Strona 1 z 2

Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 10 sty 2017, 23:36
przez AXe_MeXx
Cześć :)
Przyszedł czas by pochwalić się, podzielić moim najnowszym zakupem, mianowicie mazdą 5 w wersji sport. Mazdę zakupiłem z Niemiec przy pomocy Bartka z CARPASJA. Podczas kupna auto miało 117tkm.
Zanim na dobre zacząłem nią jeździć dokonałem kilku napraw/usprawnień, ale o tym później.

Dane techniczne :
* Wersja Sport
* Kolor GALAXY GRAY
* Data produkcji: 2008
* Benzyna 146KM
* Welurowa tapicerka
* Podgrzewane fotele przód
* Skrzyniam manualna 6-cio biegowa
* Klimatronic
* Przyciemniane tylne szyby
* Radio CD (zmieniarka na 6 płyt)
* Tempomat
* Alufelgi 17"
* Xenony + halogeny
* Czujnik zmierzchu
* Czujnik deszczu
* Hak

Wykonane usprawnienia:
* Wymiana Tarcz (TRW) oraz klocków (ATE) tylnych hamulców
* Wymiana oleju na mazda original oil 5W30
* Profesjonalna konserwacja podwozia z zabezpieczeniem elementów zawieszenia (hydropiaskowanie, dwa rodzaje podkładów, farba właściwa), profili zamkniętych oraz pomalowanie szmacianych tylnych nadkoli farbą AKSILBET (patent ściągnięty z forum, bo w drugim aucie: Premacy, robiłem to samo.
* Woskowanie z półrocznym środkiem chroniącym warstwę woskową.
* Zakup opon zimowych Continental
* Montaż Instalacji LPG z następującymi elementami: zbiornik 47 litrów (trzeba było podnieść 3 rząd siedzeń), wielozawór TOMASETTO ACHILLE AT.02, parownik AC S.A. R01, wtryskiwacze HANA 2000, sterownik STAG Q-BOX PLUS.
* Naprawa zmieniarki CD, dzięki dla kolegi "airbob"
* Wygłuszenie skrzyni biegów (w porównaniu do Premacy pracuje głośniej, ale pewnie dlatego, ze jest dużo wyżej zamontowana. Wygłuszenie pomogło.

Jak na razie oprócz paru kosmetycznych poprawek, m.in., montaż skrzyneczek w bagażniku obok zbiornika gazu (ściągnięte od kolegi "hrabia82") nie zamierzam póki co nic upiększać, tuningować etc. Najważniejsze, by się dobrze i bezawaryjnie jeździło.

Poniżej trochę zdjęć, jakość kiepska, bo robiona kiepskim telefonem, jak ogarnę się bardziej i pogoda się poprawi to wrzucę coś lepszego. Enjoy

PostNapisane: 16 sty 2017, 13:27
przez KyRy
Gratulacje! :)

I oby jak najszybciej zrobiło się ciepło, żebyś mógł ją zrzucić z tych obleśnych kołpaków i założyć alusy ;)

PostNapisane: 16 sty 2017, 13:46
przez ADHD
KyRy napisał(a):Gratulacje! :)

I oby jak najszybciej zrobiło się ciepło, żebyś mógł ją zrzucić z tych obleśnych kołpaków i założyć alusy ;)

Wspaniałe spinery.

b. ładna 5ka, więcej zdjęć.
Ładne ciemne :) koło i będzie git.

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 17 sty 2017, 12:45
przez AXe_MeXx
Tak to prawda, przyznaje się bez bicia, nie miałem pomysłu co dopasowac do tych stalówek, tak wiec pomieszałem kolor nadwozia ze srebrnymi i wyszły takowe.... <co?>
Jak macie jakieś pomysły na upiększenie tego, chętnie posłucham porad.
Lentie alu mam standardowe i one już wyglądaja o nieBBo lepiej, albo i dwa:)

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 17 sty 2017, 18:15
przez Damian68

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 17 sty 2017, 18:39
przez Tito01
Dla mnie mniejszym obciachem jest czarna stal :) poza tym przez kołpaki szybciej felgi rdzewieją.

Wysłane z XRN3P przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 6 lut 2017, 17:57
przez hrabia82
nooo to pokaż trochę więcej fotek, no i oczywiście te skrzyneczki jak Ci wyszły?

PostNapisane: 12 lut 2017, 21:13
przez AXe_MeXx
hrabia82 napisał(a):nooo to pokaż trochę więcej fotek, no i oczywiście te skrzyneczki jak Ci wyszły?


Zdjęć ze względu na pogodę jeszcze nie pstrykałem, a skrzyneczki będą w przyszłym tygodniu, także pokaże jak to wygląda za niedługo:)

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 1 mar 2017, 21:01
przez bodzioklb
przedni zderzak, tylny zderzak i tylna klapa jakoś nie w odcień... Malowałeś?

PostNapisane: 6 mar 2017, 11:02
przez AXe_MeXx
To normalka, na plastikowych elementach inny odcień widoczny jest.

PostNapisane: 6 mar 2017, 11:50
przez bodzioklb
AXe_MeXx napisał(a):To normalka, na plastikowych elementach inny odcień widoczny jest.


To Xyralic – i nie każdy lakiernik sobie z nim radzi ;)

PostNapisane: 6 mar 2017, 14:07
przez AXe_MeXx
Nie wiem jak to jest w innych kolorach, ale przy szarych M5 to jest normalna rzecz. Na żywo widziałem dwie i miały tak samo.

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 19 mar 2017, 20:08
przez lukakolo
piękna 5, będzie latać! Gratuluje

PostNapisane: 2 kwi 2017, 21:33
przez bodzioklb
AXe_MeXx napisał(a):Nie wiem jak to jest w innych kolorach, ale przy szarych M5 to jest normalna rzecz. Na żywo widziałem dwie i miały tak samo.


Połowa na allegro jest malowana... to co jest powszechne nie znaczy się być normalne...
Do Mazdy ciężko dobrać kolor – katalogowo dobierasz- to zawsze się różni...

Jak lakierowałem tylny zderzak to dopiero 2-gi lakiernik sobie poradził z wyzwaniem..
W sztucznym oświetleniu było ok, ale w dziennym świetle zderzak odcieniem różnił się trochę od reszty i mnie to irytowało.
Dopiero jak drugi lakiernik zrobił kilka prób lakierując blaszki na gotowo i zapisując mieszanki w kompie to mu się udało
Była zabawa z pigmentami i malowanie różnym ciśnieniem – sam klar też ma duże znaczenie...

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 14 kwi 2017, 00:50
przez Michu78
I jak tam M5 lata na LPG? Bo też mam M5 od niedawna i się zastanawiam. PS Czy korzystasz z "i-stop" na lpg?

PostNapisane: 14 kwi 2017, 23:21
przez AXe_MeXx
Ale ty masz już nową M5 oznaczenie CW, ja mam CR. U Ciebie bodajże jest bezpośredni wtrysk benzyny i instalacja musiałaby być inna, pytałem o to kogoś na forum zanim wybrałem "starszą" wersję, w której nie ma i-stop.

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 15 maja 2017, 09:00
przez AXe_MeXx
Cześć miałem wrzucić fotki skrzynek, ale jakoś mi się zapomniało, albo nie wrzucałem bo mam je, ale nie zamontowane. W sumie sprawdził się patent z trzymaniem duperelków w katonach, nic nie lata i nie hałasuje tak więc chwilowe rozwiazanie okazało się długoterminowe ;P
Madziocha ma się dobrze tylko oleju popić lubi, próbuję narazie półśrodków, po pierwszej płukance nic się nie poprawiło, ale będę próbował tego zabiegu jeszcze dwa razy. Wymieniłem w przednim zaiweszeniu łączniki stabilizatora (to musiałem zorbić), a przy okazji tylne tuleje wahaczy, sworznie i paski klinowe. Komfort jazdy świetny, audio gra b. dobrze (jestem ciekaw, czy to ze względu na wersję auta, bo czytałem na forum i ludzie niezbyt pozytywnie się wypowiadali o audio w M5).
W wakację planuję wyjazd do Chorwacji (z zapasem oleju na dolweki ;p).
Ogólnie póki co jestem zadwolony:)

PostNapisane: 15 maja 2017, 13:49
przez KyRy
Spróbuj przejść z 5w30 na 5w40 ;) np. na Valvoline :)

PostNapisane: 15 maja 2017, 21:11
przez AXe_MeXx
Przy następnej płukance przechodzę na 5 w 40, ale póki co dalej będzie to olej firmy COMMA: X-FLOW TYPE G, z danych produktu wynika, że parametry są OK i jak najbardziej pasują do auta. Wybieram COMMA, bo jak okażę się, że i tak będę musiał dolewać dopóki nie uzbieram na remoncik to będę to robił tańszym kosztem (mam dobrą cenę za ten olej – baniak 20 litrów za 300zł z pewnego źródła).

Re: Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT

PostNapisane: 4 lip 2017, 13:55
przez stefan
Gratuluję, bardzo ładna M5, mam podobną i chciałbym Cię prosić o rozwinięcie tematu wygłuszenia skrzyni biegów. Czyli jak to robiłeś, czy sam czy w jakimś zakładzie itp. Interesuje mnie również gumowa mata w bagażniku. Gdzie kupiona, jaka firma.. bo ładnie przesłania dziurę, która zazwyczaj pozostaje po podniesieniu trzeciego rzędu siedzeń.
Czy tak dużo musisz dolewać oleju? Mojej dolewam 0,5l na 20000 km (5W50).