Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
Pięknie się prezentuje na takim kole 
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
piekrzy napisał(a):Fajnie wyglądaJedyna w swoim rodzaju
Badyl napisał(a):Bardzo fajnie wyszło.
misiek1 napisał(a):Pięknie się prezentuje na takim kole
Dzięki wszystkim wypowiadającym się

Przyznam, że mnie też w tym zestawieniu PREMACY podeszła i powoli się do niej przyzwyczajam, tzn. do nowych kół, nie tylko pod kątem wyglądu, ale też jazdy. Kupując te koła, a potem zakładając miałem obawy jak się tym będzie jeździło, ale wcale nie jest tak źle, mało tego mogę już teraz stwierdzić, że dzięki szerszym laczkom, trzymanie w zakrętach, które i tak poprzez obniżone, lekko utwardzone zawieszenie było dobre; teraz jeszcze polepszyło się

Beny napisał(a):Dobrze jest,pasowało by jeszcze coś z lakierem zrobić bo widać strasznie dużo hologramów pod światło.
Zgadza się, te hologramy, to "pamiątka" po poprzednim właścicielu, nie wiem czy sam się bawił czy zlecił to komuś i zrobił to nieudolnie, ogólnie w rzeczywistości aż tak bardzo nie rzuca się to w oczy, ale myślę że jak znajdę trochę czasu to się tym zajmę
Taka tam coroczna wymiana oleju, z zaznaczeniem faktu zmiany oleju na Valvoline MAX-LIFE 10W-40. Sugerując się pozytywnymi opiniami o tym oleju i faktem, że auto ma już przejechane 166 tyś km zdecydowałem się na tego właśnie producenta. Plus do tego oczywiście filtr, a będąc w kanale zrobiłem jeszcze małe poprawki konserwacji po zimie 


Jey napisał(a): 10W-40
A dlaczego akurat taka lepkość?
Nie lepiej było brać 5W-40?
A przebieg 166 tyś to silnik tyle co dotarty
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
...bo taki mieli w sklepie 
Żart, po prostu wybór padł na taką sprcyfikację, bo po pierwsze jest ona jak najbardziej prawidłowa do tego silnika, a po drugie nie wiedziałem jakim olejem wcześniej był zalany silnik, a że nie brał praktycznie nic, to tym bardziej nie chciałem ryzykować z syntetykiem co by maszynowni nie rozszczelnić.
Fakt 166 tyś km dla tego silnika to dopiero "dotarcie", a w innych autach pewnie nie obyło by się już bez jakiegoś grubszego remontu, na szczęście ta jednostka jak na swoją pojemność nie jest bardzo wysilona i pewnie dlatego więcej km wytrzymuje – i chwała jej za to
Żart, po prostu wybór padł na taką sprcyfikację, bo po pierwsze jest ona jak najbardziej prawidłowa do tego silnika, a po drugie nie wiedziałem jakim olejem wcześniej był zalany silnik, a że nie brał praktycznie nic, to tym bardziej nie chciałem ryzykować z syntetykiem co by maszynowni nie rozszczelnić.
Fakt 166 tyś km dla tego silnika to dopiero "dotarcie", a w innych autach pewnie nie obyło by się już bez jakiegoś grubszego remontu, na szczęście ta jednostka jak na swoją pojemność nie jest bardzo wysilona i pewnie dlatego więcej km wytrzymuje – i chwała jej za to
Ostatnio udało mi się okazyjnie zakupić podstopnicę, podnóżek na lewą stopę...jak zwał tak zwał – wiadomo o co chodzi. Część uniwersalna, bo takowej oryginalnej do PREMACY nigdy nie było, ważne że wymiary pasowały (długość 23cm, szerokość 10cm).
Fota po zakupie:

Pierwotnie miała być przykręcona wkrętami, ale ostatecznie zdecydowałem się na mniej inwazyjne mocowanie nierdzewnymi śrubkami + podkładki i nakrętki. Wszystko to wraz z dociętym i podłożonym od spodu filcem przykręcone zostało do wykładziny i trzyma się bardzo dobrze
Fotki po zamontowaniu wewnątrz auta:

Fota po zakupie:

Pierwotnie miała być przykręcona wkrętami, ale ostatecznie zdecydowałem się na mniej inwazyjne mocowanie nierdzewnymi śrubkami + podkładki i nakrętki. Wszystko to wraz z dociętym i podłożonym od spodu filcem przykręcone zostało do wykładziny i trzyma się bardzo dobrze

Fotki po zamontowaniu wewnątrz auta:


Wszystko pięknie ładnie, ale brak jej sąsiadów 
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Spokojnie...
Na "resztę, komplet, sąsiadów" trzeba trochę poczekać, bo chciałbym aby kształt jak i samo wzornictwo nakładek na pedały było choć trochę zbliżone do zamontowanej już podstopnicy, co by się to jakoś w całość zgrywało, że nie wspomnę o podstawie, czyli znalezieniu nakładek o odpowiednich wymiarach...dlatego poszukiwania trwają...
.
.
.
Po za tym pomału przymierzam się do zamontowania radia CB, tyle że myślę o opcji z anteną montowaną na stałe, więc na razie mam burzę w mózgu bo pomysłów jest kilka
Na "resztę, komplet, sąsiadów" trzeba trochę poczekać, bo chciałbym aby kształt jak i samo wzornictwo nakładek na pedały było choć trochę zbliżone do zamontowanej już podstopnicy, co by się to jakoś w całość zgrywało, że nie wspomnę o podstawie, czyli znalezieniu nakładek o odpowiednich wymiarach...dlatego poszukiwania trwają...

.
.
.
Po za tym pomału przymierzam się do zamontowania radia CB, tyle że myślę o opcji z anteną montowaną na stałe, więc na razie mam burzę w mózgu bo pomysłów jest kilka

...no i wybór padł na Sirio Triflex – czyli antenę 3 w 1. Może ona pełnić jednocześnie funkcję anteny CB, FM jak i GSM (ma wyprowadzone 3 wyjścia, a w komplecie są 2 kable do CB i FM) i co najważniejsze wyglądem nie różni się nic a nic od standardowej anteny radiowej FM montowanej na dachach aut – czyli na samochodzie nie widać "bata" od CB, zatem kierowca staje się w pewnym sensie "cichociemny"
Oczywiście liczę się z tym, że zasięgu strasznego z tej anteny nie osiagnę, ale jak dla mnie w trasę w zupełności powinno wystarczyć. Osoby, które jej używają zapewniają, że do 7-8km spokojnie ściąga, no i ponoć przenosi bardzo mało zakłóceń – i te opinie przeważyły nad moją decyzją co do jej zakupu. Po za tym nie montowałbym jej tam gdzie mam zamiar, gdyby nie fakt, że już poprzedni właściciel auta ułatwił mi robotę, tzn. montując na dachu małą antenkę GSM – wykorzystam zatem otwór pod nią wykonany.
Planuję podłączyć ją do radia CB, jakie miałem w poprzednim aucie tj. UNIDEN PRO520XL, myślę że wszystko będzie dobrze współgrać po odpowiednim wystrojeniu anteny.
Fotki anteny po zakupie:


Fotka mojego starego zestawu (wtedy jeszcze z widoczną anteną "PIRAT"):

Montaż, jak nic nie stanie na przeszkodzie w najbliższy weekend...
Planuję podłączyć ją do radia CB, jakie miałem w poprzednim aucie tj. UNIDEN PRO520XL, myślę że wszystko będzie dobrze współgrać po odpowiednim wystrojeniu anteny.
Fotki anteny po zakupie:


Fotka mojego starego zestawu (wtedy jeszcze z widoczną anteną "PIRAT"):

Montaż, jak nic nie stanie na przeszkodzie w najbliższy weekend...
Antena praktycznie zamontowana, przewody przeciągnięte i połączone. Zostało jeszcze tylko zamontowanie radia CB na stałe tam gdzie jego miejsce – czyli pod centralną konsolą.
Z pierwszych prób mogę na razie tylko stwierdzić, że radio CB działa
Wiadomo, że po takim świeżym montażu pasuje dostroić antenę (końcówka anteny ma regulowaną długość) aby wszystko działało jak należy, i to zrobię w poniedziałek u znajomego fachowca od CB.
Nad odbiorem FM muszę popracować, być może nie potrzebny jest dodatkowy wzmacniacz antenowy który podłączyłem w obwód antenowy, a który to dostałem z zestawem w gratisie.
Po weekendzie postaram się opisać dokładniej co udało mi się dokonać w tym kierunku...
Z pierwszych prób mogę na razie tylko stwierdzić, że radio CB działa
Nad odbiorem FM muszę popracować, być może nie potrzebny jest dodatkowy wzmacniacz antenowy który podłączyłem w obwód antenowy, a który to dostałem z zestawem w gratisie.
Po weekendzie postaram się opisać dokładniej co udało mi się dokonać w tym kierunku...
Zgodnie z zapowiedzią poniżej zapodaję relację z montażu anteny Sirio Triflex (3 w jednym) w mojej mazdzie PREMACY:
1. Na początek – wiadomo musiałem dostać się do miejsca gdzie chcę zamontować antenę – czyli tylna część dachu. Zatem trzeba było zacząć od demontażu części podsufitki + bocznych plastików podtrzymujących podsufitkę. Miałem o tyle uproszczone zadanie, że otwór na antenę już był, bo poprzedni właściciel zamontował tam antenkę GSM. Do anteny typu triflex potrzeba otwór o srednicy 14mm, tan był nawet odrobinę wiekszy więc nawet rozwiercać go nie musiałej, jedynie dodatkowo zabezpieczyłem antykorozyjnie.
Fotka otworka

2. C.d. to przeciąganie przewodów nad podsufitką, aż do przedniego lewego słupka przy kierowcy, który oczywiście został zdemontowany (wszystko jest na zatrzaskach i trzeba demontować z czuciem). W zestawie z anteną są 2 przewody do radia CB i FM, nie sposób ich pomylić, wiadomo każde z nich jest już zakończone wtyczkami. Ja przeciągałem od przody w kierunku tyłu, bo wtyczka od CB jest gruba i nie chciałem aby gdzieś utknęłą podczas wciągania. Samo przeciaganie przewodów najlepiej zrobić w dwie osoby – jedna ciągnie przewód pilot, druga zapodaje przewody i pilnuje co by się nie splątały.
Foty z wyżej opisanych prac:



3. Na koniec zostawiłem sobie zamontowanie radia CB w jedynym słusznym miejscu w PREMACY, czyli pod centralną konsolą. W tym celu przewierciłem owalny otwór w głębi dolnej półeczki/schowka, aby schowało się tam wystające gniazdo antenowe radia wraz z przewodami zasilającymi. Wcześniej przymierzyłem kilka razy czy radio ładnie pod odpowiednim kątem tam się zmieści i zamocowałem je przy pomocy zapodanego w zestawie z radiem uchwytu lekko go podginąjac jeszcze, bo górna ścianka miała inny kąt, a tak radio teraz do niej ładnie przylega. Zasilanie radia przylutowałem do zasilania gniazda zapalniczki, dzięki czemu nawet jak zapomnę wyłączyć CB, to wyciągajac kluczyk zrobi to za mnie


4. Na deser
kilka fotek finalnych po montażu anteny i radia CB:




Z krótkiego czasu użytkowania tego zestawu mogę stwierdzić, że zakup był udany, sam montaż nie jest taki trudny, pewnie trochę gorzej by było jak by przyszło wiercić dziurę w dachu, ale dla tych co już mają inną antenę (np. tylko FM) a nie chcą wozić długiego bata od CB, takie rozwiązanie wg. mnie jest ok. Pewnie, że z takiej anteny nie będzie zasięgu jak z 2 metrowego bata, ale oceniam że max zasięg 7-8 km spokojnie ma, a to mi w zupełności wystarczy, po za tym jak dla mnie duży plus, to fakt, że nie muszę martwić się o jej ciagłe zakładanie lub zdejmowanie anteny jak w magnesówce, a dzięki temu, że wygląda jak zwykła antena FM nie rzuca się w oczy i na drodze stajemy się "cichociemni". Po za tym zauważyłem, że zestaw przenosi naprawdę mało zakłóceń, pewnie to zasługa dobrego zmasowania anteny.
Na fotkach widać dodatkowy wzmacniacz antenowy do radia FM, który już na drugi dzień został zdemontowany, bo przez niego radio gorzej odbierało, teraz mogę stwierdzić, że FM odbiera lepiej niż wczesniej na oryginalnej antenie teleskopowej.
Po podłączeniu pod miernik SWR okazało się, że anteny nawet nie trzeba było dostrajać (w tym celu ma regulowaną długość końcówki), bo parametry było ok.
Ogólnie jestem – zadowolniony i polecam tym, którzy chcą być "cichociemni"
1. Na początek – wiadomo musiałem dostać się do miejsca gdzie chcę zamontować antenę – czyli tylna część dachu. Zatem trzeba było zacząć od demontażu części podsufitki + bocznych plastików podtrzymujących podsufitkę. Miałem o tyle uproszczone zadanie, że otwór na antenę już był, bo poprzedni właściciel zamontował tam antenkę GSM. Do anteny typu triflex potrzeba otwór o srednicy 14mm, tan był nawet odrobinę wiekszy więc nawet rozwiercać go nie musiałej, jedynie dodatkowo zabezpieczyłem antykorozyjnie.
Fotka otworka

2. C.d. to przeciąganie przewodów nad podsufitką, aż do przedniego lewego słupka przy kierowcy, który oczywiście został zdemontowany (wszystko jest na zatrzaskach i trzeba demontować z czuciem). W zestawie z anteną są 2 przewody do radia CB i FM, nie sposób ich pomylić, wiadomo każde z nich jest już zakończone wtyczkami. Ja przeciągałem od przody w kierunku tyłu, bo wtyczka od CB jest gruba i nie chciałem aby gdzieś utknęłą podczas wciągania. Samo przeciaganie przewodów najlepiej zrobić w dwie osoby – jedna ciągnie przewód pilot, druga zapodaje przewody i pilnuje co by się nie splątały.
Foty z wyżej opisanych prac:



3. Na koniec zostawiłem sobie zamontowanie radia CB w jedynym słusznym miejscu w PREMACY, czyli pod centralną konsolą. W tym celu przewierciłem owalny otwór w głębi dolnej półeczki/schowka, aby schowało się tam wystające gniazdo antenowe radia wraz z przewodami zasilającymi. Wcześniej przymierzyłem kilka razy czy radio ładnie pod odpowiednim kątem tam się zmieści i zamocowałem je przy pomocy zapodanego w zestawie z radiem uchwytu lekko go podginąjac jeszcze, bo górna ścianka miała inny kąt, a tak radio teraz do niej ładnie przylega. Zasilanie radia przylutowałem do zasilania gniazda zapalniczki, dzięki czemu nawet jak zapomnę wyłączyć CB, to wyciągajac kluczyk zrobi to za mnie


4. Na deser




Z krótkiego czasu użytkowania tego zestawu mogę stwierdzić, że zakup był udany, sam montaż nie jest taki trudny, pewnie trochę gorzej by było jak by przyszło wiercić dziurę w dachu, ale dla tych co już mają inną antenę (np. tylko FM) a nie chcą wozić długiego bata od CB, takie rozwiązanie wg. mnie jest ok. Pewnie, że z takiej anteny nie będzie zasięgu jak z 2 metrowego bata, ale oceniam że max zasięg 7-8 km spokojnie ma, a to mi w zupełności wystarczy, po za tym jak dla mnie duży plus, to fakt, że nie muszę martwić się o jej ciagłe zakładanie lub zdejmowanie anteny jak w magnesówce, a dzięki temu, że wygląda jak zwykła antena FM nie rzuca się w oczy i na drodze stajemy się "cichociemni". Po za tym zauważyłem, że zestaw przenosi naprawdę mało zakłóceń, pewnie to zasługa dobrego zmasowania anteny.
Na fotkach widać dodatkowy wzmacniacz antenowy do radia FM, który już na drugi dzień został zdemontowany, bo przez niego radio gorzej odbierało, teraz mogę stwierdzić, że FM odbiera lepiej niż wczesniej na oryginalnej antenie teleskopowej.
Po podłączeniu pod miernik SWR okazało się, że anteny nawet nie trzeba było dostrajać (w tym celu ma regulowaną długość końcówki), bo parametry było ok.
Ogólnie jestem – zadowolniony i polecam tym, którzy chcą być "cichociemni"

Witam, też zamontowałem sirio triflex.
i tak, cb działa na ok 8-10 km, gość który mi stroił antenkę był pod dużym wrażeniem SWR poniżej 1.
FM działa bez zarzutu, dodatkowo konstruktorzy z Japoni przewidzieli w 5 kostkę łączącą, co usprawniło cały montaż.
Antenka zamontowana w miejsce fabrycznej FM.
Polecam gorąco – w sobotę jadę w trasę także po powrocie przekażę więcej wrażeń.

i tak, cb działa na ok 8-10 km, gość który mi stroił antenkę był pod dużym wrażeniem SWR poniżej 1.
FM działa bez zarzutu, dodatkowo konstruktorzy z Japoni przewidzieli w 5 kostkę łączącą, co usprawniło cały montaż.
Antenka zamontowana w miejsce fabrycznej FM.
Polecam gorąco – w sobotę jadę w trasę także po powrocie przekażę więcej wrażeń.

- Od: 28 maja 2012, 09:14
- Posty: 13
- Skąd: W-M
- Auto: mazda 5 2.0 143KM 2006r.
Czyli potwierdzają się moje orientacyjne dane co do zasięgu tej anteny – wg. mnie jak na swoje wymiary i fakt, że jest to 3w1 to naprawdę nie zły zasięg
Co do strojenia tak samo było u mnie, tzn. znajomy po podłączeniu miernika stwierdził, że lepiej nie będzie, a jest bardzo dobrze – nie ruszając nawet anteny, SWR również poniżej 1.
Odbiór FM jest teraz dużo lepszy – ogólnie same plusy
Reasumując, jak ktoś nie ma dużych wymagań co do zasięgu, to również polecam – antena warta swojej ceny.

Co do strojenia tak samo było u mnie, tzn. znajomy po podłączeniu miernika stwierdził, że lepiej nie będzie, a jest bardzo dobrze – nie ruszając nawet anteny, SWR również poniżej 1.
Odbiór FM jest teraz dużo lepszy – ogólnie same plusy

Reasumując, jak ktoś nie ma dużych wymagań co do zasięgu, to również polecam – antena warta swojej ceny.
Premacy igla. Gleba i laczek robi robote. Przegladam wlasnie od jakiegos czasu ten dzial bo sam sie przymierzam do kupna rodzinnej madzi i czytam i coraz bardziej sie do niej przekonuje. Pzdr
Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Wyslane z mojego piekarnika atomowego
...dzięki WysoL zatem jeśli faktycznie zdecydujesz się na PREMACY – to życzę aby zakup był udany
Ostatnio dało się zauważyć cięższą zmianę biegów głównie 1 i 2 zwłaszcza gdy silnik już się dobrze rozgrzał podczas jazdy (czyli olej w skrzyni też). Odpowietrzenie wysprzęglika nie do końca dało zamierzony efekt, zatem po przeczytaniu tematu na forum o wymienie oleju w skrzyni biegów, sam się za to zabrałem i faktycznie z pomocą drugiej osoby + dodatkowe narzędzie, czyli największa strzykawka jaką udało mi się dostać 100ml – dałem rady. Jak się okazało olej miał prawo tracić już swoje własciwości, oceniając nawet po samym jego ciemnym zabarwieniu – był po prostu stary i być może nikt go jeszcze nigdy nie wymieniał.
A to zestawik do wymiany oleju jakim się posłużyłem:

Bonusowo
– fotka porównawcza – moja (czarna) PREMKA i sąsiada – na standardowym zawieszeniu:


Ostatnio dało się zauważyć cięższą zmianę biegów głównie 1 i 2 zwłaszcza gdy silnik już się dobrze rozgrzał podczas jazdy (czyli olej w skrzyni też). Odpowietrzenie wysprzęglika nie do końca dało zamierzony efekt, zatem po przeczytaniu tematu na forum o wymienie oleju w skrzyni biegów, sam się za to zabrałem i faktycznie z pomocą drugiej osoby + dodatkowe narzędzie, czyli największa strzykawka jaką udało mi się dostać 100ml – dałem rady. Jak się okazało olej miał prawo tracić już swoje własciwości, oceniając nawet po samym jego ciemnym zabarwieniu – był po prostu stary i być może nikt go jeszcze nigdy nie wymieniał.
A to zestawik do wymiany oleju jakim się posłużyłem:

Bonusowo


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości