Mazda 626 GF '99 2.0 FS MariuszTG

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez MariuszTG » 15 cze 2011, 10:51

krokowca wymienię oczywiście, już tyle zrobiłem, że to mnie nie zatrzyma :) trochę ciężko z dostępnością tej części, na allegro kilka używek jest ale nie chcę się naciąć, jeśli ktoś ma dostęp do sprawnego silniczka krokowego to proszę o kontakt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez MariuszTG » 22 cze 2011, 22:58

Nadal szukam sprawnego silniczka krokowego, kilka znalazłem na allegro ale żaden sprzedawca nie chciał dać gwarancji, jak ktoś będzie miał zbędnego krokowca to proszę o inf :)

a tu Mazda po kąpaniu :D
Obrazek
http://zapodaj.net/9181cecc9285.jpg.html
Ostatnio edytowano 24 lip 2011, 12:35 przez MariuszTG, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez BobBudowniczy » 23 lip 2011, 23:35

Też mam problemy wskazujące na silniczek krokowy.
Najbardziej denerwowały mnie spadki obrotów do minimu i ustabilizowanie po chwili. Nawet na postoju wystarczyło, że dodałem lekko gazu, a po odpuszczeniu obroty spadały do 200-300rpm i dopiero potem się stabilizowały. Przy redukcji z trójki na dwójkę na skrzyżowaniach odczuwałem nawet słabnięcie wspomagania kierownicy, a to już nawet niebezpieczne.
Dzisiaj oczyściłem przepustnicę i mam następujące objawy:
– wolne obroty wzrosły conieco na postoju
– wolne obroty są jeszcze wyższe (ok 1100rpm) kiedy jadę na luzie, nawet 5 km/h :| , spadają do normalnej wartości dopiero po zatrzymaniu się <glupek2>
– silnik pracuje płynniej w dolnym zakresie obrotów

Jak myślicie, wyczyszczenie krokowca i uzupełnienie płynu chłodniczego powinny pomóc?

MariuszTG napisał(a):W najbliższym czasie planuje:
– wymiana klocków hamulcowych i tarcz


Gorąco polecam Ci zainteresować się tematem regeneracji zacisków tylnych hamulców.
Ja już przerabiałem temat wymiany tarcz i klocków jakiś rok temu i niestety tylne tarcze są już zniszczone z powodu zbyt małej siły docisku, że o słabym ręcznym nie wspomnę. Teraz mam nadzieję, że nadają się do przetoczenia, a jak nie to do wymiany. Jakkolwiek zanim zrobię porządek a tarczami, najpierw wezmę się na zaciski. Znalazłem już fachowca, który ogłasza się na Allegro ze sprzedażą zacisków, ale może też wykonać usługę regeneracji. Rozmawiałem już z nim i najważniejsza rzecz jaką usłyszałem, to to że może wymienić standardowe łożysko igiełkowe na coś podobnego jak w Maździe 6.

P.S. – przepraszam za offtopic, ale pomyślałem, że kolegów na forum trzeba przestrzegać i informować na każdym kroku ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 20:27
Posty: 13 (2/0)
Skąd: Lublin
Auto: 626 GF 2.0 136KM '99 LPG (SGI)

Postprzez dyszel » 24 lip 2011, 15:34

Witam, mazda bardzo ładna, jakby młodsza siostra mojej <serduszka> A co do obrotów to podczas włączania klimy, powinny zostać automatycznie podbite. Może tu trzeba szukać przyczyny, tak samo nawet w pompie wspomagania jest kabelek który delikatnie podnosi obroty biegu jałowego podczas kręcenia kierownicą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez MariuszTG » 24 lip 2011, 22:14

Obroty na razie się ustabilizowały, trzymają się na przyzwoitym poziomie, również przy włączeniu klimy czy hamowaniu nie ma żadnego problemu, oby pozostało tak jak najdłużej, o hamulcach będę myślał w przyszłym miesiącu.

W ostatnich 2 tygodniach Mazda zrobiła ok. 2000km, (podróż nad nasze polskie morze, a wczoraj wróciłem z Bukowiny Tatrzańskiej), między dwoma wycieczkami wynikł mały problem z instalacją elektryczną (brak prądu dla pompy paliwa), na szczęście w kilka godzin elektryk usunął wadę, auto w podróży sprawowało się bezproblemowo, trochę uciążliwy jest hałas przy prędkościach powyżej 130km/h, coraz poważniej myślę nad wygłuszeniem drzwi i klapy bagażnika, poniżej kilka fotek
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Radex » 25 lip 2011, 11:50

co do wygłuszenia polecam na prawdę wygłuszyć całe auto. ja nie chciałem zbytnio nabierać masy więc wygłuszyłem najgorsze miejsce... bagażnik i tylne nadkola 2 razy. efekt na prawdę dobry, jakby wygłuszyć jeszcze drzwi to było by ekstra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mlodyMazda » 8 sie 2011, 01:13

Tak tak nadkola i bagażnik po pierwsze najszybciej i najprościej.A jak rezultat Ci nie wystarczy to zabierzesz sie za drzwi.Autko w fajnym stanie :D i ten kolorek też do GF-ki b.pasuje <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez alk80 » 18 sie 2011, 19:49

Mariusz ja sam sobie regenerowałem zaciski, zestawy naprawcze kupowałem w loco w TG
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez MariuszTG » 18 sie 2011, 22:12

Dziś wymieniłem klocki hamulcowe z przodu, pierwszy raz to robiłem ale dzięki fotorelacji Nogownika poszło jak bułka z masłem, wymieniłem na Kashiyamy 69zł/kpl, Na razie zbyt krótko jeździłem. żeby mieć jakąś opinie na ich temat natomiast mogę wszystkim odradzić klocki firmy Hart, przód piszczał tak jakbym hamował samą blaszką sygnalizującą zużycie, a po zdjęciu klocków okazało się, że to dopiero połowa okładziny. Nie polecam ! Założyłem nowe i jest cisza.

Za tył na razie się nie zabieram, jest po prostu ok i nawet ręczny łapie ;)

Alk z ciekawości zapytam ile taki zestaw kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Dominator » 18 sie 2011, 22:27

Nie chce sie wtrącać Alkowi ale mnie taki zestaw naprawczy bez tłoczka,na tył, kosztował 38 zl bodajże, z tłoczkiem kolo 80. Na przód bez tłoczka ok 20zl. Najważniejsze to rozebrać caly zacisk na części pierwsze, wyczyścić i złożyć do kupy. Oby tylko łożyska nie trzeba bylo zmieniać.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez alk80 » 18 sie 2011, 22:40

też mam kashiyamy z przodu :) jestem zadowolony
tak dominator, dokładnie 38 zł za 1 kpl
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2011, 22:42

alk80 napisał(a):też mam kashiyamy z przodu :) jestem zadowolony
tak dominator, dokładnie 38 zł za 1 kpl


też polecam klocki tej firmy zero problemów <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mlodyMazda » 19 sie 2011, 19:17

ja w GF-ce nigdy nie mogłem trafić na dobre klocki, ale teraz jest kashiyama i <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez BobBudowniczy » 21 sie 2011, 12:30

Mogę się już podzielić moimi doświadczeniami w sprawach, o których pisałem wcześniej w tym temacie.

Po pierwsze bardzo gorąco polecam przeczyszczenie silniczka krokowego wszystkim mającym problemy z wolnymi obrotami. Niech to będzie pierwsza czynność którą wykonacie. Ja jestem bardzo zadowolony, wszelkie problemy z obrotami ustały. Przeczyszczanie przepustnicy jest raczej zbędne, chyba że macie zaślepiony EGR, w przeciwnym przypadku nie ma większego sensu.

Po drugie wszystkim mającym problemy z tylnymi hamulcami, a dokładnie z zaciskami, polecam generalną ich regenerację, łącznie z piaskowaniem, wymianą wszystkich elementów gumowych i przeczyszczeniem łożyska igiełkowego, które do tego celu należy koniecznie wyjąć (za pomocą specjalnego 'wyciągacza'). Efekt jest zadziwiający – wreszcie ręczny trzyma nie tylko na równym, ale też z górki ;)
Do tego niestety, ale też uważam za konieczne kupno nowych tarcz i klocków. Tu potwierdzam dobre opinie o klockach Kashiyama.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 20:27
Posty: 13 (2/0)
Skąd: Lublin
Auto: 626 GF 2.0 136KM '99 LPG (SGI)

Postprzez MariuszTG » 22 sie 2011, 22:59

Za tylne hamulce jednak będę się musiał zabrać, okazało się że ręczny trzyma dosyć dobrze ale tylko 1 koło :| .
Dziś natomiast naprawiłem regulację kąta siedziska w fotelu kierowcy <jupi> . Przydatna fotorelacja viewtopic.php?f=125&t=29228&start=20 ale zabawa z tym zajmuje mnóstwo czasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Riki » 22 sie 2011, 23:40

BobBudowniczy napisał(a):Tu potwierdzam dobre opinie o klockach Kashiyama.


Czarna czy brązowa? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MariuszTG » 22 sie 2011, 23:52

Moje czarne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez mlodyMazda » 23 sie 2011, 15:42

Czarne :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez BobBudowniczy » 28 sie 2011, 22:17

Czarne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 20:27
Posty: 13 (2/0)
Skąd: Lublin
Auto: 626 GF 2.0 136KM '99 LPG (SGI)

Postprzez MariuszTG » 28 wrz 2011, 15:32

Mazda przeszła dziś przegląd techniczny bez żadnych zastrzeżeń <jupi> , no może poza jednym :P nie łapie ręczny w prawym kole, coś mi się wydaję że znajdę na forum odpowiedzi co z tym zrobić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy