Mazda 626 GF FS 97' 2.0 16V

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez 89matthew89 » 19 mar 2012, 11:53

Witam
Mazda 626 GF '97 2.0 16V 115 KM
Kolor: zielony metalik 16P

Mazda kupiona w latem 2009r. z przebiegiem 192000km
Aktualny przebieg 250500 km
Oleju od wymiany do wymiany spali może około 0.7L wiec nie zamierzam się bawić w remonty ale olej teraz będzie zmieniany co 10tys. (Castrol 10W40 <spoko> )
Założona instalacja LPG firmy "BRC"(bardzo polecam :) )
Przez prawie 60kkm żadnych poważnych problemów <serduszka>

Wyposażenie(ubogie):
– ABS,
-klima manual
– 4 x airbag,
– 2 x elektryczne szyby,
– elektryczne lusterka (podgrzewanie samodzielnie założone)
– centralny zamek z pilota,
– immobilizer,
– wspomaganie kierownicy,
– radio kasetowe ale w bagażniku zmieniarka 10CD
– 2 x podłokietnik,
– składany stolik z przedniego fotela pasażera,
– regulowana wysokość kierownicy,
-przewód WN odstraszający zwierzynę <lol> oraz mechaników "...bzzzzz...ku... co to jest" <lol>
– regulowana wysokość reflektorów,
– welurowa tapicerka
– alufelgi 15'' opony Yokohama 195/60R15 – super oponki :D

Wymienione części:
-wahacze (po 3 latach szykuje się ponowna wymiana)
-świece NGK Laser Platinium
-płyn chłodniczy Prestone(podobno na 5 lat)
-łączniki stabilizatora tył + gumy 230000km Yamato
-rozrząd (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca) 240000km Sunbelt,GMB
-paski klinowe 2x 240000km Gates
-olej w skrzyni biegów 242000km Hipol
-łączniki stabilizatora przód + gumy 241000km Yamato
-łożysko podpory pół osi 246000km
-płyn wspomagania kierownicy 248500km Elf
-Przewody WN 249000km NGK
-klocki hamulcowe przód 249540km Kashyima
-regeneracja tylnych zacisków(2xzestaw reg.) 250250km Autofren
-płyn hamulcowy 250250km Autoland
-wahacze oyodo 288000
-końcówki drążków kierowniczych oyodo 288000
-łączniki stabilizatora przód CTR 288000


Wszystko wymienione przeze mnie prócz rozrządu przy którym asystował mi mechanik podczas praktyk studenckich :)

Rzeczy do zrobienia:
wahacze
tarcze i klocki tył
-linki ręcznego (regeneracja zacisków pomogła ale to nie koniec walki :> )
-reperaturki nadkoli <płacze>
uszczelnienie klimy
regulacja zaworów

Jestem zwolennikiem oryginalnego auta i nie zamierzam wprowadzać poważnych zmian.
Modyfikacji na obecna chwile brak ale w przyszłości:
-chromowane ramki na zegary
-regeneracja alufelg
zegarek z AMB temp <zawstydzony> dla innych to pewnie nic wielkiego
-może błyszcząca pokrywa zaworów :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
lepsze zdjęcia będą po wiosennej polerce <rotfl> z powodu zarażenia się chorobą zwana "autodetaling" dopiero raczkuje w temacie i się zbroje w nowe kosmetyki

Dla mnie auto to coś więcej niż wozidło <spoko>
Ostatnio edytowano 26 lip 2014, 12:58 przez 89matthew89, łącznie edytowano 9 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez gerz50 » 20 mar 2012, 10:04

Całkiem przyjemne autko :) Te GF-ki mają coś w sobie, że aż miło się na nie patrzy :D Zadbana sztuka dbaj o nią :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez 89matthew89 » 18 wrz 2012, 20:28

Odświeżę :D
Wymieniłem łączniki stab. przód, poprzednie wytrzymały około 17 tys (yamato) :D teraz wstawiłem "denckermann" w atrakcyjnej cenie 24zł/szt :) aktualny przebieg 258XXX :)

nie mam nowych foto to wstawię chociaż po virtualnym tuningu :D (robota użytkowników forum z działu tuning)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Simas » 18 wrz 2012, 21:12

Fajne autko :)
Dużo roboty miałeś z tylnymi zaciskami? U mnie też szykuje się albo regeneracja albo wymiana bo lewy zacisk prawie nie trzyma :(

gerz50 napisał(a):Te GF-ki mają coś w sobie, że aż miło się na nie patrzy :D

PS ja w tym aucie też się zakochałem :D (dziewczyna trochę zazdrosna jest <lol> ) przy kupnie nawet nie patrzyłem na nic innego, to auto i żadne inne!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez 89matthew89 » 18 wrz 2012, 21:30

no schodzi trochę ja nie wymieniałem łożysk igiełkowych bo jak widać były w dobrym stanie
Obrazek
jeden zacisk składałem 2 godziny i już miałem rzucić nim o ścianę <lol> ale jak znalazłem sposób na założenie koszyczka to z drugim zeszło mi 30 min całość +montaż ich na miejsce + wymiana płynu hamulcowego :D od południa do późnego wieczora zeszło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Dominator » 19 wrz 2012, 00:31

Masz lozyska w stanie wrecz idealnym, wlasciwie to zapewne nie bylo konieczne rozbieranie zacisku. Ew wymiana uszczelek i sprawdzenie stanu tloczkow i prowadnic <spoko> Felgi na zloto, maluj-ciekawy pomysl :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez 89matthew89 » 19 wrz 2012, 08:35

Jeden na pewno musiałem rozkręcić bo w środku trochę przyrdzewiał i nie dawał się wkręcać a skoro jeden poszedł na stół to drugi profilaktycznie wymiana wszystkich części gumowych a prowadnice swoja droga. :) Plany malowania dopiero na wiosnę a kolor hondowski :D "sport bronz" ewentualnie biały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 22 wrz 2012, 19:23

Nowy mod tanim kosztem tak samo jak podg. lusterka :D za pomocą listwy led tak jak widać kawałek na zdjęciu i przełącznik krańcowy
Obrazek
Obrazek
później przełącznik został oklejony na czarno
Obrazek
i stała się jasność :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Radex » 22 wrz 2012, 20:32

<spoko> jeszcze tylko okleić schowek żeby nie hałasowało w środku i będzie full profeska <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez 89matthew89 » 2 lut 2013, 22:51

Nowa bajera :D otwieranie bagażnika z pilota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Dominator » 2 lut 2013, 23:00

Dawaj co i jak, nie bede musial ja i setki innych, szukac "igły" w stogu siana..
Tez tak chce :D
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez werbena » 2 lut 2013, 23:31

Felgi ładne :) kolorek też niczego sobie. Bajer z pilotem, marzenie nie jednego :D.
Simas , każda kobieta to zazdrośnica :)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 14:21
Posty: 20
Auto: nie mam samochodu jestem poszukiwaczem

Postprzez 89matthew89 » 2 lut 2013, 23:42

Jeżeli posiadasz wolny kanał to nie ma problemu.Ja nie posiadam oryginalnej centralki, tylko Steeli men F188 która wyposażona jest w dodatkowe wyjście na otwieranie bagażnika. Musiałem tylko dokupić
-5m kabla
-zwykły przekaźnik 12V 30/40A.
-trochę żyłki stalowej
Jutro wstawię zdjęcie jak zamontowałem siłownik.
Moja centralka wyzwala minus"–" więc podłączyłem jak poniżej
Obrazek

Dla Gf-ek przed liftem fajny bajer :D nie trzeba kluczykiem machać

Dopisano 03 lut 2013 11:54:

Dzisiaj dodatkowo odkryłem że mogę otwierać bagażnik bez otwierania całego samochodu :D

Po złożeniu wszystkiego nic nie widać
Obrazek
Po zdjęciu plastiku widać czubek siłownika i mała pętelkę z linki zamocowanej do siłownika i zamka
Obrazek
Wyprowadzenie plusa do sterownika centralki i masy do karoserii, siłownik został przykręcony na szynie która jest w zestawie, wszystko zamocowane do karoserii za pomocą jednej śrubki tej srebrnej złota to masa chyba od świateł ( otwory już były)
Obrazek
Centralka i przekaźnik, czerwony kabel poprowadzony od bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 9 lut 2013, 19:40

Zmiana świec z:
NGK Platinum przejechane około 50-60 tys. spisywały się bardzo dobrze :) tzw. musiały za taka cenę :D
Obrazek

na

Obrazek
szczelina zmniejszona do 0.7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 27 maja 2013, 15:23

Po długim czasie nareszcie mogę wykreślić jedną z rzeczy do zrobienia, a dokładnie chodzi o klimatyzacje <rotfl> udało się bez wymiany chłodnicy(skraplacza) :) Rzeczy zrobione:
-wymiana osuszacza "NRF"
-filtr kabinowy
-wymiana oringów na sprężarce, osuszaczu itd.
-spawanie przewodu pod obejmą
-ozonowanie
-nabicie

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 10 lip 2013, 16:08

Z nowości ostatnio wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym :) trochę roboty było a najgorzej z odkręceniem przewodu egr od kolektora, śruba się obrobiła a z pomocą przyszedł dopiero klucz hydrauliczny :D
Obrazek
Obrazek
Mazda także przeszła regulacje zaworów co pomogło na nagłe spadki obrotów, przeszlifowane zostało 7 płytek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Roni » 11 lip 2013, 13:33

Dobrze działasz, co do otwierania klapy z centralki to super sprawa <spoko>
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez 89matthew89 » 19 sie 2013, 18:17

Prawie rok minął od regeneracji zacisków, teraz czas przyszedł na wymianę tarcz i klocków :D Po samej regeneracji ręczny poprawił się tylko trochę, myślałem ze problemem są tarcze i klocki. Na zestaw się skusiłem przed wyjazdem w góry :) bo hamulce muszą być :D . Po zmianie zestawu znowu troche sie polepszyło ale to nadal nie było to co zamierzałem osiągnąć, dopiero pewna poprawka po powrocie z wakacji przywróciła mi ręczny który teraz łapie dosyć mocno już w połowie zaciągu, a regulacji na śrubce jeszcze sporo :D Poprawka polegała na wykręceniu tłoczka tak aby zacisk opadł na tarcze z minimalnym luzem (odległość tarcza klocek).
Obrazek
Zestaw niskobudżetowy na tył starczy, już 1200 km przejechane bez problemu.
-tarcze ABE
-klocki kamoka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 27 sie 2013, 16:31

Co myślicie o takim rozwiązaniu aby uniknąć obdrapanych boczków :) pomysł zapożyczony z volvo s80 :D narazie tylko prowizorka z starego welurowego chodniczka, nowy materiał będzie dodatkowo obszyty na krawędzi i może inny kolor
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 15 sie 2014, 11:29

Odświeżę trochę wątek :)
Z nowość klima ponownie nabita, chłodzi bardzo dobrze po wyregulowaniu obrotów a po czyszczeniu zaworu ICA nie pyrkocze podczas stania na światłach.

Ręczny hamulec powrócił chyba na dobre po zmianie łożyska na tulejkę nie ma górki pod którą nie mógłbym się zatrzymać....baaaa nawet na suchym asfalcie da rade koła zatrzymać gdy zaciągnę mocno ręczny :D

Dodatkowo chyba odkryłem sposób na problem z pobieraniem oleju, moja Mazda ma przelatane 290tys. w tym 100tys. na gazie. Ostatnie 2 wymiany oleju (raz na 10 tys.) zalałem 10w30 Valvoline po drugiej wymianie i przejechaniu 5-6 tys. zero poborów + auto niejednokrotnie dostawało po pupie tzw 5,5 tys obrotów <rotfl> Byłem też w trasie 2400km (w obie strony) i jestem zaskoczony stan na bagnecie full :D
Morał z tego "zalać Valvoline 10w30 i spałować Mazde" :D i po problemie :D :D Olej jak najbardziej polecam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy