Mazda 626 GE KL 1992 2.5i V6 24V 2WD 4WS powolna konwersja na efini MS-6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez voytecku » 29 sie 2012, 13:35

Witam,
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy :) Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu :)

::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią :)

::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000

::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby

::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14

::Zawieszenie::
– standardowe

::Układ hamulcowy::
– standardowy

::Oświetlenie::
– standardowe

::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym

::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.

::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)

::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)

Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.

Zdjecia dodano: 29.08.2012

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjecia dodano: 25.11.2012.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 4 mar 2015, 16:39 przez voytecku, łącznie edytowano 21 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1413 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez Eklerek323f » 29 sie 2012, 19:40

Pierwsze co mi nie pasowało na pierwszym zdjęciu – grill, na ostatnim zdjęciu już jest "ten lepsiejszy" Bardzo ładnie utrzymana sztuka, ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga? ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2922 (13/30)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez voytecku » 29 sie 2012, 23:44

Eklerek323f napisał(a):Bardzo ładnie utrzymana sztuka

Niestety nie obylo sie bez przygod, kiedys osobiscie zrobilem jej prawidziwy bad-look :)

Eklerek323f napisał(a):ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga?

Wydech ma ok 4 lat i przebieg 4-5Kkm i chetnie go sprzedam. Nic wiecej nie powiem :)

Pozdrawiam,
voytecku.
ex Mazda Millenia S 2.3L V6 Miller Cycle Engine
Mazda 626 GE KL 2.5i V6 24V 2WD 4WS 1992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1413 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez noxes » 30 sie 2012, 17:29

O no nareszcie :D
Jedyny słuszny kolor, no może po za odcieniami czerwonego z palety kandy :)
jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.
Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3278 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez voytecku » 30 sie 2012, 19:39

noxes napisał(a):jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.

Zrobilem kiedys bad-looka i nie bardzo udalo sie to poskladac dokladnie i trzeba bedzie poprawic.

noxes napisał(a):Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni

Mam nadzieje, ze Pan Bog pozwoli, wtedy pozmieniam to czy tamto :)

Pozdrawiam,
voytecku.
ex Mazda Millenia S 2.3L V6 Miller Cycle Engine
Mazda 626 GE KL 2.5i V6 24V 2WD 4WS 1992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1413 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez noxes » 30 sie 2012, 20:05

aaaa bym zapomniał turbo też będzie :) ?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3278 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez VariaS » 31 sie 2012, 14:16

Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie ;)
Masz fotki wnętrza?
VariaS
 

Postprzez voytecku » 31 sie 2012, 21:06

noxes napisał(a):aaaa bym zapomniał turbo też będzie :) ?

Wszystko chcialbys od razu wiedziec :)

VariaS napisał(a):Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie ;)

Dziekuje, sprawuje sie bardzo dobrze i musze przyznac, ze bardzo przyjemnie sie prowadzi. Mozliwe, ze uda sie poprawic uklad jezdny :)

VariaS napisał(a):Masz fotki wnętrza?

Mam, ale boje sie pokazac :)

Pozdrawiam,
voytecku.
ex Mazda Millenia S 2.3L V6 Miller Cycle Engine
Mazda 626 GE KL 2.5i V6 24V 2WD 4WS 1992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1413 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez brian88 » 22 wrz 2012, 17:05