Mazda MPV Exclusive LW FS '99 + LPG
1, 2
Przyszedł i czas na mnie, trochę wolnego się trafiło i miałem okazje przygotować co nie co w aucie i porobić zdjęcia. Krótko i na temat :
– samochód kupiony pod koniec grudnia 2012 w Zielonej Górze od prywatnej osoby
– od 4 lat w Polsce
– wersja Exclusive, komputer pokładowy, "drewno", 7 foteli, halogeny, przyciemniane szyby i pozostałości występujące w standardzie
– samochód wyposażony dodatkowo w hak holowniczy, czujniki parkowania, radio Sony GT434U z półeczką w zamian za oryginalne radio kasetowe, koła letnie (oryginalne 15 alu) i zimowe, ukryty wyłącznik zapłony, autoalarm z pilotem otwierania marki SEO.
– stan auta zadowalający, bezwypadkowy, wygląda na oryginalny przebieg 199 000km, jedynie drzwi niezgodne kolorem, nieco korozji na masce, jedno nadkole też minimalnie
– stan niewymagający nagłych napraw, wszystko funkcjonuje jak należy
Mazda kupiona głównie do wykorzystywania jej przestrzeni, 5 tylnych foteli wyciągnięcie i narazie byłem 3 razy w Niemczech po kola samochodowe, przywiozła ich najwięcej 24 sztuki (17cali z oponami)
Zrobione przeze mnie:
– montaż instalacji LPG Stag4 + AC01 + Hana Green + butla 630/220 – dziękuje za pomoc użytkownikowi bananmin za porady w doborze instalacji
– wymiana radia na Alpine IDA X300 ze względu na pasujący zielony kolor podświetlenia, lecz planuje zmianę na inny model, bo niestety ten nie ma nawet podstawowych gotowych ustawień Equalizera
– LED'y w tylnej lampce – polecam, fajny efekt niskim kosztem, czekam jeszcze na żarówki na przód
– wymiana żarówek przednich na OSRAM Night Breaker Limited Gold Edition
– wymiana rurek do tylnego ogrzewania + izolacje. Całość pracuje teraz idealnie
– zmienione położenie przycisku komputera pokładowego wymiennie z włącznikiem przeciwmgielnych dla wygody
Do zrobienia :
– kupno 16 calowych felg lub nawet 15stek oryginalnych Mazda
– wymiana głośnikow przednich drzwi – oryginalne 6x8 cali mi nie odpowiadają
– montaż CB Radia na stałe
– usprawnienie tylnego zawieszenia – wzmocnienie, o tym niżej
– obszycie kierownicy
– montaż małego wzmacniacza i subwoofera
Prośba o porady....
Na daną chwilę jedynie męczy mnie strasznie mala ilość schowków, ale poza tym jest kilka rzeczy które chcialbym się dowiedzieć:
1. Czy jest mozliwość zakupu wzmacnianych sprężyn tylnych lub inna opcja wzmocnienia tyłu ? Jeżdżę często załadowany i tyl niestety "siedzi"
2. Korozja na masce. Jest szansa znalezienia idealnej, czy pozostaje cięcie i formowanie nowej części przedniej ?
3. Glośniki przednie, wie ktoś czy można dostać dystanse redukcyjne na inny typowy rozmiar ? 6x8 to jakiś dziwny wymysł techniki ...
4. Mocowanie, uchwyt "patyka" przednie maski – czy wiecie ile to "coś" kosztuje w ASO lub gdzie można to niedrogo kupić?
5. Czy występowały, badź dorabiał ktoś tylną ściankę, kratkę oddzielającą fotel kierowcy i pasażera od tylnej części ?
Na razie tyle, z czasem mam nadzieję będę pytał Was o kolejne porady i przedstawiał modyfikacje.
3.
– samochód kupiony pod koniec grudnia 2012 w Zielonej Górze od prywatnej osoby
– od 4 lat w Polsce
– wersja Exclusive, komputer pokładowy, "drewno", 7 foteli, halogeny, przyciemniane szyby i pozostałości występujące w standardzie
– samochód wyposażony dodatkowo w hak holowniczy, czujniki parkowania, radio Sony GT434U z półeczką w zamian za oryginalne radio kasetowe, koła letnie (oryginalne 15 alu) i zimowe, ukryty wyłącznik zapłony, autoalarm z pilotem otwierania marki SEO.
– stan auta zadowalający, bezwypadkowy, wygląda na oryginalny przebieg 199 000km, jedynie drzwi niezgodne kolorem, nieco korozji na masce, jedno nadkole też minimalnie
– stan niewymagający nagłych napraw, wszystko funkcjonuje jak należy
Mazda kupiona głównie do wykorzystywania jej przestrzeni, 5 tylnych foteli wyciągnięcie i narazie byłem 3 razy w Niemczech po kola samochodowe, przywiozła ich najwięcej 24 sztuki (17cali z oponami)
Zrobione przeze mnie:
– montaż instalacji LPG Stag4 + AC01 + Hana Green + butla 630/220 – dziękuje za pomoc użytkownikowi bananmin za porady w doborze instalacji
– wymiana radia na Alpine IDA X300 ze względu na pasujący zielony kolor podświetlenia, lecz planuje zmianę na inny model, bo niestety ten nie ma nawet podstawowych gotowych ustawień Equalizera
– LED'y w tylnej lampce – polecam, fajny efekt niskim kosztem, czekam jeszcze na żarówki na przód
– wymiana żarówek przednich na OSRAM Night Breaker Limited Gold Edition
– wymiana rurek do tylnego ogrzewania + izolacje. Całość pracuje teraz idealnie
– zmienione położenie przycisku komputera pokładowego wymiennie z włącznikiem przeciwmgielnych dla wygody
Do zrobienia :
– kupno 16 calowych felg lub nawet 15stek oryginalnych Mazda
– wymiana głośnikow przednich drzwi – oryginalne 6x8 cali mi nie odpowiadają
– montaż CB Radia na stałe
– usprawnienie tylnego zawieszenia – wzmocnienie, o tym niżej
– obszycie kierownicy
– montaż małego wzmacniacza i subwoofera
Prośba o porady....
Na daną chwilę jedynie męczy mnie strasznie mala ilość schowków, ale poza tym jest kilka rzeczy które chcialbym się dowiedzieć:
1. Czy jest mozliwość zakupu wzmacnianych sprężyn tylnych lub inna opcja wzmocnienia tyłu ? Jeżdżę często załadowany i tyl niestety "siedzi"
2. Korozja na masce. Jest szansa znalezienia idealnej, czy pozostaje cięcie i formowanie nowej części przedniej ?
3. Glośniki przednie, wie ktoś czy można dostać dystanse redukcyjne na inny typowy rozmiar ? 6x8 to jakiś dziwny wymysł techniki ...
4. Mocowanie, uchwyt "patyka" przednie maski – czy wiecie ile to "coś" kosztuje w ASO lub gdzie można to niedrogo kupić?
5. Czy występowały, badź dorabiał ktoś tylną ściankę, kratkę oddzielającą fotel kierowcy i pasażera od tylnej części ?
Na razie tyle, z czasem mam nadzieję będę pytał Was o kolejne porady i przedstawiał modyfikacje.
3.
Ostatnio edytowano 23 lut 2013, 00:31 przez Rafał_, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
hej z tylu mozesz zamiast sprazyn zamontowac poduszki pneumatyczne np http://www.resorrex.pl/driverite.php
co do przegrody sa firmy ktore sie tym zajmuja np.auto-adapta z kludzienka ale w zasadzie wystarczy zaginarka do rur siatka i spawarka
co do przegrody sa firmy ktore sie tym zajmuja np.auto-adapta z kludzienka ale w zasadzie wystarczy zaginarka do rur siatka i spawarka
Witam w gronie MPV-ek . Fajne sreberko wyglądające zacnie . Co do korozji na masce to już taki urok i wada . Ja u siebie robiłem w maju zeszłego roku i już pokazują się bąbelki , a niestety nowa kosztuje wór pieniędzy ( nowa orginalna około 1600 zł + koszt lakierowania = jakieś 2 tyśki ) . Za tą kasę mam nowe opony na lato . Schowków jest jak na lekarstwo . Życzę miłych wrażeń z Mazdą .
Poproszę o poprawienie tytułu wątku na zgodny z regulaminem działu NM .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Mi rdza nie przeszkadza, od kilku lat jestem w japończykach więc się przyzwyczaiłem, tylko dobrze byłoby to jakoś zatrzymać.
Odnośnie zawieszenie i kratki – oj już widzę, że to są objawy auta wyjątkowo nietypowego, wszystko trzeba robić na zamowienie, żadna firma nie probowała nić robić, żeby wydać gotowy produkt
Ale w razie potrzeby, będzie trzeba się uśmiechnąć do jednej z firm i wykonać co potrzeba.
Na razie jestem zadowolony, gaz jest kilka dni, poza tym zrobiłem ok 1500km, z wad jedynie brak schowków, poza tym wszystko całkiem przyjazne jak za kwotę zakupu
chętnie bym ją jeszcze doposażył, tylko nie mam już pomysłu co, a jak zwyklę musze mieć wszystko w aucie. W poprzednim Galancie mam wszystko, co tylko producent wymyślił, a pierwotnie samochód był w najtańsze wersji
Teraz trzeba zabudować CB, gniazda zapalniczek, żarówki wszystkie zmienić.
Ogolnie samochód ma być wyposażony w rzeczy ułatwiające podróżowanie, bo używam jej na trasy jedynie, a w planach za kilka miesięcy jest trasa PL > Dubrovnik >prom do włoch > Alpy > PL, czyli 3500 km i spanie w tylnej części – wyprawa na zwiedzanie a nie odpoczynek
Odnośnie zawieszenie i kratki – oj już widzę, że to są objawy auta wyjątkowo nietypowego, wszystko trzeba robić na zamowienie, żadna firma nie probowała nić robić, żeby wydać gotowy produkt
Ale w razie potrzeby, będzie trzeba się uśmiechnąć do jednej z firm i wykonać co potrzeba.
Na razie jestem zadowolony, gaz jest kilka dni, poza tym zrobiłem ok 1500km, z wad jedynie brak schowków, poza tym wszystko całkiem przyjazne jak za kwotę zakupu
chętnie bym ją jeszcze doposażył, tylko nie mam już pomysłu co, a jak zwyklę musze mieć wszystko w aucie. W poprzednim Galancie mam wszystko, co tylko producent wymyślił, a pierwotnie samochód był w najtańsze wersji
Teraz trzeba zabudować CB, gniazda zapalniczek, żarówki wszystkie zmienić.
Ogolnie samochód ma być wyposażony w rzeczy ułatwiające podróżowanie, bo używam jej na trasy jedynie, a w planach za kilka miesięcy jest trasa PL > Dubrovnik >prom do włoch > Alpy > PL, czyli 3500 km i spanie w tylnej części – wyprawa na zwiedzanie a nie odpoczynek
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Żeby nie robić tu OT – możesz założyć temat w Pojazdach zastępczych. Z chęcią się dowiemy coś więcej o twoim oczku w głowie
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Denis napisał(a):1. Czy jest mozliwość zakupu wzmacnianych sprężyn tylnych lub inna opcja wzmocnienia tyłu ? Jeżdżę często załadowany i tyl niestety "siedzi"
widziałem w mpv z forum u kolegi chyba z Buska
miał w orginalne sprężyny włożone mniejsze , wyglądało to profesjonalnie i chyba idzie kupić dodatkowo takie sprężyny.
przegrodziłem tył w mpv kratą z berlingo / montaż pół godziny
http://imageshack.us/photo/my-images/543/mazdasr2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/822/mpvkrata.jpg/
Jak zwykle mogę na Tobie polegać
W takim razie poszukam kratki z berlingo i pomyślę nad dorobieniem uchwytów montażowych i będzie temat rozwiązany.
Odnośnie sprężyn – dałbyś radę zdobyć namiary na tego czlowieka ?
W takim razie poszukam kratki z berlingo i pomyślę nad dorobieniem uchwytów montażowych i będzie temat rozwiązany.
Odnośnie sprężyn – dałbyś radę zdobyć namiary na tego czlowieka ?
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Fajny samochodzik ten srebny, prawie taka ładna jak moja . Najbardziej podoba mi się ten drewniany element usztywnianjąco-amortyzujący akumlator . Ile dałeś za instalację LPG bo u mnie szykuje się taka inwestycja w najbliższym czasie.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
- Od: 13 lut 2012, 23:53
- Posty: 30
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r
No AKU jest ciekawie zamontowane Wymiana aku niedługo więc coś się z tym zrobi
Instalacja 2600 z butlą 630/220 i wlewem w klapce.
Dopisano 18 lut 2013, 20:08:
A orientujecie się, czy jest możliwość w miarę prostej adaptacji chromowanych ramek zegarów z polifta?
Instalacja 2600 z butlą 630/220 i wlewem w klapce.
Dopisano 18 lut 2013, 20:08:
A orientujecie się, czy jest możliwość w miarę prostej adaptacji chromowanych ramek zegarów z polifta?
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Jestem na etapie poszukiwań wzmacnianych speżyn na tył.
Zasadnicze jeszcze pytanie dla Was, znawców tematu : czy sprężyny w dieslu jak i V6 były takie same ? Może tylko 2,0 miała słabsze ? Może z innej mazdy jest szansa zastosować ?
Pytanie jeszcze jak to wygląda u Was : Czy przy załadunku tyłu ok 400 kg tył też dość mocno siedzi ? (licze bez foteli, wiec to jakby mieć wszystkie 7 foteli + ok 340-350 kg załadunku, to jakby 4-5 osób na tyle).
Z gory dzieki
Zasadnicze jeszcze pytanie dla Was, znawców tematu : czy sprężyny w dieslu jak i V6 były takie same ? Może tylko 2,0 miała słabsze ? Może z innej mazdy jest szansa zastosować ?
Pytanie jeszcze jak to wygląda u Was : Czy przy załadunku tyłu ok 400 kg tył też dość mocno siedzi ? (licze bez foteli, wiec to jakby mieć wszystkie 7 foteli + ok 340-350 kg załadunku, to jakby 4-5 osób na tyle).
Z gory dzieki
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Przeglądałem ostatnio temat sprężyn i są takie same w benzynie jak i w dieslu .
Bardzo pomocna strona http://japancars.ru/index.php?route=catalog/home , tutaj możesz porównac sobie .
Bardzo pomocna strona http://japancars.ru/index.php?route=catalog/home , tutaj możesz porównac sobie .
Po przerwie czas zabrać się za Mazdę – na pierwszy ogień KOŁA
Zawsze staram się stawiać na jakość, a nie efekt na ludziach, czy sąsiadach.
Dlatego też udało się wynaleźć nie lada rarytas – Felgi Kute firmy Rays/Volk od Nissana Skyline GTR
Parametry 8cali szerokość, ET30, 16stki, bardzo ładny kolor (na zdjęciach tego nie widać) i są bardzo lekkie i japońskie – będzie pewnie szeroko, ale w tym cel, bo oryginały są 7J.
Niedługo kolejne "UP-y", bo powoli wziąłem się za auto i do maja chcę skończyć
Zawsze staram się stawiać na jakość, a nie efekt na ludziach, czy sąsiadach.
Dlatego też udało się wynaleźć nie lada rarytas – Felgi Kute firmy Rays/Volk od Nissana Skyline GTR
Parametry 8cali szerokość, ET30, 16stki, bardzo ładny kolor (na zdjęciach tego nie widać) i są bardzo lekkie i japońskie – będzie pewnie szeroko, ale w tym cel, bo oryginały są 7J.
Niedługo kolejne "UP-y", bo powoli wziąłem się za auto i do maja chcę skończyć
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Po kilki miesiącach wracam z prośbą o pomoc Zrobiłem już ok 16-17 tysięcy km, zawieszenie niestety zaczęło się prosić o robotę. MINUS JEST TAKI, że tydzień temu było ledwie słyszalnie, dziś niestety dość mocno, a w niedziele planowałem wyjazd na Chorwację....
Objaw – przy szybszej jeździe nic nie słychał, przy wolnym przejeździe (20-30 km/h) np po kocich łbach, czy po mocno nierównej drodze, przejechaniu przed studzienke kanalizacyjna w prawym kole słuchać spore stuknięcie. Teoretycznie stawiam na sworzeń, ale nie do końca wiem co lubi się zużywać z przodu.
Macie jakieś doświadczenia ? Chciałbym dziś pozamawiać potrzebne i jeszcze do soboty zrobić zbieżność... gdyby nic nie udało się nam ustalić postaram się podjechać jutro na "trzepaki" i tam wyjdzie co jest niesprawne.
Rozumiem, że wszystkie elementy zawieszenia pasują z mazdy 626 ? Proszę o informacje, mogą się przydać przy zamawianiu.
Objaw – przy szybszej jeździe nic nie słychał, przy wolnym przejeździe (20-30 km/h) np po kocich łbach, czy po mocno nierównej drodze, przejechaniu przed studzienke kanalizacyjna w prawym kole słuchać spore stuknięcie. Teoretycznie stawiam na sworzeń, ale nie do końca wiem co lubi się zużywać z przodu.
Macie jakieś doświadczenia ? Chciałbym dziś pozamawiać potrzebne i jeszcze do soboty zrobić zbieżność... gdyby nic nie udało się nam ustalić postaram się podjechać jutro na "trzepaki" i tam wyjdzie co jest niesprawne.
Rozumiem, że wszystkie elementy zawieszenia pasują z mazdy 626 ? Proszę o informacje, mogą się przydać przy zamawianiu.
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Udało się szybko zdiagnozować – sworzeń, Wymieniony znów jest pięknie.
Przy okazji doszła nowa usterka – przerywanie przy przyspieszaniu – okazało się że świece i przewody zakończyły swój żywot i zostały wymienione.
Łącznie swoje nowe życie dostały:
1. świece – Beru Ultra
2. Przewody NGK
3. Sworzeń OYODO
4. Łącznik elastyczny wydechu
5. Tarcze hamulcowe TRW + klocki
Przy okazji doszła nowa usterka – przerywanie przy przyspieszaniu – okazało się że świece i przewody zakończyły swój żywot i zostały wymienione.
Łącznie swoje nowe życie dostały:
1. świece – Beru Ultra
2. Przewody NGK
3. Sworzeń OYODO
4. Łącznik elastyczny wydechu
5. Tarcze hamulcowe TRW + klocki
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
Jeśli ktoś byłby zainteresowany – Mazda jest do sprzedania powoli (na razie tylko forum).
Tego spalania nic nie zastąpi (10-10,5 trasa nie do przekroczenia jak dla mnie, rekord Wrocław-Wawa przy eko jeździe 8,7 LPG).
Brak elementów wymagajacych naprawy
Z letnimi kołami (oryg. Alu), stal zimówkami, 7 fotelami – 13 500.
Tego spalania nic nie zastąpi (10-10,5 trasa nie do przekroczenia jak dla mnie, rekord Wrocław-Wawa przy eko jeździe 8,7 LPG).
Brak elementów wymagajacych naprawy
Z letnimi kołami (oryg. Alu), stal zimówkami, 7 fotelami – 13 500.
- Od: 2 sty 2013, 17:50
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław / Zgorzelec
- Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości