Zamówiłem forumowe tablice tydzień temu w niedzielę, wysyłka w czwartek, kurier przyjechał w piątek i grzebał w samochodzie z 10 minut i paczki nie mógł znaleźć i się zgodziłem aby w poniedziałek dowiózł, bo zostawił paczkę na hali jak to tłumaczył, ale w sobotę jechał gdzieś i mi przywiózł przy okazji
24.01.2014 EDIT:
wczoraj mi gaz założyli i nie mógł za bardzo wyrególować, bo sonda padnięta, no ale jeździ
butla 90 litrowa
chciałem tak, bo i tak dość spory bagażnik i koło na swoim miejscu i jest jeszcze sporo miejsca gdzie graty rzucić
wlew oczywiście w klapce wlewu paliwa
No i jeszcze muszę tapicerkę w bagażniku przyciąć i chyba zamaskuję butlę odciętą tapicerką.
25.01.2014 EDIT:
wymieniłem sondę lambda na DENSO, tylko nie mam pewności czy dobrze podłączyłem, przy samochodzie we wtyczce są 2 żółte kabelki, niebieski i czarny z czerwonym paskiem, a przy sondzie u mnie 2 czarne, biały i niebieski. Sonda uniwersalna więc musiałem odczepić wtyczkę od poprzedniej sondy, która byłą byle jak przyczepiona, że 2 kabelki normalnie się same rozłączyły, jeden na skrętkę i tylko jeden się trzymał i to owinięte taśmą izolacyjną, więc może niepotrzebnie zmieniałem sondę, bo starą jakby podłączyć dobrze to by może działała.
SONDA > WTYCZKA
2 czarne > 2 żółte – grzanie sondy?
niebieski > czarny z czerwonym paskiem – impuls?
biały > niebieski – masa?
31.01.2014 EDIT:
dziś wymieniłem świece na DENSO K16TT, tak wyglądają:
Były poprzednio NGK BUR5ET, czy jakoś tak, ale widać, że już troche nalatane na nich było, osad taki biały na elektrodzie, a z wierzchu od tego co kluczem się odkręca w górę na ceramice była rdza?
DENSO są troszke krótsze od NGK licząc od podkładki do eletrody, a zmieniłem bo szarpało na gazie, a dziś troszke pojeździłem i nie szarpał, mam nadzieję, że już wszystko dobrze będzie
i 3 dni temu zamaskowałem butlę, nawet niźle wyszło
14.02.2014 EDIT:
dziś moja Madzia na walentynki
dostała sterownik centralnego zamka z pilotem, wcześniej centralny był, ale tylko z kluczyka. Wystarczyło tylko wpiąć się 4 kabelkami w przekaźnik od centralnego (siedzi przy nogach pasażera po prawej stronie za takim plastikiem). Na początku myślałem, ze sterowanie jest (+/–) i tak podłączyłem no i działało, ale po jakimś czasie zauważyłem, że centralny nie działa jeśli wcisnę rygiel w drzwiach kierowcy czy i z kluczyka, działał tylko z pilota i tak sobie przemyślałem i okazało się że jest to sterowanie 'masą' i troszkę kabelki wg schematu przelutowałem no i już działa, wszystko jest jak trzeba
a chciałem jeszcze by kierunkowskazy migały, więc chciałem się wpiąć pod przycisk awaryjnych, no ale nie wiem jak to możliwe, bo w kierunki nie mogłem się wpiąć, na różne sposoby próbowałe i nic to nie dało tylko bezpieczniki 2 spaliłem
ale za to jak jednym kabelkiem z centralki podłączyłem się pod ten przycisk awaryjnych to mrugają światła pozycyjne z przodu i z tyłu i tak zostawiłem, mam teraz oryginalnie
15.02.2014 EDIT:
Dziś wymieniłem, płyn hamulcowy, kupione 2l z czego poszło na przepłukanie i uzupełnienie ok. 1,5l, kontrolka od ręcznego zapalała się przy mocniejszym przyhamowaniu, a teraz już nic się nie pali. Stary płyn był już taki ciemny brązowy. O sprzęgle też nie zapomniałem
19.02.2014 EDIT:
Wczoraj próba wymiany osłony przegubu, no ale mazda niestety jest twarda i się nie dała
połamana przedłużka/rączka klucza nasadowego yato i zgięta honitona (używałem rurki do przedłużenia), wd40 nie pomogło ani palnik, dopiero dziś podjechałem do zakładu co robią ciężarówki i tam dopiero wymiękła przy takim wielkim kluczu
reszta wymiany bezproblemowo
guma wymieniona na 'SPIDAN'
13.03.2014 EDIT:
Wczoraj przyszła elastyczna rura dolotu, nie żadna profesjonalna, tylko narazie po kosztach, aby tylko ten stożek przenieść w jak najmniej kosztowny i łatwy sposób. Dziś montaż i: