Mazda5 Sport CR LF 2008 f/l by 67igor1

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez ymcamazda » 25 kwi 2013, 06:31

a kiedy zmienisz na Shell Helix Ultra Extra 5w30? :D
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2013, 00:03

ymcamazda napisał(a):Shell Helix Ultra Extra 5w30?

przykro mi, ale to nie jest olej dla Mazdy... dla VW i BMW to i owszem <ok>
dziekuje, zostane przy moim wyborze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ymcamazda » 26 kwi 2013, 22:01

ale Panie Wojciechu napisal pan komus ze kazdy olej bedzie dobry ktory spelnia wymogi/specyfikacje a z tego co wiem ten shell je spelnia <czytaj>

tak na marginesie olejem do mazdy jest DEXELIA a nie jakas comma <co?>
:P
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2013, 22:13

...ale zawsze decyzja ostateczna nalezy do wlasciciela auta :P

ps. sam Shell poleca inny olej do Mazdy
ps2. nie panujemy tutaj sobie... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez enkai » 26 kwi 2013, 22:44

DEXELIA od Elfa Czy Shell, co za różnica. Dlaczego Comma?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2013, 22:51

jakoscia rownoznaczny z Motulem SPEC 913C 5W-30, a dostepny na miejscu (firma w UK)
pomijam tutaj aspekt cenowy, bo to kazdy sam moze sobie sprawdzic... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cyber » 28 kwi 2013, 23:29

witam ja zawsze lałem do madzi total quartz,wczesniej ktos lał do niej mobila,a teraz pokusilem sie o Motul 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W40 i jestem zadowolony lubie dawac madzi by sie nie zamulała i powiem że wentylatory mniej mi sie właczaja jak na mobilu,na totalu rzadko a tu bardzo rzadko:)

spec:

Wysokiej jakości olej silnikowy, wykonany w technologii syntetycznej (TECHNOSYNTHESE ®) do nowoczesnych i starszych samochodów, do silników benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem lub bez, z bezpośrednim wtryskiem lub gaźnikiem, z katalizatorem lub bez. Do każdego rodzaju paliwa. APROBATY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF, VW 502.00-505.00, MB 229.3 UWAGA: MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 jest pierwszym oleje na świecie spełniającym normę MB 229.3 w klasie lepkości 10W-40. Standard ACEA B4 wymaga doskonałych własności czyszczących/rozpuszczających i lepszej lepkości ze względu na sadzę produkowaną w silnikach Diesla z bezpośrednim wtryskiem. Standard MB 229.3 jest bardziej wymagający niż 229.1 jeśli chodzi o starzenie się oleju, właściwości czyszczące/rozpuszczające i lepszą oszczędność paliwa. Klasa lepkości 10W-40 jest w pełni odpowiednią do współczesnych silników benzynowych i Diesla. Wzmocniona baza syntetyczna zapewnia bardzo wysoką moc smarowania, zmniejsza tarcie, i zapewnia odporność na wysokie temperatury.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 13:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 01:17

Wojtek napisał(a):juz zamowilem dodatkowe gniazdo 12V wraz z odpowiednimi kablami i przy okazji realizacji pomyslu doladowania aku, zostanie zrealizowany pomysl stalego napiecia w kabinie <diabełek>
niestety, trzeba poczekac na poczte ;)

poczta dotarla kilka dni temu, a teraz nadszedl czas realizacji tego zadania:

gniazdo 12V widok.jpg


gniazdo 12V widok2.jpg


Relacja z zalozenia dodatkowego gniazda 12V w kabinie ze stalym zasilaniem
(Operacja wykonana na M5 wersji UK czyli RHD)

Potrzebne narzedzia:
– wkretak krzyzakowy, wiertarka, wiertlo piorkowe lub otwornica o srednicy naszego gniazda, klucz plaski 10mm, ostry szpikulec, tasma izolacyjna...

1. Demontujemy:
– kieszen pasazera i konsole srodkowa
– zdejmujemy oslone BCM
2. Pod Body Control Module na sciance grodziowej znajduje sie gumowe przejscie do komory silnika.
Szpikulcem przebijamy sie i przetykamy drut. Pozwoli on nam na swobodne przeciagniecie kabli do naszego nowego gniazda ;)
3. Idziemy od strony silnika i demontujemy pokrywe akumulatora.
4. Tasma izolacyjna oklejamy przepchniety drut wraz z koncowka kabla (ta z konektorkami)

kable.jpg


5. Wciagamy tak przygotowane kable z powrotem do kabiny. W komorze silnika zostawiamy zapas, aby wystarczylo nam do podlaczenia kabli pod aku po odpowiednim ich ulozeniu.
Widok przeprowadzonego kabla

kable z komory do kabiny.jpg


6. Wracamy do kabiny. Prowadzimy przeciagniety kabel do miejsca wybranego na montaz gniazda. Co jakis czas mocujemy kabel, aby nie generowal odglosow podczas jazdy...
7. Ja wybralem na gniazdo miejsce obok standardowego gniazda 12V (po stacyjce). W tym celu wiercimy otwornica lub wiertlem piorkowym otwor i montujemy w nim gniazdo. Nastepnie, montujemy konsole srodkowa na swoim miejscu i podlaczmy nasz kabel. Widok "od gory":

zamocowanie gniazda 12V.jpg


widok gniazda w dzialaniu.jpg


8. Teraz wracamy do komory silnika i podlaczamy nasz kabel pod akumulator za pomoca klucza plaskiego 10mm. W gniazdo bezpiecznika nalezy wlozyc odpowiedni bezpiecznik, aby chronil nasza instalacje... Ja uzylem bezpiecznika 15A
Widok podlaczen:

podlaczenie pod aku.jpg


Nastepnie zakladamy oslone akumulatora, montujemy polke i cieszymy sie z wykonanego zadania <jupi>

"Przy okazji" poprawilem przejscie kabli od baterii slonecznej do nowego gniazda.
Klka zdjec ponizej:

przeprowadzenie przewodu od baterii .jpg


przeprowadzenie przewodu od baterii 2.jpg


doprowadzenie kabla od baterii.jpg


podlaczona bateria sloneczna.jpg


<serduszka>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 30 kwi 2013, 12:25

elegancki montaż :)
jedno mnie trapi, coś masz na stałe teraz wpięte w to gniazdo>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 12:55

tak mam... <faja>
Jest to bateria sloneczna, ktora doladowuje moj akumulator <serduszka>
widac ja na zdjeciach pod relacja... ;)

ps. dzisiaj ciag dalszy modzenia <diabełek>

tylko tyle zostalo...

resztki gumy.jpg


reszta juz zamocowana <serduszka>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 30 kwi 2013, 13:05

ale czekaj, przez gniazdo zapalniczki masz ładowany akumulator?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 14:40

wiesz malo jezdze... <diabełek>
Zerknij tutaj

Dopisano Wt, 30 kwi 2013, 13:30:

jak juz wspomnialem byl ciag dalszy <jupi>

paczka zawierala taka uszczelke:

multi_seal_3_7m_detail1-gds.jpg


Wlasnie dzisiaj nastapil jej montaz...

front podczas montazu.jpg


i juz po:

Lip lewa1.jpg


lip lewa2.jpg


front z bliska.jpg


lip prawa.jpg


przod z perspektywy.jpg


Na przod mojej piatki poszlo 2.1m ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 30 kwi 2013, 15:06

a zdarzak gdzie tak przytarles ?
CO do tych modyfikacji , sam nie wiem co myslec.
Dawniej robiles je ze smakiem, zmieniales cos na lepsze, fajniejsze ale obecnie to mam wrazenie, ze zaczynasz juz robic wszystko na sile, tak aby tylko cos zmienic dla samej zasady :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 15:17

glowasiek napisał(a):a zdarzak gdzie tak przytarles ?

no zdarzylo sie... wjazd do centrum handlowyego... ciasny zakret w prawo i wysoki kraweznik...

co do modow... tez nie wiem co myslec... <diabełek>
... jest to proces ciagly ze zmiennymi potrzebami... <faja>
czasem przybywa praktyczny mod, kiedy indziej pojawia sie taki... mmm... dla wizualizacji mojego artystycznego JA...
i dlatego caly temat ewoluuje... jedne mody sa i zostana, a inne odpadna, bo zycie je zwreyfikuje...

a krotko... po prostu usprawniam sobie auto... <serduszka>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 30 kwi 2013, 15:24

ta guma pod zderzakiem wyglada calkiem niezle na zdjeciach chociaz nie wiem czemu to ma sluzyc <glupek2>
Bardziej mialem na mysli Twoje wczesniejsze dokonania-no ale twoja fura, rob jak uwazasz – najwazniejsze abys TY byl zadowolony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 15:31

jest to tzw. gumowa dokladka...
wiecej znajdziesz Tutaj
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 30 kwi 2013, 17:25

dokładka fajna, temat śledziłem, u ciebie od przodu wygląda elegancko, ale z boku już trochę mniej, Wydaje mi się, jakby była zbyt miękka, że twardsza by się lepiej sprawdziła.
Będziesz leciał naokoło, czy zostawiasz tylko front?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojtek » 30 kwi 2013, 17:49

tylko front ;)
tyl mam juz zrobiony, a na bokach nakladki progowe <serduszka>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 30 kwi 2013, 17:51

Wojtek napisał(a):a na bokach nakladki progowe <serduszka>

wiem, dlatego celowo zadałem to pytanie ;) zapewne domyślasz się dlaczego :>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez KMBak » 30 kwi 2013, 17:57

Czekaj... Brwi odparowały. ★:–)★

Dopisano 30 kwietnia 2013, o 17:57:

Czekaj... Brwi odparowały. ★:–)★
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy