Mazda 626 GF '99 2.0 FS MariuszTG
krokowca wymienię oczywiście, już tyle zrobiłem, że to mnie nie zatrzyma trochę ciężko z dostępnością tej części, na allegro kilka używek jest ale nie chcę się naciąć, jeśli ktoś ma dostęp do sprawnego silniczka krokowego to proszę o kontakt
Nadal szukam sprawnego silniczka krokowego, kilka znalazłem na allegro ale żaden sprzedawca nie chciał dać gwarancji, jak ktoś będzie miał zbędnego krokowca to proszę o inf
a tu Mazda po kąpaniu
http://zapodaj.net/9181cecc9285.jpg.html
a tu Mazda po kąpaniu
http://zapodaj.net/9181cecc9285.jpg.html
Ostatnio edytowano 24 lip 2011, 12:35 przez MariuszTG, łącznie edytowano 1 raz
Też mam problemy wskazujące na silniczek krokowy.
Najbardziej denerwowały mnie spadki obrotów do minimu i ustabilizowanie po chwili. Nawet na postoju wystarczyło, że dodałem lekko gazu, a po odpuszczeniu obroty spadały do 200-300rpm i dopiero potem się stabilizowały. Przy redukcji z trójki na dwójkę na skrzyżowaniach odczuwałem nawet słabnięcie wspomagania kierownicy, a to już nawet niebezpieczne.
Dzisiaj oczyściłem przepustnicę i mam następujące objawy:
– wolne obroty wzrosły conieco na postoju
– wolne obroty są jeszcze wyższe (ok 1100rpm) kiedy jadę na luzie, nawet 5 km/h , spadają do normalnej wartości dopiero po zatrzymaniu się
– silnik pracuje płynniej w dolnym zakresie obrotów
Jak myślicie, wyczyszczenie krokowca i uzupełnienie płynu chłodniczego powinny pomóc?
Gorąco polecam Ci zainteresować się tematem regeneracji zacisków tylnych hamulców.
Ja już przerabiałem temat wymiany tarcz i klocków jakiś rok temu i niestety tylne tarcze są już zniszczone z powodu zbyt małej siły docisku, że o słabym ręcznym nie wspomnę. Teraz mam nadzieję, że nadają się do przetoczenia, a jak nie to do wymiany. Jakkolwiek zanim zrobię porządek a tarczami, najpierw wezmę się na zaciski. Znalazłem już fachowca, który ogłasza się na Allegro ze sprzedażą zacisków, ale może też wykonać usługę regeneracji. Rozmawiałem już z nim i najważniejsza rzecz jaką usłyszałem, to to że może wymienić standardowe łożysko igiełkowe na coś podobnego jak w Maździe 6.
P.S. – przepraszam za offtopic, ale pomyślałem, że kolegów na forum trzeba przestrzegać i informować na każdym kroku
Najbardziej denerwowały mnie spadki obrotów do minimu i ustabilizowanie po chwili. Nawet na postoju wystarczyło, że dodałem lekko gazu, a po odpuszczeniu obroty spadały do 200-300rpm i dopiero potem się stabilizowały. Przy redukcji z trójki na dwójkę na skrzyżowaniach odczuwałem nawet słabnięcie wspomagania kierownicy, a to już nawet niebezpieczne.
Dzisiaj oczyściłem przepustnicę i mam następujące objawy:
– wolne obroty wzrosły conieco na postoju
– wolne obroty są jeszcze wyższe (ok 1100rpm) kiedy jadę na luzie, nawet 5 km/h , spadają do normalnej wartości dopiero po zatrzymaniu się
– silnik pracuje płynniej w dolnym zakresie obrotów
Jak myślicie, wyczyszczenie krokowca i uzupełnienie płynu chłodniczego powinny pomóc?
MariuszTG napisał(a):W najbliższym czasie planuje:
– wymiana klocków hamulcowych i tarcz
Gorąco polecam Ci zainteresować się tematem regeneracji zacisków tylnych hamulców.
Ja już przerabiałem temat wymiany tarcz i klocków jakiś rok temu i niestety tylne tarcze są już zniszczone z powodu zbyt małej siły docisku, że o słabym ręcznym nie wspomnę. Teraz mam nadzieję, że nadają się do przetoczenia, a jak nie to do wymiany. Jakkolwiek zanim zrobię porządek a tarczami, najpierw wezmę się na zaciski. Znalazłem już fachowca, który ogłasza się na Allegro ze sprzedażą zacisków, ale może też wykonać usługę regeneracji. Rozmawiałem już z nim i najważniejsza rzecz jaką usłyszałem, to to że może wymienić standardowe łożysko igiełkowe na coś podobnego jak w Maździe 6.
P.S. – przepraszam za offtopic, ale pomyślałem, że kolegów na forum trzeba przestrzegać i informować na każdym kroku
Witam, mazda bardzo ładna, jakby młodsza siostra mojej A co do obrotów to podczas włączania klimy, powinny zostać automatycznie podbite. Może tu trzeba szukać przyczyny, tak samo nawet w pompie wspomagania jest kabelek który delikatnie podnosi obroty biegu jałowego podczas kręcenia kierownicą.
Obroty na razie się ustabilizowały, trzymają się na przyzwoitym poziomie, również przy włączeniu klimy czy hamowaniu nie ma żadnego problemu, oby pozostało tak jak najdłużej, o hamulcach będę myślał w przyszłym miesiącu.
W ostatnich 2 tygodniach Mazda zrobiła ok. 2000km, (podróż nad nasze polskie morze, a wczoraj wróciłem z Bukowiny Tatrzańskiej), między dwoma wycieczkami wynikł mały problem z instalacją elektryczną (brak prądu dla pompy paliwa), na szczęście w kilka godzin elektryk usunął wadę, auto w podróży sprawowało się bezproblemowo, trochę uciążliwy jest hałas przy prędkościach powyżej 130km/h, coraz poważniej myślę nad wygłuszeniem drzwi i klapy bagażnika, poniżej kilka fotek
W ostatnich 2 tygodniach Mazda zrobiła ok. 2000km, (podróż nad nasze polskie morze, a wczoraj wróciłem z Bukowiny Tatrzańskiej), między dwoma wycieczkami wynikł mały problem z instalacją elektryczną (brak prądu dla pompy paliwa), na szczęście w kilka godzin elektryk usunął wadę, auto w podróży sprawowało się bezproblemowo, trochę uciążliwy jest hałas przy prędkościach powyżej 130km/h, coraz poważniej myślę nad wygłuszeniem drzwi i klapy bagażnika, poniżej kilka fotek
co do wygłuszenia polecam na prawdę wygłuszyć całe auto. ja nie chciałem zbytnio nabierać masy więc wygłuszyłem najgorsze miejsce... bagażnik i tylne nadkola 2 razy. efekt na prawdę dobry, jakby wygłuszyć jeszcze drzwi to było by ekstra
Tak tak nadkola i bagażnik po pierwsze najszybciej i najprościej.A jak rezultat Ci nie wystarczy to zabierzesz sie za drzwi.Autko w fajnym stanie i ten kolorek też do GF-ki b.pasuje
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Dziś wymieniłem klocki hamulcowe z przodu, pierwszy raz to robiłem ale dzięki fotorelacji Nogownika poszło jak bułka z masłem, wymieniłem na Kashiyamy 69zł/kpl, Na razie zbyt krótko jeździłem. żeby mieć jakąś opinie na ich temat natomiast mogę wszystkim odradzić klocki firmy Hart, przód piszczał tak jakbym hamował samą blaszką sygnalizującą zużycie, a po zdjęciu klocków okazało się, że to dopiero połowa okładziny. Nie polecam ! Założyłem nowe i jest cisza.
Za tył na razie się nie zabieram, jest po prostu ok i nawet ręczny łapie
Alk z ciekawości zapytam ile taki zestaw kosztuje?
Za tył na razie się nie zabieram, jest po prostu ok i nawet ręczny łapie
Alk z ciekawości zapytam ile taki zestaw kosztuje?
Nie chce sie wtrącać Alkowi ale mnie taki zestaw naprawczy bez tłoczka,na tył, kosztował 38 zl bodajże, z tłoczkiem kolo 80. Na przód bez tłoczka ok 20zl. Najważniejsze to rozebrać caly zacisk na części pierwsze, wyczyścić i złożyć do kupy. Oby tylko łożyska nie trzeba bylo zmieniać.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):też mam kashiyamy z przodu jestem zadowolony
tak dominator, dokładnie 38 zł za 1 kpl
też polecam klocki tej firmy zero problemów
ja w GF-ce nigdy nie mogłem trafić na dobre klocki, ale teraz jest kashiyama i
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Mogę się już podzielić moimi doświadczeniami w sprawach, o których pisałem wcześniej w tym temacie.
Po pierwsze bardzo gorąco polecam przeczyszczenie silniczka krokowego wszystkim mającym problemy z wolnymi obrotami. Niech to będzie pierwsza czynność którą wykonacie. Ja jestem bardzo zadowolony, wszelkie problemy z obrotami ustały. Przeczyszczanie przepustnicy jest raczej zbędne, chyba że macie zaślepiony EGR, w przeciwnym przypadku nie ma większego sensu.
Po drugie wszystkim mającym problemy z tylnymi hamulcami, a dokładnie z zaciskami, polecam generalną ich regenerację, łącznie z piaskowaniem, wymianą wszystkich elementów gumowych i przeczyszczeniem łożyska igiełkowego, które do tego celu należy koniecznie wyjąć (za pomocą specjalnego 'wyciągacza'). Efekt jest zadziwiający – wreszcie ręczny trzyma nie tylko na równym, ale też z górki
Do tego niestety, ale też uważam za konieczne kupno nowych tarcz i klocków. Tu potwierdzam dobre opinie o klockach Kashiyama.
Po pierwsze bardzo gorąco polecam przeczyszczenie silniczka krokowego wszystkim mającym problemy z wolnymi obrotami. Niech to będzie pierwsza czynność którą wykonacie. Ja jestem bardzo zadowolony, wszelkie problemy z obrotami ustały. Przeczyszczanie przepustnicy jest raczej zbędne, chyba że macie zaślepiony EGR, w przeciwnym przypadku nie ma większego sensu.
Po drugie wszystkim mającym problemy z tylnymi hamulcami, a dokładnie z zaciskami, polecam generalną ich regenerację, łącznie z piaskowaniem, wymianą wszystkich elementów gumowych i przeczyszczeniem łożyska igiełkowego, które do tego celu należy koniecznie wyjąć (za pomocą specjalnego 'wyciągacza'). Efekt jest zadziwiający – wreszcie ręczny trzyma nie tylko na równym, ale też z górki
Do tego niestety, ale też uważam za konieczne kupno nowych tarcz i klocków. Tu potwierdzam dobre opinie o klockach Kashiyama.
Za tylne hamulce jednak będę się musiał zabrać, okazało się że ręczny trzyma dosyć dobrze ale tylko 1 koło .
Dziś natomiast naprawiłem regulację kąta siedziska w fotelu kierowcy . Przydatna fotorelacja viewtopic.php?f=125&t=29228&start=20 ale zabawa z tym zajmuje mnóstwo czasu
Dziś natomiast naprawiłem regulację kąta siedziska w fotelu kierowcy . Przydatna fotorelacja viewtopic.php?f=125&t=29228&start=20 ale zabawa z tym zajmuje mnóstwo czasu
Czarne
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Czarne.
Mazda przeszła dziś przegląd techniczny bez żadnych zastrzeżeń , no może poza jednym nie łapie ręczny w prawym kole, coś mi się wydaję że znajdę na forum odpowiedzi co z tym zrobić
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości