Mazda 323 BG BP '91
Napisane: 11 lut 2007, 18:03
Witam serdecznie!
Mazda jest ze mną od kwietnia 2005 roku (kiedy to na jej liczniku widniało 130tys. km – obecnie w pobliżu 281 tys. – październik 2013) i wcale nie zanosi się na rozstanie. Jest to moje pierwsze autko, które w moje ręce trafiło zza zachodniej granicy. Doprowadzenie jej do obecnej postaci pochłonęło już sporo pracy. Jak przystało na kobietę, zabrała mi mnóstwo czasu, cierpliwości i jak na moje studenckie możliwości również pieniędzy, ale jak do tej pory odwdzięcza się codzienną, bezawaryjną eksploatacją i za to najbardziej ją lubię.
Model: Mazda 323BG 1.3 16V
Rok: 1991
Przebieg: 281 tys. km
Wersja wyposażenia po kupnie – spartańska – to co niezbędne do jazdy
Eksploatacja i niezbędne prace:
– wymiana obydwu przegubów JC (135 tys. km)
– poprawki lakiernicze (w Niemczech jeździła nią kobieta, która zaliczyła Mazdą lekki ‘pocałunek’) (130 tys. km)
– malowanie maski (została kopnięta nogą na parkingu), lewych drzwi, błotnika oraz fragmentu tylnej klapy i tylnego zderzaka (ksiądz wjechał mi lekko "w tyłek" , ale pozdrawiam go z tego miejsca, bo okazał się uczciwy i sympatyczny)
– nowe sprzęgło AISIN (200 tys. km)
– wymieniony rozrząd – pasek Continental, rolka GMB (2 wymiana – 192 tys. km)
– uszczelnienie i konserwacja bagażnika (fotorelacja strona 7)
– oczyszczenie, pomalowanie i zabezpieczenie wszelkich elementów we wnętrzu na których pojawiła się rdza
– odnowienie/solidne wyczyszczenie podsufitki i tapicerki
– stałe wymiany eksploatacyjne – olej, płyny, filtry (Mazda jeździ na Mobilu 10W40)
– amortyzatory KYB Excel-G + odboje Sachs (180tys. km) – nieaktualne
– świeczki NGK (170 tys. km, 250 tys. km)
– konserwacja podwozia (205 tys. km)
– naprawa podwozia, usunięcie rdzy, druga konserwacja, poprawki lakiernicze (250 tys. km)
– konserwacja profili zamkniętych środkami Motipa (205. tys. km, ponowna konserwacja 250 tys. km)
– wymiana tylnych łączników stabilizatora Yamato (225 tys. km)
– wydech końcowy Marix (210 tys. km) – nieaktualne
– swożnie 555 (190 tys. km, 250 tys. km – lewy swożeń 555 – ponowna wymiana)
– nowa kopułka (230 tys. km)
– wymiana uszczelniaczy rozrządu (ok. 230 tys. km)
– wymiana uszczelki miski olejowej (ok. 230 tys. km)
Modyfikacje:
– usunięcie wszelkich naklejek z karoserii
– pomalowanie zderzaków oraz lusterek pod kolor nadwozia
– tarcze Brembo (170 tys. km)
– klocki NISSHINBO (210 tys. km)
– sprężyny H&R (170 tys. km) – nieaktualne
– kompletne zawieszenie K.A.W. PlusKit (-65/-40) (255 tys. km)
– alufelgi Team Dynamics RVR II 18"x7"
– opony Nankang NS2 215/35/18
– rozpórka przednich kielichów ProSport
– przednie kierunkowskazy czyste TYC
– końcówka wydechu Ulter elipsa – nieaktualne
– układ wydechowy 2,25'' od kolektora – rury Bosal, tłumik środkowy RM Motors RM01, tłumik końcowy RM Motors RM8XXL + silencer (255 tys. km)
– czarne welurowe dywaniki z zielonym obszyciem
– podświetlana, skórzana gałka zmiany biegów
– skórzany, czarny mieszek lewarka zmiany biegów
– short-shifter ProSport
– tunel środkowy z zamykanym schowkiem
– centralny zamek
– wspomaganie kierownicy (240 tys. km) – zaadoptowane z 1.8 GT
– elektryczne szyby (fotorelacja strona 4)
– podświetlenie miejsca na nogi kierowcy oraz pasażerów zielonymi modułami LED
– podświetlenie tablicy, wnętrza oraz bagażnika białymi żarówkami LED
– boczne czyste kierunkowskazy przeznaczone do Golfa III (fotorelacja z montażu strona 4)
– zaciski oraz bębny hamulcowe odrdzewione i pomalowane na kolor czarny farbą FOLIATEC (strona 6) – aktualnie zaciski i bębny zostały pomalowane proszkowo na kolor czarny (240 tys. km)
– polerka pokrywy zaworów
– dolot wg własnego projektu z filtrem Simoty i elementami Simota/Jacky/Aoma/ESTD
– liczniki z obrotomierzem zaadoptowane z bogatszej wersji, podświetlone zielonymi diodami LED
– niebieskie ramki klubowe Mazdaspeed
– dokładka z VW Golf III VR6 (240 tys. km) – nieaktualne
– VW Golf III OEM front lip (260 tys. km)
– kierownica RAID (obszyta na nowo czarną skórą) + naba
– + wszystko co pominąłem
Car audio:
– drzwi wygłuszone matami
– okablowanie Caliber + Dietz
– przedni zestaw separowany Simplex 160 na dystansach MDF
– Clarion DXZ558RMP – nieaktualne
– Alpine 7903
– μ-Glow 4075v.2
– Ground Zero GZTW 25T w zamkniętej budzie
– nowa podłoga i mini zabudowa bagażnika wykonana w Dobrym Tonie (http://www.dobryton.pl)
Fotografie ułożone są od najbardziej aktualnych :