Witam. Po 6 latach bycia na forum i użytkowania mojej świetnej Mazdy 6 2004 diesel, przebieg 282tyś km, przyszła pora na wymianę na nowszy model.
Przedstawiam Wam mój nowy nabytek Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport.
Auto zakupione w zeszłym tygodniu u lokalnego dealera handlującego autami w UK.
Samochód jeździł u jednego właściciela od nowości i kupiłem go z przebiegiem 61800 mil (99498km). Rok produkcji kwiecień 2008.
Wyposażenie seryjne:
– wersja Sport 143KM kolor Cooper red metalic
– xenony, halogeny
– 6 biegową skrzynię manualną,
– tempomat,
– dogrzewanie silnika (Eberspraecher),
– oryginalnie przyciemnione szyby,
– czujnik deszczu
-czujnik świateł
– elektryczne szyby i lusterka,
– wielofunkcyjny system audio cd/mp3 ze zmieniarką 6cd i podłączeniem zewnętrznych mediów
– bezprzewodowe połączenie bluetooth z telefonem
– alufelgi Mazda 17",
– skórzana wielofunkcyjna kierownica,
– wspomaganie kierownicy,
– automatyczna klima
– 8 poduszek,
-7 siedzeń
-czujniki cofania zamontowane w tylnym zderzaku (chyba fabrycznie- nie jestem pewien)
– ESP, ABS, ASR,
– immobiliser,
– podłokietnik,
– centralny zamek z pilotem
W transakcji kupna ze sprzedawcą ustaliłem w cenie wymianę na nowe: olej, filtry, pasek alternatora (bo piszczał), gruntowne czyszczenie i woskowanie, zrobiony nowy mot (badanie techniczne) na kolejne 12 miesiecy, 3 miesiące gwarancji na silnik i skrzynie biegów.
Autem zrobiłem około 300mil (480km) i jestem wniebowzięty
Silniczek pracuje jak marzenie, trochę wolniej się rozpędza od mojej poprzedniej 6tki, ale jak pociągnie to aż się miło jedzie. Po pierwszych 400km spalanie średnie wyliczyłem na poziomie 5.89l /100km a muszę przyznać, że nie oszczędzałem, bo chciałem ją trochę przepalić po poprzednim właścicielu.
Upiększeń zewnętrznych nie przewiduję, jesienią prawdopodobnie wymienię klocki na nowe i planuję zakup stalówek z oponami zimowymi.
Pozdrawiam z UK-koval888
Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport
Strona 1 z 1
Ciekawe jak się obecnie sprawuje
Moja również taka była przed lekkimi zmianami...
Moja również taka była przed lekkimi zmianami...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Autko sprawuje się znakomicie, 10 miesięcy-zrobiłem prawie 19tys km, zero usterek, tylko wymieniłem cały komplet tarcze/klocki przód i tył, w przyszłym miesiącu planuję wymianę oleju,filtrow,i rozrządu bo nadszedł czas wymiany, autkiem jeździ się komfortowo,żwawa i szybka piąteczka, spalanie średnie,pomiędzy 6.5-7l/100km,w cyklu mieszanym nie zszedłem niżej, aha oponki mi z tyłu brało to na ustawieniu zbieżności i kąta poch.koła byłe. Ja zadowolony,małżonka też, a przy dwójce dzieciaków boczne drzwi rozsuwane to świetne rrozwiązanie. Pozdrowienia z UK
Ahhh piękna sztuka. Spalanie też ok, nawet jak na diesla. drzwi faktycznie musi być wygoda, bo ja ze swoją dwójką muszę się trochę powyginać aby w foteliki wsadzić, a i na parkingu lipa jak trzeba szerzej drzwi otworzyć.
Odnoszę dziwne wrażenie, że tylko w Polsce robi się dieslem rocznie około 10 tyś km, a reszta Europy zachodniej to minimum 20
Odnoszę dziwne wrażenie, że tylko w Polsce robi się dieslem rocznie około 10 tyś km, a reszta Europy zachodniej to minimum 20
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Eeee, w europie też są właściciele robiący po 10 tyś km rocznie sporym dieslem. Akurat patrzyłem niedawno na oferty Volvo S60 2.4D 163KM z 2007 roku (czyli 9 lat już). Mojego taty egzemplarz ma przeleciane 93 tyś km od nowości. Ceny na allegro, od 29 do 32-33 tyś PLN. ALe wszystko po około 200 tyś km i więcej. Sprawdziłem na niemieckich ogłoszeniach i ceny od 40 tyś pln w górę za taki egzemplarz do 100 tyś km od pierwszego właściciela. Także tam też sa takie auta, ale kosztują.... 30% ceny więcej na dzień dobry, niż średnie ceny na naszych ogłoszeniach
[Także tam też sa takie auta, ale kosztują.... 30% ceny więcej na dzień dobry, niż średnie ceny na naszych ogłoszeniach ]
Zgodzę się z przedmówcą, też udało mi się kupić diesla 9-letniego z przebiegiem 105 tys z Niemiec, ale to swoje kosztowało.
A tak wracając do tematu, to przepiękna ta Sport 5-tka!
Zgodzę się z przedmówcą, też udało mi się kupić diesla 9-letniego z przebiegiem 105 tys z Niemiec, ale to swoje kosztowało.
A tak wracając do tematu, to przepiękna ta Sport 5-tka!
Po zimie zakupiłem komplet nowych alu z oponami letnimi, komplet zimówek został na oryginalnych alusach gotowy na kolejny sezon. Alufelgi to DEZENT TC dark 7.00 x 17 ,LK 5/114.3, OS 48, leżą idealnie na maździe, mają lekko niebieskie kapselki z napisem DEZENT co mi się bardzo podoba i nie zamierzam wymienić na kapselki Mazda. Oponki to Nankang SPORTNEX-AS-2 205/50 R17 93V, bardzo dobre na mokre nawierzchnie, mazda trzyma się nawierzchni bardzo dobrze, ale dosyć głośne(przynajmniej w porównaniu do zimówek, zimówki wiadomo cichsze bo miększe). Nie kupowałem szerszych bo dosyć dużo jeżdżę a szersze opony=troszkę większe spalanie, a profil 50 pozostał bo trochę wjeżdżam po krawężnikach. Ja jestem bardzo z nich zadowolony tym bardziej, że kupiłem je w znanym sklepie na necie za bardzo dobrą kasę. Przy okazji, w zeszłym miesiącu został zrobiony rozrząd razem z pompą wody i auto gotowe na kolejny sezon. Co sądzicie o tych kołach?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości