Strona 10 z 12

PostNapisane: 14 gru 2016, 23:19
przez Maliniak
Poezja <serduszka> ten kolektor, jak juz masz rozebrany silnik na kawałki to poleruj wszystko :D

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 14 gru 2016, 23:30
przez kobe31
Niestety Michał nie wszystko da się wypolerować wibracyjnie ze względu na wymiary przedmiotu i z obawy aby wewnątrz danej części nie zostały resztki materiału polerskiego.
Nie mniej jednak będę się starał żeby nowy motor prezentował się reprezentatywnie :)

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 24 kwi 2017, 11:03
przez kobe31
Dzialania nad silnikiem ida powolutku do przodu. Mam nadzieje ze za kilka miesiecy nowe serce bedzie juz w Madzi :)
Na razie wykonano:
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– panewki glowne i korbowodowe firmy KING

Ponadto nabylem rodzinny dopowozik do codziennego uzytkowania :D
Jak na razie mam calkiem przyjemne oddczucia z jazdy.

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 24 kwi 2017, 15:09
przez Neonixos666
Załóż temat o tym Lexusie bo fajnie wygląda, to będzie już czwarty lex na forum ostatnio modna staje się ta marka. :P

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 24 kwi 2017, 15:47
przez Kociak500
Wrócę jeszcze do tematu kompa z KJ sam to będziesz podlaczal czy kupujesz gotowa przejściówkę z neta?

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 24 kwi 2017, 16:02
przez kobe31
Kociak500 napisał(a):Wrócę jeszcze do tematu kompa z KJ sam to będziesz podlaczal czy kupujesz gotowa przejściówkę z neta?

Hmm dobre pytanie... zobaczymy jak wyjdzie z czasem. Na razie mam go jak na lekarstwo. Jesli bede mial czas sam zrobie przejsciowke, jak nie to wtedy zamowie z USA pewnie od kolesia "Wiring by Scott".
W tym momencie chce chociaz podmienic silnik na nowy po maksymalnym remoncie. Potem przyjdzie czas na podmiane przeplywki, wtryskow i kompa zeby osiagnac zamierzony efekt :)

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 24 kwi 2017, 16:05
przez Kociak500
Będę dalej obserwował temat :–)

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 23 maja 2017, 11:48
przez kobe31
Polowa prac zwiazanych z silnikiem zakonczona :) Dol silnika zlozony w calosc. Teraz zaczynamy dzialac z gora. Nastepnym etapem beda przerobki pod nowe ECU.

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 23 maja 2017, 13:16
przez julek
też mnie to czeka :D ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu :D to najnizsza polka tloka tak?

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 23 maja 2017, 13:53
przez kobe31
julek napisał(a):ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu to najnizsza polka tloka tak?

Czy na 100% bedzie doladowanie zobaczymy... :) na razie licze ze wyremontowana hybryda de/ze z dodatkami KJ jako jednostka wolnossaca wypluje 185-195 koni. Zamontowane tloki maja standardowa polke.
Jesli nie, wtedy bedziemy dzialac z niskodoladowanym turbo.
julek napisał(a):też mnie to czeka

Powodzenia z dzialaniami. Wbrew pozorom remont KL'a wcale nie jest tani jesli chcesz go przeprowadzic na odpowiednim poziomie.

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 23 maja 2017, 17:17
przez julek
Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 23 maja 2017, 22:35
przez kobe31
julek napisał(a):Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?

Jest to wykonalne. Widziałem przykłady z USA. Weź pod uwagę że większość komponentów będzie ZE, wtryski docelowe to 280cc, kompletny układ wydechowy z kwasówki i jak ogarne kabelkologię ECU z Millera. Nie mniej jednak czas i hamownia zweryfikuje wyniki. Z resztą nie mam nie wiadomo jakiego ciśnienia że ma być 200 koni.
Wałków niestety jeszcze nie mam :(

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 25 maja 2017, 16:58
przez julek
kasuj ogloszenie w "kupie" bo mi konkurencje robisz hahaha hahaha hahaha hahaha To co robimy zawody kto pierwszy znajdzie? :D

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 18 lip 2017, 10:41
przez kobe31
Ostatni element silnikowej ukladanki w postaci ostrych walkow KL-31 w koncu do mnie dotarl wczoraj :) Wymaga troche pracy ale nie jest zle. Zostalo zlozyc gore silnika w calosc, podmienic silnik i cieszyc sie z jazdy <faja>

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 11 wrz 2017, 12:58
przez kobe31
Około 2 tygodnie temu zakończyły się prace związane z hybrydą ZE. Oczywiście nie obyło się bez drobnych komplikacji ale operacja zwieńczona sukcesem. Zostały tylko drobne poprawki.
Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Bardzo przyjemny dźwięk układu wydechowego Powerflow <serduszka>
Obrazek
Tak dla porównania komora silnika kiedyś i dziś
2010
Obrazek
2017
Obrazek
Obrazek
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– malowanie proszkowe miski olejowej
– malowanie pokryw zaworów w kolorze złotym
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Eneos Sustina 5W30
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– podłączenie lusterek elektrycznych J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia

PostNapisane: 11 wrz 2017, 13:20
przez jedrzej07
<wow> <uklon>
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił :)
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów. <czarodziej> <spoko>
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy <boje się>

PostNapisane: 11 wrz 2017, 15:09
przez marcinowozniako
Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 12 wrz 2017, 22:56
przez jurand
Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję :D
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA! <serduszka> <spoko>

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 20 wrz 2017, 17:49
przez kobe31
jedrzej07 napisał(a):<wow> <uklon>
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił :)
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów. <czarodziej> <spoko>
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy <boje się>

Dzięki Jedrzej. Co do podsumowania finansowego nie podam konkretnej kwoty ale powiem że grubo i można za to kupić parę mx6 <oczko>

jurand napisał(a):Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję :D
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA! <serduszka> <spoko>

Dzięki za pozytywną ocenę zarówno Twoją jak i Małżonki.
Działaj działaj z xedem i z czasem też osiągniesz mega stan.

marcinowozniako napisał(a):Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.

Obecnie seryjne ECU z KL-DE. Po dotarciu silnika planuje zmienić sterowanie wraz z kilkoma innymi modyfikacjami.

Po 1,5 tygodnia użytkowania udało się dokonać drobnych poprawek po swapie.
Ponadto wpadł nowy olej do silnika Motul 5W30.
No i jeden z ostatnich elementów układanki czeka na montaż <faja>

Re: Mazda MX-6 GE KL '94 Black JDM edition

PostNapisane: 21 wrz 2017, 11:59
przez julek
Czemu nowy wiatrak? :D chyba za dużo kasy masz <lol> Powiem ci szczerze ze bym cos pomyslal nad komora jeszcze bo cos sie troche nie zgrywa z niebieskimi kablami do tego kup orginalne najlepiej czarne i bedzie lepiej;p