MX-3 EC B6
Jak obiecałem, przedstawiam kilka zdjęć z prac przy silniku GTR.
(Zdjęcia nie najlepsze bo z komórki, a nie chciało mi się lecieć po aparat więc są jakie są.)
Głowica po planowaniu, dotarciu zaworów (tak na wszelki wypadek), wymianie uszczelniaczy, sprawdzeniu szczelności i wyczyszczeniu... cudo
Po założeniu popychaczy...
... i obu wałków...
Jeszcze kilka ujęć z pokrywą zaworową
Polerowane napisy i krwista czerwień, którą patrząc na te zdjęcia należy sobie jedynie wyobrazić...
...tu pokrywa na głowicy...
...i jeszcze raz, tym razem z boku, widok od kolektora ssącego.
Zapomniałem o zdjęciu planowanej powierzchni , no cóż powiem tyle, że zostało zebrane 0,05mm. Ogólnie mechanik stwierdził, że głowica w doskonałym stanie, co mnie bardzo cieszy.
Na razie tyle, praca w miarę wolnego czasu będzie postępować!
W najbliższym czasie czyszczenie i malowanie na czerwono bloku silnika, oraz czyszczenie misy olejowej, potem już tylko składanie wszystkiego do kupy...
Pozdrawiam
dawidoff82
(Zdjęcia nie najlepsze bo z komórki, a nie chciało mi się lecieć po aparat więc są jakie są.)
Głowica po planowaniu, dotarciu zaworów (tak na wszelki wypadek), wymianie uszczelniaczy, sprawdzeniu szczelności i wyczyszczeniu... cudo
Po założeniu popychaczy...
... i obu wałków...
Jeszcze kilka ujęć z pokrywą zaworową
Polerowane napisy i krwista czerwień, którą patrząc na te zdjęcia należy sobie jedynie wyobrazić...
...tu pokrywa na głowicy...
...i jeszcze raz, tym razem z boku, widok od kolektora ssącego.
Zapomniałem o zdjęciu planowanej powierzchni , no cóż powiem tyle, że zostało zebrane 0,05mm. Ogólnie mechanik stwierdził, że głowica w doskonałym stanie, co mnie bardzo cieszy.
Na razie tyle, praca w miarę wolnego czasu będzie postępować!
W najbliższym czasie czyszczenie i malowanie na czerwono bloku silnika, oraz czyszczenie misy olejowej, potem już tylko składanie wszystkiego do kupy...
Pozdrawiam
dawidoff82
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Fajny czyścioszek! Widzę że praca powoli się posuwa.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
no niezły projekcik bede czesto tu zaglądał
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Praca powoli idzie w miarę ilości wolnego czasu sam wiesz Cukierek jak to jest:)
Zapraszam Jacol, mam nadzieję, że co jakiś czas jak zmajstruje coś nowego to będzie jakaś fotorelacja:)
Zapraszam Jacol, mam nadzieję, że co jakiś czas jak zmajstruje coś nowego to będzie jakaś fotorelacja:)
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
dawidoff82 napisał(a):Zapraszam Jacol, mam nadzieję, że co jakiś czas jak zmajstruje coś nowego to będzie jakaś fotorelacja:)
Czekam z niecierpliwością Przynajmniej popatrze się na inne mody, bo ja na razie ze swoimi mam przestój
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Panowie cieszy mnie wasze zainteresowanie, co jest dla mnie w pewnym sensie mobilizacją do dalszej pracy, szczególnie, że macie takie cacka (Jacol & pestek).
Jacol Tobie z tym przestojem to się nie dziwię, przecież twoja fura to już prawie perfekcja i trzeba się poważnie zastanowić, żeby coś ulepszyć a nie spieprzyć. Poza tym KL-ZE... Mnie już ciary przelatują jak słyszę mruczenie V6, a co dopiero dosiadanie takiej ślicznotki.
Jacol Tobie z tym przestojem to się nie dziwię, przecież twoja fura to już prawie perfekcja i trzeba się poważnie zastanowić, żeby coś ulepszyć a nie spieprzyć. Poza tym KL-ZE... Mnie już ciary przelatują jak słyszę mruczenie V6, a co dopiero dosiadanie takiej ślicznotki.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Fiu FIu kurcze tyle projekcików tym dziale jest ze głowa mała.
Powodzenia w pracach, oby jaknajszybciej byl moment w ktorym bedziesz usrany przed pierwszym odpaleniem a potem bedziesz szczesliwy jak stobandziorów
Powodzenia w pracach, oby jaknajszybciej byl moment w ktorym bedziesz usrany przed pierwszym odpaleniem a potem bedziesz szczesliwy jak stobandziorów
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Planujesz coś zrobić ze skrzynią? Piwo miał z tym spore problemy, a w mx-3 1.6 skrzynia wytrzymałościowo prezentuje się chyba podobnie jak ta w 323f bg. Stąd moje pytanie.
dawidoff82 napisał(a):Panowie cieszy mnie wasze zainteresowanie, co jest dla mnie w pewnym sensie mobilizacją do dalszej pracy, szczególnie, że macie takie cacka
Działaj działaj, będzie kolejna super MX-3 w klubie
dawidoff82 napisał(a):Jacol Tobie z tym przestojem to się nie dziwię, przecież twoja fura to już prawie perfekcja i trzeba się poważnie zastanowić, żeby coś ulepszyć a nie spieprzyć. usmiech Poza tym KL-ZE... Mnie już ciary przelatują jak słyszę mruczenie V6, a co dopiero dosiadanie takiej ślicznotki.
Usłyszysz "pssst" z BOV-a to zapomnisz o V6 Ja do swojego KL-ZE chce dodać jeszcze tylko jedną (lub dwie literki) w oznaczeniu silnika
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Gared, tak planuję zmienić swoją skrzynię bo jest za słaba i się rozleci (F5M-R, takie ma chyba oznaczenie) na skrzynię G5M-R lub jeszcze lepiej G25M-R. Myślę, że z napędem FWD te powinny już podołać.
Jak GTR będzie śmigał to może na jakimś zlocie w KRK się spotkamy i wymienimy doświadczenia.
Podmuch zapraszam, szczególnie, że silnikowo twój projekt jest mi dość bliźniaczy.
Jacol jak będziesz miał tą jedną lub 2 literki to strach będzie wsiadać do tego potwora.
Loczek twój tekst powalił mnie na kolana z tymi bandziorami, ale to prawda, adrenalinka przy odpaleniu będzie wysoka, oj wysoka.
Jak GTR będzie śmigał to może na jakimś zlocie w KRK się spotkamy i wymienimy doświadczenia.
Podmuch zapraszam, szczególnie, że silnikowo twój projekt jest mi dość bliźniaczy.
Jacol jak będziesz miał tą jedną lub 2 literki to strach będzie wsiadać do tego potwora.
Loczek twój tekst powalił mnie na kolana z tymi bandziorami, ale to prawda, adrenalinka przy odpaleniu będzie wysoka, oj wysoka.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
krzynio fotki wrzucę wkrótce, jednak puki co silnik jest cały rozkręcony i prace trwają.
Pozdro
Pozdro
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Dzięki wielkie wsparcie się przyda.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Witam wszystkich zainteresowanych
Kolejna fotorelacja z efektów prac jakie dokonuję nad silnikiem GTR – Turbo
Tym razem kolej padła na odświeżenie bloku silnika. Jak widać z poniższych zdjęć, blok został pomalowany farbą żaroodporną w kolorze krwistej czerwieni wyrażającej charakter silnika!
Cały blok został umyty w myjce ultradźwiękowej, żeby odczyścić z kamienia kanały cieczy chłodzącej i usunąć wstępnie olej. Następnie całość została gruntownie wyczyszczona z wszelkiej rdzy i ostatecznie umyta acetonem. Po takich zabiegach blok został oklejony żeby pomalować to co trzeba, a co nie trzeba by zostawić jak było. Przy okazji wymienionych zabiegów, profilaktycznie oddałem blok do splanowania pod uszczelkę głowicy. Szlifowanie przepięknie usunęło pozostałości po poprzedniej uszczelce, dając piękny połysk co widać na zdjęciach.
Zdjęcia znowu robione telefonem ale starałem się by jakość była zadowalająca.
Czas na zdjęcia, widoki na blok z 5 stron:
Przód (od kolektora wydechowego)
Tył (od kolektora ssącego)
Lewa strona (płaszcz wodny)
Prawa strona (od koła zamachowego)
Widok na płaszczyznę planowaną,jak i na gładzie cylindrowe...
Widać na nich jeszcze oryginalne szlifowanie na jodełkę... Są dosłownie jak nowe. Gdy się dotknie placem każdy jeden cylinder to gładziutko aż miło, bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Jeszcze zbliżenie
Teraz pozostaje najprzyjemniejsza rzecz składanie całego silnika do kupy.
Kolejna fotorelacja ze składania potwora do kupy już wkrótce!
Pozdrawiam
Kolejna fotorelacja z efektów prac jakie dokonuję nad silnikiem GTR – Turbo
Tym razem kolej padła na odświeżenie bloku silnika. Jak widać z poniższych zdjęć, blok został pomalowany farbą żaroodporną w kolorze krwistej czerwieni wyrażającej charakter silnika!
Cały blok został umyty w myjce ultradźwiękowej, żeby odczyścić z kamienia kanały cieczy chłodzącej i usunąć wstępnie olej. Następnie całość została gruntownie wyczyszczona z wszelkiej rdzy i ostatecznie umyta acetonem. Po takich zabiegach blok został oklejony żeby pomalować to co trzeba, a co nie trzeba by zostawić jak było. Przy okazji wymienionych zabiegów, profilaktycznie oddałem blok do splanowania pod uszczelkę głowicy. Szlifowanie przepięknie usunęło pozostałości po poprzedniej uszczelce, dając piękny połysk co widać na zdjęciach.
Zdjęcia znowu robione telefonem ale starałem się by jakość była zadowalająca.
Czas na zdjęcia, widoki na blok z 5 stron:
Przód (od kolektora wydechowego)
Tył (od kolektora ssącego)
Lewa strona (płaszcz wodny)
Prawa strona (od koła zamachowego)
Widok na płaszczyznę planowaną,jak i na gładzie cylindrowe...
Widać na nich jeszcze oryginalne szlifowanie na jodełkę... Są dosłownie jak nowe. Gdy się dotknie placem każdy jeden cylinder to gładziutko aż miło, bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Jeszcze zbliżenie
Teraz pozostaje najprzyjemniejsza rzecz składanie całego silnika do kupy.
Kolejna fotorelacja ze składania potwora do kupy już wkrótce!
Pozdrawiam
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
pieknie.ech cudo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości