Mazda MX-3 EC KL-DE '91
Płomień, dokładnie miałem to samo napisać że branie danych z autocentrum i doliczanie się wagi silników to bzdura...
Cięższy silnik to i zupełnie inne zawieszenie..
Adis co masz na myśli pisząc nie przewidywalne? Na torze czy na drodze? i na jakich oponach bo od nich również zależy bardzo dużo ..
Cięższy silnik to i zupełnie inne zawieszenie..
Adis co masz na myśli pisząc nie przewidywalne? Na torze czy na drodze? i na jakich oponach bo od nich również zależy bardzo dużo ..
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
marcinowozniako napisał(a):Ogólnie KL jest ciężki
Nie tyle co ciężki bo BP jest cięższy co fakt, że przez dwie głowice ta masa jest bardziej przesunięta do przodu.
Jakby tak przesunąć możliwie blisko grodzi silnik
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Mówiąc nie przewidywalne może trochę na wyrost chodzi mi o jazdę torową. Tył potrafi uciekać . Nie mniej Mx3 z KL to fajne auto na prostą . Oczywiście można tym autem też się świetnie bawić np na Poznaniu ale chodzi mi o to że w prowadzeniu wymaga ono nieco więcej uwagi . Miałem też MX3 z 1.6 i dla mnie różnica była odczuwalna w stosunku do mx3 k8/kl. I tak jak ktoś już pisał . Nie chodzi o samą masę silnika ale o wzmocnienia i peryferia które zwiększają masę na poszczególnych osiach .dam92 napisał(a):Płomień, dokładnie miałem to samo napisać że branie danych z autocentrum i doliczanie się wagi silników to bzdura...
Cięższy silnik to i zupełnie inne zawieszenie..
Adis co masz na myśli pisząc nie przewidywalne? Na torze czy na drodze? i na jakich oponach bo od nich również zależy bardzo dużo ..
Oczywiście że więcej nie waży tylko/sam silnik,ale tez amory na grubszej ladze,większe sprzęgło,większe hamulce w Vałce itp.Ale większa masa to większa masa,zwłaszcza że większość tej większej masy przypada z przodu auta
Ciekawe jakby wyglądało porównanie przyspieszeń i czasów na torze mx3 KL vs MX3 B6T zrobione na ok 180hp.
Ciekawe jakby wyglądało porównanie przyspieszeń i czasów na torze mx3 KL vs MX3 B6T zrobione na ok 180hp.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):przyspieszeń i czasów na torze mx3 KL vs MX3 B6T zrobione na ok 180hp.
Przyspieszenie po stronie KLa na 100% natomiast prowadzenie na zakrętach i torze to już niemal na pewno po stronie b6T zakładając że auta miały by taką samą geometrię i opony. No Fizyki się nie oszuka.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Bo_Lo w MX-3 między R4 a V6 Amory to sa praktycznie takie same, hamulce też. Różnica jest w maglu, ale waży podobnie. W zawieszeniu z tyłu są pełne wahacze wzdłużne, do tego mała rozpórka na dole, a z przodu dostajemy rozpórkę na dole i góry
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
w R4 z tyłu są bębny a w V6 tarcze
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Że tak powiem badziewie prawda
W v6 byly tarcze zawsze, nie zależnie od tego czy miało się abs.
W R4 tarcze też były kiedy miało się abs w przed i po lifcie, nie miało to znaczenia
W v6 byly tarcze zawsze, nie zależnie od tego czy miało się abs.
W R4 tarcze też były kiedy miało się abs w przed i po lifcie, nie miało to znaczenia
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Ale nadsterowność na dohamowaniach w ośkach jest nie tylko w Maździe.
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
witek napisał(a):Że tak powiem badziewie prawda
W v6 byly tarcze zawsze, nie zależnie od tego czy miało się abs.
W R4 tarcze też były kiedy miało się abs w przed i po lifcie, nie miało to znaczenia
o to tego nie wiedzialem, myslalem, ze to tylko od silnika zalezalo
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
A więc wreszcie jakaś aktualizacja miesiąc po Poznaniu
Auto przez cały czas było naprawiane po przygodzie z Bandą i jeszcze jedną przygodą przed Poznaniem więc dużo nie zrobiłem ale coś tam zostało zrobione. A więc na pierwszy strzał poszedł stożek który był już zmęczony życiem. Wymiana na 3 calowy AEM dźwięk nie zmienił się nic, dupohamownią też mi coś ciężko wyczuć, trzeba by pojechać znowu na hamownie
Porównanie starego Noname do nowego AEMA:
Całe auto przeszło polerkę więc wygląda nawet nawet, nie wszystkie szkody zostały naprawione, uważam to bez sensu przy tym aucie, i tak nieźle się prezentuje:
Przy okazji rozwiązałem też ostatni problem z odpalaniem. Otóż okazało się że alternator mi nie domagał i nie doładowywał mi akumulatora. Szybka wymiana na inny i po problemie.
Teraz w najbliższych planach, hamownia muszę jeszcze sprawdzić kilka konfiguracji na kompie k8 z długą płytką i zobaczyć ile dał stożek, o ile w ogóle bo musiałem trochę skracać dolot aby ładnie pasowało wszystko . Następnie będę rozwiercać przepustnice na 65mm aby dać trochę silnikowi pooddychać, potem znowu jakaś hamownia i jak nie będzie 200KM to strojenie
Dopisano 19 maja 2018, 22:58:
Update:
jeszcze jedna zmiana o której zapomniałem wspomnieć. Założyłem tarcze Indiglo przemalowałem wskazówki i zrobiłem podświetlenie Wygląda całkiem nieźle i wniosło trochę nowości do mx3
Dodatkowo po testach na drodzę mogę śmiało powiedzieć że w obecnej chwili to najmocniejszy setup mx3 i lekko jest ponad 190KM i 230NM Przypominam że ostatni wykes na 192KM i 235NM był robiony bez filtra więc się nie liczy. Spokojnie będzie to weryfikowane na hamowni więc zobaczymy ile teraz naprawdę ma mx3 mocy na ulicy bo dolot przecież jest dynamiczny, im szybciej jadę tym więcej mocy
Auto przez cały czas było naprawiane po przygodzie z Bandą i jeszcze jedną przygodą przed Poznaniem więc dużo nie zrobiłem ale coś tam zostało zrobione. A więc na pierwszy strzał poszedł stożek który był już zmęczony życiem. Wymiana na 3 calowy AEM dźwięk nie zmienił się nic, dupohamownią też mi coś ciężko wyczuć, trzeba by pojechać znowu na hamownie
Porównanie starego Noname do nowego AEMA:
Całe auto przeszło polerkę więc wygląda nawet nawet, nie wszystkie szkody zostały naprawione, uważam to bez sensu przy tym aucie, i tak nieźle się prezentuje:
Przy okazji rozwiązałem też ostatni problem z odpalaniem. Otóż okazało się że alternator mi nie domagał i nie doładowywał mi akumulatora. Szybka wymiana na inny i po problemie.
Teraz w najbliższych planach, hamownia muszę jeszcze sprawdzić kilka konfiguracji na kompie k8 z długą płytką i zobaczyć ile dał stożek, o ile w ogóle bo musiałem trochę skracać dolot aby ładnie pasowało wszystko . Następnie będę rozwiercać przepustnice na 65mm aby dać trochę silnikowi pooddychać, potem znowu jakaś hamownia i jak nie będzie 200KM to strojenie
Dopisano 19 maja 2018, 22:58:
Update:
jeszcze jedna zmiana o której zapomniałem wspomnieć. Założyłem tarcze Indiglo przemalowałem wskazówki i zrobiłem podświetlenie Wygląda całkiem nieźle i wniosło trochę nowości do mx3
Dodatkowo po testach na drodzę mogę śmiało powiedzieć że w obecnej chwili to najmocniejszy setup mx3 i lekko jest ponad 190KM i 230NM Przypominam że ostatni wykes na 192KM i 235NM był robiony bez filtra więc się nie liczy. Spokojnie będzie to weryfikowane na hamowni więc zobaczymy ile teraz naprawdę ma mx3 mocy na ulicy bo dolot przecież jest dynamiczny, im szybciej jadę tym więcej mocy
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Dobrze ze juz ogarnięta, powiedz mi, te zegary w nocy ci nie biją za bardzo po oczach?
AdamR323bg napisał(a):powiedz mi, te zegary w nocy ci nie biją za bardzo po oczach?
Nie, nie biją może na foto wygląda to tak jakby świeciły na pół auta ale w rzeczywistości nie jest tak źle.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
W międzyczasie gdy jest robione przepustnica na większą oraz zainspirowany wypowiedzią kolegi Płomień który sugerował jakoby zawory ssące w KLDE miały aż 32mm średnicy postanowiłem porównać dwie głowice jedną z KLDE drugą z KLZE. Jest tak dużo nieścisłości na ten temat w internecie że każdy mówi coś innego. Na szczęście do TERAZ
A więc:
Zawory ssące zarówno w klde jak i klze są takie same i wynoszą uwaga 32.5mm. Zawory wydechowe to już 29.0-29.5mm
Co ciekawe oczywiście popychacze talerzyki sprężynki w KLZE są inne, większa średnica popychacza dłuższy popychacz ssący, wydechowy ten sam. Tak naprawdę głowica klze jedyne co ma lepsze to kanały ssące w głowicy które są prostokątne i dają lepszy Top END. Także zagadka rozwiązana, wiem że do tych 200KM te zawory nie są absolutnie wąskim gardłem.
FOTY:
KLZE
Aa w między czasie wymieniłem jeszcze łożysko z tyłu Bo po spotkaniu z Bandą zaczeło huczeć. W przyszłym tygodniu wraca do mnie rozwiercona przepustnica, montujemy testujemy i ogień na tłoki
Płomień napisał(a):KL ma 32mm.
A więc:
Zawory ssące zarówno w klde jak i klze są takie same i wynoszą uwaga 32.5mm. Zawory wydechowe to już 29.0-29.5mm
Co ciekawe oczywiście popychacze talerzyki sprężynki w KLZE są inne, większa średnica popychacza dłuższy popychacz ssący, wydechowy ten sam. Tak naprawdę głowica klze jedyne co ma lepsze to kanały ssące w głowicy które są prostokątne i dają lepszy Top END. Także zagadka rozwiązana, wiem że do tych 200KM te zawory nie są absolutnie wąskim gardłem.
FOTY:
KLZE
Aa w między czasie wymieniłem jeszcze łożysko z tyłu Bo po spotkaniu z Bandą zaczeło huczeć. W przyszłym tygodniu wraca do mnie rozwiercona przepustnica, montujemy testujemy i ogień na tłoki
Ostatnio edytowano 2 cze 2018, 08:33 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 1 raz
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Rafalkom napisał(a):Może ja się nie znam na suwmiarce ale ja tam widzę na tych zdjęciach 32mm
No dokładnie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Rafalkom napisał(a):Może ja się nie znam na suwmiarce ale ja tam widzę na tych zdjęciach 32mm
Ja się nie znam
Czyli wychodzi ze 32.5mm mają zawory ssące w Kaelu, ale reszta się zgadza ze klde i klze to ta sama średnica zaworów.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Gdybym powiedział Ci to przez telefon to obraziłbyś się.
Wg katalogu ssący 32mm KL01-12-111 wydechowy 27,5mm KL01-12-121
Kto to kiedyś wymyślił, że w KL są wszystkie po 27,5
Wg katalogu ssący 32mm KL01-12-111 wydechowy 27,5mm KL01-12-121
Kto to kiedyś wymyślił, że w KL są wszystkie po 27,5
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Srednice zaworow w DE i ZE na pewno sa takie same. Ssące oczywiscie maja wieksza srednice ale taka sama sytuacja jest w ZE i DE. Akurat jestem na biężaco teraz z głowicami KL01 i KL31 (obie mam zdjęte i cośtam kombinuje)
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Spy foto, Stay Tuned :
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości