Niby do tej samej rzeki wejść nie sposób...
Ale postanowiłem odświeżyć wspomnienia, wymazać z pamięci te złe wrażenia i zrobić do "piatki" tak zwane drugie podejście. Tym razem znowu padło na pierwszą generację (2007r.), ale w wyższej wersji wyposażeniowej (na brytyjskim rynku oznaczona TS2), z większym silnikiem (benzynowy 2.0), który , oby, nie żlopał tyle oleju, co w mojej poprzedniej "piątce"
Gdy zmieniają się priorytety to i postrzeganie auta się zmienia i można dopatrzeć się pozytywów tam, gdzie wcześniej się ich nie widziało. Ostatnio z walorów aut najbardziej cenię użyteczność. Po dwóch Hondach, które spełniły swe zadania, myślałem czy nie wziąć sześciomiejscowe FR-V, ale przesuwane drzwi i zestaw do montażu multimediów z poprzedniej “piatki” nie dały się podważyć. A plusów jest przecież jeszcze kilka. I póki co micha się cieszy
Olej i filtry zmienione. Z papierologii wynika, że klocki i tarcze również zmianiono ostatnio (podobnie jak i tłumik(?), czy sprężyny z tyłu). Pewnie zaraz niedługo ruszę świece, inne płyny, a może i tradycyjnie amorki z tyłu (autko ma na liczniku 69000mil, czyli 111000km).
Radio też zastąpione stacją multimedialną, a do kompletu planuję montaż DVD w zagłówki (też niejako tradycyjnie).
Mazda 5 TS2 prezentuje się tak:
Mazda5 CR LF '07 2.0 MZR – drugie podejście ;)
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 14 maja 2016, 18:51 przez paolomario, łącznie edytowano 2 razy
Witamy w dziale Nasze Mazdy Prosiłbym o wrzucenie zdjęć na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089 ) – uchroni to zdjęcia przed zniknięciem w przyszłości
Tradycyjnie, by umilić długie podróże zamontowałem odtwarzacze dvd z monitorami w zagłówkach.
Sprzęt to Xtrons HD728 z 7-calowymi monitorami. Opis tutaj:
http://xtrons.co.uk/hd728black-2-7-touch-button-hd-digital-screen-car-headrest-dvd-players-with-adjustable-viewing-angles.html
Monitory podłączone do stacji multimedialnej w konsoli środkowej (też Xtrons, ale już nie pamiętam modelu), która stanowi główne DVD. Gra i buczy
A prezentuje się tak:
Można do tego podłączyć kamerkę cofania. W poprzednim aucie tak miałem. Nawet dwie bo po pewnym czasie padały Zaparowywały pomimo rzekomej wodoodporności. W sumie mógłbym i tutaj podłączyć, ale znalazłem w "funciaku" (taki tutejszy sklep w stylu "wszystko po 5 złotych") soczewkę do auta, która bardzo usprawnia cofanie i parkowanie. Na zdjęciu widać, co widać: i w szybie i w soczewce – w niej zdecydowanie więcej.
A poza tym, autko miało zrobiony tylny stabilizator i zacisk hamulca tylnego prawego koła, bo się zapiekł i na kole można było jajka na bekonie smażyć. Nowe klocki też.
Sprzęt to Xtrons HD728 z 7-calowymi monitorami. Opis tutaj:
http://xtrons.co.uk/hd728black-2-7-touch-button-hd-digital-screen-car-headrest-dvd-players-with-adjustable-viewing-angles.html
Monitory podłączone do stacji multimedialnej w konsoli środkowej (też Xtrons, ale już nie pamiętam modelu), która stanowi główne DVD. Gra i buczy
A prezentuje się tak:
Można do tego podłączyć kamerkę cofania. W poprzednim aucie tak miałem. Nawet dwie bo po pewnym czasie padały Zaparowywały pomimo rzekomej wodoodporności. W sumie mógłbym i tutaj podłączyć, ale znalazłem w "funciaku" (taki tutejszy sklep w stylu "wszystko po 5 złotych") soczewkę do auta, która bardzo usprawnia cofanie i parkowanie. Na zdjęciu widać, co widać: i w szybie i w soczewce – w niej zdecydowanie więcej.
A poza tym, autko miało zrobiony tylny stabilizator i zacisk hamulca tylnego prawego koła, bo się zapiekł i na kole można było jajka na bekonie smażyć. Nowe klocki też.
No i mały zonk, bo dvd w zagłówkach nie chciały czytać płyt. Odesłałem na wymianę.
Nie podłączałem. Użyłem zestawu do montażu radia, który został mi z poprzedniej 5
Może podłączę.
Ale dla mnie to nie jest problem, bo radio ma gałkę do kontroli głośności, co jest dla mnie priorytetem.
Unikam aut, które mają przyciski zamiast pokrętł do kontroli podstawowych akcesoriów auta. Trzy gały do kontroli klimy i jedna do radia – podstawa. Ma się dać obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi.
Chyba taka mała trauma, bo pewnego razu podróżując ze znajomym (Octavia), ten poproszony o zmianę ustawień klimy, tak się zaangażował w szukanie odpowiednich przycisków, że omal nas pod TIRa nie wpakował. Przyciski do ustawień klimy na wysokości łydki, czy nawigacja na wysokości kolan to dla mnie jakieś nieporozumienie. To nie wzorcowa ergonomia, a proszenie się o problemy. Wzorem dla mnie będzie Civic VIII (UFO).
Może podłączę.
Ale dla mnie to nie jest problem, bo radio ma gałkę do kontroli głośności, co jest dla mnie priorytetem.
Unikam aut, które mają przyciski zamiast pokrętł do kontroli podstawowych akcesoriów auta. Trzy gały do kontroli klimy i jedna do radia – podstawa. Ma się dać obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi.
Chyba taka mała trauma, bo pewnego razu podróżując ze znajomym (Octavia), ten poproszony o zmianę ustawień klimy, tak się zaangażował w szukanie odpowiednich przycisków, że omal nas pod TIRa nie wpakował. Przyciski do ustawień klimy na wysokości łydki, czy nawigacja na wysokości kolan to dla mnie jakieś nieporozumienie. To nie wzorcowa ergonomia, a proszenie się o problemy. Wzorem dla mnie będzie Civic VIII (UFO).
Po to jest sterowanie radia z kierownicy, by nie odrywać od niej rąk... i oczu od drogi...
...więc podłącz to bo pójdziesz w ślady kolegi z Octavii
...więc podłącz to bo pójdziesz w ślady kolegi z Octavii
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Do radia, wiadomo, człowiek tak często nie sięga. Pewnie na te setki sięgnięć do lewarka biegów przypada ten raz do gałki radia. Czy gałek klimy. Grunt by obsługa tego była możliwa bez potrzeby oderwania wzroku od drogi. Powiem szczerze, że mając jeszcze fabryczne radio to nie korzystałem z przycisków tylko z gały głośności radia – pewnie taki nawyk już mam. Zobaczę. Patrzyłem kable z tym sterowaniem i ceny mi wyskakiwały 40-50 funtów. Prawie połowa tego,co dałem za radio. Narazie na ebayu zamøwiłem inne gałki do klimy co by wymienić te a'la stara pralka czy kuchenka
A i tuleje w przednich wahaczach muszę zmienić i pewnie amorki tylne (nie ciekną, ale odboje już sponiewierane).
Dopisano 23 maja 2016, 17:25:
Wspomniane nowe gały do klimatyzacji, które nie wyglądają już jak z kuchenki gazowej
I zapewniają lepszy chwyt i kontrolę
A i tuleje w przednich wahaczach muszę zmienić i pewnie amorki tylne (nie ciekną, ale odboje już sponiewierane).
Dopisano 23 maja 2016, 17:25:
Wspomniane nowe gały do klimatyzacji, które nie wyglądają już jak z kuchenki gazowej
I zapewniają lepszy chwyt i kontrolę
Cóż. Mazda została zwolniona ze służby
Z pewnością tę "piątkę" będę wspominał znacznie lepiej niż poprzednią
A postawione przed nią zadania wypełniła bardzo dobrze.
Ale czas na zmiany, bo zima
Następca... tradycyjnie Honda. CRV III edycja
http://www.autowcentrum.pl/samochod/hon ... 999837868/
Pozdrawiam tymczasem
Może do następnej "piątki"
Z pewnością tę "piątkę" będę wspominał znacznie lepiej niż poprzednią
A postawione przed nią zadania wypełniła bardzo dobrze.
Ale czas na zmiany, bo zima
Następca... tradycyjnie Honda. CRV III edycja
http://www.autowcentrum.pl/samochod/hon ... 999837868/
Pozdrawiam tymczasem
Może do następnej "piątki"
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości