Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez marcinowozniako » 8 lip 2018, 20:34

NO i to jest bardzo racjonalne i dobre podejście o którym zwyczajnie nie wiedziałem bo wnioskując po wcześniejszych akcjach raczej wejście w turbo miało być szybkie i bezproblemowe a tu się okazuje że jednak nie jest tak kolorowo z dobrym ogarnięciem wszystkiego na tip top. Co nie zmienia faktu że podejście jest jak najbardziej OK.

Także podsumowując kibicuje ale widzę że tutaj raczej kreska na tip top to będzie w przyszłym sezonie ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

Postprzez Piohrun » 4 sie 2018, 22:34

Mini update:
Dawno nic nie było słychać w temacie bagietki...
Dużo innej roboty było a jako że mam drugie auto Mazda zeszła chwilowo na drugi plan, ale spokojnie, powraca :D
Ogólnie sprawa ma sie tak:
Luz osiowy został zlikwidowany przełożeniem wału z poprzedniego BePeka i zainstalowaniem nowych panewek osiowych (półksiężycy).
Po zrobieniu powyższego bagietka jeździ już od dwóch tygodni, na razie ciągle bez turbo tzn. Wastegate jest otwarty na stałe ale przy wyższych obrotach i tak bije koło 0,1 bar.
Wyspawałem w końcu wydech, odżyły wysokie obroty, bardzo odżyły... Katalizator wysypał mi się na ziemię więc nie trudno wywnioskować dlaczego go muliło powyżej 5k <glupek2>
Zamontowałem też czujnik spalania stukowego i sondę EGT.

Tyle zrobione. Teraz plany:
Obecne wtryski się wyrabiały na podbitym ciśnieniu ale jako że wpadły mi w rękę inne od FS'a to je zainstaluję (250 vs 300 ccm)
Instalacja chłodnicy oleju.
Strojenie na nowych wtryskach.
Podłaczyć turbo i....
Zapier..... <cisza> <cisza>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez marcinowozniako » 4 sie 2018, 22:36

A na zlot to się wybierasz do Czaplinka? <rotfl> <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 5 sie 2018, 09:49

Piohrun napisał(a):300 ccm)
nie za małe?
Obrobią będąc na 80% wydajności?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 5 sie 2018, 17:06

co do czplinka to chciałbym pojechać ale niestety raczej się to nie uda...

co do wtrysków to początkowo był plan na 440 ale niestety okazało się że jeden był uszkodzony i zostały oryginalne 250 z BP które po podbiciu ciśnienia dają radę więc 300 też sobie poradzą, a przynajmniej będę mógł trochę obniżyć ciśnienie na listwie :D
ogólnie to i 150ccm by dały radę gdyby odpowiednie ciśnienie na listwę podać (zakładając że nic by przy takim ciśnieniu nie wybuchło) :P
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 5 sie 2018, 19:27

No mazdy maja zdaje się seryjnie 3b na listwie więc niemało,jamam te najsłabsze z RX8 czyli 340 zdaje się (czerwone).Wg kalkulatorów i doświadczonych tunerów miały dać rade do max 170hp.Dają radę na ok 200 i jescze mają zapas przy 80% wydajności(tyle się powinno max ustawiać żeby się nie zapętliły).One w RX8 chodzą na 30% :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 18 sie 2018, 20:52

Cetek cały czas stoi na kanale więc w bagiecie nie za wiele się dzieje ale postanowiłem wymienić chłodnicę, stara była już bardzo zmęczona poza tym udało mi się zdobyć taki rarytas jak chłodnica z GT-R'a.
Oczywiście przed wymianą zrobiłem bardzo dokładne kilkikrotne płukanie układu, ciekawe że stara chłodnica się przy okazji rozszczelniła <co?>
Włożyłem nową chłodnicę i... maska mi się nie zamyka :D
Okazuje się że chłodnica od GT-R'a jest 4 cm wyższa :P
chlodnicA.jpg

Ogólnie nie było by to problemem bo mogę przesunąć dolne mocowania ale do tego potrzebuję kanału więc bagieta chwilowo sobie postoi :(
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez TTter » 20 sie 2018, 08:57

Dość oczywiste że chłodnica jest wyższa bo jest z hatchback'a :P
Kompletnie inaczej wygląda ta cześć przestrzeni pod maską niż w GTRze!!
Powodzenia w modach i mam nadzieje że uda się do TD w Poznaniu poskładać i potestować!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 17:09
Posty: 118
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

PostTen post został usunięty przez Bartg 29 sie 2018, 08:00.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy