Mazda 323 BG BP '91

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez tekknoraver » 22 paź 2007, 19:29

Ale ty dbasz o tę madziunię :D ale to się liczy i to bardzo :D I wg mnie to jeśli tylko pozaznaczasz w których miejscach nawierciłeś i kable pociągnęłeś,to fotorelacja będzie git :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Blade » 23 paź 2007, 20:50

Powiem krótko: WOW !!

Piękny i zadbany egzemplarz. Stan na oko fabryczny. Podziwiam włożony ogrom pracy i serce. Oby tak dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez sentical » 23 paź 2007, 23:18

szacun za zalożenie szyb i zamka. Ja zalożyłem sam zamek i juź wymiękłem. Gdzie schowaleś centralke od zamka??
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:59
Posty: 31
Skąd: Krk
Auto: Mazda 323 1,3 =[

Postprzez .:MarciN:. » 23 paź 2007, 23:31

sentical napisał(a):Gdzie schowaleś centralke od zamka


w pobliżu puszki z bezpiecznikami za plastikową osłoną

Blade napisał(a):Oby tak dalej usmiech


staram się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 24 paź 2007, 03:04

Zgodnie z życzeniem umieszczam małą relację z montażu w 323 BG czystych kierunków.

2. Instalacja czystych kierunkowskazów w Maździe 323 BG:

Najpierw szukałem kierunków dedykowanych. W pewnej firmie z Rzeszowa wprowadzono mnie w błąd. Sprzedawca poinformował mnie, że kierunki do 323 BG są już w drodze do sklepu. Jak się później okazało są to kierunki do 323..., ale nie BG...

Jednak byłem uparty i chciałem pomysł białych kierunków wprowadzić w życie, mając nadzieję, że będę tego prekursorem ;). Wtedy rozpoczęły się poszukiwania kierunkowskazów, które najbardziej pasowałyby do mojej Mazdy. Po rozmowach ze sprzedającymi takie towary najbardziej zbliżone wymiarami okazały się być kierunkowskazy przeznaczone do golfa III. Kierunek musi być na tyle duży żeby zakryć dziury po otworach (tam gdzie normalnie siedzą śrubki).

A więc reasumując co było potrzebne:
– kierunkowskazy przeznaczone do golfa III (w moim wypadku białe, ale nie całe czyste, bo te całkowite cleary nie zgrałyby się z moimi przednimi kierunkowskazami)
– kołnierze na żarówki x2 wyjęte z golfa III albo z passata (ja kupiłem na złomowisku)
– 2x komplet małych zacisków
– taśma izolacyjna
– kombinerki
– piła do metalu + pilniki do metalu
– lutownica
– silikon

Jak przebiegała praca:

Obrazek

Początek to wyjęcie starego kierunkowskazu, wyjęcie kabelków z gumowego kołnierza i usunięcie starych zacisków. Uwaga: Żeby było wygodnie najlepiej jest odkręcić nadkole – dodatkowa przestrzeń przyda się przy montażu (poza tym kabelki jak nam uciekną to łatwiej je dostać ;) ).

Po usunięciu starych zacisków trzeba było nałożyć komplet nowych, a następnie połączyć je z kołnierzem od golfa (lub passata – są takie same).

Następnym etapem jest odpowiednie pomierzenie odległości i oznaczenie miejsc cięcia. Sugeruje najpierw wyciąć otwór piłką (nieco mniejszy niż potrzeba), po czym poszerzać go dłuuugo i delikatnie pilnikami od czasu do czasu przymierzając nasz nowy kierunkowskaz – trzeba się naprawdę napiłować, ale gra jest warta świeczki.

Obrazek

Należy pamiętać, aby miejsca cięcia zabezpieczyć po piłowaniu przed korozją – my użyliśmy unicor, który za pomocą pędzelka naniosłem na krawędzie blachy.

Zaciski i uchwyty w nowo kupionych kierunkach również trzeba troszkę przerobić – my użyliśmy do tego pilniczków i lutownicy. Standardowo kierunek nie będzie ładnie przylegał (niestety) i trzeba go tak przerobić żeby 'docisnął' się możliwie blisko blachy, która będzie mogła wskoczyć w odpowiednie miejsca – niestety z tego etapu zdjęć nie mam (nie było nawet nerwów żeby je robić).

Po wykonaniu tychże czynności i niezliczonej ilości prób i dopasowań wkręcamy kołnierz w kierunek, zabezpieczamy dodatkowo taśmą izolacyjną miejsca styku, po czym umieszczamy finalnie kierunkowskaz na swoim miejscu.

Obrazek

Aby dobrze się trzymał, użyliśmy dodatkowo małych bolczyków, które umieściliśmy przy głównym zaczepie kierunku (pomysł wujka – sprawdza się w 100%). Należy przed montażem zadbać o odpowiednie uszczelnienie miejsca mocowania – uszczelka wykonana z gumy (widoczna na zdjęciu) nie pasowała, a więc wykonaliśmy ją z silikonu, którego nadmiar można bezproblemowo usunąć.

Efekt miał być taki, żeby kierunkowskazy wyglądały tak jakby były przeznaczone dla tego autka od fabryki. Muszę przyznać że miałem chwile zwątpienia, jednak nastąpił przełom i wszystko wyszło świetnie :).

Efekt:

Obrazek

Czas pracy – 2 dni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Boris86 » 5 lis 2007, 02:37

Bardzo ładne BG.
Świetnie wypolerowane Kółeczka... no i fajnie żę masz komplet klarów. Dobrze pasują z tą polerką.
Ja osobiscie pomalował lub zdemontował bym listwy boczne bo są tak troche oderwane od całosci.
Ogólnie bardzo pozytywnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Lukas007 » 21 lis 2007, 20:17

Może jest już za późno na wstęp, ale... <lol>

Moim zdaniem ładna i zadbana mazda. Sporo w niej zmieniłeś, zwłaszcza w kontekście tego jak wyglądała seryjnie. Co mnie cieszy:

– mamy identyczne felgi (mieliśmy bo ja swoje zmeniam na wiosnę) ;)
– masz taką końcówkę jak ja przed wizytą w EL'TEC'u ;)

...ach te sentymenty <lol>

Fajnie Ci wyszła polerka. A tak apropo zacisków to do tego koloru auta proponował bym żółte, ale zrobisz jak zechcesz. Konwersja szyb z tych na korbę na elektryczne też była świetnym pomysłem, podobnie jak cleary. Zamierzasz coś zmieniac w silniku?

Reasumując, fajna mazda choc dla mnie najładniejsza jest GE ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez .:MarciN:. » 10 gru 2007, 02:46

Na pierwszej stronie nastał porządek :).

Boris86 napisał(a):Ja osobiście pomalował lub zdemontował bym listwy boczne


Przede wszystkim dzięki za tak pozytywną opinię.

Listwy na pewno nie będą demontowane. Być może kiedyś zostaną pomalowane pod kolor nadwozia, ale na razie pewnie zostaną czarne. Nie do końca jestem przekonany, czy wyglądałyby lepiej w kolorze autka... <co?> Może w wolnej chwili zrobię taki zabieg w PS i zobaczę jak to mogłoby się prezentować.


Lukas007 napisał(a):A tak apropo zacisków to do tego koloru auta proponował bym żółte


Już są czarne... Mimo, że powoli, lecz konsekwentnie realizuję swoją wizję Mazdy.

Lukas007 napisał(a):Zamierzasz coś zmieniac w silniku?


Myślałem na zmianami typowo kosmetycznymi mającymi na celu odetkanie silnika. Wszystko zależy, czy pozwolą mi na to fundusze. Na pewno nie chce iść po najniższej linii oporu i zrobić coś dla samej sztuki, jeśli już zdecyduje się na coś, chciałbym żeby było to zrobione z głową i wykonane przez kogoś lub w konsultacji z kimś kto jest naprawdę obeznany w temacie. Silnik ze względu na istotną dla mnie kwestie ekonomiczności i bezawaryjności pozostanie 1.3.

W tym momencie na pierwszym planie jest car audio, ale czy coś z tego będzie zobaczymy. Nie lubię się chwalić czymś, czego nie mam, więc nie będę zapeszać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Boris86 » 10 gru 2007, 03:29

Takie mam pytanko...
Nie doszedłeś do wniosku że 195/50 R15 to za duzy zamulacz do tego auta ??
Bo mnie nurtuje kwestia czy nie szukać jakiś lekkich 14" z troche weższą oponą...
Co prawda 195/50 gdy zawias jeszcze był serią mega poprawiły zachowanie auta w zakretach.Fajnie sie też hamuje tak szerokim kapciem...
Ale .. wg. mnie to jednak za duży zamulacz jak na to auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez .:MarciN:. » 10 gru 2007, 18:04

Boris86 napisał(a):Co prawda 195/50 gdy zawias jeszcze był serią mega poprawiły zachowanie auta w zakretach.Fajnie sie też hamuje tak szerokim kapciem...


Pod tym muszę się podpisać dwoma rękami. Zawias na razie pozostanie seryjny, a z taką poprawą właściwości jezdnych szkoda mi się rozstawać. Autko nadal jest żwawe. Nie zauważyłem pogorszenia osiągów, za to na pewno poprawę trakcji i przyczepności. Przeznaczeniem Mazdy nie są wyścigi, a w pracę nad tymi felgami zainwestowałem tak wiele czasu, że na pewno nie chcę wymieniać ich na mniejszy egzemplarz...

Co do zawieszenia. Kusiło mnie lekkie obniżenie o ok. 35mm, lecz nie wiem czy ma sens wkładanie samych sprężyn o powiedzmy jakości, która na pewno jest kwestią dyskusyjną (jamex). O obniżeniu auta Ty na pewno możesz bardzo dużo powiedzieć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Boris86 » 11 gru 2007, 02:35

Ja mam ponad 60mm na sprezynach Weiteca progresywnych. A do tego krótsze od seryjnych amory o 35 mm.
W Jamexy nigdy w życiu sie nie ładuj. Jak juz na forum pisałem chodzi o nich opinia żę chwalą je tylko Ci którzy wstydza sie przyznać ze połaszczyli sie na cene i kupili bubla.
Ogólnie wnioski moje są takie... Bardzo po pupie z połączenia takiego zawiasu i niskiego profilu dostają inne elementy zawieszenia. I trzeba w nie czesciej inwestować, zaczyna pukac to tu, to tam, zaczyna trzeszczeć w kabinie... Auto sie tłucze na polskich dziórach... I trzeba sobie czasem posiedziec ze śroobokretem. Co prawda auto prowadzi sie jak po sznurku i fajnie czasem usłyszeć od kogoś "O k..wa, moje auto leżało by już na dachu".
Ale staje sie to wszystko uciążliwe. Po 2 latach czasem można sie zirytować. Moje wnioski są takie że zawias sportowy tak. Ale kompleskowo. Amory pod sprezyny dopasowane, a do tego wszytkie gumki i inne pierdólki w stanie BDB.
Ale do tego nie koniecznie juz taka opona. Uważam że przy troche weższym kapciu i troche wyższym profilu autko bedzie mogło jeszcze lepiej smigać. Mam tez 195/40 w domku... Kozak to wyglada... No ale nie przesadzajmy... ...hehe... A moze sie starzeje :P
Mam w łodzi taką układanke 5 zakretów o róznych kątach z fajnymi przejsciami. Auto nawet nie pisknie oponą wiec spokojnie można przejśc na coś cieńszego i wyzszego. Zresztą ... ja zawsze lubiłem miec kilka kompletów kółek. Co inny nastrój to inne kółka. Nic tak nie zdobi auta jak dobre koło i gleba. Warto wiec w nie zainwestowac. A przeciez to takie mody które chyba jako jedyne łaczą performance ze stylingiem. Wiec sa warte zainteresowania wiekszego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez lukaszek323f » 13 gru 2007, 16:23

ładna madziula widac ze dbasz o autko gratulacje ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Postprzez tekknoraver » 17 gru 2007, 15:03

Ja mam letnie 185/65 14 cali i też ładnie śmiga po zakrętach w takich...Ale Marcin się napocił przy alusach więc nie ma się co dziwić że nie chce zmieniać :D też bym nie zmieniał :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez martin01983 » 8 sty 2008, 22:54

MarciN ja też mam w planach montaż elektrycznych szyb i jestem Ci bardzo wdzięczny że pokazałes jak sie to robi.Ja nie miałem bladego pojęcia i bałem sie podjąc takiego zadania.Z Tym opisem startuje na wiosne.Ale nie to mnie interesuje.Jestem cholernie ciekawy gdzie kupiłes te białe kierunkowskazyz postojem?.Normalnie choruje na takie i nie umiem znaleźc.Może ktoś z forum mógł by Mi pomóc.Dzieki
martin01983
 

Postprzez .:MarciN:. » 9 sty 2008, 04:08

martin01983 napisał(a):jestem Ci bardzo wdzięczny że pokazałes jak sie to robi


cieszę się, że komuś może się to przydać :)

martin01983 napisał(a):białe kierunkowskazyz postojem


zacznę od tego że te białe kierunki są bez postoju... też na nie chorowałem, najpierw miał je ściągnąć ktoś z forum, ale po roku poszukiwań udało mi się je zamówić w pewnej hurtowni motoryzacyjnej w Lublinie. Cała przyjemność wynika właśnie z ich trudnej dostępności bo niewiele osób owe posiada :). Do kompletu doszły u mnie jeszcze boczne dedykowane do Golfa. Teraz choruje na przednie reflektory clear glass – one są właśnie z postojami... ale to nie jest przyszłość tego sezonu...

martin01983 napisał(a):Z Tym opisem startuje na wiosne


Życzę powodzenia i od razu na wstępie radzę uzbroić się w cierpliwość.... na pewno nie będzie łatwo zacząć...

Ja na wiosnę startuje z poprawą konserwacji podwozia, odnowieniem polerki felg i może czymś jeszcze... pochwale się jak zrobię :).

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez BJFast » 1 lut 2008, 16:19

Super sprzęt <wow> wygląda jak model zabawka Mazdy 323 !! Jedna z ładniejszych BG w Polsce. Niby niewiele się różni od serii jednak do serii nie podobna. Kawał dobrej, solidnej roboty. Mam nadzieje, że po zimie lakier też będzie się tak dobrze prezentował. Czekam na kolejne mody :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez Mirek » 8 mar 2008, 22:26

Dżisas normalnie jestem w szoku i zarazem zacznę od przeprosin!
.:MarciN:. wybacz że dopiero teraz zerknąłem na Twoje autko, i przyznam się że zrobiłem to po przeczytaniu pewnego innego tematu na forum gdzie ktoś, nie wymienię z nicku, zasugerował żebyś lepiej pilnował tego jak wygląda Twoje auto, ale widzę że wygląda wyśmienicie! Ja osobiście jestem zakochany w modelach z przełomu lat '80/'90 i moim zdaniem to najładniejsze Mazdy aż do nowej serii 3/6 i szczerze mówiąc nie sądziłem że dane mi będzie oglądać 323 BG 3d tak śliczną jak Twoja!
Jeździ u nas tych aut sporo ostatnio, ale niestety w przytłaczającej większości są to samochody zaniedbane, które ludzie traktują jako przyrząd do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Coraz mniej jest ludzi, którzy potrafią wrzucić w tak – nie czarujmy się – wiekowy samochód – trochę kasy i przede wszystkim pracy i serca jak Ty. Wielki szacunek dla Ciebie!
Bardzo bym chciał aby dane mi było obejrzeć ją kiedyś z bliska. Jednego jestem pewnien – jeśli będziesz o nią dbał tak jak to robisz do tej pory, to napewno będzie Ci się jeszcze długo odwdzięczać.
Pozdrawiam serdecznie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez .:MarciN:. » 10 mar 2008, 02:06

BJFast, Don Szturchen dziękuję za ciepłe słowa. Don Szturchen skłamałbym jeśli bym napisał, że czytanie takich opinii nie jest dla mnie motywacją :).

Słyszałem wcześniej już kilka razy zdania typu: "I po co inwestujesz w ten samochód, nie opłaca się.", jednak zdeterminowany nadal chcę żeby Madzia została ze mną :), zwłaszcza kiedy czytam takie pochlebstwa. Poza tym trudno rozstać się z samochodem, który nigdy mnie nie zawiódł.

W tym momencie doszło kilka zmian raczej eksploatacyjnych. Autko trafiło na większy przegląd po 3 latach naszych wspólnych wojaży :). Seryjne tarcze (oryginalne) po długim stażu doczekały się wreszcie zmiany, podobnie jak klocki (produkty Brembo i Ferodo Premier) i filtr paliwa. Katalizator miał być wycięty ale okazało się, że podobnie jak cała reszta autka – zawieszenie, układ wydechowy itp. itd. jest w bardzo dobrej kondycji. Trudno mi w to uwierzyć, biorąc pod uwagę, że auto jest już prawie pełnoletnie :) i sprostało niejednej trudnej sytuacji.

Don Szturchen napisał(a):będzie Ci się jeszcze długo odwdzięczać
– mam taką nadzieję

Walczę w tym momencie z jednym problemem, a mianowicie przypadłością, z którą na pewno spotkało się kilku posiadaczy 323 BG 3d – ciężko działającą prawą szybą. Jeśli uda się to rozwiązać to być może skończę to na czym od dawna mi zależało. O planach nie chcę pisać, bo nie lubię słów bez pokrycia.

Don Szturchen napisał(a):Bardzo bym chciał aby dane mi było obejrzeć ją kiedyś z bliska.

– z przyjemnością :)

również pozdrawiam serdecznie
Ostatnio edytowano 10 mar 2008, 02:15 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez marcus_87 » 10 mar 2008, 02:14

robi wrazenie! bardzo ladnie utrzymana i modyfikowana z glowa, wyglada jak nowka i te felgi :) duzo czasu zajela polerka czy tylko ja trafiam na 'twarde' felgi? napisz cos o podswietlaniu tablicy z tylu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez BJFast » 11 mar 2008, 01:15

no i tak trzymać. widzę, że lecisz grubo z modami(hamulce brembo, ferrodo= respect) musimy się ustawić na na jakimś spocie w pobliżu lublina ( jak tylko swoja brykę doprowadzę do porządku) to będe miał okazję przyjrzeć się z bliska (jest na co :) )
.:MarciN:. napisał(a):Walczę w tym momencie z jednym problemem, a mianowicie przypadłością, z którą na pewno spotkało się kilku posiadaczy 323 BG 3d – ciężko działającą prawą szybą. Jeśli uda się to rozwiązać to być może skończę to na czym od dawna mi zależało.

kurcze ja też to mam, to chyba wina krzywych prowadnic, ale drzwi nigdy nie były bite. elektryczne szyby u mnie chyba by nie dały rady (sam ledwo daję <lol>) powodzenia w dalszych modach <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy