Strona 1 z 17

Mazda 323 BG BP '91

PostNapisane: 11 lut 2007, 18:03
przez .:MarciN:.
Obrazek

Witam serdecznie!

Mazda jest ze mną od kwietnia 2005 roku (kiedy to na jej liczniku widniało 130tys. km – obecnie w pobliżu 281 tys. – październik 2013) i wcale nie zanosi się na rozstanie. Jest to moje pierwsze autko, które w moje ręce trafiło zza zachodniej granicy. Doprowadzenie jej do obecnej postaci pochłonęło już sporo pracy. Jak przystało na kobietę, zabrała mi mnóstwo czasu, cierpliwości i jak na moje studenckie możliwości również pieniędzy, ale jak do tej pory odwdzięcza się codzienną, bezawaryjną eksploatacją i za to najbardziej ją lubię.

Model: Mazda 323BG 1.3 16V
Rok: 1991
Przebieg: 281 tys. km

Wersja wyposażenia po kupnie – spartańska – to co niezbędne do jazdy ;)

Eksploatacja i niezbędne prace:
– wymiana obydwu przegubów JC (135 tys. km)
– poprawki lakiernicze (w Niemczech jeździła nią kobieta, która zaliczyła Mazdą lekki ‘pocałunek’) (130 tys. km)
– malowanie maski (została kopnięta nogą na parkingu), lewych drzwi, błotnika oraz fragmentu tylnej klapy i tylnego zderzaka (ksiądz wjechał mi lekko "w tyłek" :D, ale pozdrawiam go z tego miejsca, bo okazał się uczciwy i sympatyczny)
– nowe sprzęgło AISIN (200 tys. km)
– wymieniony rozrząd – pasek Continental, rolka GMB (2 wymiana – 192 tys. km)
– uszczelnienie i konserwacja bagażnika (fotorelacja strona 7)
– oczyszczenie, pomalowanie i zabezpieczenie wszelkich elementów we wnętrzu na których pojawiła się rdza
– odnowienie/solidne wyczyszczenie podsufitki i tapicerki
– stałe wymiany eksploatacyjne – olej, płyny, filtry (Mazda jeździ na Mobilu 10W40)
– amortyzatory KYB Excel-G + odboje Sachs (180tys. km) – nieaktualne
– świeczki NGK (170 tys. km, 250 tys. km)
– konserwacja podwozia (205 tys. km)
– naprawa podwozia, usunięcie rdzy, druga konserwacja, poprawki lakiernicze (250 tys. km)
– konserwacja profili zamkniętych środkami Motipa (205. tys. km, ponowna konserwacja 250 tys. km)
– wymiana tylnych łączników stabilizatora Yamato (225 tys. km)
– wydech końcowy Marix (210 tys. km) – nieaktualne
– swożnie 555 (190 tys. km, 250 tys. km – lewy swożeń 555 – ponowna wymiana)
– nowa kopułka (230 tys. km)
– wymiana uszczelniaczy rozrządu (ok. 230 tys. km)
– wymiana uszczelki miski olejowej (ok. 230 tys. km)


Modyfikacje:
– usunięcie wszelkich naklejek z karoserii
– pomalowanie zderzaków oraz lusterek pod kolor nadwozia
– tarcze Brembo (170 tys. km)
– klocki NISSHINBO (210 tys. km)
– sprężyny H&R (170 tys. km) – nieaktualne
– kompletne zawieszenie K.A.W. PlusKit (-65/-40) (255 tys. km)
– alufelgi Team Dynamics RVR II 18"x7"
– opony Nankang NS2 215/35/18
– rozpórka przednich kielichów ProSport
– przednie kierunkowskazy czyste TYC
– końcówka wydechu Ulter elipsa – nieaktualne
– układ wydechowy 2,25'' od kolektora – rury Bosal, tłumik środkowy RM Motors RM01, tłumik końcowy RM Motors RM8XXL + silencer (255 tys. km)
– czarne welurowe dywaniki z zielonym obszyciem :)
– podświetlana, skórzana gałka zmiany biegów
– skórzany, czarny mieszek lewarka zmiany biegów
– short-shifter ProSport
– tunel środkowy z zamykanym schowkiem
– centralny zamek
– wspomaganie kierownicy (240 tys. km) – zaadoptowane z 1.8 GT
– elektryczne szyby (fotorelacja strona 4)
– podświetlenie miejsca na nogi kierowcy oraz pasażerów zielonymi modułami LED
– podświetlenie tablicy, wnętrza oraz bagażnika białymi żarówkami LED
– boczne czyste kierunkowskazy przeznaczone do Golfa III (fotorelacja z montażu strona 4)
– zaciski oraz bębny hamulcowe odrdzewione i pomalowane na kolor czarny farbą FOLIATEC (strona 6) – aktualnie zaciski i bębny zostały pomalowane proszkowo na kolor czarny (240 tys. km)
– polerka pokrywy zaworów
– dolot wg własnego projektu z filtrem Simoty i elementami Simota/Jacky/Aoma/ESTD
– liczniki z obrotomierzem zaadoptowane z bogatszej wersji, podświetlone zielonymi diodami LED
– niebieskie ramki klubowe Mazdaspeed :D
– dokładka z VW Golf III VR6 (240 tys. km) – nieaktualne
– VW Golf III OEM front lip (260 tys. km)
– kierownica RAID (obszyta na nowo czarną skórą) + naba
– + wszystko co pominąłem

Car audio:
– drzwi wygłuszone matami
– okablowanie Caliber + Dietz
– przedni zestaw separowany Simplex 160 na dystansach MDF
– Clarion DXZ558RMP – nieaktualne
– Alpine 7903
– μ-Glow 4075v.2
– Ground Zero GZTW 25T w zamkniętej budzie
– nowa podłoga i mini zabudowa bagażnika wykonana w Dobrym Tonie (http://www.dobryton.pl)

Fotografie ułożone są od najbardziej aktualnych :) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 11 lut 2007, 18:10
przez brii
Prezentuje się elegancko :)

PostNapisane: 11 lut 2007, 18:15
przez marcinkosky
widac ze ladniutka sztuka

pozdrawiam

PostNapisane: 11 lut 2007, 18:36
przez akami68
Naprawę ładniutka. Eh... mam sentyment do BG, miałem taką z 92, ale gdzie tam do Twojej.

Pozdrowionka

PostNapisane: 11 lut 2007, 18:36
przez Riki
Bardzo ladne auto ;)

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:00
przez farciarz
Jak dla mnie to śliczna...no i bardzo ładne foteczki...szkoda tylko, że tylko trzy :D ...ale wrażenie bardzo fajne <piwo>

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:24
przez Waluś
ooo ładna sztuka :) fajny i zadbany lakierek <spoko>

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:35
przez Piotrek
swietnie wyglada – jak nowa :D

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:39
przez BratCukierka
no no ładna sztuka :)
a jaki przebieg??jaki rozmiar alusów i producent??

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:39
przez cob_ra
no no no tylko pozazdrościć bardzo dobrze wygląda swietny kolorej lakieru :D , aluski bardzo ładne sam do zwojej chętnie bym założył

PostNapisane: 11 lut 2007, 19:45
przez ARASOBOLEK
Ładniutka nówka sztuka :) widać ze zadbana ;) Ale az sie prosi o jakieś modyfikacje wizualne :D

PostNapisane: 11 lut 2007, 20:22
przez CheZZy
świetna ;) kolorek chyba jaśniejszy od mojej 323f albo taki sam , nie widze różnicy :D

PostNapisane: 11 lut 2007, 21:17
przez ahdov
kurna...normalnie powalil mnie ten samochod...mam nadzieje ze w srodku tez jest taka zadbana.....

Gratuluje!.


Pzdr,
ahdov

PostNapisane: 11 lut 2007, 21:47
przez Łukasz
O w mordę... Stan po fotkach oceniam na tzw. "igłę". Jestem pod wieeelkim wrażeniem co do wyglądu mazdy.Dbaj o nią tak dalej.Aha i jak masz to wrzuć parę fotek wnętrza i silnika <spoko>

PostNapisane: 11 lut 2007, 22:05
przez koksik
Prezentuje się bardzo ładnie, widać że właściciel o nią dba, oby tak dalej i powodzenia w pracach nad nią.

PostNapisane: 11 lut 2007, 22:30
przez Cukierek
:–)
Madzia jest po prostu......piękna!
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej ekspoatacji autka!

PostNapisane: 12 lut 2007, 00:13
przez tekknoraver
Normalnie wszedłem w ten temat zobaczyć cóż za nowy hatchback BG...i mało nie spadłem z fotela...przepiękny szczególnie na tych alu <list> ja bym chciał doprowadzić swoją do takiego stanu ale to jeszcze potrwa :] jak bez wspomagania na takich kapcioszkach się manewruje ?

PostNapisane: 12 lut 2007, 01:19
przez .:MarciN:.
Przede wszystkim dziękuje bardzo wszystkim za komentarze i proszę o więcej :)

Nowe zdjęcia wstawię jak będzie chwila czasu (być może dopiero wiosną, teraz jeżdżę na zimowych kapciach... a na drogach brudno ;)) mam też nadzieję że uda się zrealizować następną fazę planu tj. polerka felg i lakieru... nie wiem co o tym myślicie, ale wg mnie efekt może być ciekawy.

PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...

Przebieg Mazdy to udokumentowane 155tys.
Co do felg (producent EXIP) i opon – na 195/50/R15 jeździ mi się bardzo dobrze, wulkanizatorzy wyklinali pomysł zakładania 15stek do tego autka – że drogi dziurawe, że zawieszenie b. szybko się uszkodzi, że kierownicę zębami będę trzymał...itd. Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore – a autko muszę mieć praktyczne) Wspomagania nie ma i powiem tak – kierownicę zębami nie trzymam, autko w zakrętach sprawuje się lepiej, jest troszkę twardsze ale mi to nie przeszkadza. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów... A autka używam na co dzień...

Co do doboru felg do mojej Mazdy to długa historia, pełna problemów i niepowodzeń – po kupnie minęło ok. miesiąca zanim zostały ostatecznie nałożone, ale nie warto się rozpisywać... Ważne że z efektu jestem zadowolony. Trzeba tylko na nowy sezon kupić nowe szpilki na jedno koło + 1 dystans 10mm i już będzie cacy...

Zdjęcia silnika... to... ehm... na razie nie ma co pokazywać – przydałoby się mycie :) i może jakaś polerka kolektora i pokrywy, tyle że w tym temacie ja się w ogóle nie orientuje komu można coś takiego zlecić i jakie są koszta (a portfel studenta teraz ubogi...)

PostNapisane: 12 lut 2007, 01:27
przez art3city
Nigdy nie podobał mi się twn model. Ale twój egzemplarz zmienił u mnie to błędne przekonanie :)

Bardzo ładna

PostNapisane: 12 lut 2007, 03:37
przez Pajek
zazdroszcze takiego stanu... a jak tam w niej gra po wygluszeniu dzwi? u mnie jest tragedia, halas mi psuje cala przyjemnosc z muzyki. mocno oklejona byla? ja tez z naklejkami walczylem, co to za moda byla! <lol> chcesz dac dystanse do tych felg? ja mialem z tylu 195/50/15 i musialem ranciki na blotnikach podklepywac bo jak 2 osoby z tylu usiadly to na bujnieciach i lukach szorowalo, ale po zabiegu byl luz, teraz mam 195/55/15 i tez bez problemu. ...ale nie ma co, podoba mi sie Twoja Mazda :D