Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez piwo » 25 lut 2018, 14:12

A wklejales ja czy tylko wkrecales?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez marcinowozniako » 25 lut 2018, 14:16

Niestety tylko wkręcałem ale trzymało się dobrze i ponad cały miesiąc na tym jeździłem upalając. Druga obok też była tylko wkręcana i jakoś wytrzymała. Teraz też wkręciłem ale dodatkowo na klej, mimo wszystko nie jestem przekonany czy to wytrzyma tak jak powinno i będę musiał to rozebrać i skręcić normalnie na śrubę i dwie nakrętki dodatkowo wszystko na klej do gwintów i myślę ze to już powinno wytrzymać bardzo dużo.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 25 lut 2018, 16:23

Mnie osobiście te nakrętki średnio przekonują, jak nie przekonuje Cie klej do gwintów to kup coś mocniejszego tylko zapomnij kiedyś o rozłączeniu ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 28 lut 2018, 00:50

Bardziej przekonują mnie niż wkręty które mimo że wkręcone na klej do gwintów to i tak pod wpływem drgań i wibracji mogą się od ścianek oddzielić i ten klej wtedy nie pomoże.

Ogólnie nie wiem czy ktoś jeszcze czyta pierwsze posty ale mam zrobione dwa mody które mogą mi dodawać trochę mocy czy tam momentu. Usunięty nadmiar materiału z kolektora ssącego przy wlocie kanału głównego no i trochę również przy każdym runnerze. Dodatkowo w przepustnicy zrobiony mod thin blade który również coś nie coś może pomagać przy takim dolocie jaki mam obecnie. Foto dla zainteresowanych o czym mowa:
Tak wyglądał wlot do kanału głównego w kolektorze ssącym prostym klze oryginalny:
20170918_195422.jpg


A tak wygląda po modyfikacji:
22291625_1491934974185550_1279598878_n.jpg
22291859_1491935000852214_1772584968_n.jpg
22323084_1491935014185546_490982179_n.jpg

No i na koniec thin blade przepustnicy który również może polepszyć przepływ powietrza
22345424_1491934907518890_1171628445_o.jpg



Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze ta rozwiercona przepustnica i to jaki to może dać jeszcze przyrost u mnie ale nie wiem czy jest sens się w to bawić. Myślę że po władowaniu takiej większej przepustnicy plus strojenie i okolice 200KM byłyby do osiągnięcia.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 28 lut 2018, 08:11

Według mnie szlifowanie tej przedziałki w kolektorze to trochę sztuka dla sztuki. Taka obróbka daje radę przy głowicy, jak pocieniasz mieczyki rozdzielające kanały do zaworów. Co jednak nie zmienia faktu, że ziarko do ziarka, i zbiera się miarka. Na pewno lepiej modzić niż nie modzić :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez mx-3lover » 28 lut 2018, 14:50

Obróbka była taka sama jak u mnie, ale nie maksymalna.
U mnie efektów nie było, tutaj są.
marcinowozniako napisał(a):Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze ta rozwiercona przepustnica i to jaki to może dać jeszcze przyrost u mnie ale nie wiem czy jest sens się w to bawić. Myślę że po władowaniu takiej większej przepustnicy plus strojenie i okolice 200KM byłyby do osiągnięcia.

Daj sobie z tym spokój, po prostu kup coś innego, młodszego i bardziej rozwojowego.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez tomeczek333 » 1 mar 2018, 00:42

Skręcaj na śruby i nakrętki + dodatkowo klej do gwintów tak jak ci mówiłem i nie pie*dol :D Na wkręty to sobie można meble skręcać a nie silnik.

mx-3lover napisał(a):Daj sobie z tym spokój, po prostu kup coś innego, młodszego i bardziej rozwojowego.

No tak wiemy, że ty nigdy nie byłeś fanem Mazdy i wolałeś CRXa ;)
Owszem może kupić coś nowszego, uturbionego, co się łatwo modyfikuje. Ale czy sprawi mu to tyle frajdy? To już musi sam ocenić.
Z N/A ciężko coś wykrzesać i często jest to sztuka dla sztuki bo przyrosty marne, ale nabierze się sporo doświadczenia i wiedzy przy okazji. No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Piotr_ » 1 mar 2018, 01:14

tomeczek333 napisał(a):No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie


A wrzucenie turbo to nie mechanika <co?>
Przynajmniej są efekty :P
Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne :( Pocieszające jest jednak to, że starsze konstrukcje dobrze znoszą turbienie i bez wymiany "flaków" można już sporo uzyskać :D
Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić ;) A jak już ślimak siedzi to zastanawiają się, czemu tego od razu nie robili tylko wsadzali worki siana w żeby uzyskać 20 KM :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 1 mar 2018, 01:28

Ale przecież ten temat już dawno się przewijał tutaj na forum, N/A czy turbo. Wiadomo że do jakiś startów na zawodach czy ogólnie prostszej i bardziej bez awaryjnej eksploatacji N/A jest lepsze z tym że turbo daje o wiele wyższe efekty i szybsze.

Piotr_ napisał(a):Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne


Trochę to śmieszne w kontekście tego że piszesz to w temacie Kla który seryjnie miał 164KM a po lekkich modyfikacjach ma tych koni 189 czyli 25KM więcej niż seria. NIe wydałem na to hajsu które by poszło w turbo i myślę że od takiego 200KM kla nawet w tej samej budzie byłbym szybszy, może nie z rolki ale na ćwiartkę jak najbardziej .

Piotr_ napisał(a):Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić


A to może i racja, ale to się okaże, turbo może być bardzo dużym over killem dla tego auta, to nie mx5 to ma napęd w złym miejscu <lol> .
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez tomeczek333 » 1 mar 2018, 01:43

Piotr_ napisał(a):
tomeczek333 napisał(a):No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie


A wrzucenie turbo to nie mechanika <co?>
Przynajmniej są efekty :P
Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne :( Pocieszające jest jednak to, że starsze konstrukcje dobrze znoszą turbienie i bez wymiany "flaków" można już sporo uzyskać :D
Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić ;) A jak już ślimak siedzi to zastanawiają się, czemu tego od razu nie robili tylko wsadzali worki siana w żeby uzyskać 20 KM :P


Wrzucenie turbo do wolnossaka to sztuka i takie coś podziwiam. <spoko> Mi bardziej chodziło o sam chiptuning już gotowego doładowanego auta czy też wymiana turbo, IC + remap.
Wolnossaki są modyfikowalne, z tym że nie daje to takich efektów w postaci mocy co dmuchanie. No ale żeby zwiększyć moc w NA to trzeba się zaznajomić dobrze z tym jak działa silnik spalinowy i o to mi chodziło z czystą mechaniką. Zresztą na takich modyfikacjach można się nie raz przejechać, bo co miało dać moc w rzeczywistości może przynieść odwrotny skutek. Metoda prób i błędów. Jest ryzyko jest zabawa :D Co kto lubi. Ja będę bardziej podziwiał tego co wykrzesał dodatkowe 50KM z wolnossaka niż tego co nadmuchał dodatkowe 200KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez dam92 » 2 mar 2018, 00:15

Oczekuje się nie wiadomo jakich przyrostów po nie wielkich modach..
Pamiętajcie Panowie że te silniki swoje lata mają. Na ówczesne czasy były to nieźle zaawansowane silniki.
Tak czy tak, ile osób podjęło się remontu jednostki i zadbania o szczegóły takie jak chociażby usunięcie niedoskonałości po produkcyjnych?
Owszem wyciskanie mocy z wolnossącego silnika to nie jest nic prostego i sporo czynności może dać wręcz niewidoczną poprawę która ujawni się dopiero po zebraniu całego miecha takich popraw.. Owszem tu turbo przychodzi z pomocą.. Ale co kto lubi i do czego potrzebuje samochód ;)

Na przykładzie Marcina widać że KL w dobrym stanie po "podstawowych" modach może mieć 190KM.. A gdzie zmiana wałków? porting głowic, większa przepustnica? dopasowanie wszystkich łączeń? Strojenie?

Z wolnossącego KL'a można wycisnąć max około 290KM, więc ile modyfikacji trzeba/wystarczy żeby dobić do 200/200 z hakiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 14 mar 2018, 01:18

Dobre strojenie plus większa przepustnica. I będzie 200KM u mnie :D

Wreszcie mam nadzieje załatwiłem problem klapki vrisa w prostym kolektorze :D Skręcone na twarde śruby skręcone na nakrętki samo kontrujące się + oczywiście czerwony klej do gwintów. Jeżeli to nie wytrzyma, no to cóż, dowiem się szybko :(

20180312_233745.jpg
20180312_233814.jpg
20180312_233836.jpg


Ogólnie już byłem umówiony z gościem na polepszenie przepustnicy ale chwilowo się wycofałem z racji przygotowań do zlotu. Ogólnie jeszcze myślę o jakiś custom wałkach bądź modyfikacji obecnych aby jeszcze coś polepszyć po w KLu jest potencjał.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez piwo » 14 mar 2018, 07:19

te srubki to mogles na dlugosc juz przyciac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Wiciu KL » 14 mar 2018, 08:26

Miejmy nadzieję, że to wytrzyma <spoko> A jak tam przygotowania do zlotu? Co jeszcze zostało do zrobienia? :D
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 23:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Biniu » 14 mar 2018, 08:31

Niezłe paździerze w środku dolotu. Jak wyglądało to oryginalnie?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 14 mar 2018, 09:41

piwo napisał(a):te srubki to mogles na dlugosc juz przyciac


Dużą restrykcja nie są a te nikogo nie zbawi. :D

Wiciu KL napisał(a):Miejmy nadzieję, że to wytrzyma <spoko> A jak tam przygotowania do zlotu? Co jeszcze zostało do zrobienia? :D


Też mam taką nadzieję. Przygotowania? Może trochę za późno się za nie biorę ale musiałem parę innych rzeczy ogarnąć w lutym. Myślę że się wyrobie, w czwartek mazda idzie do mechanika na nawiedzenie 3 czujnika załączenia wentylatora, wymianę przegubu zewnetrznego nie wiem czy coś jeszcze :D

Biniu napisał(a):Niezłe paździerze w środku dolotu. Jak wyglądało to oryginalnie?


Oryginalnie były dwie malutkie srubeczki które wkrecone były w oske i to wszystko. Nie było żadnych nakrętek ani nic tylko w osce gwint. Z tym że przy wyciaganiu musiałem wszystko rozwiercic aby się dostać do tego i to w sumie niepotrzebnie. :(

Z takich rzeczy typowo dla mnie. W któryś weekend zmierzylem się z Honda 7gen coupe w turbo, 230KM 280Nm rolka z 100KM/h z 3 biegu bo gościu coś nie był chętny na niższe prędkości, dodatkowo za każdym razem wciskal gaz szybciej niż ja bo zapomniał o klaksonie. W każdym bądź razie odchodził minimalnie tak że przy 190KM/h był przede mną pół długości auta. Przy równym wciśnięciu gazu albo byśmy szli równo albo byłbym minimalnie szybszy Ale to była rolka z 100KM/h gdzie mx3 nie robi szału. Gdyby to była nawet rolka z 2 biegu to wiem że gościu by był z tyłu :D <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez piwo » 14 mar 2018, 19:20

W turbo autach musisz odejmować 50koni. Hehe. Norma. Moja mazda 1.8 turbo 200 konna też nie jechała i jej rekord na cwiare to 14.55. wolnossaku przy tej mocy pewnie by było 14s i parę długości wcześniej na mecie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Majki88 » 14 mar 2018, 19:42

oryginalnie to te śrubki od klapek są zagniatane więc się same nie wykręcą
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez marcinowozniako » 14 mar 2018, 23:19

piwo napisał(a):W turbo autach musisz odejmować 50koni.


Piwo już tak nie generalizuj. Mówisz bardzo ogólnikowo i niestety w tym przypadku nie mogę się z tym zgodzić. Taka Honda wolnossąca 180KM nie miała by nawet chwilowego podejścia do mazdy a ty sugerujesz że byłaby tak samo szybka. Not this time <rotfl>

piwo napisał(a):Moja mazda 1.8 turbo 200 konna też nie jechała i jej rekord na cwiare to 14.55.


A tutaj to akurat bym doszukiwał się zbyt słabych opon i za małej trakcji na starcie. Przy turbo moment większy a wiadomo że to powoduje spin kół.

piwo napisał(a):wolnossaku przy tej mocy pewnie by było 14s i parę długości wcześniej na mecie.


A tutaj się zgodzę, ba nawet powinno być jeszcze mniej, jeżeli to była 323 BG :D

Majki88 napisał(a):oryginalnie to te śrubki od klapek są zagniatane więc się same nie wykręcą


A faktycznie, nawet zapomniałem o tym ale oprócz tego tam też chyba jakiś klej do gwintów :D Producent nie przewidział rozkręcania tego elementu <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 10 kwi 2018, 00:49

30264779_1674650199247359_8652890845395025920_o.jpg
A więc. Jesteśmy po zlocie Poznań. Zarówno ja jak i mx3 zlot przeżyliśmy chociaż było blisko <czarodziej> . Ogólnie udany zlot pogoda super organizacja super naprawdę było nieźle. Najlepszy zmierzony czas kostką oficjalny to 2.02 nieoficjalny sporo bliżej 2 min ale to tylko po filmiku można coś tutaj mierzyć choć nie jest to tak dokładne. Problemy z sygnałem z racji przymocowania do gołej blachy w drzwiach. Byłem w biurze zawodów zgłosić problem i niby ustawił mi gościu tak że powinno działać, ale nadal nie działało więc tutaj trochę lipa :/ Jest spory zapas dla mx3 jeszcze na dohamowaniach i lepszym torze jazdy ale to następnym razem będzie co poprawiać. Ogólnie wydawało mi się momentami że ta grupa żółta była trochę za wolna dla mnie <co?> .

Standardowo jak to ja musiałem auto zhamować, w sumie z 5 razy i za każdym inny wynik bo zmiany setupów były ale powiem tylko że miedzy najsłabszym a najmocniejszym wykresem jest różnica ponad 12KM i prawie 20NM co jak na drobne zmiany to ogromna różnica, także starannie trzeba dobierać setup pod KLa <lol>

No i trochę się polubiłem z bandą na jednym zakręcie mi wyskoczyła znienacka i było bliższe spotkanie. Naszczęście nic poważnego i auto po naprawie drobnych usterek jeździło dalej.

Trochę Foto i mediów:

On Board z jednej sesji którą udało mi się przejechać:



Tutaj, sam moment wypadku:



No i przepiękny dźwięk V6 na wysokich obrotach, nie wiem jak Wy ale ja uważam że auto najlepiej brzmiało ze wszystkich aut które na zlocie były:



Tutaj krótkie video z hamowni:



No i foto story:

IMG_20180408_072027.jpg
IMG_20180408_072034.jpg
IMG_20180408_072049.jpg
IMG_20180408_111631.jpg
IMG_20180408_111721.jpg

A miało być tak pięknie:
IMG_20180408_124316.jpg
IMG_20180408_124325.jpg
IMG_20180408_124354.jpg


I już po niezbędnych naprawach:
30264779_1674650199247359_8652890845395025920_o.jpg


A tutaj wykres z hamowni:

20180408_211724.jpg



Jak to się mówi? Jest moc :D <lol> Auto chyba raczej jeszcze zostanie poddane paru modyfikacją które zwiększą moc. Głupio byłoby nie dobić do tej serii KLZE mając KLDE <lol>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy