Mazda Premacy CP FP 1999r

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez tokaru » 16 sty 2015, 15:14

Od dwóch miesięcy jestem ( miejmy nadzieję :D ) szczęśliwym posiadaczem Mazdy Premacy 1.8 114km w kolorze zielonym ( tak jest wbite w dowodzie, jak dla mnie bliżej jej do niebieskiego ). Auto zakupione w komisie, sprowadzone z niemiec, blacharsko w stanie bardzo dobrym.

Wyposażenie:
– klimatyzacja
– 4x elektrycznie opuszczane szyby
– elektrycznie regulowane lusterka
– komputer pokładowy
– ABS, TCS
– 4xAirbag;
– alufelgi 15" – mazdy
– opcjonalnie wstawiany hak

Przebieg auta: 186 tyś km ( podaję przebieg z licznika ... :) )

Wymiana/naprawy:
– koła zimowe na felgach stalowych, niestety 14" :(
– klocki hamulcowe przód
– pierścienie + uszczelniacze
– rozrząd + pompa wody
– tarcza sprzęgła
– pasek od alternatora
– zapalniczka :D
– centralny zamek

Przygodę z autem zacząłem niestety z problemami, najpierw złe felgi zimowe ( były w komplecie, kto by się spodziewał.. ) – środkowa średnica otwory była zbyt wąska, dodatkowo przy hamowaniu powodowało to stukanie oraz dźwięk zbliżony do skończonych zacisków, które od razu zostały w sumie niepotrzebnie wymienione ( zakupu dokonałem wracając rowerem do domu, gdy zdjąłem koła dopiero zobaczyłem faktyczny stan klocków... ), na swoją obronę dodam że koła były zakładane w "fachowym" serwisie, po kupnie wolałem je najpierw wyważyć ( WULKAN, na wylocie z Białegostoku ) gdzie nikt nie zawuażył że te felgi są nie do tego auta, przy okazji zniszczyli mi dwie szpile o czym później. Po tygodniu okazało się że autko zaczęło strasznie dymić, przejechałem zaledwie ~100km od kupna, zacząłem zagłębiać się w temat i niestety pogrążać w smutku nadchodzących napraw. Tak jak było to opisane na forum, tak też u mechanika stwierdzone i wymienione pierścienie ( jeśli ktoś nie jest jeszcze pewny czy to to – nagrałem przy porannym odpalaniu film, gdy tworzę mgłę na ulicy :P ), ogólnie remont silnika, przy okazji zdecydowałem się zmienić tarczę sprzęgłową oraz rozrząd. Od tamtej pory przejechałem ponad 1tyś km i wszystko brzmi pięknie :).

Po kilku piskach w ostatnich mrozach pękł pasek alternatora, wymiana zajęła mi chwilkę, gdyż śruby od napinacza paska klimatyzacji nie chciały współpracować:). Wstawiłem także nową centralkę na pilot, otwieranie auta z kluczyka jest takie męczące <oczko> .

W najbliższym czasie czekają mnie zwykle "kosmetyczne" sprawy, poduszka pod skrzynią zaczyna mnie drażnić, do tego tuleje, aczkolwiek czekam na cieplejsze dni bo w garażu zrobiło się ciut zimno :(

Plany:
– przyciemnienie szyb tył/bok
– podłączenie się pod radio w celu słuchania muzyki z pendrive/mp3

Niestety z powodu niesprzyjającej aury nie było kiedy wykonać ładnych zdjęć, jeśli weekend będzie tak samo słoneczny jak dzisiaj to coś nowego napewno się pojawi :)

20141129_172826.jpg


20141203_085900.jpg


Rysunek1.jpg
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez polokokt » 18 sty 2015, 00:20

Cześć,

tokaru napisał(a):Przebieg auta: 186 tyś km ( podaję przebieg z licznika ... )


ah ta magia liczników u naszych handlarzy. Akurat ostatnio zdarzyło mi się kupić kilka starszych aut i wszystkie miały po 18X tyś km, niezależnie od rocznika :)

Szkoda że zacząłeś przygodę z autem, od takiego wysokiego C, jeśli chodzi o koszty napraw.
A jak Ci się objawia ta poduszka skrzyni biegów?

Pozdrawiam i już tylko bezusterkowych kilometrów życzę.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez tokaru » 19 sty 2015, 14:44

Drgania drążka zmiany biegów, dość mocno wyczuwalna.

Niestety przytrafiła mi się kolejna awaria, podjazd i jego wystające elementy u dziewczyny raczej nie jest stworzony dla aut nieterenowych... Także czeka kolejna wymiana :

20150118_140142.jpg


20150118_140209.jpg


Swoją drogą w dość opłakanym stanie jest miska o0
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez tokaru » 2 lut 2015, 16:12

Misa wymieniona, ani plamki pod spodem :)

Niedawno udałem się w niedługi urlopik, przejechane 1,5tys km , spalanie wyszło ~8,5l/100 przy 120-140km w trasie, zauważyłem że optymalnie byłoby chyba jechać do 120 maks żeby dojść do 8l.

W załączniku kilka fotek z wyjazdu, niestety pomimo wypieszczenia Mazdy przed wyjazdem już w połowie drogi zaczęła krzyczeć " Umyj mnie ! ".

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez tokaru » 19 mar 2015, 10:28

20150318_195917.jpg


Pora na przymiarki do wiosny, trochę szorowania i od razu lepszy efekt.

Przy okazji niestety na sankach zobaczyłem kapke oleju, wyczyściłem dokładnie pod spodem i w najbliższym czasie może zobaczę skąd się to wzięło... Może jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez tomek99mazda » 20 mar 2015, 20:48

Ładna ta twoja magdalena ciekawy kolor,stan ze zdęć widać ładny ,tylko zadbać i będzie lalunia ,bez awaryjności życzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2011, 21:01
Posty: 62
Skąd: Gostyń
Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r

Postprzez tokaru » 23 mar 2015, 11:54

Niestety póki co nie namierzyłem usterki... Jak będę miał więcej czasu dokładniej wyczyszczę spód może to mi coś da. Przy okazji soboty troszkę działań przy Mazdzie, od razu przyjemniejszy widoczek dla oka :)
Załączniki
20150321_121921.jpg
20150321_135122_HDR.jpg
20150321_135131_HDR.jpg
20150321_135141_HDR.jpg
20150321_135441_HDR.jpg
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez tokaru » 2 wrz 2015, 21:23

No i niestety znowu coś się zaczyna dziać. Mianowicie gdy silnik się nagrzeje słychać dziwny dźwięk z okolic alternatora, coś jakby pisk lub dźwięk kompresora ( zawsze jak ktoś pyta co to mówię że kompresor się włączył przy przyśpieszaniu :P ), powyżej 2tys obrotów przechodzi. Czy to jest objaw dobijającego się alternatora, czy może coś innego ?

Mechanik u którego byłem stwierdził żebym dalej jeździł, nic się nie dzieje...
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Postprzez Domelek » 2 wrz 2015, 21:37

Wrzuć w dział techniczny tam częsciej zaglądają. Jak sądzisz że to alternator to zrób pomiary ładowania na rosnących obrotach – może bedą jakieś dodatkowe wskazania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez tokaru » 2 wrz 2015, 21:56

Trzyma cały czas 14, bez różnicy czy obciążony czy nie, czy na wolnych czy w obrotach. Jutro jak się uda nakręcę film.
Początkujący
 
Od: 2 gru 2014, 16:53
Posty: 14
Auto: Premacy 1.8 KAT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy