MX-3 EC B6

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dawidoff82 » 18 sty 2009, 23:27

Jak obiecałem, przedstawiam kilka zdjęć z prac przy silniku GTR.

(Zdjęcia nie najlepsze bo z komórki, a nie chciało mi się lecieć po aparat więc są jakie są.)


Głowica po planowaniu, dotarciu zaworów (tak na wszelki wypadek), wymianie uszczelniaczy, sprawdzeniu szczelności i wyczyszczeniu... cudo :]
Obrazek

Po założeniu popychaczy...
Obrazek

... i obu wałków...
Obrazek

Jeszcze kilka ujęć z pokrywą zaworową :)

Polerowane napisy i krwista czerwień, którą patrząc na te zdjęcia należy sobie jedynie wyobrazić...:)
Obrazek

...tu pokrywa na głowicy...
Obrazek

...i jeszcze raz, tym razem z boku, widok od kolektora ssącego.
Obrazek

Zapomniałem o zdjęciu planowanej powierzchni :(, no cóż powiem tyle, że zostało zebrane 0,05mm. Ogólnie mechanik stwierdził, że głowica w doskonałym stanie, co mnie bardzo cieszy. :)
Na razie tyle, praca w miarę wolnego czasu będzie postępować!

W najbliższym czasie czyszczenie i malowanie na czerwono bloku silnika, oraz czyszczenie misy olejowej, potem już tylko składanie wszystkiego do kupy...

Pozdrawiam

dawidoff82
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Cukierek » 18 sty 2009, 23:45

Fajny czyścioszek! Widzę że praca powoli się posuwa.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Jacol » 19 sty 2009, 19:59

no niezły projekcik :) bede czesto tu zaglądał :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez dawidoff82 » 19 sty 2009, 23:03

Praca powoli idzie w miarę ilości wolnego czasu sam wiesz Cukierek jak to jest:)

Zapraszam Jacol, mam nadzieję, że co jakiś czas jak zmajstruje coś nowego to będzie jakaś fotorelacja:)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Jacol » 20 sty 2009, 01:27

dawidoff82 napisał(a):Zapraszam Jacol, mam nadzieję, że co jakiś czas jak zmajstruje coś nowego to będzie jakaś fotorelacja:)

Czekam z niecierpliwością :) Przynajmniej popatrze się na inne mody, bo ja na razie ze swoimi mam przestój :(
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez pestek » 20 sty 2009, 11:21

Jacol napisał(a):Czekam z niecierpliwością

Tak, tak Mnie ten temat też bardzo interesuje.
Pozdrawiam.
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez dawidoff82 » 20 sty 2009, 20:15

Panowie cieszy mnie wasze zainteresowanie, co jest dla mnie w pewnym sensie mobilizacją do dalszej pracy, szczególnie, że macie takie cacka (Jacol & pestek).

Jacol Tobie z tym przestojem to się nie dziwię, przecież twoja fura to już prawie perfekcja i trzeba się poważnie zastanowić, żeby coś ulepszyć a nie spieprzyć. :) Poza tym KL-ZE... Mnie już ciary przelatują jak słyszę mruczenie V6, a co dopiero dosiadanie takiej ślicznotki. :D
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Loczek » 20 sty 2009, 20:24

Fiu FIu kurcze tyle projekcików tym dziale jest ze głowa mała.

Powodzenia w pracach, oby jaknajszybciej byl moment w ktorym bedziesz usrany przed pierwszym odpaleniem a potem bedziesz szczesliwy jak stobandziorów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez _mario_ » 20 sty 2009, 22:37

okolice krk mam nadzieje ze oblukam na zywo jak to smiga ;] z gtr-em... hm a czy nie miał być na poczatku 1,8 DOhc? z GTka BG?
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez podmuch » 21 sty 2009, 12:21

ja też wdepne jak już bedzie śmigać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Gared » 21 sty 2009, 13:16

Planujesz coś zrobić ze skrzynią? Piwo miał z tym spore problemy, a w mx-3 1.6 skrzynia wytrzymałościowo prezentuje się chyba podobnie jak ta w 323f bg. Stąd moje pytanie.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Jacol » 21 sty 2009, 13:18

dawidoff82 napisał(a):Panowie cieszy mnie wasze zainteresowanie, co jest dla mnie w pewnym sensie mobilizacją do dalszej pracy, szczególnie, że macie takie cacka

Działaj działaj, będzie kolejna super MX-3 w klubie :)
dawidoff82 napisał(a):Jacol Tobie z tym przestojem to się nie dziwię, przecież twoja fura to już prawie perfekcja i trzeba się poważnie zastanowić, żeby coś ulepszyć a nie spieprzyć. usmiech Poza tym KL-ZE... Mnie już ciary przelatują jak słyszę mruczenie V6, a co dopiero dosiadanie takiej ślicznotki.

Usłyszysz "pssst" z BOV-a to zapomnisz o V6 ;) Ja do swojego KL-ZE chce dodać jeszcze tylko jedną (lub dwie literki) w oznaczeniu silnika ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez dawidoff82 » 21 sty 2009, 18:40

Gared, tak planuję zmienić swoją skrzynię bo jest za słaba i się rozleci (F5M-R, takie ma chyba oznaczenie) na skrzynię G5M-R lub jeszcze lepiej G25M-R. Myślę, że z napędem FWD te powinny już podołać. :)

Jak GTR będzie śmigał to może na jakimś zlocie w KRK się spotkamy i wymienimy doświadczenia. :)

Podmuch zapraszam, szczególnie, że silnikowo twój projekt jest mi dość bliźniaczy. :)

Jacol jak będziesz miał tą jedną lub 2 literki to strach będzie wsiadać do tego potwora. :D

Loczek twój tekst powalił mnie na kolana z tymi bandziorami, ale to prawda, adrenalinka przy odpaleniu będzie wysoka, oj wysoka. :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez krzynio » 2 lut 2009, 00:16

projekt ładny i zacny będę patrzył jak tam prace nad autkiem, a jak możesz to wrzuć zdjęcia całego silnika i turbinki,
Pozdro
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez dawidoff82 » 2 lut 2009, 02:08

krzynio fotki wrzucę wkrótce, jednak puki co silnik jest cały rozkręcony i prace trwają.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez radekkm » 2 lut 2009, 19:47

ciesze sie ze jest kolejny speedomaniak,trzymam kciuki
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez dawidoff82 » 3 lut 2009, 21:40

Dzięki wielkie wsparcie się przyda. :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez dawidoff82 » 14 lut 2009, 19:58

Witam wszystkich zainteresowanych :D

Kolejna fotorelacja z efektów prac jakie dokonuję nad silnikiem GTR – Turbo :)

Tym razem kolej padła na odświeżenie bloku silnika. Jak widać z poniższych zdjęć, blok został pomalowany farbą żaroodporną w kolorze krwistej czerwieni wyrażającej charakter silnika! :)

Cały blok został umyty w myjce ultradźwiękowej, żeby odczyścić z kamienia kanały cieczy chłodzącej i usunąć wstępnie olej. Następnie całość została gruntownie wyczyszczona z wszelkiej rdzy i ostatecznie umyta acetonem. Po takich zabiegach blok został oklejony żeby pomalować to co trzeba, a co nie trzeba by zostawić jak było. Przy okazji wymienionych zabiegów, profilaktycznie oddałem blok do splanowania pod uszczelkę głowicy. Szlifowanie przepięknie usunęło pozostałości po poprzedniej uszczelce, dając piękny połysk co widać na zdjęciach.

Zdjęcia znowu robione telefonem ale starałem się by jakość była zadowalająca.

Czas na zdjęcia, widoki na blok z 5 stron:

Przód (od kolektora wydechowego)
Obrazek

Tył (od kolektora ssącego)
Obrazek

Lewa strona (płaszcz wodny)
Obrazek

Prawa strona (od koła zamachowego)
Obrazek

Widok na płaszczyznę planowaną,jak i na gładzie cylindrowe...
Widać na nich jeszcze oryginalne szlifowanie na jodełkę... Są dosłownie jak nowe. Gdy się dotknie placem każdy jeden cylinder to gładziutko aż miło, bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Obrazek

Jeszcze zbliżenie
Obrazek

Teraz pozostaje najprzyjemniejsza rzecz składanie całego silnika do kupy.

Kolejna fotorelacja ze składania potwora do kupy już wkrótce!

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez piwo » 14 lut 2009, 20:49

pieknie.ech cudo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez podmuch » 14 lut 2009, 20:55

jak sobie pomysle że mnie też to czeka to już mi sie nie chce :P ale i tak najlepsze będzie składanie :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy