Mazda Xedos 6 CA KF < KL-DE 93'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Matthew90 » 19 sty 2017, 17:50

Znam tego człowieka już sporo czasu, nie tylko od strony zawodu jaki wykonuje:) Facet robi bardzo stare, zabytkowe samochody hobbystom, którzy jeżdżą na zloty i Ci ludzie zawsze tam wracają z nowymi na nabytkami, dlatego też długo czekałem na swoją kolej. Dziękuję za dobre wskazówki bo o dobrego i uczciwego fachowca dzisiaj bardzo trudno. Nie jest to ostatni etap, bo zostaną jeszcze nadkola tył i słupki szyby czołowej. To zostawiam na wiosnę i od razu lakierowanie słupków z dachem gdzie schodzi klar i oczywiście błotników. Może lakierowanie całej fury, zobaczymy jaki będzie budżet na ten czas ;) Auto będzie mnie długo cieszyć, mało nim jeżdżę, bo wiecznie mam jakieś inne samochody,a wsiadając do xedosa po choćby kilku dniach jeżdżenia czym innym wszystko zaczyna się od nowa:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM < 2.5 V6 166 KM 93' D7, Fiat Bravo 1.9 JTD 105 KM 99'
Było: Mazda 626 GF 99' 2.0 DiTD :( Hyundai Atos Prime 1.0 54 KM 00', Daewoo Matiz 0.8 51 KM 200, Fiat CC 700 31 KM 97', Opel Corsa 1.2 8V 45 KM 96 ', Renault Safrane 2.5 R5 20 V 164 KM 98', Renault Megane 1.4 ECO 70 KM 97'
Daewoo Tico 0.8 41 KM 98'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 93' F2
Skoda Felicia 1.3 68 KM 97'
Mitsubishi Galant 2.0 8V 109 KM 91'
Honda Accord Coupe 2.2 150 KM 95'

Postprzez radar88 » 19 sty 2017, 17:55

risto77 napisał(a):Do Wrocławia ??
A to pech, a mnie akurat nie ma do czwartku 26.01


No szkoda :( Miło by było się poznać.

avalar napisał(a):Się pewnie nie będzie przejmować, tylko silikon ;) Nie takie rzeczy się robi u nas niestety...

Dla tego napisałem od razu co i jak się z tym wiąże. W ASO jak sprawdzał Jędrzej...15pln sztuka.
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5231 (24/28)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: TA KL AT 93/98 A7RED Pearl, TA62-9H1
Mazda Xedos 9 TA był KF jest KL 1995 M/T HX Brilliant black, TA0 Black
Mazda 6 GY RF-5C 04
Xedos 6 CA KF MT 95

Postprzez Matthew90 » 23 sty 2017, 13:05

Witam :) Samochód odebrałem w piątek, lecz w ten piątek znowu go zawożę, ponieważ gwint lewego mcphersona z tyłu okazał się zrąbany i nakrętka nie wkręciła się do końca. Na uszkodzonej części gwintu jest podkładka, ale jak widać nie zdało to egzaminu. Wychwyciłem to jeszcze w ten sam dzień, jak mi się auto na dziurach trzaskało. Od razu po odbiorze autka byłem na przeglądzie, który przeszło bez problemu. Jedynie zaraz przy mocowaniu mam mały prześwit w wydechu, tuż za plecionką ale to też zostanie ogarnięte gdy zawiozę auto blacharzowi. Zdjęcia wrzucę później. Stare poduchy amortyzatorów wyglądają bardzo ciekawie :) Co do spinek listwy progowej niektóre ocalały na tyle, że trzymają a reszta uzupełniona została innymi. Obecna sytuacja sprawia, że nie mogę już teraz wyrazić w pełni zadowolenia, ale wyrażę je w weekend bo ogólnie robota wykonana została dobrze, co usłyszałem też na przeglądzie a poprawa odbędzie się bez żadnego wymigiwania się i palenia głupa. Szczegóły będą ze zdjęciami ;) Pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM < 2.5 V6 166 KM 93' D7, Fiat Bravo 1.9 JTD 105 KM 99'
Było: Mazda 626 GF 99' 2.0 DiTD :( Hyundai Atos Prime 1.0 54 KM 00', Daewoo Matiz 0.8 51 KM 200, Fiat CC 700 31 KM 97', Opel Corsa 1.2 8V 45 KM 96 ', Renault Safrane 2.5 R5 20 V 164 KM 98', Renault Megane 1.4 ECO 70 KM 97'
Daewoo Tico 0.8 41 KM 98'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 93' F2
Skoda Felicia 1.3 68 KM 97'
Mitsubishi Galant 2.0 8V 109 KM 91'
Honda Accord Coupe 2.2 150 KM 95'

Postprzez Matthew90 » 31 sty 2017, 09:20

Witam :) Auto odebrane, skorygowana sprawa w sobotę i jest już ok. Co zostało zrobione:
– Podłużnice L/P z tyłu auta
– Kielichy amortyzatora L/P w sensie blachy jak i poduszek mcphersonów,lewa strona stan agonalny
– Wnęki w bagażniku L/P gdzie leży lewarek itp. były pokaźne dziury
– Blacha po ściągnięciu zderzaka tylnego doprowadzona do porządku
– Końcówka prawego progu
– Łatanie wydechu
– Spasowanie maski i klapy bagażnika.

Robota 1000zł + 250zł za poduszki mcphersonów, podchodzą z Mazdy MX6.

Temat uzupełnię o zdj. już zrobionego samochodu,jeśli tylko znajdę chwilę na zrobienie ich.
Pozdrawiam wszystkich ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM < 2.5 V6 166 KM 93' D7, Fiat Bravo 1.9 JTD 105 KM 99'
Było: Mazda 626 GF 99' 2.0 DiTD :( Hyundai Atos Prime 1.0 54 KM 00', Daewoo Matiz 0.8 51 KM 200, Fiat CC 700 31 KM 97', Opel Corsa 1.2 8V 45 KM 96 ', Renault Safrane 2.5 R5 20 V 164 KM 98', Renault Megane 1.4 ECO 70 KM 97'
Daewoo Tico 0.8 41 KM 98'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 93' F2
Skoda Felicia 1.3 68 KM 97'
Mitsubishi Galant 2.0 8V 109 KM 91'
Honda Accord Coupe 2.2 150 KM 95'

Postprzez Matthew90 » 3 kwi 2017, 17:19

Witam wszystkich. Znalazłem wreszcie trochę czasu, w związku z czym chciałbym podzielić się zmianami jakie zaszły w Moim Xedosie. Na samym początku powrót do tematu prac blacharskich, które przedstawiałem wcześniej:

Dopisano 3 kwi 2017, 18:26:
Załączniki
20170116_152826.jpg
Jeszcze raz, prawy próg, tylna część
DSC_0033.jpg
Wstawiony nowy fragment progu
20170316_192417.jpg
Stare poduszki kolumn mcphersonów. Jak widać lewa tragiczna, tyle z niej zostało po demontażu:)
DSC_0035.jpg
Teraz z innej beczki, bardziej coś dla oka:) Na nowy sezon autko dostało alufelgi w rozmiarze 16 cali, oraz prawie nowe oponki ;)
DSC_0038.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM < 2.5 V6 166 KM 93' D7, Fiat Bravo 1.9 JTD 105 KM 99'
Było: Mazda 626 GF 99' 2.0 DiTD :( Hyundai Atos Prime 1.0 54 KM 00', Daewoo Matiz 0.8 51 KM 200, Fiat CC 700 31 KM 97', Opel Corsa 1.2 8V 45 KM 96 ', Renault Safrane 2.5 R5 20 V 164 KM 98', Renault Megane 1.4 ECO 70 KM 97'
Daewoo Tico 0.8 41 KM 98'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 93' F2
Skoda Felicia 1.3 68 KM 97'
Mitsubishi Galant 2.0 8V 109 KM 91'
Honda Accord Coupe 2.2 150 KM 95'

Postprzez Matthew90 » 7 kwi 2017, 08:32

Witam wszystkich forumowiczów :) Wczoraj Mazda dostała nowe hamulce na przód tj. tarcze i klocki firmy ATE. Stary zestaw jeszcze całkiem nieźle się prezentował, niestety tarcze były pokrzywione co objawiało się drganiami na pedale hamulca i w rezultacie na przodzie auta, przy zwalnianiu z wyższych prędkości.
Załączniki
DSC_0047.jpg
DSC_0051.jpg
DSC_0048.jpg
Musiałem na maxa wcisnąć tłoczek, żeby klocki weszły razem z tymi blaszkami
DSC_0049.jpg
DSC_0050.jpg
20170406_184608.jpg
20170406_203436.jpg
W lewym zacisku miałem niesamowity problem wsadzić klocki z dwiema blaszkami stabilizującymi tzn. górna i dolna. Przeszlifowałem rowki zacisku gdzie przychodzą blaszki oraz delikatnie klocki w miejscu, w którym wchodzą w te rowki i po długim a ciężkim się udało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM < 2.5 V6 166 KM 93' D7, Fiat Bravo 1.9 JTD 105 KM 99'
Było: Mazda 626 GF 99' 2.0 DiTD :( Hyundai Atos Prime 1.0 54 KM 00', Daewoo Matiz 0.8 51 KM 200, Fiat CC 700 31 KM 97', Opel Corsa 1.2 8V 45 KM 96 ', Renault Safrane 2.5 R5 20 V 164 KM 98', Renault Megane 1.4 ECO 70 KM 97'
Daewoo Tico 0.8 41 KM 98'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM 93' F2
Skoda Felicia 1.3 68 KM 97'
Mitsubishi Galant 2.0 8V 109 KM 91'
Honda Accord Coupe 2.2 150 KM 95'

Postprzez Matthew90 » 18 lip 2017, 20:17

Witam wszystkich forumowiczów :) Czas przedstawić dalsze dzieje Moje Xedosa.
Ostatnimi czasy budę autka zaczęły męczyć drażniące wibracje. Objawiały się przy przyspieszaniu, oraz w zakresie prędkości 120-130 km/h. Postawiłem diagnozę: przegub wewnętrzny prawy, ponieważ wyczułem tam luz. Odwiedziłem kolegę Kamila – Radar88, który wyprowadził mnie z błędu, ponieważ luz po tamtej stronie owszem był, ale na półosi przy skrzyni, a nie na samym przegubie. Dokładnie frez, na który nabity jest ,,kielich", był wyrobiony. Kamil uzbrojony po zęby w arsenał części do Xedosa, uratował mi tyłek za co serdecznie dziękuję. Podmieniliśmy tą część półosi i auto śmiga jak należy :) Łudziłem się, że pozbędę się też pojedynczych stuków, które słychać z lewej strony przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegu, przy ruszaniu