Strona 1 z 3

Mazda 323F BJ ZM 2001 "Madzia"

PostNapisane: 4 lut 2018, 22:28
przez marinesandru
papa Witam szanowne grono MazdaSpeed,
Wczoraj stałem się posiadaczem kolejnego egzemplarza Mazdy. W rodzinie są już dwie: 626 gf przed lift teścia, moja 626 gf po lift i teraz kolejny egzemplarz pięknie zachowana 323f, zresztą sami ocenicie. Nie miałem weny by założyć wątek nt. 626, ale z tego egzemplarza jestem bardzo zadowolony i chcę by był moim trzecim oczkiem w głowie ( dwójka dzieci <serduszka>, rozumiecie :P ).

Madzia wyprodukowana w roku 2001, sprowadzona z Niemiec, zakupiona w moim mieście – Częstochowie. Kupiona od od gościa który z Mazdami i ogólnie Japończykami się dogaduje. Śledzę jego profil na FB od jakiegoś czasu i w samym 2017 roku sprzedał ponad 10 Mazd 323f w najróżniejszych wersjach. Jednak wróćmy do mojego egzemplarza. Odkąd zainteresowały mnie Mazdy zawsze podobały mi się 323f (zdecydowanie bardziej wersja SPORTIVE) ale ważniejsze było wyposażenie niż moc i pakiet stylistyczny. Przed zakupem oczywiście jazda próbna, stacja diagnostyczna i nie ma się do czego doczepić. Amortyzatory super (lewy tył 67%, reszta prawie 80%) podłoga ani grama rdzy, wszystko w oryginalnej konserwacji, delikatny wyciek oleju na silniku. Sierpy tył zrobione przez sprzedającego (podobno zawsze wymienia jak są oznaki korozji), nowe tarcze i klocki tył również zrobione przez sprzedającego. Przednie drzwi pod zgrzewem trochę korozji skrywają ale będziemy z tym walczyć.

Silnik: 1.6 ZM 98 KM (pozytywnie mnie zaskoczył :) )

Wyposażenie:

-ABS
-ASR
-Podgrzewane siedzenie kierowcy <dupa>
-Tapicerka skórzana
-Centralny zamek
-Klima manualna
-Elektryczne szyby przód i tył
-Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne
-Światła przeciwmgielne
-Czujniki parkowania

Przebieg Madzi na liczniku śmieszny: 150 000 (czy prawdziwy <co?>, pod koniec 2008 roku miał 77000, sprawdzone ;) więc kto wie ?)

Po zakupie oczywiście będę musiał zrobić podstawowy serwis, olej, filtry, rozrząd, klima itp.
Madzia stoi na letnich oponach z felgami alu 15", na szczęście udało się jeszcze wyciągnąć od sprzedającego zimówki na kartoflach :D

W planach:

– konserwacja wszystkiego co się da,
– zamontować lepsze radio i głośniki,
– zamontować lepsze podświetlenie bagażnika, wnętrza oraz podświetlenie nóg.
Więcej pomysłów póki co nie mam, chociaż jakieś sugestie chętnie rozważę.

Wymiany i naprawy:

-wymiana oleju Total i filtra oleju 04.02.2018
-filtr powietrza 07.04.2018
-tarcze i klocki przód TRW 06.04.2018
-serwis klimatyzacji 02.06.2018
-montaż instalacji LPG 16.07.2018
-wymiana oleju Total i filtra oleju 27.08.2018
-konserwacja podwozia i profili zamkniętych 26.10.2018
-świece i przewody NGK 12.12.2018
-piasta lewy tył 05.02.2019
-łączniki stabilizatora tył 03.03.201
-wymienione elementy tylnego zawieszenia: amory TRW, sprężyny KYB, poduszki i odbojniki 11.04.2019
-łączniki stabilizatora przód FEBI 11.04.2019
-wymiana oleju dedykowany Mazda i filtra oleju 01.06.2019
-filtr powietrza i kabinowy 01.06.2019
-wymiana oleju dedykowany Mazda i filtra oleju 10.03.2020
-klocki hamulcowe przód 24.04.2020
-rura filtra powietrza na silikonową Fmic 01.07.2020
-wymiana oleju dedykowany Mazda i filtra oleju 11.08.2020
-uszczelnienie miski olejowej 11.08.2020
-wymiana filtrów instalacji LPG 18.10.2020
-świece, ceweki i przewody WN NGK 18.10.2020
-czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego 24.02.2021
-termostat 09.03.2021
-chłodnica wody KOYORAD 09.05.2021
-regeneracja hamulców przód, nowe klocki, przetoczone tarcze; nowe zaciski hamulcowe, tarcze i klocki tył 10.07.2021
-zaprawki i konserwacja nadkoli tył 10.07.2021

Modyfikacje <jupi>

-nowa antena radiowa 30.03.2018
-folia szczotkowane aluminium wstawki na desce 09.04.2018
-LEDowe oświetlenie wnętrza i bagażnika 07.06.2018
-dokładka zderzaka przedniego z Laguny I 06.06.2018
-czujniki parkowania 25.06.2018
-radio Kenwood 14.08.2018
-półka z zegarem i temperaturą (zamontowany dodatkowy czujnik mierzący temperaturę wewnątrz auta) 14.08.2018
-podświetlanie klamek wewnątrz auta 10.04.2020
-malowanie pokrywy zaworów 08.08.2020
-zmiana kierownicy na skórzaną 08.08.2020
-nowe felgi 16" plus opony całoroczne
-aluminiowe ringi zegaraów
-aluminiowe pokrętła panelu nawiewu
-montaż rozpórki kielichów 24.02.2021

A teraz kilka fotek:

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 13:21
przez twardy103
Hey, bardzo fajna madzia, no i wiadomo – skóra jest zaje.... <serduszka>
Proponuję Ci tylko ją dobrze zakonserwować, bo widzę, że lewy boczek fotela kierowcy jest powycierany.
Pewnie nie dbał należycie poprzedni właściciel.
Szerokości!

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 15:37
przez marinesandru
Z całą pewnością to uczynie no faktycznie lewy boczek jest delikatnie wytarty. Ale ogólnie skóry w świetnym stanie ;)

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 16:39
przez twardy103
Bo to są skóry a nie "skóry", które wstawiają teraz w samochodach :)

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 19:08
przez Damian68
Fajna BJ-tka i na skórach nonono <spoko> Gratulacje

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 23:16
przez franek74
Gratki zakupu <spoko> Teraz tylko dbać i dopieszczać ;) Może coś z mojego wątku Cię zainspiruje :D Szerokości i przyczepności <spoko>

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 5 lut 2018, 23:50
przez Neonixos666
Skóra w BJ można powiedzieć rarytas jak podgrzewane stołki

PostNapisane: 6 lut 2018, 00:20
przez Piotrek93
Witam kolegę z miasta :)
Ładna sztuka, ojj chciałbym taką tapicerkę w swojej BJ :)
Co to za gościu co ogarnia Japończyki ?

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 6 lut 2018, 00:34
przez marinesandru
Również witam kolegę :D

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver Arrow"

PostNapisane: 7 lut 2018, 18:04
przez marinesandru
Są i blaszki ;)

PostNapisane: 9 lut 2018, 22:29
przez Rafalkom
Ładna sztuka. Widziałem ogłoszenie tego auta i do najtańszych jak na ten model nie należało chyba jeżeli dobrze pamiętam. Skóra mega świetna opcja. Szkoda jedynie, że to takie polift/przedlift. Gdyby miał trójramienną kierownicę, białe zegary, tylne okrągłe lampy i przednie ciemne to już byłby naprawdę rarytas na skalę krajową moim zdaniem. Szerokości, ciekaw jestem czy jakieś mody wpadną ;)

EDIT. Doczytałem później, że sugestie mile widziane. Tak więc obniżenie, szerzej rozstawione koła, usztywnienie budy, delikatne negatywy i mamy zabawkę którą z powodzeniem możemy zabrać na zwrotny nieduży do tej mocy silnika tor wyścigowy <jupi>

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 10 lut 2018, 13:45
przez marinesandru
Nie ukrywam że chciałbym wprowadzić kilka modyfikacji. kierownica nardi torino może zagości na pokładzie :D zegary białe mam w 626 więc tutaj urozmaiceniem będą chromowane ramki. Pytanie tylko czy lampy poliftowe pasują do po/przedlifta?

PostNapisane: 10 lut 2018, 14:23
przez Neonixos666
marinesandru napisał(a):Nie ukrywam że chciałbym wprowadzić kilka modyfikacji. kierownica nardi torino może zagości na pokładzie :D zegary białe mam w 626 więc tutaj urozmaiceniem będą chromowane ramki. Pytanie tylko czy lampy poliftowe pasują do po/przedlifta?


przecież masz po lifta, wystarczy pomalować wkłady i masz lampy po ostatnim lifcie.

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 10 lut 2018, 16:56
przez marinesandru
Miałem na myśli tylne lampy ;)

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 23 lut 2018, 11:25
przez marinesandru
Przyszły prezenty :)

PostNapisane: 8 mar 2018, 18:05
przez maderix95
Fk automotive caly czas ma chyba promocje na sprezyny obnizajace do bejoty. 20-30€ bodajze kosztuja.

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 12 mar 2018, 10:07
przez TiGRA200SX

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 21 mar 2018, 21:37
przez marinesandru
Jakieś opinie na temat tych sprężyn ktoś ma? Jak się zachowują z seryjnymi amortyzatorami itp?

PostNapisane: 21 mar 2018, 22:35
przez franek74
marinesandru napisał(a):Jakieś opinie na temat tych sprężyn ktoś ma? Jak się zachowują z seryjnymi amortyzatorami itp?

Powiem Koledze tak...użytkuję je od ponad 2 lat na seryjnych amorach sachs-a (amory i sprężyny nowe) i naprawdę dają radę :D Jak dołożysz do kompletu rozpórki na przód i tył + delikatny camber tylnej osi jest mega zajefajnie <spoko> Zdecydowanie polecam tym bardziej, że springi w śmiesznej cenie ;)

Re: Mazda 323F BJ ZM 2001 "Silver BJ Arrow"

PostNapisane: 23 mar 2018, 15:03
przez marinesandru
<spoko>