Witam się ponownie, by przedstawić następczynię Cetki
Tym razem nieco inne podejście do tematu, ma być wygodnie, cicho i... cywilnie.
W dniu zakupu na liczniku wybijało 220tys. Km z groszami
Silnik to pospolity Z5, z wtryskiem biedy (LPG) – niestety jeszcze na mieszalniku
Za to stan blacharski póki co jest zaskakujący, drobne poprawki + zabezpieczenie i jeszcze sporo pojeździ
Andżej (bo tak został już ochrzczony) jest po jakiś parkingowych przejściach ale "walony" nie był.
Co do wyposażenia nie ma fajerwerków, ale jest SPRAWNA klimatyzacja
1 szyba w prądzie – tak, tylko jedna
Centralny na pilota, również z funkcją otwierania bagażnika
Plany na przyszłość to po prostu doprowadzić do możliwie najlepszego stanu, dbać i jeździć.
Nie wierzę, że będzie to 100% seria ale na pewno chcę zachować komfort i praktyczność
Andżej przywieziony został z USA, więc zderzaki są nieco inne a wnętrze jasno brązowe, krzyczy na mnie jak nie zapnę pasa zanim przekręcę kluczyk, bez wciśniętego sprzęgła nie odpali, na czerwono daje znać o otwartych drzwiach/bagażniku, oraz nie wyjmę kluczyka ze stacyjki bez uprzedniego wciśnięcia go podczas ostatniego ruchu w lewo Ponadto na lampach przednich są poziomice do ustawiania ich i wnęka na rejestrację w tylnej klapie jest kwadratowa.
Dodatkowym plusem jest OBDII, sprawdzone – komunikuje się bezproblemowo
Kilka rzeczy zostało już zrobione, pozostałe stopniowo ubywają.
Niebawem postaram się opisać coś więcej i dodać nieco lepsze zdjęcia
Z Cetką powoli się żegnam, póki co jest dawcą kilku organów dla sedesa.
Zawsze będę ją wspominał jako kochane autko, dało dużo wszelakich emocji, wiele nauczyło – również pokory, a przede wszystkim nie dała mnie skrzywdzić podczas wypadku, za co jestem jej diabelnie wdzięczny, spisała się na medal <3
Wymienione / naprawione:
-Żarówki, niemalże wszystkie (mijania były jeszcze z logo KOITO)
-Świece
-Kable WN
-Hamulce tylne, szczęki + naprawa ręcznego
-Przegląd i rutynowy serwis instalacji LPG
-Kierownica zmieniona na taką samą ale w znacznie lepszym stanie
-Polerka lamp przednich
-Radio Pioneer
-Głośniki (przód Pioneer, tył JBL ), aktualnie dorzucona mała skrzynia w bagażniku
-Zakup OEM Alufelg z oponami letnimi od 323 BJ
Do zrobienia / naprawy:
-Rozrząd – zrobione
-Wymiana oleju – wymieniony 2x i zejdzione na 5w40
-Wymiana oleju w skrzyni biegów
-Amortyzatory – zrobione
-Tuleje wahaczy pród – wymienione całe wahacze i łączniki staba
-Zmiana instalacji LPG na sekwencję
-Wstawka na błotniku tylnym
-Błotniki przednie
-Wymiana szyby czołowej i zniwelowanie opuchlizny wokół niej
-lampki w drzwiach przednich
-podświetlenie kokpitu – zrobione
-obrysówka lewa – zrobione
Modyfikacje:
-Oświetlenie podłogi z przodu, i na ten moment tylko tyle bo jest mnóstwo ważniejszych rzeczy do
zrobienia
Plany:
-wygłuszyć drzwi i podłogę – przednie drzwi wytłumione
-fotele z Cetki (Były w niej z Subaru) po zmianie obszycia – bez zmiany obicia ale są
-ciemne szyby z tyłu..?
-sprężyny -30mm
-el. szyby i lusterka
-jakaś sensowna końcówka wydechu – zdobyczna ULTER'a
-kierunkowskazy w zderzaku –> chcę by świeciły całą powierzchnią – chyba nie wypali
-pozycyjne również w klapie bagażnika – zrobione
-rozpórka przednia górna
Foto (23.04.2018):
I lekko nostalgicznie – pożegnalnie, moja była Cetka
Mazda Protege BA Z5 '95 – Andżej :)
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 28 sie 2018, 17:04 przez Tweeter, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 lip 2015, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Tarnów
- Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95
W tym przypadku jest to oznaczane jako BH, ale jak najbardziej zegary i kierownica jest taka jak w pozostałych siostrach bliźniaczkach
W zasadzie jest to takie coś pomiędzy 323c / 323f zarówno pod kątem gabarytów jak i wyposażenia, czy też wyglądu wnętrza.
Jutro może przyjedzie do mnie wreszcie obrysówka do zderzaka i chociaż ten detal odzyska wygląd
Niełatwo było zdobyć, więc wziąłem od razu obie strony mimo że druga jest cała
Z czasem trzeba będzie ogarnąć błotniki przednie i z tym też będzie niezła gratka, bo w europejczykach jest kierunkowskaz a u mnie jest gładki, ze względu na obrysówki.
Zderzak będę chciał pospawać, bo podoba mi się bardziej niż europejski
W zasadzie jest to takie coś pomiędzy 323c / 323f zarówno pod kątem gabarytów jak i wyposażenia, czy też wyglądu wnętrza.
Jutro może przyjedzie do mnie wreszcie obrysówka do zderzaka i chociaż ten detal odzyska wygląd
Niełatwo było zdobyć, więc wziąłem od razu obie strony mimo że druga jest cała
Z czasem trzeba będzie ogarnąć błotniki przednie i z tym też będzie niezła gratka, bo w europejczykach jest kierunkowskaz a u mnie jest gładki, ze względu na obrysówki.
Zderzak będę chciał pospawać, bo podoba mi się bardziej niż europejski
- Od: 1 lip 2015, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Tarnów
- Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95
Autko ladne Mialem sedana w domu i 100% zadowolenia Jak i z 323f ktora jest do dzisiaj dnia.Co jak co bagol zaskakuje wielkoscia jak na tą klase auta.
Co do oleju sie nie wypowiadam juz ;p Kazdy leje co chce
Bezawaryjnosci zycze
Co do oleju sie nie wypowiadam juz ;p Kazdy leje co chce
Bezawaryjnosci zycze
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dzięki za miłe słowo
Oj tak, w porównaniu do Cetki bagol srogo mnie zaskoczył
Oj tak, w porównaniu do Cetki bagol srogo mnie zaskoczył
- Od: 1 lip 2015, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Tarnów
- Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95
Myślałem że moja będzie rarytasem na forum, a tu proszę, druga protege do tego w tym samym kolorze
Moja jest poliftowa i widzę, że jest miedzy nimi sporo różnic.
Mógłbyś dodać zdjęcie jak świeci w nocy?
W 626 miałem super wyglądające tylne lampy i obrysówki, 323 niestety mnie trochę zawiodła pod tym względem.
Moja jest poliftowa i widzę, że jest miedzy nimi sporo różnic.
Mógłbyś dodać zdjęcie jak świeci w nocy?
W 626 miałem super wyglądające tylne lampy i obrysówki, 323 niestety mnie trochę zawiodła pod tym względem.
- Od: 7 maja 2018, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Protege BA Z5 97'
Mazda Protege BJ ZM 99'
Ojć, trochę mnie nie było
Ogólnie Samochód nie sprawia problemów, trochę w tym czasie dostał też prezentów ode mnie
Wymieniony kompletny rozrząd, zaserwisowana sprężarka klimatyzacji, dwukrotna już wymiana oleju i takie tam
Olej był wymieniany z dolewaną płukanką, bo schodziłem z 15w40 na 10w40 i kolejno z 10w40 na 5w40.
Przy rozrządzie od razu poprawione luzy zaworowe i wymiana pasków osprzętu.
No i co do świateł... Jako że to US, tylne światło przeciwmgłowe zostało zintegrowane w lewej lampie zewnętrznej ( Tak, 3-stopniowa lampa xD ) ale to nie moje dzieło.
Korzyść z tego taka, że pełne pole do popisu z lampami wewnętrznymi i takim oto sposobem świecą z tyłu 4 pozycyjne a nie tylko 2 zewnętrzne
Była też z rozrządem przygoda, niewiele po wymianie go, coś zaczęło dziwnie chrupotać, nieregularnie, brzmiało jak rozsypane doszczętnie jakieś łożysko. Okazało się jednak, że śruba od pompy olejowej zechciała się samoistnie wykręcić i wpaść między osłonę a pasek rozrządu.
Na szczęście pasek nie ucierpiał na tyle, by się rozerwać i po tej abstrakcji wszystko wróciło do normy
Ogólnie Samochód nie sprawia problemów, trochę w tym czasie dostał też prezentów ode mnie
Wymieniony kompletny rozrząd, zaserwisowana sprężarka klimatyzacji, dwukrotna już wymiana oleju i takie tam
Olej był wymieniany z dolewaną płukanką, bo schodziłem z 15w40 na 10w40 i kolejno z 10w40 na 5w40.
Przy rozrządzie od razu poprawione luzy zaworowe i wymiana pasków osprzętu.
No i co do świateł... Jako że to US, tylne światło przeciwmgłowe zostało zintegrowane w lewej lampie zewnętrznej ( Tak, 3-stopniowa lampa xD ) ale to nie moje dzieło.
Korzyść z tego taka, że pełne pole do popisu z lampami wewnętrznymi i takim oto sposobem świecą z tyłu 4 pozycyjne a nie tylko 2 zewnętrzne
Była też z rozrządem przygoda, niewiele po wymianie go, coś zaczęło dziwnie chrupotać, nieregularnie, brzmiało jak rozsypane doszczętnie jakieś łożysko. Okazało się jednak, że śruba od pompy olejowej zechciała się samoistnie wykręcić i wpaść między osłonę a pasek rozrządu.
Na szczęście pasek nie ucierpiał na tyle, by się rozerwać i po tej abstrakcji wszystko wróciło do normy
- Od: 1 lip 2015, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Tarnów
- Auto: Protege – ,,Andżej" :)
EX – 323c BA B3 '95
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości