Mazda Premacy CP FS '02 Sportive – Starry Blue Mica / -40 MTS / Enkei BA GT / 131.5KM 159NM
Tak pierdzielą na tym forum, że na balonie tak wygodnie. Nastawiłem się, że przy zmianie na zimowe 205/55/R16 z letnich 215/40/R18 będzie kanapa i dupa. Nic się prawie nie zmieniło. (Na pograniczu autosugestii).
Ładuj Bartek 18 i glebimy ten autobus. Dąbrowskiego nam wyremontują to będzie się dobrze przejeżdżało
Ładuj Bartek 18 i glebimy ten autobus. Dąbrowskiego nam wyremontują to będzie się dobrze przejeżdżało
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Inaczej jest przy obniżeniu auta, wtedy duzo opona nie zrobisz W cetce po podniesieniu gwintu i przejsciu ze 195/40/17 na 175/70/13 duzej roznicy nie bylo, jedynie na naprawdę nierównej drodze
Serio nie czujecie poprawy przy balonie ? oprócz różnicy przy prowadzeniu to i komfort jazdy się podnosi ( 195/55/15 vs 185/65/14 ) rozmiar koła ten sam ale ilość gumy robi swoje – to moje odczucia subiektywne, sam myślałem żeby się przesiąść na większą felgę i na lato i na zimę ale po analizie tabelki "...rozmiary opon premacy.." zrezygnowałem bo prześwity są praktyczne na naszych dziurach i ziamą w górach jak łańcuchy trzeba zakłaadć hyhy a przy szerszej oponie opory są za duże dla słabszego silnika i ekonomia leży. A auto ma być praktyczne i chyba zostanę na schowanych jak żyd kołach hyhyhy
Widzę że temat zmiany profilu się rozkręcił, to i ja wtrącę swoje przysłowiowe 3 gr.
W mojej premacy przejście z letniego rozmiaru 205/45/17 na zimowy trochę nietypowy jak dla premacy tj. 185/65/15 – mimo obniżonego zwieszenia (około 40mm) różnica jest zauważalna tzn.:
1. poprawił się trochę komfort – jest bardziej miękko/komfortowo, ale bez przesady (gleba swoje robi i tego się nie pominie jak już wyżej wspomniano)
2. prowadzi się mniej pewnie na zakrętach – jednak mniejsza szerokość i wyższy profil opony swoje robią – przy szerszych kapciach można było bardziej poszaleć
3. spadło spalanie wg. wskazań komp. o 0,2 l/100km – czyli nie wiele (pewnie różnica była by większa, ale przy tym rozmiarze opony koło jest wyższe od standardowego, a to też ma znaczenie).
Wracając jeszcze do tematu zmiany na 17":
...z tym ET35 już byłbym ostrożny, bo niestety ale istnieje duże prawdopodobieństwo ocierania opony o rant, a jak były wstawiane reperaturki – to tym bardziej jest to ryzykowne (wiem to z praktyki).
Do premacy można wsadzić i 18", tyle, że przy profilu 40 – jak dla mnie to już lekki hardcore (ale ja to już chyba jestem za stary ) – zakładając oczywiście wcześniejsze obniżenie budy, bo inaczej to nie ma sensu. Wybór należy do Bartg...
W mojej premacy przejście z letniego rozmiaru 205/45/17 na zimowy trochę nietypowy jak dla premacy tj. 185/65/15 – mimo obniżonego zwieszenia (około 40mm) różnica jest zauważalna tzn.:
1. poprawił się trochę komfort – jest bardziej miękko/komfortowo, ale bez przesady (gleba swoje robi i tego się nie pominie jak już wyżej wspomniano)
2. prowadzi się mniej pewnie na zakrętach – jednak mniejsza szerokość i wyższy profil opony swoje robią – przy szerszych kapciach można było bardziej poszaleć
3. spadło spalanie wg. wskazań komp. o 0,2 l/100km – czyli nie wiele (pewnie różnica była by większa, ale przy tym rozmiarze opony koło jest wyższe od standardowego, a to też ma znaczenie).
Wracając jeszcze do tematu zmiany na 17":
Bartg napisał(a):Optymalnie jest tak jak u Jey'a, czyli 7J i ET40 ewentualnie 35 i czegoś takiego poszukam raczej.
...z tym ET35 już byłbym ostrożny, bo niestety ale istnieje duże prawdopodobieństwo ocierania opony o rant, a jak były wstawiane reperaturki – to tym bardziej jest to ryzykowne (wiem to z praktyki).
Do premacy można wsadzić i 18", tyle, że przy profilu 40 – jak dla mnie to już lekki hardcore (ale ja to już chyba jestem za stary ) – zakładając oczywiście wcześniejsze obniżenie budy, bo inaczej to nie ma sensu. Wybór należy do Bartg...
Żeby coś grało w końcu wleciały głośniki GMS 1968, fabryczne papierówki jak na swój wiek nawet ładnie wyglądają, muszę zobaczyć, czy z tyłu są takie same to się podmieni.
Plan na ten rok to założyć stację, padnie chyba na GMS ze względu na stosunek ceny do jakości/możliwości, nowe modele mają nowy tuner radiowy i lepsze procesory dźwięku
Plan na ten rok to założyć stację, padnie chyba na GMS ze względu na stosunek ceny do jakości/możliwości, nowe modele mają nowy tuner radiowy i lepsze procesory dźwięku
Miałeś już wiązkę fabryczna pod wysokotonówki?Daj jakiegoś linka skąd kupiłes głośniczki
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Miałeś już wiązkę fabryczna pod wysokotonówki?Daj jakiegoś linka skąd kupiłes głośniczki
Tak była wiązka Brałem z allegro z promocji 249 z wysyłką, teraz już widzę są po 299 znowu.
Wiosenne zakupy czas zacząć
Komplet Barum Bravuris 3HM 195/50/16, aluramki na zegary i plastidip do porządnego pomalowania znaczków z tyłu na czarno, bo testowy lakier już zdążył zejść po paru wizytach na myjni
Komplet Barum Bravuris 3HM 195/50/16, aluramki na zegary i plastidip do porządnego pomalowania znaczków z tyłu na czarno, bo testowy lakier już zdążył zejść po paru wizytach na myjni
Na razie zostaje, felgi są prościutkie, dystans pewnie wleci razem z -40. Fabryczne rozmiary to 195/55R15 i 195/50R16 5mm to szkoda prądu, 10mm to minimum dla wyglądu.
Bart zapodaj jeszcze okleinę na elementy radia,nawiewów, drzwi – jest na aledrogo wygląda to bardzo dobrze potem takie drewniane klimaty. Aplikacja z suszarką.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości