NO i to jest bardzo racjonalne i dobre podejście o którym zwyczajnie nie wiedziałem bo wnioskując po wcześniejszych akcjach raczej wejście w turbo miało być szybkie i bezproblemowe a tu się okazuje że jednak nie jest tak kolorowo z dobrym ogarnięciem wszystkiego na tip top. Co nie zmienia faktu że podejście jest jak najbardziej OK.
Także podsumowując kibicuje ale widzę że tutaj raczej kreska na tip top to będzie w przyszłym sezonie
Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Mini update:
Dawno nic nie było słychać w temacie bagietki...
Dużo innej roboty było a jako że mam drugie auto Mazda zeszła chwilowo na drugi plan, ale spokojnie, powraca
Ogólnie sprawa ma sie tak:
Luz osiowy został zlikwidowany przełożeniem wału z poprzedniego BePeka i zainstalowaniem nowych panewek osiowych (półksiężycy).
Po zrobieniu powyższego bagietka jeździ już od dwóch tygodni, na razie ciągle bez turbo tzn. Wastegate jest otwarty na stałe ale przy wyższych obrotach i tak bije koło 0,1 bar.
Wyspawałem w końcu wydech, odżyły wysokie obroty, bardzo odżyły... Katalizator wysypał mi się na ziemię więc nie trudno wywnioskować dlaczego go muliło powyżej 5k
Zamontowałem też czujnik spalania stukowego i sondę EGT.
Tyle zrobione. Teraz plany:
Obecne wtryski się wyrabiały na podbitym ciśnieniu ale jako że wpadły mi w rękę inne od FS'a to je zainstaluję (250 vs 300 ccm)
Instalacja chłodnicy oleju.
Strojenie na nowych wtryskach.
Podłaczyć turbo i....
Zapier.....
Dawno nic nie było słychać w temacie bagietki...
Dużo innej roboty było a jako że mam drugie auto Mazda zeszła chwilowo na drugi plan, ale spokojnie, powraca
Ogólnie sprawa ma sie tak:
Luz osiowy został zlikwidowany przełożeniem wału z poprzedniego BePeka i zainstalowaniem nowych panewek osiowych (półksiężycy).
Po zrobieniu powyższego bagietka jeździ już od dwóch tygodni, na razie ciągle bez turbo tzn. Wastegate jest otwarty na stałe ale przy wyższych obrotach i tak bije koło 0,1 bar.
Wyspawałem w końcu wydech, odżyły wysokie obroty, bardzo odżyły... Katalizator wysypał mi się na ziemię więc nie trudno wywnioskować dlaczego go muliło powyżej 5k
Zamontowałem też czujnik spalania stukowego i sondę EGT.
Tyle zrobione. Teraz plany:
Obecne wtryski się wyrabiały na podbitym ciśnieniu ale jako że wpadły mi w rękę inne od FS'a to je zainstaluję (250 vs 300 ccm)
Instalacja chłodnicy oleju.
Strojenie na nowych wtryskach.
Podłaczyć turbo i....
Zapier.....
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
A na zlot to się wybierasz do Czaplinka?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
nie za małe?Piohrun napisał(a):300 ccm)
Obrobią będąc na 80% wydajności?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
co do czplinka to chciałbym pojechać ale niestety raczej się to nie uda...
co do wtrysków to początkowo był plan na 440 ale niestety okazało się że jeden był uszkodzony i zostały oryginalne 250 z BP które po podbiciu ciśnienia dają radę więc 300 też sobie poradzą, a przynajmniej będę mógł trochę obniżyć ciśnienie na listwie
ogólnie to i 150ccm by dały radę gdyby odpowiednie ciśnienie na listwę podać (zakładając że nic by przy takim ciśnieniu nie wybuchło)
co do wtrysków to początkowo był plan na 440 ale niestety okazało się że jeden był uszkodzony i zostały oryginalne 250 z BP które po podbiciu ciśnienia dają radę więc 300 też sobie poradzą, a przynajmniej będę mógł trochę obniżyć ciśnienie na listwie
ogólnie to i 150ccm by dały radę gdyby odpowiednie ciśnienie na listwę podać (zakładając że nic by przy takim ciśnieniu nie wybuchło)
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
No mazdy maja zdaje się seryjnie 3b na listwie więc niemało,jamam te najsłabsze z RX8 czyli 340 zdaje się (czerwone).Wg kalkulatorów i doświadczonych tunerów miały dać rade do max 170hp.Dają radę na ok 200 i jescze mają zapas przy 80% wydajności(tyle się powinno max ustawiać żeby się nie zapętliły).One w RX8 chodzą na 30%
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Cetek cały czas stoi na kanale więc w bagiecie nie za wiele się dzieje ale postanowiłem wymienić chłodnicę, stara była już bardzo zmęczona poza tym udało mi się zdobyć taki rarytas jak chłodnica z GT-R'a.
Oczywiście przed wymianą zrobiłem bardzo dokładne kilkikrotne płukanie układu, ciekawe że stara chłodnica się przy okazji rozszczelniła
Włożyłem nową chłodnicę i... maska mi się nie zamyka
Okazuje się że chłodnica od GT-R'a jest 4 cm wyższa
Ogólnie nie było by to problemem bo mogę przesunąć dolne mocowania ale do tego potrzebuję kanału więc bagieta chwilowo sobie postoi
Oczywiście przed wymianą zrobiłem bardzo dokładne kilkikrotne płukanie układu, ciekawe że stara chłodnica się przy okazji rozszczelniła
Włożyłem nową chłodnicę i... maska mi się nie zamyka
Okazuje się że chłodnica od GT-R'a jest 4 cm wyższa
Ogólnie nie było by to problemem bo mogę przesunąć dolne mocowania ale do tego potrzebuję kanału więc bagieta chwilowo sobie postoi
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Dość oczywiste że chłodnica jest wyższa bo jest z hatchback'a
Kompletnie inaczej wygląda ta cześć przestrzeni pod maską niż w GTRze!!
Powodzenia w modach i mam nadzieje że uda się do TD w Poznaniu poskładać i potestować!
Kompletnie inaczej wygląda ta cześć przestrzeni pod maską niż w GTRze!!
Powodzenia w modach i mam nadzieje że uda się do TD w Poznaniu poskładać i potestować!
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości