Cześć!
Na początek może kila słów o mnie. Od 12 lat zagorzały fan japończyków a konkretniej marki Honda. Najpierw przez ponad rok (2006-2007) poszukiwałem Civica 5 gen Coupe 1995 1.6 125KM – i znalazłem – białego kruka, którego potem dość mocno zmodyfikowałem, mechanicznie i optycznie, ogrom kasy i serca, a ponieważ wszystko robiłem sam (głównie z zamiłowania oraz wtedy jeszcze jako student mechaniki i budowy maszyn PŁ) to i potu wylanego w warsztatowym kanale. Remont silnika + przygotowanie pod @?, Proszę bardzo. Uturbienie + przerobienie komputera i strojenie szerokopasmową sondą lambda? Nie ma sprawy. To były czasy kiedy podczas urlopu prawie nie wychodziłem z garażu...
Czasy te, chcąc nie chcąc minęły, bo na widnokręgu były zaślubiny a potem pewnie dzieciak. Z tego względu musiałem poszukać czegoś, co ma więcej drzwi Padło na dość nietypowego, a na pewno w nietypowej wersji Civica VIII Sedan Sport 2007 1.8 140KM który był ze mną od 2013 roku.
Jako dumny ojciec 2 letniego syna i wtedy jeszcze przyszły – córki, musiałem rozejrzeć się za czymś większym. Honda Odyssey mnie nie kręciła, a że lubię auta których na co dzień nie widać na każdej ulicy, 02.11.2017 wybrałem Mazdę 5 II CW, tym bardziej że podobnie do poprzedniczek trafiła się w istnie (bynajmniej jak dla mnie) wybitnej wersji. Taki miniVAN ale nadal czuć powiew sportu
Parę danych technicznych:
Model: Mazda 5 II CW
Silnik: LF5H 2.0 16V DISI 150KM
Przebieg: 98 000 km – potwierdzony
Pochodzenie: Dania
Wersja: Sport
Kolor: Biały perłowy, cała powłoka OEM grubość
Skrzynia biegów: manualna
Wyposażenie:
- elektryczne szyby przód i tył
- podgrzewane lusterka
- podgrzewana tylna szyba
- podgrzewane siedzenia przód
- XENON + spryskiwacze
- climatronic
- elektrycznie otwierane drzwi przesuwne (z pilota również ^^)
- komputer pokładowy
- czujniki parkowania tył
- sensor deszczu
- sensor zmierzchu
- ABS/ESP/kontrola trakcji
- tempomat
- radio CD/MP3/AUX + zmieniarka + sterowanie z kierownicy
- bluetooth A2DP + sterowanie z kierownicy/głosowe
- centralny zamek
- halogeny
- TMPS – system pomiaru ciśnienia w oponach
Koła:
- zima – 17" oryginalne Mazda 5 + opony zimowe 215/50/17 Goodyear UG Performance G1 8,5 mm
- lato – patrz plany
Plany:
- wymiana płynów filtrów i oleju na start ;] Zrobione: 18.11.2017
- koła letnie od Mazdy 3 Skypassion 18" w kolorze ciemny grafit Zrobione: 06.04.2018
- dywaniki oryginalne gumowe i welurowe Mazda5 Zrobione: 17.02.2018
- oświetlenie wnętrza full led Zrobione: 06.11.2017
- DRL w ramkach od halogenów
- światła drogowe LED Zrobione: 02.12.2017
- halogeny LED
- dodatkowe światła pozycyjne+stop z tyłu – w miejscu odblasków Zrobione: 04.01.2018
- wymiana żarówek kierunkowskazów przód na diadem/chrom Zrobione: 02.12.2017
- stacja multimedialna GPS Android + DVR + kamera cofania Zrobione: 20.01.2018
- wymiana głośników + dystanse + wytłumienie drzwi
- oklejenie dachu folią? – jeszcze się waham
- alarm lub/i inne zabezpieczenie antykradzieżowe
- nakładka tłumika końcowego OEM Mazda5
- nakładki aluminiowe pedałów Mazda5
- owiewki szyb WellVisiors
- owiewki/osłony lusterek bocznych
- spitter/piankowa dokładka zderzaka przedniego Zrobione: 16.04.2018
- moduł OBDII ELM 327 BlueTooth + Torque PRO Zrobione: 20.01.2018
- bagażnik rowerowy na hak Thule VeloCompact 926 (4 rowery) Zrobione: 06.06.2018
- tbd
Zdjęcia:
Poprzednie auta: