Mazda5 Sport CR LF 2008 f/l by 67igor1
a gdzie to będzie zamontowane?
hm... dobre pytanie...
nie mam garazu, ani podjazdu – auto stoi zawsze na ulicy...
No niestety, nie pozostaje nic innego jak wykonac mala instalacje/modyfikacje w kabinie.
Trzeba przeciagnac z kabiny przewod do komory silnika i dalej do aku...
Wychodzac z auta trzeba bedzie podlaczyc baterie sloneczna, a wracajac ja demontowac...
nie mam garazu, ani podjazdu – auto stoi zawsze na ulicy...
No niestety, nie pozostaje nic innego jak wykonac mala instalacje/modyfikacje w kabinie.
Trzeba przeciagnac z kabiny przewod do komory silnika i dalej do aku...
Wychodzac z auta trzeba bedzie podlaczyc baterie sloneczna, a wracajac ja demontowac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
na desce rozdzielczej?
Uruchomic baterie oznacza podlaczyc ja do kabla zasilajacego a sama baterie:
1. polozyc na desce rozdzielczej przy szybie przedniej
lub
2. "przymocowac" ja do szyby ssawkami (sa w komplecie)
osobiscie sklaniam sie do opcji pierwszej
Po demontazu bateria sloneczna laduje w schowku pasazera...
1. polozyc na desce rozdzielczej przy szybie przedniej
lub
2. "przymocowac" ja do szyby ssawkami (sa w komplecie)
osobiscie sklaniam sie do opcji pierwszej
Po demontazu bateria sloneczna laduje w schowku pasazera...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
KMBak napisał(a):Normalnie fotografie martwej natury... Ale śrubki fajne.
Jak już to nakrętki
Też ostatnio zakupiłem takie same nakrętki "tpi" tyle że złote. Nie wiem jak długo wytrzyma na nich ten kolor, ale na pewno na tych czerwonych każde obicie/przytarcie będzie bardziej widoczne, co raczej jest nie uniknione podczas ich przykręcania/odkręcania. Oryginalne D1-SPEC pewnie były by lepsze jakościowo, ale cena swoje robi, ja np., chciałem też aby nie były przelotowe, (D1-SPEC są) dzięki czemu gwint się nie zanieczyszcza.
Te baterie słoneczne, nie powiem ciekawe ustrojstwo, ale co do ich mocowania, to na dłuższą metę nie chciało by mi się za każdym razem wyciągać/chować jej do schowka, wolałbym jednak opcję podłączenia bardziej na stałe.
wiadomo ze taka bateria nie naladuje rozladowanego juz akumulatora...
Ale podladuje akumulator, ktory nie ma szans byc doladowany poprzez alternator w naturalny sposob...
Baterie te mozna znalezc od 1.5W do 4W reszta to juz kosmiczne wydatki i problemy z montazem... chyba, ze ma ktos garaz i wolna sciane z widokiem na niebo
2W:
4W:
Ale podladuje akumulator, ktory nie ma szans byc doladowany poprzez alternator w naturalny sposob...
Baterie te mozna znalezc od 1.5W do 4W reszta to juz kosmiczne wydatki i problemy z montazem... chyba, ze ma ktos garaz i wolna sciane z widokiem na niebo
2W:
4W:
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Moim zdaniem taka bateria powinna być na dachu montowana fabrycznie, nie było by problemów z niedoładowaniem a aku żyło by znacznie dłużej i na postoju można było by radia słuchać długo
Neonixos666 napisał(a):Moim zdaniem taka bateria powinna być na dachu montowana fabrycznie
dokladnie... popieram zwlaszcza, ze technologia nie jest juz droga
tylko wtedy serwisy nie zarabialy by kasy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak patrząc to w niektórych samochodach przy tak sporej powierzchni dachu można by pomyśleć o hybrydzie
Neonixos666 napisał(a):Moim zdaniem taka bateria powinna być na dachu montowana fabrycznie, nie było by problemów z niedoładowaniem a aku żyło by znacznie dłużej i na postoju można było by radia słuchać długo
Dawno temu okolo 1988 roku honda na rynek japoński zakładała takie patenty w szklany szyberdach
sposoby montazu baterii:
1. na desce rozdzielczej
2. na przedniej szybie
1. na desce rozdzielczej
2. na przedniej szybie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
myślałem nad daszkiem przeciwsłonecznym ale trochę ciągnięcia kabli by było.
to jest tylko czasowe rozwiazanie...
juz zamowilem dodatkowe gniazdo 12V wraz z odpowiednimi kablami i przy okazji realizacji pomyslu doladowania aku, zostanie zrealizowany pomysl stalego napiecia w kabinie
niestety, trzeba poczekac na poczte
warte przemyslenia... dzieki
juz zamowilem dodatkowe gniazdo 12V wraz z odpowiednimi kablami i przy okazji realizacji pomyslu doladowania aku, zostanie zrealizowany pomysl stalego napiecia w kabinie
niestety, trzeba poczekac na poczte
Neonixos666 napisał(a):myślałem nad daszkiem przeciwsłonecznym
warte przemyslenia... dzieki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Guinness napisał(a):jak ktoś ma szyberdach szklany to byłoby idealne miejsce...
niestety nie mam szyberdachu (moze jednak stety)
Przy takich urzadzeniach wazne jest takze, czy nie mamy czasem szyb przyciemnianych. Moze sie okazac tak, ze do baterii slonecznej moze docierac niewystarczajaca ilosc swiatla... i nici z podtrzymania naszego akumulatora
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kurde ciekawe... Czy wiecie czy to w ogóle jest w stanie doładować akumulator? Trochę mała moc tego...
To nie jest jakaś lipa/"chłyt maketingowy"?
To nie jest jakaś lipa/"chłyt maketingowy"?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ok ale tej wiosny auto prawie bez przerwy przykryte jest śniegiem Na wyspach pewnie nie ma tego problemuNeonixos666 napisał(a):Moim zdaniem taka bateria powinna być na dachu montowana fabrycznie
Osobiście Wojtek bałbym się że ten gadżet bardziej zaszkodzi jak pomoże będzie czerpał energię z aku zamiast go doładowywać
Podobno te urzadzenia juz maja zabezpieczenia przeciw zwarciu I pradowi wstecznemu (z alternatora).
ps. Jak uzywasz auta codziennie, to chyba musi byc odsniezone...
Dopisano Cz, 4 kwi 2013, 14:07:
znalazlem opis dzialania w jezyku polskim
"Panel solarny przetwarza energię solarną i służy jako samowystarczalny bufor. Prąd ładowania jest wystarczający do skompensowania spontanicznego rozładowania akumulatorów samochodowych. Pozwala to na utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora i chroni przed przeładowaniem. Dioda blokująca chroni przed rozładowaniem akumulatora przez panel solarny w przypadku niewystarczającego promieniowania słonecznego."
i dalej... jezeli mamy uruchomiony silnik lub napiecie w instalacji wzrosnie, to urzadzenie "przechodzi" w stan czuwania...
czyli powinno byc wszystko oki
ps. Jak uzywasz auta codziennie, to chyba musi byc odsniezone...
Dopisano Cz, 4 kwi 2013, 14:07:
Seraf napisał(a):Osobiście Wojtek bałbym się że ten gadżet bardziej zaszkodzi jak pomoże będzie czerpał energię z aku zamiast go doładowywać
znalazlem opis dzialania w jezyku polskim
"Panel solarny przetwarza energię solarną i służy jako samowystarczalny bufor. Prąd ładowania jest wystarczający do skompensowania spontanicznego rozładowania akumulatorów samochodowych. Pozwala to na utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora i chroni przed przeładowaniem. Dioda blokująca chroni przed rozładowaniem akumulatora przez panel solarny w przypadku niewystarczającego promieniowania słonecznego."
i dalej... jezeli mamy uruchomiony silnik lub napiecie w instalacji wzrosnie, to urzadzenie "przechodzi" w stan czuwania...
czyli powinno byc wszystko oki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości