
Kupiona za ciężko zarobione pieniądze...
A wybrałem ją dlatego, że innej marki nie uznaję [sam mam jeszcze 323c BA, brat miał 323f BJ Sportive – obecnie 626 GW, a przyszły szwagier 323f BA, a obecnie też 626 GF] – jednym słowem rodzinne zaufanie do Mazdy! Do tego wygląd auta w sedanie mnie powalał zawsze, prawdziwy klasyk linii nadwozia, no i produkcja made in Japan!



________________________________________________________________________________________________________________________________





eksploatacja [serwis w Auto Jaksa | LPG Bananmin Auto Gaz BUSKO]:
136 570 km – Auto Jaksa.
– wymiana oleju [Dexelia 5W30 syntetyk] i filtru oleju
– wymiana filtru kabinowego
– wymiana klocków hamulcowych przednich [Akebono]
– naprawa zacisków hamulcowych przednich [smarowanie tłoka].
137 902 km – Energy Gaz Polska.
– instalacja gazowa [sekwencja IV gen.] STAG 4 [butla w kole 41l. – wypełnienie 80% = 30 l.]
139 600 km – Auto Jaksa.
– wymiania wahaczy wzdłużnych tylnych [zamiennik]
– regeneracja zacisków hamulcowych tylnych
– wymiana gum stabilizatorów tylnych
– wymiana tarcz tylnych
– wymiana klocków hamulcowych tylnych
– wymiana świec zapłonowych [NGK BKR5E] i zmniejszenie przerwy na 0,7mm.
140 000 km – Auto Gaz Busko-Bananmin.
– rozbicie listwy wtryskowej [zmiana na pojedyncze wtryskiwacze o takiej samej długości]
– regulacja ustawień LPG.
140 950 km.
– wymiana przewodów zapłonowych [NGK RC-ZX49].
143 100 km – Auto Jaksa.
– nabicie i odgrzybienie klimatyzacji.
148 558 km – Auto Jaksa.
– wymiana oleju [Dexelia 5W30 syntetyk] i filtru oleju – po 12 tys. km.
148 600 km – Euro Auto Control.
– sprawdzenie amortyzatorów przód 63% i tył 53%.
149 500 km – Auto Gaz Busko-Bananmin.
– wymiana filtru LPG – po 10 tys. km
– wymiana trzciego wtysku [Magic]
– regulacja ustawień LPG.
159 700 km – Auto Jaksa.
– wymiana oleju [Dexelia 5W30 syntetyk] i filtru oleju – po 11 tys. km.
160 160 km – Auto Gaz Sławomir Wardak.
– wymiana filtru LPG – po 10 tys. km.
160 340 km – Auto Jaksa.
– wymiana łożyska w lewym przednim kole.
168 050 km.
– wymiana filtru powietrza [DENCKERMANN AP 113].
169 000 km – Auto Gaz Busko-Bananmin.
– wymiana filtru LPG – po 9 tys. km.
– wymiana świec zapłonowych [NGK BKR6E] – po 30 tys. km.
– regulacja ustawień LPG.
170 700 km.
– wymiana akumulatora [CENTRA PLUS CB704 70Ah/540A].
172 380 km – Auto Jaksa.
– wymiana oleju [Dexelia 5W30 syntetyk] i filtru oleju – po 12,5 tys. km.
– wymiana żarówek pozycyjnych przednich.
172 485 km.
– wymiana opon na zimowe [HANKOOK WINTER RADIAL W400 185/65 R15 – używane].
176 000 km – Auto Gaz Busko-Bananmin.
– wymiana filtru LPG – po 7 tys. km.
– wymiana filtru LPG fazy ciekłej – przy reduktorze, po 35 tys. km.
177 940 km – Auto Jaksa.
– regulacja zaworów przy jednym z cylindrów – po 38 tys. km. na LPG.
– wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
– wymiana filtru kabinowego.
180 750 km.
– wymiana opon na letnie [FULDA CARAT EXELERO | FEDERAL SS 595 205/50 ZR16 – używane].
182 300 km – Auto Jaksa.
– wymiana oleju [Dexelia 5W30 syntetyk] i filtru oleju – po 10 tys. km.
183 000 km.
– wymiana przewodów zapłonowych [NGK RC-ZX49].
-------------------------------------------------------------------------------
DANE PRODUKCYJNE...
Mazda Motor Corporation.
– kolor nadwozia: 22A Supreme Blue Mica
– kolor wnętrza: GH4 Gray
– miejsce i data produkcji: Japonia, 30.06.2000r.
– kraj przeznaczenia: Niemcy
– 4 drzwiowy sedan.
DANE TECHNICZNE...
– silnik FS
– pojemność 1991 ccm
– moc max. 115 KM przy 5500 obr./min.
– max. moment obrotowy 170 Nm
– prędkość max. 198 km/h [207 km/h – test]
– przyspieszenie 0-100 km/h = 9,9 s. [katalogowo]
– pojemność bagażnika 502 l.
– pojemność zbiornika paliwa 64 l.
– pojemność zbiornika gazu 30 l.
– hamulce tarczowe wentylowane przednie oraz tarczowe tylne
– napęd na przednią oś
– skrzynia biegów 5 stopniowa, manualna
wyposażenie seryjne:
– 4 x airbag [poduszki powietrzne]
– ABS + TCS system kontroli trakcji
– klimatronic [automatyczna klimatyzacja]
– nawiew na nogi pasażerów z tyłu
– tempomat
– elektrycznie sterowane szyby [przód] + lusterka
– komputer pokładowy
– światła przeciwmgłowe [halogeny]
– białe tarcze zegarów
– skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów
– wspomaganie kierownicy
– regulowana wysokość kolumny kierownicy
– wycieraczki z funkcją programowania
– immobilizer
– 4 głośniki [dwa w przednich drzwiach, dwa w tylnej półce]
– hak holowniczy
– radio cd z nawigacją
– dwa komplety opon R 15 [zimowe: Hankook Winter Radial W400 185/65 R15 [5mm] średnie; letnie: dobre]
_____________________________________________________
moje modyfikacje:
– felgi aluminiowe R 16
– podkładki pod tablice kpl MazdaSpeed
– białe kierunkowskazy Mazda 626 92+ CLEAR
– nowe letnie opony 205/50 Federal SS 595
– radio APLINE CDE-111R
– emblematy MazdaSpeed pod kierunkami
...
– żarówki do kierunkowskazów w sreberku [brak żółtego refleksu]
– dywaniki welurowe z granatowym obszyciem i napisem Mazda
– obszycie gałki zmiany biegów [skóra w kolorach oryginalnych]
– końcówka rury wydechowej [chromowana] ew. wydech cały…
– przyciemnić tylną szybę i boczne tylne
– wzmacniacz [w celu podłączenia łącznie 6 głośników]...
– głośniki do tylnych drzwi [kupić i zamontować]
– demontaż haka holowniczego [odszedłem od tego pomysłu]
– pomalowanie zacisków hamulcowych na srebrno
– wygłuszenie?!
____________________________________________
Ww opcje z czasem będę finalizował... wiadomo wszystko zależne od zawartości portfela, ale chęci są i to najważniejsze. Madzia liczę, że posłuży mi dobre 5 lat ~ 100 tys. km
Sprzedawca dawał sobie rękę uciąć za wiarygodny przebieg [135 tys.] w sumie jest na to książka serwisowa...
zużycie PB: średnio 8,2 l. | 100 km.
zużycie LPG – 70% trasa & 30% miasto: średnie zużycie LPG na 100 km = 10,0 l.
W instalację gazową zainwestowałem 3070,00 zł. Przy moich około 2000 km miesięcznie i obecnej różnicy w cenie PB/LPG, pełen zwrot zainwestowanej sumy uzyskam po 10/12 miesiącach = 290 zł oszczędności miesięcznej, choć im większy przebieg miesięczny to oszczędność rośnie...
Po 3 miesiącach i przejechanych ponad 12 tys. km do całkowitej amortyzacji pozostało 1600,00 zł.
Po 5 miesiącach [8 tys. km w dwa miesiące] i 18 tys. km pozostał już tylko 1000,00 zł.
Po 6 miesiącach [6,5 tys. km w sierpniu] i 24 tys. km instalacja gazowa zwróciła się.
____________________________________________________________________________
Mam auto o jakim marzyłem, czyli 626 GF w sedanie z klimatronickiem. Jak po jednym dniu jazdy – po prostu się płynie a powyżej 3,5 tys. obr. jest zabawa i ostry zryw do przodu...
--------------------------------------------------------------------------
sesja z Mazdą 323f [BJ] Sportive brata


sesja z Mazdą 626 [GW] brata



