Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez zemoj » 2 sty 2018, 21:14

marcinowozniako napisał(a):Wykres z hamowni:

Nie ma co umniejszać, kreski są godne podziwu, co ważne moment też wysoki, bo z tym bywa różnie w tych silnikach. Z pewnością jest to szybkie auto przy takich liczbach.

Cena to odrębny temat, auto jest zawsze warte tyle, ile ktoś jest w stanie za nie zapłacić. Rynek zweryfikuje. Niestety nie zawsze jest się w stanie sprzedać auto za cenę adekwatną do tego, ile ono realnie oferuje w porównaniu do innych pojazdów. Takie samochody po prostu ciężko się sprzedaje.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 21:35

Bo_Lo napisał(a):W przypadku tej BA to te KLZE to tylko wisienka na torcie.Karoseria rozebrana do ostatniej śrubki ,zabezpieczenie ,nowy lakier,całkowicie w 100% nowy zawias,hamulce,przewody.... pamietajcie ze mechanicze rzeczy zawsze można wymienić,najważniejsza jest buda bo tu najprędzej idzie dojść do punktu gdzie ''już się nie opłaca''.Samo lakierowanie to kilka tyś.ta BA to praktycznie nowe auto.Tego KLZE też bym tak nie ironizował,jakby nie było to KLZE idzie dzisiaj sprzedać nawet za 5k zł a KLDE to raczej ma wartość 1,5-2kzł.
Szczerze -gdyby nie zayebisty stan budy w mojej BA i trafił się klient za 4,5 -5kzł to dołożyłbym kasę przeznaczoną na turbo i brał tą czerwoną z zamkniętymi oczami.Wiem że mx3 z klde ze względu na masę jest pewnie szybsze o 0,2-0,5 sek do setki ,ale dla kogos kto nie zamierza się ścigać a szuka po prostu fajnego ulicznego GTI to mega oferta i okazja.Nie zmienia to faktu że fajnie że mx3 znów jeżdzi i udało się znów dorwać tak zdrowy silnik.Tych aut i silników już nie przybywa acieszą oko i ucho ;)


Ok, to się ceni. Faktycznie takie auto pod tym względem jest bardzo wartościowe i jeżeli zostało to zrobione dobrze to istotnie, nic tylko brać i się cieszyć. Jednak reszta to inna kwestia. Zdaje się że to auto więcej stało niż jeździło a niestety przejście z trybu użytkowania bardzo ale to bardzo sporadycznego to dayli czy ogólnie trochę bardziej intensywnego może się bardzo ale to bardzo źle skończyć. Nie wiem czy wiecie co się stało z mx3 weede. Projekt gruby również na kompresorze klze i te sprawy. Odkupił je jeden gościu po czym okazało się że po jakimś czasie padło mu prawie wszystko w tym aucie. Najpierw skrzynia biegów a potem sam silnik. Dlatego czasem trzeba uważać. A przypominam że to auto było wystawione niecały rok temu za 15k. :D, mogłeś je kupić ;)

chmielu_KL napisał(a):z tego co pamiętam to moc coś koło 190 koni także nie jest źle


Obrazek

OK <lol> <czarodziej>

chmielu_KL napisał(a):Ponad 180 w DE to żaden wyczyn jak dla mnie. Gdyby mnie to jarało zainwestowałbym w swojego trochę tyś, jak to niektórzy mówią, badziewie nie KL'a bo ma tylko 150koni, trochę zainwestować i były bliski 180 koni i to zapewne nie tylko mój. Pamiętam xedosa, który bez tych wszystkich dolotów, przelotów, det3 itp, wypluł kilkukrotnie ponad 175 koni

Także najmocniejszego KL'a nie masz bo Twój dłubany, a ten z xedosa bez ''wspomagaczy''


Panu to podziękujemy już za posty tego typu. Kolego ja naprawdę pisząc te posty że najszybsze, najmocniejsze mówię to z lekką ironią i śmiechem ale widzę że niektórzy zbyt poważnie zatem OK.

DObra pokaż mi wykres Sylwo bo zdaje się że o jego KL chodzi na seryjnym dolocie wydechu do pogadamy o tym bez jakich wspomagaczy był jego silnik <lol>

zemoj napisał(a):Nie ma co umniejszać, kreski są godne podziwu, co ważne moment też wysoki, bo z tym bywa różnie w tych silnikach. Z pewnością jest to szybkie auto przy takich liczbach.


Dzięki, niestety moment jest poszarpany a winny jest nie otwierający się pierwszy vris, po prostu dzwigienka elektrozaworu wypadła z mocowania przez co przepustnica w kolektorze się nie otwierała i jest spadek momentu od 4 tys. Moja wina, tak było by jeszcze równiej <glupek2>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez chmielu_KL » 2 sty 2018, 21:44

No popatrz ja miałem nawet gdzieś na dysku wykres...

A co do xedosa ? tak się chwalisz, że najszybszy na forum, a forum nie śledzisz :)

viewtopic.php?f=315&t=179404&start=40
3 strona :) auto bez tych wszystkich zabawek co u Ciebie i proszę :) tylko nie mów, że hamownia <dupa> bo spadnę z krzesła, kilku się hamowało po tej hamowni różnice naprawdę niewielkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 21:56

Nie kolego. Hamownia dobra i auto szkodnika znam i wiem że miał taką moc i moment i jest to niestety podejrzane. O ile sam robiłem testy i porównania i wiem że AGMA jest rzetelną hamownią to wiem również że to jakie wyjdą kreski zależą od gościa który robi pomiar i wiem że czasem mogła być jedna sytuacja jakaś losowa cokolwiek i wykres wyszedł jak wyszedł. Ktoś tam komentował że logika przeczy podziale na klde i klze i niestety tak to wygląda. Chociaż sam wydech z xedosa 9 to 2.25 cala także raptem 0.25 cala mniej niż u mnie dodatkowo xedos 9 posiada lepszy i bardziej dokładny komputer sterujący oraz przepływomierz o którym niektórzy tutaj tak wiele mówią i wieszają psów :D

Nie zmienia to jednak faktu że tak seryjnie jego KLDE było mocniejsze niż moje poprzednie, natomiast w żaden sposób nie można porównywać tych dwóch wyników z racji zupełnie innego auta w którym były dokonywane testy jeżeli bardzo zależy Ci na dokładności i rzetelności a widzę że tak jest.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez zemoj » 2 sty 2018, 22:01

Maksymalna wartość Nm ładna, a to co się dzieje od 5,5 kRPM z pewnością jeszcze do poprawy.
marcinowozniako napisał(a):Dzięki, niestety moment jest poszarpany a winny jest nie otwierający się pierwszy vris

A przypadkiem nie jest on u Ciebie cały czas otwarty?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Biniu » 2 sty 2018, 22:04

Liczy się jak auto zapier****tegens a nie jakieś kreski na papierku. Co się tak wszyscy tymi kreskami z hamowni jaraja to ja nie wiem.

Przykład tekkenfuna jak strolowal wszystkich wrzucając wykres z hamowni gdzie wyszło blisko 1000KM a auto ma realnie ok 600-700 (jak twierdzi sam mistrz Tekken :) ) .

OK rozumiem przy pewnych modyfikacjach hamownia jest dobrym odniesieniem przed i po.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 22:10

zemoj napisał(a):Maksymalna wartość Nm ładna, a to co się dzieje od 5,5 kRPM z pewnością jeszcze do poprawy.
marcinowozniako napisał(a):
Dzięki, niestety moment jest poszarpany a winny jest nie otwierający się pierwszy vris

A przypadkiem nie jest on u Ciebie cały czas otwarty?


Raczej nie był otwarty skoro od 4 tys moment leci w dół zamiast w górę. Wtedy musiało by być na odwrót. Silnik odpalony z 1 vrisem otwartym i przy 4 tys on się zamyka. A przypominam że ecu to k8 więc nie ma na to szans. :D

Biniu napisał(a):Liczy się jak auto zapier****tegens a nie jakieś kreski na papierku.


Stary o czym piszesz? Mało filmików wrzuciłem gdzie ganiam się z autami o wiele mocniejszymi na PAPIERKU? Przypomianm że wtedy miałem jeszcze MARNE 183KM przez 200 obrotów. Teraz w zakresie ściagania mam średnio ponad 180KM co sprawia że to audi z filmiku zostaje 4 długości z tyłu mazdy przy słabym starcie. NIe, nie mam filmików, musicie mi w tej kwestii uwierzyć że teraz to auto jedzie jeszcze szybciej niż to co było tu wrzucane, czy to na vectorze, bo przypominam że robiłem też testy 0-60mph jak i na 1/4 i były lekko mówiąc dobre więc to nie jest podniecanie się kreskami. Jak się zrobi sucho i ciepło nagram filmiki pomierze vecotrem. Liczę na złamanie 14s na 1/4. DO setki już wiele nie urwę zatem może jakieś 5.6s będzie 0-60mph
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 2 sty 2018, 22:11

Zdaniem Kociałkowskiego(jeden z lepszych tunerów i stroicieli subaru w PL) nie liczy się tak wynik jak
przebieg kreski,pozornie słabsze auto w ilości km ale dobrze wystrojone z dobrym przebiegiem momentu i mocy objedzie te większą liczbą km na papierku .Zwróćcie uwagę na wykres tej BA które stroił niemniej znany i szanowany Forest ,głaciutki jak pupcia niemowlaka ;)
MariuSa klze które było jednym z szybszych i mocniejszych w klubie i które w dodatku żyje i jeżdzi do dzisiaj mimo chłosty niemożebnej przez kilku już kierowników przez ładnych parę lat również było strojone przez Foresta :)
Myślę że jak ogarniesz tego Vrisa i sie wykres wygładzi to dopiero będzie petarda. :]
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 2 sty 2018, 22:16

marcinowozniako napisał(a):
Biniu napisał(a):Liczy się jak auto zapier****tegens a nie jakieś kreski na papierku.


Stary o czym piszesz? Mało filmików wrzuciłem gdzie ganiam się z autami o wiele mocniejszymi na PAPIERKU? Przypomianm że wtedy miałem jeszcze MARNE 183KM przez 200 obrotów. Teraz w zakresie ściagania mam średnio ponad 180KM co sprawia że to audi z filmiku zostaje 4 długości z tyłu mazdy przy słabym starcie. NIe, nie mam filmików, musicie mi w tej kwestii uwierzyć że teraz to auto jedzie jeszcze szybciej niż to co było tu wrzucane, czy to na vectorze, bo przypominam że robiłem też testy 0-60mph jak i na 1/4 i były lekko mówiąc dobre więc to nie jest podniecanie się kreskami. Jak się zrobi sucho i ciepło nagram filmiki pomierze vecotrem. Liczę na złamanie 14s na 1/4. DO setki już wiele nie urwę zatem może jakieś 5.6s będzie 0-60mph


No właśnie Twoje ładnie idzie i to kończy temat wg mnie :)

To się kręci do 7983rpm? :O
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 22:18

I tu się w 100% z tobą zgadzam. Przebieg mocy z zakresu ściagnia wcześniej na zagiętym kolektorze i złym dolocie był masakrycznie zły i słaby w porównaniu do tego co jest teraz. Wtedy sam przyznałem w temacie Łukasza( Misiak89) że jego auto jest szybsze od 100 w górę co było faktem. MIał niższą moc maksymalną ale dostępną w szerszym zakresie obrotowym niż ja. Wtedy. Teraz niestety już to tak kolorowo nie wygląda bo nie dość że mam jeszcze wyższą moc maks to jej przebieg już jest dobry co w połączeniu z lżejszą budą, krótszymi przełozeniami skrzyni oraz tym że mam większy zakres obrotowy, mx3 kręci mi się do prawie 8 tys obrotów sprawia że niestety teraz już szybsza będzie mx3.

MOje auto też miało być strojone u foresta, nawet już umówiony byłem ale niestety sytuacje losowe. Najpierw hamulce, potem silnik. Kasa która miała pójść na strojenie poszła na naprawę mx3 a teraz nie wiem czy warto już się w to strojenie bawić choć wiem że mogła by być jeszcze większa kosa niż jest teraz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 2 sty 2018, 22:20

Bo_Lo napisał(a):Zdaniem Kociałkowskiego(jeden z lepszych tunerów i stroicieli subaru w PL) nie liczy się tak wynik jak
przebieg kreski,pozornie słabsze auto w ilości km ale dobrze wystrojone z dobrym przebiegiem momentu i mocy objedzie te większą liczbą km na papierku .Zwróćcie uwagę na wykres tej BA które stroił niemniej znany i szanowany Forest ,głaciutki jak pupcia niemowlaka ;)
MariuSa klze które było jednym z szybszych i mocniejszych w klubie i które w dodatku żyje i jeżdzi do dzisiaj mimo chłosty niemożebnej przez kilku już kierowników przez ładnych parę lat również było strojone przez Foresta :)
Myślę że jak ogarniesz tego Vrisa i sie wykres wygładzi to dopiero będzie petarda. :]

Na zakresie 2k rpm jest maks mocy myślę że to dobry przebieg.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez zemoj » 3 sty 2018, 00:11

Po prostu kojarzę, że jak Gaduła ogarniał te vrisy, to w kilku przypadkach było tak, że pierwszy był cały czas w pozycji open i dlatego "kop" był tylko przy otwarciu drugiego.
Pytanie czy na pewno u Ciebie 1 fizycznie nie pracuje czy może jest źle sterowany?
Ogarniaj wszystko na cacy i ciesz się tym autem. Niech będzie VRIS kicked in yo! <rotfl>

PS. Dajcie już spokój z tym porównywaniem siusiaków, a to z jakimś Audi, a to z Misiakiem, a to jeszcze z kimś innym. Strasznie to słabe, a w kółko się to tutaj przewija ;) Budujcie auta dla siebie, a na każdego kozaka i tak zawsze znajdzie się szybszy.
Ci z porządnymi autami i prawdziwymi projektami zwykle mają więcej dystansu, pokory i skromności. Brać przykład.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez marcinowozniako » 3 sty 2018, 12:01

zemoj napisał(a):Po prostu kojarzę, że jak Gaduła ogarniał te vrisy, to w kilku przypadkach było tak, że pierwszy był cały czas w pozycji open i dlatego "kop" był tylko przy otwarciu drugiego.


Tylko że gaduła robił vrisboxa do oryginalnego ecu od KL gdzie tam praca vrisów była nieco inna. Natomiast ja jeżdżę na ecu k8 gdzie tam praca również jest inna :D. Fakt faktem vris 1 Nie działał poprawnie podczas pomiaru stąd ten poszarpany moment na moc też to ma wpływ :D

zemoj napisał(a):Pytanie czy na pewno u Ciebie 1 fizycznie nie pracuje czy może jest źle sterowany?


Fizycznie, tylko i wyłącznie, sam elektrozawór działa perfekt tylko mowię wypięła się dźwigienka z mocowania klapki i dlatego vris nie działał. Temat już ogarnięty. Szkoda że nie zrobiłem tego odrazu na hamowni wykres byłby ładniejszy a jechać ponownie tylko po to aby to naprawić to nie wiem czy jest sens. Chyba że w związku z tym moc wzrośnie i przebije 190KM to już byłoby spoko :D

zemoj napisał(a):Ogarniaj wszystko na cacy i ciesz się tym autem. Niech będzie VRIS kicked in yo! <rotfl>


Chcesz kupić? Chyba nie ma już żadnej szybkiej mx3 w Bydgoszczy chociaż kiedyś parę było :D

zemoj napisał(a):Ci z porządnymi autami i prawdziwymi projektami zwykle mają więcej dystansu, pokory i skromności. Brać przykład.

OK :( <oczy>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez DARO MAZDA 323 » 4 sty 2018, 09:47

dywagacja o niczym.
Auto jedzie szybko i cieszy własciciela . Chłop sie narobił i jest z siebie dumny a Wy mu skrzydełka podcinacie – nie ładnie.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez sewo » 6 sty 2018, 21:09

strój to! :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez KUZAJ » 8 sty 2018, 00:13

Kreski zacne!!! Graty wyniku. Oby tylko tym razem się nic nie posypało.
Jednak te KL nie są takie złe i mają jakiś tam ukryty zapas mocy :D :D :D .
MXem wlecisz na Tor Poznań czy nowym nabytkiem ?? :)
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez onyx » 8 sty 2018, 00:22

marcinowozniako napisał(a):Tylko że gaduła robił vrisboxa do oryginalnego ecu od KL gdzie tam praca vrisów była nieco inna. Natomiast ja jeżdżę na ecu k8 gdzie tam praca również jest inna :D. Fakt faktem vris 1 Nie działał poprawnie podczas pomiaru stąd ten poszarpany moment na moc też to ma wpływ :D


Obecny "vrisbox" Gaduły działa niezależnie, bez względu z czego jest ECU i nie tylko w maździe obsługuje zaworki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez marcinowozniako » 8 sty 2018, 01:32

DARO MAZDA 323 napisał(a):dywagacja o niczym.
Auto jedzie szybko i cieszy własciciela . Chłop sie narobił i jest z siebie dumny a Wy mu skrzydełka podcinacie – nie ładnie.


Coś w tym jest. Ale może główny problem leżał też w Starym podejsciu ze jak chcesz mieć szybki albo mocy silnik to wkladaj klze bo klde jest znacznie słabszy :D

sewo napisał(a):strój to! :D


Nie Kuś. <czarodziej>

KUZAJ napisał(a):Kreski zacne!!! Graty wyniku. Oby tylko tym razem się nic nie posypało.
Jednak te KL nie są takie złe i mają jakiś tam ukryty zapas mocy :D :D :D .
MXem wlecisz na Tor Poznań czy nowym nabytkiem ?? :)


Otóż to. Wychodzi na to że mimo wszystko bardziej oplaca się kupić klde zainwestować w takie rzeczy jak kolektory wydechowe sam wydech, min 2.5 cala :D no i dobry dolot bo to chyba nawet najważniejsze. Szeroki dobry dolot zakończony stozkiem który będzie odizolowany od komory silnika i dbać o to aby sam dolot był możliwie jak najprostszy bez zbędnych kolanek.

A czy mxem wlece na tor? Szczerze bardzo bym chciał ale jak wiecie auto jest na sprzedaż i do tego czasu mogę się go pozbyć :D

onyx napisał(a):
marcinowozniako napisał(a):Tylko że gaduła robił vrisboxa do oryginalnego ecu od KL gdzie tam praca vrisów była nieco inna. Natomiast ja jeżdżę na ecu k8 gdzie tam praca również jest inna :D. Fakt faktem vris 1 Nie działał poprawnie podczas pomiaru stąd ten poszarpany moment na moc też to ma wpływ :D


Obecny "vrisbox" Gaduły działa niezależnie, bez względu z czego jest ECU i nie tylko w maździe obsługuje zaworki ;)


Chodziło mi głównie o to że zrobił to urządzenie ze względu na stockowe ecu od KLa i po to aby naprawić jego niedoskonałości. Na ecu k8 vrisy działają inaczej ;)


Tak jeszcze mi sie przypomniało że przy całym tym grzebaniu przy mx3 i problemami z hamulcami zainstalowałem sobie większe serwo i pompę hamulcowa z xedosa 9, naprawiłem jeszcze system abs który już teraz działa i uratował mi już auto i mnie przed problemami.

Szczerze? Abym byl w 100% zadowolony z tego auta brakuje tutaj strojenia indywidualnego silnika potencjał na 200KM myślę że jest no i w sumie tych większych hebli z m6 skoro juz jest większe serwo :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez onyx » 9 sty 2018, 01:28

Zaworki działają zgoła tak samo, ale pewnie przy innych obr. się przełączają – w końcu inne parametry wałków, inne kolektory i pojemność skokowa. Nie dorabiaj ideologii bo to kwestie oczywiste ;)
W obecnym urządzeniu można dowolnie definiować punkt przełączania – więc na hamowni można sobie dobrać odpowiednio punkt przełączania każdego z osobna.

BTW jaki sens jest kręcenie motoru do 8tys, jak moc maks ma przy 6tys a później już nie generuje nic poza spadkiem ;) Rozumiem jeszcze kręcenie do powiedzmy 7tys, żeby po zmianie biegu utrzymać się w powerbandzie, ale wyżej? Mało konstruktywne męczenie silnika...
Jak ZE ma maks przy podobnych obr. to się nie dziwię, że od valve floatu pękają talerzyki :P Springi nie wyrabiają z obsługą zaworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez marcinowozniako » 9 sty 2018, 02:59

onyx napisał(a):Nie dorabiaj ideologii bo to kwestie oczywiste


Ok. Trochę suchych faktów bo te silniki mają już trochę lat ;) A więc tak, ecu od KL:
Odpalasz silnik otwiera sie 1 vris przyspieszasz gaz wcisniety na 50% zapominasz zmienić biegu na wyższy dojezdzasz do 6tys w tym czasie nie dzieje sie nic. Nagle stwierdzasz że musisz mocniej wcisnąć gaz bo już masz 2 bieg i auto nie przyspiesza tak samo jak na biegu 1. Wciskasz gaz na 80% zamyka się 1 vris który przed chwilą jeszcze był otwarty przekraczasz 3250 obrotów otwiera się 1 vris przekraczasz 4250 obrotów otwiera się 2 vris i oba sa otwarte aż do 6250 obrotów potem oba się zamykają.

Teraz ecu k8:
Szczerze ani w czasie jazdy ani na sprawnych obu vrisach podczas przeciagniecia przez cały zakres obrotowy nie ma efektu Wow, ot auto przyspiesza. Mozna by powiedzieć że w sposób ciągły i równy. Na poprzednich wykresach gdzie vrisy działały poprawnie widać ze nie ma jakiś większych wzlotów i upadków momentu które by jednoznacznie stwierdzały otwieranie się vrisow. W każdym bądź razie na ecu k8 zasada jest taka. Masz wcisniety gaz? Vrisy załącza sie bez względu na to jak mocno otwarta jest przepustnica wystarczą odpowiednie obroty. Z mojego feelengu i tego co pamiętam wcześniej 1 vris załącza sie przy 4k drugi jakoś przy 5?

To nie jest dorabianie ideologii. Mazda w sterowniku od KL całkowicie zmieniła pracę vrisow względem ecu k8 czy klze i to jest fakt z którym polemizować nie można ;)

onyx napisał(a):W obecnym urządzeniu można dowolnie definiować punkt przełączania – więc na hamowni można sobie dobrać odpowiednio punkt przełączania każdego z osobna


Ok, widzę że jesteś w temacie, można jeszcze takie urządzenie zdobyć, przydałoby mi się :D

onyx napisał(a):BTW jaki sens jest kręcenie motoru do 8tys, jak moc maks ma przy 6tys a później już nie generuje nic poza spadkiem Rozumiem jeszcze kręcenie do powiedzmy 7tys, żeby po zmianie biegu utrzymać się w powerbandzie, ale wyżej? Mało konstruktywne męczenie silnika...


Czyli coś świta ale nie wiadomo w którym kościele ;) Otóż tak opłaca sie mieć tak wysoko odcinke z jednego prostego powodu. Mogę dokrecic do końca ale nie muszę. Dodatkowo uwierz mi różnica w przeciagnieciu 1 biegu do tych 8tys szybka zmiana na 2 bieg i auto idzie dalej jak wściekle. Ustawiając odcinike na 7 tyś tracę przynajmniej 0.5s do setki a to jest bardzo bardzo dużo. Poza tym. Ecu klze jak i k8 seryjne odcinke miały ustawione na 7.5-7.8 zatem wcale nie dużo niżej niz ktoś to tu ustawil.

Co do klze. Tam moc maks powinna być przy 6800-7000 a pekaly talerzyki z powodu zastosowania większych talerzyków, sprężynek i popychaczy ssacych niż w klde. Klde jest pozbawione tego problemu.
Ostatnio edytowano 28 paź 2018, 00:20 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 2 razy
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy