Mazda 626 GF FS '01 sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez ZdzichuZ » 12 mar 2013, 17:00

Czas przedstawić następcę Staruszki i na właściwie sprawcę całego pomysłu sprzedaży poprzedniej Mazdy.
Obrazek

Auto wypatrzyłem jeszcze w styczniu na portalu ogłoszeniowym autoscout. Ponieważ Staruszka zaczęła coraz bardziej niedomagać, a GF – ka prezentowała się na zdjęciach dość solidnie, odezwałem się do pana Bartka z carpasji. Potem jednak na chwilę zmieniłem zdanie, w przypływie sentymentu chcąc zostawić dotychczasowe auto. Jednak po wizycie u mechanika i uświadomieniu mi przez niego, że dalsze inwestowanie środków w Staruszkę nie ma sensu, stwierdziłem, że pora na zmianę. Skontaktowałem się więc z carpasją ponownie, i po paru dniach otrzymałem prezent do garażu w postaci nowego auta.

Trochę faktów:

Model 626 GF
Silnik FS 115 KM
Nadwozie sedan
Kolor 18G Higliht Silver mettalic
Data produkcji 07.08.2000, pierwsza rejestracja 14.09.2001
Przebieg w dniu zakupu 105 tys. km


Wyposażenie

ABS + TCS
wspomaganie
klimatyzacja automatyczna z nawiewem na nogi pasażerów z tyłu
elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
elektryczne szyby z przodu
białe tarcze zegarów
welurowa tapicerka
tempomat
radio kaseciak Blaupunkt z 4 głośnikami i elektrycznie wysuwaną anteną
hak odpinany
halogeny przeciwmgielne z przodu

Obecnie auto stoi na 14'' kołach stalowych, z zakupionymi już przeze mnie używanymi kołpakami Mazdy. Na lato w garażu leżą 15'' felgi aluminiowe... chciałem nawet zmienić, jak się zaczęło robić ciepło, ale chyba lepiej, że poczekałem.

Naprawy:

– marzec 2013 – 105 tys km – wymiana oleju (dalej Dexelia 10W40), filtra oleju i filtra kabinowego
– marzec 2013 – wymiana błotnika lewego przód i lakierowanie zderzaka przód – przygoda parkingowa :(
– kwiecień 2013 – usunięcie korozji z dolnych rantów tylnych drzwi i wewnętrznych rantów tylnych nadkoli
– lipiec 2013 – komplet nowych wycieraczek Bosch
– sierpień 2013 – wymiana świec, wymiana oleju w skrzyni biegów, poprawienie mocowania osłony filtra kabinowego
– październik 2013 – zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych
– październik 2013 – wymiana żarówek postojowych tył
– styczeń 2014 – wymiana poduszki silnika prawej na oryginał
– marzec 2014 – wymiana oleju i łącznika stabilizatora lewy tył
– maj 2014 – serwis klimatyzacji
– sierpień 2014 – kolejne usuwanie korozji z nadkoli tył, kolejne zabezpieczenie profili zamkniętych
– marzec 2015 – wymiana oleju
– maj 2015 – serwis klimatyzacji z uzupełnieniem czynnika i sprawdzeniem szczelności
– maj 2015 – usunięcie korozji spod maski i uszczelki drzwi przednich prawych
– sierpień 2015 – wymiana chłodnicy klimatyzacji
– sierpień 2015 – usunięcie korozji spod mocowania poduszki silnika prawej i poprawka pod uszczelką drzwi pasażera
– sierpień 2015 – nowe tarcze i klocki tył, nowy – regenerowany zacisk tył lewy, kolejna wymiana tarcz i klocków – uszkodzony zacisk dosłownie spalił lewą tarczę
– listopad 2015 – korekta lakieru, pranie tapicerki, mycie parowe komory silnika
– listopad 2015 – zmiana opon zimowych na Barum 195/60/15
– kwiecień 2016 – wymiana oleju
– styczeń / luty 2017 – wymiana pozostałych poduszek silnika na oryginalne Mazda, wahaczy przód na zamienniki, tył na zamienniki Dokuji, tylne poprzeczne Dokuji, tylne wleczone Japan OEM, drążek kierowniczy lewy Delphi, łącznik stabilizatora lew przód Yamato, próba naprawy zamka bagażnika zakończona niepowodzeniem
– kwiecień 2017 – wymiana oleju na Castrol 5W30, wymiana tarcz i klocków przód Bosch
– maj / czerwiec 2017 – wymiana zamka bagażnika na używany oryginał

– marzec 2013 – montaż oryginalnych chlapaczy przednich
– lipiec 2013 – nowy komplet dywaników welurowych

Plany:

porządne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych – zrobione
– usunięcie korozji pod maską ze śrub itp rzeczy i ogólne wyczyszczenie wszystkiego pod maską – zrobione

– założenie felg 16'' z Mazdy MX-5 NC wzór 110 – pomysł się nieco zmienił, jeżeli wejdą 16 to oryginały z 626 GF
– renowacja / wymiana gałki zmiany biegów – obecna jest nieco sfatygowana, mimo dość niskiego przebiegu – pomysł aktualny, łącznie z obszyciem kierownicy lub wymianą na 3 – ramienną z angielskiej GF, gałki zmiany biegów i mieszka będę szukał z MX-5



Zaraz po zarejestrowaniu luty 2013


Obrazek

Pierwsze oznaki wiosny marzec 2013

Obrazek

Wiosna w pełni kwiecień 2013.

Obrazek
Ostatnio edytowano 31 gru 2017, 23:12 przez ZdzichuZ, łącznie edytowano 18 razy
ZdzichuZ
 

Postprzez Rafał_ » 12 mar 2013, 19:01

Poproszę o więcej fotek :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez ZdzichuZ » 14 mar 2013, 22:01

Mazda odwiedziła dziś ASO w Łysomicach. Wymieniony olej, filtr oleju, filtr kabinowy. Historia auta jest dostępna w bazie danych Mazdy, stąd m.in. wiadomo, że:

– jedyna naprawa gwarancyjna miała miejsce w 2003 roku przy przebiegu 14 kkm – wymiana / przetoczenie tarcz
– przy przebiegu 75 kkm w 2009 roku wymieniono klocki hamulcowe
– przy przebiegu 91 kkm w 2011 roku wymieniono rozrząd

I jest to ostatni wpis w książce. Także historia auta potwierdza się z tym, co udało się ustalić carpasji.

Do wymiany przy kolejnym serwisie będzie łącznik stabilizatora z tyłu. Auto zostało zalane olejem Dexelia 10W40.

Parę zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 30 lip 2013, 23:20 przez ZdzichuZ, łącznie edytowano 2 razy
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 8 kwi 2013, 08:53

Okazuje się, że i tego auta ruda zaraza nie ominęła... Sprawdzam regularnie co 2 tygodnie podczas odkurzania auta, czy nie ma oznak korozji. Dwa tygodnie temu nic, a wczoraj... okazało się, że pojawił się nalot, a nawet puchnięcie pod zabezpieczeniem (uszczelką, gumą) na rantach tylnych drzwi. I to na obu jednocześnie. Pracuję obok salonu Seata i spytałem w ich serwisie, co o tym sadzą... stwierdzili, że nie warto robić drzwi, bo trzeba rozginać dół a nie ma pewności, że za 3 – 4 m-ce znów coś nie wyjdzie, więc nie warto. Mnie jednak strasznie rudy kolor drażni, więc chciałbym to cholerstwo usunąć. Na czerwiec byłem umówiony na zabezpieczenie antykorozyjne całego spodu w ASO, nie wiem teraz, czy czekać do czerwca i wtedy zrobić dodatkowo drzwi, czy całość zrobić jak najszybciej?
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 13 kwi 2013, 19:52

Pytanie: jak ustawić poprawną godzinę w zegarku w komputerze? I czy poza godziną, średnim i momentalnym spalaniem ma on jakieś dodatkowe, ukryte funkcje?
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 21 kwi 2013, 10:41

Auto umyte, tydzień temu nawoskowane (zajęło mi to 3 godziny, ale warto było) i po zmianie felg na letnie. Jak pojawi się jakaś zbędna gotówka, to zainwestuję w nakładkę na końcówkę wydechu, obecnie muszę się uporać z rudą, która wyłazi na wewnętrznej stronie tylnych drzwi.

Poniżej sesja z dziś:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 30 lip 2013, 23:26 przez ZdzichuZ, łącznie edytowano 1 raz
ZdzichuZ
 

Postprzez matthies » 21 kwi 2013, 10:54

ładna sztunia :) w mojej skromnej opinii mógłbyś dać albo większe koło, albo lekko ją obniżyć.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ZdzichuZ » 21 kwi 2013, 13:47

Jeżeli uda mi się sprzedać obecny komplet felg, to chciałbym kupić ten wzór:

http://allegro.pl/felgi-16-oryginalne-m ... 05529.html

Nie wiem tylko, jak z ET i rozstawem śrub, czy by pasowały.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 5 maja 2013, 12:34

Felgi nowe w tym sezonie się jednak nie pojawią. Te, które mam są w dobrym stanie, więc przynajmniej wiem, co mam. A kasa zamiast na felgi pójdzie na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych.

Ponieważ mam pod maską trochę syfu, to zastanawiam się, jak to najlepiej wyczyścić? Nie mam myjki ciśnieniowej, ale chciałem kupić pianownicę ręczną do nadwozia. Czy gdybym chciał umyć silnik pianą, to wystarczy odpiąć akumulator, czy dodatkowo zabezpieczyć folią i taśmą elektrykę? A jak już zabezpieczać, to co dokładnie? Ewentualnie czy bez zabezpieczania i odłączania aku można potraktować komorę silnika jakimś środkiem do czyszczenia i czymś to wytrzeć?
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 28 maja 2013, 10:14

Sorry za post pod postem.

Co prawda zdjęcie robione ogórkiem, ale jak widać, 626 GF jest w naturalnym środowisku, czyli pod marketem. Obok 6 GJ – widać kilkanaście lat ewolucji :)

Obrazek

Zadałem to samo pytanie w dziale modelowym 626, ale nikt nie odpowiedział, więc zadam je ponownie tutaj: czy lusterka z Xedos 9 po FL można przełożyć do 626 GF po FL? Zależy mi na tym, aby lusterka były elektrycznie składane, stąd pytanie, czy da się z lusterek z Xeda coś wyrzeźbić? A najlepiej czy da się to wyrzeźbić tak, żeby lusterka składały się jednocześnie z wciśnięciem "Lock" na pilocie od centralnego zamka?

http://allegro.pl/mazda-xedos-9-2002r-l ... 72008.html
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 25 cze 2013, 23:10

Mazda spokojnie nabija kilometry – od kupna (czyli od końca lutego) przejechałem około 1500 km, teraz w ładną pogodę auto głównie stoi w garażu a jak jeżdżę rowerem. Mam jednak mały problem: przy określonych obrotach, mimo iż nie mam nic w schowku, dobiega z tamtych okolic brzęczenie – poduszki pod silnikiem mogą dawać taki efekt? Chyba kupię kawałek filcu i wykleję schowek i zobaczę czy to coś zmieni.
Ostatnio edytowano 17 lip 2013, 21:59 przez ZdzichuZ, łącznie edytowano 1 raz
ZdzichuZ
 

Postprzez MariuszTG » 26 cze 2013, 10:00

Polift coraz bardziej mi się podoba. Ładne autko ! Jakie masz średnie spalanie wg komputera ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 15:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez ZdzichuZ » 28 cze 2013, 06:56

Obecnie gdy jeżdżę z raz / dwa w tygodniu 3 km w jedną stronę do pracy, jak jest brzydka pogoda, to pokazuje 11,5. Trochę dużo, widzę też, że momentalne spalanie pokazywane przez komputer wzrosło, bo o ile wcześniej pokazywało przy 55 km/h na 4 biegu 5 l / 100, to teraz pokazuje 7 l / 100. Nie wiem, jaka może być tego przyczyna?

W ogóle ostatnio jakiś wysyp GT – ków:

http://allegro.pl/mazda-626-i3358970322.html

Blisko mam, więc chyba pojadę go obejrzeć.
ZdzichuZ
 

Postprzez zibi626 » 28 cze 2013, 07:54

Jakbym już gdzieś widział tą Mazdę z ogłoszenia. Tak czy owak ktoś chyba pomylił rocznik, toż to buda GC a nie GD :) Ale wygląda ładnie,ma swój klimat :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ZdzichuZ » 28 cze 2013, 09:31

Heh, bardzo podobna do mojej pierwszej, nawet ma tak samo wytartą kierownicę :) Dzwoniłem, popytałem i na dzień dobry do zrobienia będzie hamulec ręczny. O ile linkę dość tanio można kupić, to będzie chyba problem ze szczękami. Ogólnie jadę w poniedziałek obadać auto i jak będzie miało zdrowe blachy, to się poważnie zastanowię.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 3 lip 2013, 09:13

Po jakimś tam przemyśleniu sprawy zakupu drugiego, starszego auta, stwierdzam, że to jednak nie dla mnie. Tym od momenty zakupu 1600 km przejechałem tylko, więc posiadanie dwóch aut byłoby bardzo nieracjonalne :)

Wolę jakieś środki zainwestować w obecną 626. Stąd parę pytań:

1. Czy oryginalna gałka zmiany biegów z 6 GG będzie pasowała do 626 GF? Moja jest sfatygowana, a dodatkowo o wiele ciekawiej wygląda ta z młodszej Mazdy.

2. Zadałem to pytanie wcześniej, ale nikt nie odpowiedział, więc ponawiam – czy lusterka z Xedos 9 z lat 2000 – 2002 z elektrycznym składaniem da się zaadoptować do 626 GF? Chodzi mi głównie o mocowanie, ale również o podłączenie elektryki tak, aby składały się elektrycznie.

3. Które felgi 16'' z poniższych wzorów wybrać najlepiej? I dodatkowo – jakie jest najlepsze ET dla felgi 16''?

1.

http://allegro.pl/super-alu-mazda-toyot ... 89160.html

2.

http://allegro.pl/mazda-3-5-6-premacy-5 ... 29044.html

3.

http://allegro.pl/mazda-626-16-alufelgi ... 43172.html

4.

http://allegro.pl/mazda-3-5-6-tribute-x ... 64963.html

EDYTA z dnia 2013-07-08

Po paru dniach poszukiwań, znam odpowiedzieć na pytanie nr 2:

Nie, lusterka z Xedos 9 nie pasują do 626 GF. Ale chcąc skorzystać z opcji elektrycznego składania, można kupić lusterka do 626 GF z taką opcją. I chyba na taką modyfikację się zdecyduję. Pozostaje pytanie o zamontowanie przycisku składania lusterek – czy opłacalne jest robienie otworu w panelu nad joystickiem do regulacji, czy lepiej sobie darować i zrobić składanie tylko z kluczyka?

Dodatkowo ponieważ najbardziej mnie kuszą felgi od Xedosa w rozmiarze 16 x 6,5 z ET 55, to pytanie – czy lepiej do tego będą pasowały opony 195/55 (tańsze) czy 205/50 ? I co z obcieraniem o kielich amortyzatora przy takim ET? Zakładać dystanse, czy sama węższa opona wystarczy?

Dopisano 2 sie 2013, 11:33:

Mazda odwiedziła dziś po raz kolejny ASO w Łysomicach, głównie aby znaleźć przyczynę drgań deski rozdzielczej w okolicach schowka. Myślałem po przestudiowaniu działu GF/GW, że winna będzie poduszka silnika od strony rozrządu, tymczasem przyczyna i rozwiązanie całej sprawy były banalnie proste: osłona filtra przeciwpyłkowego ocierała o schowek – wystarczyło pomiędzy dwa elementy włożyć folię i drgania ustąpiły jak ręką odjął.

Przy okazji wymienione zostały świece (kable zostały stare, ale chyba też je wymienię przed zimą) oraz olej w skrzyni biegów. Ponieważ na miarce oleju było go nieco ponad stan, nadmiar został odessany. Najbardziej możliwa przyczyna – podczas wymiany zalano za dużo oliwy, bo sprawdzam stan regularnie i już po powrocie z ASO w marcu było go tyle ile obecnie, czyli trochę za dużo.

We wrześniu ma być gotowa w Łysomicach blacharnio – lakiernia, w związku z czym dopiero we wrześniu pojadę na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych. Myślę, że wtedy przy okazji wymienię kable WN.

Jutro i w niedzielę czeka mnie zabawa z autem przy użyciu poniższego zestawu środków, oraz paru dokupionych później:

Obrazek

Chciałem pobawić się w ręczną polerkę przy pomocy Ultimate Compound, ale lakier jest w na tyle dobrym stanie, że przejadę go tylko ScratchX – em.

W najbliższych dniach planuję też zakupić coś do pomalowania osłony kolektora wydechowego, uchwytu na akumulator i śrub mocujących różne rzeczy pod maską. Nie chcę bawić się srebrzanką, tylko kupić coś porządnego, stąd pytanie o to, jaką farbę w szpreju najlepiej kupić? I jak odrdzewić kolektor oraz inne elementy pod maską, jak np. uchwyt na masce, który wchodzi w zamek, czy śruby, czy uchwyt na akumulator? Obecnie całość pod maską wygląda tak:

Obrazek

Więc trochę korozji jest, w tym na podkowach przy mocowaniach amortyzatorów. Przy okazji wizyty w serwisie pracownik z własnej ciekawości sprawdził mi cenę nowej osłony na kolektor... 615 PLN + 10 PLN za każdą śrubę – drogi interes, a ponieważ moja osłona wymaga chyba tylko odświeżenia, to wolę to zrobić sam. Choć na razie nie wiem jak <glupek2> Zdjąć, przelecieć papierem ściernym, jakimś odrzewiaczem typu Antirust Gel i pomalować farbą?

Dopisano 14 sie 2013, 08:23:

Około 12 godzin pracy z autem, ale z efekty i tak nie jestem zadowolony – progi dalej uwalone, drobnych i mniejszych rys i rysek na lakierze od cholery, pod maską jeszcze niewyczyszczone. Ale dalsze prace zostawiam sobie na jesień.
Załączniki
MAZ1.jpg
MAZ2.jpg
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 23 wrz 2013, 21:12

Po nieudanej próbie zakupienia oryginalnych felg 16', postanowiłem, że przed niestety zbliżającą się zimą, nie ma sensu zmieniać felg na większe. Na nowy sezon postaram się poszukać oryginalnych kół lub na jeszcze kolejny uzbierać na ten wzór:

http://www.opineo.pl/opinie-2707192-maz ... sadze.html

Jutro czas na sprzątanie auta, a tymczasem zaległe letnie zdjęcie
Załączniki
MAZ3.jpg
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 5 paź 2013, 20:08

Auto odebrane dziś z zabezpieczenia antykorozyjnego. Zabezpieczona płyta podłogowa, drzwi i profile zamknięte. Teraz nieco śmierdzi w aucie, ale mam nadzieję, że tak szybko ruda koleżanka się nie zadomowi. Pozostaje przed zimą jedynie sprawdzić stan aku, zmienić płyn na zimowy, porządnie umyć / nawoskować i można jeździć dalej.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 7 lis 2013, 18:13

Miałem zrobić zdjęcie do konkursu, ale nie znalazłem ładnego pleneru o godzinie 16 – tej :( Więc na razie dwa zdjęcia po dzisiejszym umyciu, glinkowaniu i nawoskowaniu auta – tym razem zleciłem to profesjonaliście. W sobotę sprawdzenie auta przed zimą w ASO, muszę im od razu zgłosić, że:
1. skrzypi fotel pasażera lub zapięcie od pasów pasażera, co w jeździe po dość dziurawych toruńskich drogach jest bardzo denerwujące
2. pobrzękuje sobie coś podczas przyspieszania i wciśnięcia pedału gazu na 3/4 – stawiam na osłonę kolektora, która jest troszku zardzewiała
Załączniki
Mazda6262.jpg
Mazda626.jpg
ZdzichuZ
 

Postprzez DonMateok » 7 lis 2013, 21:26

Piekna sztuka, widze ze chyba tylko ja mam najskromniejsza wersje bez tempomatu, elektrycznych lusterek/szyb, komputeru pokladowego i bajerow rowerow :D

Co do jedynki to u mnie jest tak samo, dzwiek jakby sie ktos dupcyl na tanim popsutym wyrku <lol> wydaje mi sie ze moze to byc faktycznie zapiecie od pasow pasazera, moze wystarczy nasmarowac i problem z glowy? Male, ale jezeli jedzie sie z pasazerem to denerwujace.

No i oczywiscie plus ode mnie za sedana, nie wiem czy mi sie bardziej podoba moj ciemnozielony czy ten srebrny .. niby 18J a 18G a roznica kolosalna wygladu :)

No i dziwi mnie ze prawie nikt tutaj nie pisal w temacie, tym bardziej ze sie sporo pytales i opowiadales :(
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy