz zakręcić przy tych 0 stopniach rano? Mam na myśli że rozrusznik tak 3/4 razy zakręci.

No tak na 3 razy powiedzmy. Może przewrażliwiony jestem :] Teraz najważniejsze to zmiana spryskiwaczy i polerka przedniej szyby. Pisałem do firmy ART Detailing z Bydgoszczy – polerka tlenkiem ceru 99 PLN.
Taki środek do skóry nawet ciekawa sprawa, ale bardzo mi się kierownica z 626 UK spodobała :)
ZdzichuZ
 

Postprzez slisman » 12 lis 2015, 11:17

W obecnym aucie zadziałałem Saphire'm – efekt naprawdę fajny (odsyłam do tematu 323f Gared 'a – ładnie obrazuje efekty prac).

A w 626 GW mojej miałem właśnie kierę z 626 UK – fajna trójramienna o mniejszej średnicy. Polecam, choć fajniej by leżała gdyby była grubsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez ZdzichuZ » 15 lis 2015, 15:34

Byłem o krok od sprzedania 626... przepraszam zainteresowanego kupnem kolegę, że się rozmyśliłem, ale jak przeliczyłem jakimi środkami dysponuję i co innego można za to kupić, to... GF jest warta powiedzmy 7 do 8 tys PLN. Mechanicznie i pod względem blacharki wszystko ok, mało pali, dość duża. Do tej ceny mógłbym dołożyć 3 – 4 tysięcy, mamy więc 10 do 12 tys na kupno innego auta... i obawiam się, że o ile kupiłbym za to inne auto np Mondeo MK3, które mi się coraz bardziej podoba czy Mazdę 6 GG, to doprowadzenie ich do stanu, który by mnie zadowalał tj. zero rdzy i ogarnięta mechanika wymagałoby kolejnych środków. A jak to powiedział gość u którego wszelkie wykwity korozji w 626 usuwam – Mondeo i 6 to jak przejść z tego co masz z deszczu pod rynnę... na razie więc GF zostaje, z racji braku pomysłu na coś innego i obawę przed kupnem jakiejś miny.
Jutro wizyta pod Bydgoszczą na pewne zabiegi... upiększające. Pytanie o spryskiwacze – czy po zmianie na mgłowe / mżawkowe z Tribute konieczna będzie zmiana pompki? Jeżeli tak to jaka bardziej wydajna pompka spryskiwaczy pasuje?
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 6 mar 2016, 22:00

Trzy lata wspólnej jazdy i 20 tysięcy kilometrów minęło. Jak co roku na wiosnę czas niedługo zmienić olej, kupić nowe wycieraczki, zrobić serwis klimatyzacji, usunąć drobne ogniska korozji...
W tym roku konieczna będzie wymiana dwóch z trzech... właśnie, ile jest poduszek silnika w GF? Prawą przy rozrządzie zmieniałem dwa lata temu, teraz luz jest na tej od strony akumulatora. Jak już wymieniać to i chyba przednią od strony chłodnicy wymienię.
W oczekiwaniu lata wspomnienie 2015 roku, kwitnące rzepaki, wieś i srebrna 626 GF... ostatnio wpadł mi do głowy pomysł wymiany pozycyjnych z przodu, obecne są takie żółte. Jakieś pomysły, jakie żarówki by się najlepiej sprawdziły? No i szkoda, że nie da się zamontować ciemnych kloszy lamp z wersji angielskiej
Załączniki
m6for.jpg
ZdzichuZ
 

Postprzez sebekle » 7 mar 2016, 18:06

mi ostatnio minęły 2 lata i 80tys kilometrów :D cały czas stoi ta twoja ;P
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez ZdzichuZ » 12 mar 2016, 13:24

Faktycznie, trochę stoi – w lato upalam głównie rower. Kiedyś miałem plany, żeby dojeżdżać nią do pracy codziennie 150 km w dwie strony, ale spędzać tyle czasu w samej podróży to nie dla mnie :P
ZdzichuZ
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy