Mazda 323F BG BP+T '93 – Turbo Bagieta, czyli od gruza do odrzutowca

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez MIRU » 30 mar 2018, 21:17

To zmieniaj sikawki na sprawne bo moze tlok poplynac :)
Swoja droga, przy tps 60% masz juz 1,2 w dolocie?? To przy wot ile jest ?? Do konca trzyma takie cisnienie, czy nie sprawdzales ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Piohrun » 30 mar 2018, 21:23

Auto po jeździe testowej zostało odstawione i będzie sprawdzane :D
Przy wot jest trochę więcej ale nie wiele, to było na niskich obrotach
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez MIRU » 30 mar 2018, 21:35

Pytalem z ciekawosci bo u mnie troche inaczej to wyglada hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Bo_Lo » 31 mar 2018, 09:51

Tjuner mi odpisał ze Sztanga już dawno przestawiona na ok 0.7 bara .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez MIRU » 31 mar 2018, 10:00

Czyli jdnak sie da, to teraz tylko dokrecac boosta <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Bo_Lo » 31 mar 2018, 10:09

Zlokalizowane już jakie gruszki ewentualnie wchodzą w gre-volvo od S60/70 "robi" 0.55b a z serii 900 nawet 0.25(ale to nie do dostania) .Nie wiem jak te z saaba.
Ale na tą chwilę czekam do wtorku,będzie strojone i się wszystko wyklaruje.
Ważne żeby poniżej 3.5k RPM nie było za dużo mocy i niuta,ale to myślę w razie w zaplonami "przytnie"
Piohrun a u CB jak wyglądały wartości doładowania przy 2.5krpm,3,3.5,4,4.5 itd?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mlody1921 » 31 mar 2018, 18:41

O losie zmien ten kolektor rurki z czarnej stali jak i kolanka to koszt mega smieszny, jak jest glut to wywali wirnik wydechowy, jak za mala srednica i jakies magiczne przewezenia to bedzie waskim gardłem, ale te bosche zielone to nie grean giant 440? Masz wasted spark? Moze dlatego ze zwykły aparat wywala zaplon
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Bartg » 31 mar 2018, 21:31

Będzie gruba aktualizacja zapewne niedługo <czarodziej>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DARO MAZDA 323 » 3 kwi 2018, 10:39

Taki łagny kolektor do BP05
Załączniki
15056506_666384263537228_6623694964557686851_n.jpg
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez adis555 » 3 kwi 2018, 13:25

Śliczności :)
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2018, 23:23

Ooo moj kolektor do 1.8t daily z td04
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Piohrun » 16 kwi 2018, 14:41

Siemanko, w końcu znalazłem czas na aktualizację. Mam dobre wieści dla wszystkich którzy mówili żebym wymienił kolektor wydechowy bo ten jest brzydki, mały i w ogóle fuj. Powiedziałem że kolektor wymienię dopiero jak będę zmieniał silnik, zdania nie zmieniłem ale kolektor tak :D

Więc tak, w sobotę 31.03.2018 (tydzień przed zlotem) wybrałem się na przejażdżkę, sprawdzić jak się silnik zachowa po wymianie wtrysków, trochę postroić, trochę pojeździć i po oswajać się z samochodem. Przy którymś dodaniu gazu doładowanie normalnie zaczęło rosnąć, samochód zaczął się normalnie ładnie zbierać i nagle wyrwał na moment gwałtownie do przodu, po ułamku sekundy zaczął zwalniać i coś uderzyło o podłogę od dołu. W lusterku zobaczyłem chmurkę dymu i jakieś elementy skaczące po asfalcie. Od razu było wiadomo co się stało :D Zatrzymałem się (silnik oczywiście już nie pracował) i poszedłem zbierać co zgubiłem. Oto co znalazłem:
części.jpg


Na szczęście wszystko się działo na nie publicznej drodze, więc zagrożenia nie stworzyłem. W międzyczasie wezwałem "Płomień-Autopomoc".
Jeszcze zanim przyjechał sprawdziłem logi i ustaliłem co się dokładnie stało... Jeśli ktoś by się zastanawiał to 2.3 bar doładowania to za dużo dla nie zakutego B6. Dlaczego 2.3 bar? Oto dlaczego:
wężyk.jpg

Nigdy nie lubiłem tych sprężynowych obejm :P

Szybkie zawracanie przed holowaniem:


Samochód został zaholowany do domu i rozpocząłem plan B, a w zasadzie BP.

Silnik czekał już od grudnia ale jako że B6 miało wylecieć w powietrze trochę później to czekał w stanie "nie do końca" gotowym do włożenia:

tloki.jpg


Na początek wywaliliśmy B6 z budy:

dziura.jpg


Przy okazji postanowiliśmy pokazać Davidowi Copperfieldowi że nie tylko on tak potrafi:


A później rozpoczęliśmy składanie BP-ka:

składanie.jpg


Silnik został dokładnie wyczyszczony i dostał komplet nowych uszczelek i uszczelniaczy. Panewki były w zasadzie w stanie idealnym więc nie były ruszane, pierścienie były trochę zapieczone więc cały nagar został wyczyszczony, zawory i gniazda zaworowe zostały podocierane już wcześniej, luzy zaworowe zostały wyregulowane (doszlifowanie płytek). Dodatkowo założyłem sprężynki na sztangę wastegate i ciśnienie doładowania spadło do ~0,85-0,9 bar.

W piątek przed zlotem silnik wpadł pod maskę:

bp.jpg


Zostało ogarnąć kabelkologię (co nie było łatwe – w tej chwili jeżdżę na układzie zapłonowym z B6) oraz zrobić kolektor:

kolektor.jpg


Tak, wiem ten też jest brzydki, przepraszam – nie jestem zawodowym spawaczem. #hatersgonnahate :P

I tak oto w sobotę o godzinie 21:00 samochód był gotowy do wyjechania z garażu na strojenie, co oznacza mniej więcej tyle że w ciągu tygodnia udało się: wysadzić silnik, złożyć inny silnik, przełożyć silnik, uturbić silnik.
W tym miejscu chciałbym ogromnie podziękować za pomoc kolegom Płomień, Biniu, Eklerek323f i Majki88 bez was nie dał bym rady.

Niestety jak pewnie niektórzy zauważyli na zlocie nie było żadnej BG z turbo, po wyjechaniu na strojenie okazało się że po przekroczeniu ~0,5 bar doładowania sprzęgło zaczyna się ślizgać a po kilkunastu minutach zapaliła się lampa alladyna. Alladynem okazał się tylko spadnięty wężyk od powrotu oleju z turbo. Wystarczyło go założyć i dolać oleju ale nie chciałem ryzykować jazdy ponad 200 km ze ślizgającym się sprzęgłem, więc pojechałem na zlot jako pasażer :(

Ze względu na wyjazd służbowy bagieta tydzień stała ale po powrocie postanowiłem nią trochę pojeździć i jak się okazuje w kwestii sprzęgła jest lepiej z każdym kilometrem, wczoraj na pełnym bucie się nie poślizgnęło. Pozostaje mi więc obserwacja tego sprzęgła, pewnie musi się po prostu dotrzeć.

Teraz w planie mam wystroić i rzucić wyzwanie na kreskę jakiemuś KL-owi :D

Na koniec znalezisko z miski olejowej i parę fotek ze SWAPa:
Załączniki
korba.jpg
1.jpg
2.jpg
kolektor (2).jpg
wkładanie bp.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Płomień » 16 kwi 2018, 14:51

Sobota przedpołudnie, telefon dzwoni...

Piohrun – Siemasz, mógłbyś przyjechać trochę wcześniej?
Płomień – Chyba tak, co tam?
Piohrun – Trzymam w ręku sworzeń tłoka
Płomień – Czyli jak rozumiem szufelka i zmiotka które Ci wrzuciłem do auta się przydały?
Piohrun – Tak, weź linkę holowniczą.
Płomień – To zara będę.

"Płomień Autopomoc" <rotfl>

Szkoła magii nie miała być upubliczniona! :D
Ostatnio edytowano 16 kwi 2018, 14:56 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 kwi 2018, 14:54

czekałem na tego UPa.

Brawo BP z Ba 115 KM ? , i co dalej jakie doładowanie , srojenie , jakie sprzegło , skrzynia od czego ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Biniu » 16 kwi 2018, 15:09

Nie no wg logów B6 sohc wytrzymał 25 obrotów wałem na doładowaniu 2.3 bara :D

Czekamy na ciąg dalszy czyli przeniesienie napędu i strojenie. Wg mnie doładowanie 0,8 bara będzie akuratne.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 16 kwi 2018, 15:16

Piohrun napisał(a):na kreskę jakiemuś KL-owi


Jestem chętny, jeżeli nie przekroczysz tym 220km :D <rotfl>

Graty za robotę, ale pech z tym silnikiem. Szczęście że tak naprawdę byłeś na to przygotowany i naprawdę szybko ogarneliście temat. :)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piohrun » 16 kwi 2018, 16:00

Tak jak pisałem, ten silnik od samego początku był przeznaczony do wysadzenia w powietrze, gdyby wężyk nie spadł to sam bym podkręcił doładowanie. Tylko pewnie po jakimś miesiącu jeżdżenia jak BP-ek był by już złożony.

@DAROMAZDA:
– Tak, BP05 z BA.
– Doładowanie jest tak jak pisałem 0,85-0,9 bar i na razie takie zostanie.
– Strojenie porządne będzie zrobione na dniach jeśli mi się uda uruchomić lambdę – moja "bezpieczna" mieszanka okazała się bezpieczna tylko dla silnika, nie dla sondy (ARF od 13 przy średnim obciążeniu do 11 przy doładowaniu – co by nie stukało i nie upalić silnika :P)
Sprzęgło nie wiem od czego, kupiłem zestaw zamachu i całego sprzęgła od jakiejś BJ-ki, nawet nie wiedzieli z czego to wymontowane, obiłem tarczę kevlarem i założyłem. Tarcza ma 200mm i teraz już wydaje się działać :D
– Skrzynia prawdopodobnie od B6-ME (16v SOHC 88KM), nie mam pewności bo ten samochód już kiedyś był SWAP-owany i nie wiem co tam włożyli. Sprawdziłem przełożenia i są takie same jak w skrzyni od B3 z BA.

@marcinowoźniako
Zobaczymy :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 14:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Piotr_ » 16 kwi 2018, 19:04

Jeżeli chodzi o sprzęgło, proponuję set z miaty 1.8 plus tarcza 225 z Kl-a. U mnie to siadło p&p i przy ciągłym pałowaniu trzyma zacnie, ale tarcz obij kevlarem.
Projekt ciekawy, obserwuję ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez czarek1991 » 16 kwi 2018, 19:11

Hahaha filmik mnie rozwalił <rotfl> tylko jak wy go pozniej teleportowaliscie z tego kanału na gorę? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Bo_Lo » 16 kwi 2018, 19:29

Jak to możliwe że ten wężyk spadł? Oryginalnie tam nie ma opaski.To tylko podcisnienie.?
W sumie to gdybyś boost cuta nie wyłączył to by się nic nie stało ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy