Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Krzemol » 11 cze 2018, 20:58

Ale to szybko wygląda <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez mx-3lover » 12 cze 2018, 14:08

Bravo! Zamontujesz i wypluje 181KM i 206Nm hahaha
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 12 cze 2018, 14:16

Chciałeś chyba napisać 201KM i 246NM <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Szyna » 12 cze 2018, 20:09

Normalnie przypomina mi się projekt Młodego <rotfl> tylko to chociaż jeździ :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2018, 20:20

Czy ktoś próbował regulować koła rozrządu w KL?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 12 cze 2018, 21:28

W polsce raczej nie, na świecie tak i owszem, ale żeby to miało sens to wałki też by się przydały inne. I o ile podejrzewam że zrobienie regulowanych kółek rozrządu nie jest jakoś super drogie o tyle zrobienie wałków czy nawet napawanie tych obecnych to nie tylko spora kasa ale i problem logistyczny. W USA CatCams się tym zajmuje ale to strasznie daleko a trzeba im wysłać swoje wałki do napawania.

Same kółka rozrządu na seryjnych wałkach mogą coś dać mam na myśli 5KM np i przesunięcie trochę w górę mocy maks i momentu. To samo mogę uzyskać dobrym wystrojeniem tego. Zobaczymy co pokaże hamownia i dupohamownia po zamontowaniu większej i lepszej przepustnicy :D Optymistycznie to 200KM i 250NM realnie 195-197KM 240-245NM <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2018, 22:00

ZE ma takie same wałki? Tłoki z ZE zwiększają kompresję?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 12 cze 2018, 22:06

Neonixos666 napisał(a):ZE ma takie same wałki?


NIe, inne wałki są ale różnice nie są warte tego aby je kupować, chyba żebym wyrwał w jakieś dobrej cenie, tzn mam 3 wałki kl31 ale tylko 3 :D brakuje jednego.

Neonixos666 napisał(a):Tłoki z ZE zwiększają kompresję?


Zwiększają, ale na co to komu potrzebne? Nie no wiadomo są potrzebne, ale tak jak z każdymi gratami z KLZE ciężko z dostępnością a i szczerze mówiąc ja osobiście nie mam zamiaru ruszać czegokolwiek w silniku zanim nie będę pewien że to już koniec możliwości Kla na tym setupie. Przepustnica też mi trochę o tym powie. A i tak pierwsze do modyfikacji mechanicznej pójdą kanały dolotowe w głowicy kl01 które mają owalne kształty i ogólnie maja mniejszą średnice niż np kolektor z klze prosty na którym jeżdżę.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2018, 22:32

jeśli chodzi o kręcenie wałkami to powiększenie współotwarcia pewnie dało by trochę mocy na górze. Co do samych wałków ciekawe jak by dać chociaż na dolocie może ciut wyższy wznios dał by lepsze napełnianie przy wyższych obrotach. Nigdy jeden mod nie daje spektakularnych efektów i myślę że zrobienie tej przepustnicy, kanały, wałki i kółka dały by w sumie jakiś tam przyrost.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 12 cze 2018, 22:39

Neonixos666 napisał(a):jeśli chodzi o kręcenie wałkami to powiększenie współotwarcia pewnie dało by trochę mocy na górze.


Tak, w Klu podobno jest zapas 3 stopni bodajże, i właśnie tylko tym mógłbym podziałać przy regulowanych kołkach rozrządu. Ale tak jak mówię wystrojeniem tego też mogę przenieść trochę moc w górę przez co auto będzie szybsze.

Neonixos666 napisał(a):ciekawe jak by dać chociaż na dolocie może ciut wyższy wznios dał by lepsze napełnianie przy wyższych obrotach.


Mówisz taki myk? no akurat mam 2 wałki ssące kl31 więc teoretycznie można taki mod zastosować jednak czy wtedy nie rozjadą się otwarcia wydechowych?

Neonixos666 napisał(a):Nigdy jeden mod nie daje spektakularnych efektów i myślę że zrobienie tej przepustnicy, kanały, wałki i kółka dały by w sumie jakiś tam przyrost.


Przepustnica to podobno jest wąskim gardłem już teraz i nawet na seryjnym silniku mogłaby coś dać, zobaczymy czy to prawda czy informacje wyssane z palca, jednak patrząc po forach USA tam to 90% ludzi miało większe przepustnice pomontowane.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2018, 22:49

marcinowozniako napisał(a):Mówisz taki myk? no akurat mam 2 wałki ssące kl31 więc teoretycznie można taki mod zastosować jednak czy wtedy nie rozjadą się otwarcia wydechowych?


Nie wiem jakie są wałki od ZE ale prawdopodobnie mają ciut wyższy wznios (pomierz) chyba że są jakoś przesunięte w fazie ale wątpię wtedy jedynie bardziej otwierają się zawory bo czas ich otwarcia jest pewnie tej sam co nie wpływa na wydech. Bardziej otwierające się zawory będą stratą na niskich obrotach (mniej zawirowana mieszanka) ale powinno to dać efekt na górze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 12 cze 2018, 22:56

Neonixos666 napisał(a):Nie wiem jakie są wałki od ZE ale prawdopodobnie mają ciut wyższy wznios (pomierz)


Mają wyższy wznios, dokładnie 0.5mm różnicy <lol>

Neonixos666 napisał(a):chyba że są jakoś przesunięte w fazie ale wątpię


KL31

1.375" base circle, 1.720" max height

0.350" Lift

200° @ 0.050" --- 246° @ 0.004" --- 84° @ 0.300".

KL01

1.365" base circle, 1.705" max height

0 .338" Lift

196° @ 0.050" --- 244° @ 0.004 --- 67° @ 0.300"


Zresztą w sumie to teoria teorią ale teraz mi się przypomniało że przecież kupiłem to auto z KLZE(KLZE Jarka_ZE, najmocniejsze w klubie) w którym były 3 wałki kl31 i jeden kl01 ten kl01 to był wydechowy wałek na głowicy bliżej grodzi. Silnik podawał tak jak ten KLDE i nie było żadnych problemów z pracą czy cokolwiek złego.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2018, 23:07

Ja tam się nie znam ale delikatnie szybciej otwierające się zawory ssące a do tego głębiej coś tam by dały pewnie, przemyśl sprawę :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzysek71 » 14 cze 2018, 14:19

Jaki koszt z przeróbki przepustnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez marcinowozniako » 14 cze 2018, 15:30

<nie powiem>

Dopóki nie bedzie widocznych różnic i wyniku z hamowni to nic nie będę mówić. Powiem tylko że większość was za taką kasę nawet by o tym nie pomyslała, dlatego licze że beda efekty bo inaczej będzie to kasa wyrzucona w błoto. :|
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 15:19

Masz może wykres prawdziwego KL-ZE? Ciekami mnie porównanie Twojego wykresu do ZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 15:37

No mam :D

Obrazek

Wykres KLZE Rafała które właśnie jeździło w tej budzie :D Później uzyskiwana moc maks to wszystko względem mojego klde. Ale to jeszcze u mnie mozna poprawić przynajmniej 2 rzeczami. Wystrojeniem tego bądź dołożeniem wałków kl31.

Dopisano 15 cze 2018, 16:39:

Dla porównania, mój najnowszy wykres:
Obrazek
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 15:41

Z taką mocą wychodziło ZE z fabryki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 15:44

Teoretycznie tak. Praktycznie nikt w tych silnikach serii nigdy w PL nie zobaczył na w miarę seryjnych gratach. To KLZE z wykresu Rafała jest na podobnych gratach co moje KLDE, podobnych bo miał słabszy dolot, i gorsze sterowanie.

Najnowszy wykres będzie na dniach. Dzisiaj dostałem przepustnice, zamontuje ją porobie testy na drodze, zobaczymy czy będzie jakakolwiek różnica, na hamownie jestem umówiony we Wtorek od rana.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 15:51

Obrazek

Tu mam jeszcze taki kogoś z forum, wychodzi na to że ZE to nie silnik to stan umysłu <lol>

Skoro bez wałków, tłoków, głowicy da się uzyskać podobne osiągi to nie wiem po co było je dodawać do ZE ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy