Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez gt10r5 » 1 gru 2017, 10:23

Myśle, że sie Marcin nie obrazi.
Znalazłem takie info odnośnie ciśnienia oleju w k serii:
A ja bym poszukał źródła problemu w sprężynce regulującej ciśnienie na pompie olejowej. Lubi z czasem wyrobić się w mazdowskiej serii K i być najzwyczajniej za miękka co wpływa na obniżenie ciśnienia oleju.
Jest to związane z tematem, który Miru podrzucił:
MIRU napisał(a):http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77227
tak btw pamiętam jak dzisiaj :)



Wiecie coś na ten temat?
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Piotr_ » 1 gru 2017, 11:09

Tutaj problemem nie było zbyt niskie ciśnienie oleju.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 1 gru 2017, 11:38

Nie wiadomo co w ogóle jest problemem. Wytargałem wczoraj silnik z auta , zdjąłem kolektor ssący, pokrywy zaworów, wszystko na 1 rzut oka wygląda OK. Mam tylko jedną wskazówkę która może rzucić jakieś światło na problem. Mianowicie wyciągnałem silnik i stwierdziłem że popatrze sobie jak pracuja wałki talerzyki zawory itp itd. Zacząłem kręcić wałem, świece wszystkie miałem wyciągnięte. Kręce leciutko idzie jak masło ale jest taki jeden moment gdzie jest znaczący opór i jak kręce powolutku to wtedy się zatrzymam i potem aby ruszyć to potrzeba znacznej siły użyć. Jak rozkręce że tak powiem wał znaczy kręce w kółko to ten opór jest mały ale jak kręce powoli to dosyć znaczący. Zawór jakiś się zablokował czy coś?
Ssące wyglądały OK wydechowych nie widziałem bo mam jeszcze kolektory wydechowe zamontowane.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 25 gru 2017, 22:40

Ok. Silnika starego jeszcze nie rozkrecilem ale wiem jaka byla przyczyna tego ze mi silnik padł. A więc odkrecila się śruba mocująca przepustnice vrisa 1 w kolektorze poleciało to do któregoś cylindra i zrobiło rozpierdziel. Nie wiem jak duży bo ostatnio cały czas pracowałem nad tym aby mazda mogła poruszać sie o własnych siłach i tak po jakiś 2 miesiącach stania auto dzisiaj zaczęło pracować i wlasciwie może sie poruszać o własnych siłach. Po drodze oczywiście było trochę problemów lekko mówiąc ale długo by pisać. Silnik wygląda na w porządku nie kopci nie klepie pracuje równo i stabilnie. W planach jak już wszystko poskrecam jest hamownia co by zobaczyć jaka mocą będzie dysponować ten silnik, oraz jak będzie wyglądać wykres na górze obrotów bo setup taki sam jak w Starym silniku. Ten mój Nowy silnik z roku 94r z forda probe podobno 80 tyś przebiegu. Ciekawi mnie hamownia ale to pewnie po Nowym roku dopiero. :D
Praca nowego silnika:
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 11:33

Ok. Widzę duży entuzjazm w temacie :D Jak przychodziło do sprzedaży to postów dużo. Spokojnie oferta sprzedaży nadal aktualna. Auto nuz jeździ i oczywiście najszybciej :D

Cena 12k oddam w dobre ręce.

Wykres z hamowni:
Obrazek

Najmocniejsze Klde w Polsce :D ;P :] <czarodziej>
Ostatnio edytowano 23 sty 2018, 15:30 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 1 raz
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez chmielu_KL » 2 sty 2018, 11:49

Najmocniejszy znany na forum, skąd wiesz co ludzie mają pod kocem? :)

Cena typu, sprzedam ale może jednak nie.
Pobujasz się ze sprzedażą pół roku, rok to zejdziesz na ziemię :)
Niestety, ale wkład w auto nigdy się nie wraca.
Auto stare i bardzo mało popularne, ludzie wolą kupić nowsze plastikowe badziewie. Ja wiem, że wszystko kosztuje, ale nie odzyskasz tyle hajsu ile byś chciał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 2 sty 2018, 11:50

Nooo ładnie trzyma moc <spoko> Tylko gratulowac ;) Aaa postów było tyle bo cena za bude raczej z kosmosu byla także sie nie dziw.

Dopisano 2 sty 2018, 11:51:

chmielu_KL napisał(a):Najmocniejszy znany na forum, skąd wiesz co ludzie mają pod kocem? :)

Cena typu, sprzedam ale może jednak nie.
Pobujasz się ze sprzedażą pół roku, rok to zejdziesz na ziemię :)
Niestety, ale wkład w auto nigdy się nie wraca.
Auto stare i bardzo mało popularne, ludzie wolą kupić nowsze plastikowe badziewie. Ja wiem, że wszystko kosztuje, ale nie odzyskasz tyle hajsu ile byś chciał.


Moze byłoby bardziej popularne jakby miało naped we własciwym miejscu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 11:53

chmielu_KL napisał(a):Najmocniejszy znany na forum, skąd wiesz co ludzie mają pod kocem? :)


Może to i racja ale szczerze w to wątpię. Najmocniejszy wolnossący też chciałem dodać bo turbo czy kompresory w Polsce są i to mocniejsze :D

Nie cena nie jest z czapy. Każdy kto porobił takie mody wie ile one kosztują i że kupując bazę i robiąc to samemu wszystko wychodzi sporo drożej niż kupno gotowca, zawsze tak jest.

Z Silnikiem znowu miałem farta jak widać gdyż zionie potężnie a przypominam że same podzespoły są seryjne, wałki, tłoki głowice. Gdyby pojechać tym autem na strojenie to myślę że spokojnie do 200KM można się zbliżyć. Robiąc modyfikacje w głowicach wałkach spokojnie 200+.

Trafi się poważnie zainteresowany kupiec który doceni możliwości tego auta i jego właściwości do sprzedam. Spieszyć się nie będę. :)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 2 sty 2018, 15:17

Nie spiesz się. Teraz tak piszą, a jak kupią będą chwalić się jakie fajne kupili auto i za pół darmo. Podobnie jest z felgami kupi za 350 warte 600 i chwali się na forum, wszystkim dookoła co to on nie kupił i jak tanio.

Teraz pilnuj wszystkich śrubek, żeby się nie odkręciły i nie wpadły do cylindrów. :D

A i pamiętaj, masz ode mnie skrzynie która już 2 lata temu miała się skończyć i 50 razy wybuchnąć. <oczko>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez chmielu_KL » 2 sty 2018, 15:45

Za pół darmo ? hahaha za 10k jest BA w dużo dużo dużo lepszym stanie jak ten mx, więc się da, tyle że KL-ZE :) i jak widać chociaż jedyny ma głowę na karku :) a BA jest kilka razy bardziej doinwestowana jak ta mx3....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez mx-3lover » 2 sty 2018, 15:57

Chyba kupię tą BA za 10k, rozbiorę, popakuję w kartony i zarobię 7k lekko... <czarodziej>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 16:10

chmielu_KL napisał(a): tyle że KL-ZE :) i jak widać chociaż jedyny ma głowę na karku :)


Co to za kult KLZE :D 90% tych super silników dysponuje dysponowało mocą mniejszą niż moje KLDE które jest seryjne jako cały silnik więc o co biega? :D Brzmią tak samo jadą niemalże tak samo, awaryjność klde mniejsza.

Ba ładna również doinwestowana ale chyba nie pod każdym względem :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 2 sty 2018, 16:26

No właśnie, jaką moc ma to KL-ZE?
Druga sprawa głowice KL31=kłopoty.
Tu mamy prawie 190 KM.
Pamiętam też jak wszędzie domagano się wykresów z hamowni przy sprzedaży i to było największym wyznacznikiem.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Biniu » 2 sty 2018, 16:33

Myślę, że na przełomie kwietnia/maja Tor Poznań da nam odpowiedź co ten KL potrafi.

Prawda?
<faja>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 16:36

Biniu napisał(a):Myślę, że na przełomie kwietnia/maja Tor Poznań da nam odpowiedź co ten KL potrafi.


Myślę że mimo wszystko Poznań pokaże co kierowca potrafi a nie co auto. Co auto potrafi mogę pokazać na ćwiartkę. :D

Nie no JOKE. Przygotowuje się myslę że będzie lepiej niż w tamtym roku gdzie nie było tragedii jak na 1 raz na torze. Będzie walka :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Pyton » 2 sty 2018, 18:45

Na ostatnim Poznaniu civic schamowany na 110 km wykrecil 2.03 jak pamietam wiec nie tylko moc ma tu znaczenie. Zawias, heble opona ,ogarniety kierowca i mozna latac.
Fajnie ze juz jezdzi i ma fajne kreski. Co do sprzedaży . Za połowę tej ceny ja kupilem 190 km bmw ktore daje 3 razy wiecej frajdy
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez marcinowozniako » 2 sty 2018, 18:49

Pyton napisał(a):Na ostatnim Poznaniu civic schamowany na 110 km wykrecil 2.03 jak pamietam wiec nie tylko moc ma tu znaczenie. Zawias, heble opona ,ogarniety kierowca i mozna latac.


Dokładnie jak mówisz, a Civic chyba dosyć grubo przygotowany na tor. Pamiętam duży spojler i chyba nawet z Daro się ścigał i był szybszy :D

Ja powiem więcej obawiam się że mx3 z tym momentem może mieć problem na zakrętach mając wciśnięty gaz do dechy :D

Zawias, opony są. Heble mozna mu ulepszyć a kierowca pewnie też się będzie musiał trochę nauczyć :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 2 sty 2018, 20:36

W przypadku tej BA to te KLZE to tylko wisienka na torcie.Karoseria rozebrana do ostatniej śrubki ,zabezpieczenie ,nowy lakier,całkowicie w 100% nowy zawias,hamulce,przewody.... pamietajcie ze mechanicze rzeczy zawsze można wymienić,najważniejsza jest buda bo tu najprędzej idzie dojść do punktu gdzie ''już się nie opłaca''.Samo lakierowanie to kilka tyś.ta BA to praktycznie nowe auto.Tego KLZE też bym tak nie ironizował,jakby nie było to KLZE idzie dzisiaj sprzedać nawet za 5k zł a KLDE to raczej ma wartość 1,5-2kzł.
Szczerze -gdyby nie zayebisty stan budy w mojej BA i trafił się klient za 4,5 -5kzł to dołożyłbym kasę przeznaczoną na turbo i brał tą czerwoną z zamkniętymi oczami.Wiem że mx3 z klde ze względu na masę jest pewnie szybsze o 0,2-0,5 sek do setki ,ale dla kogos kto nie zamierza się ścigać a szuka po prostu fajnego ulicznego GTI to mega oferta i okazja.Nie zmienia to faktu że fajnie że mx3 znów jeżdzi i udało się znów dorwać tak zdrowy silnik.Tych aut i silników już nie przybywa acieszą oko i ucho ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez chmielu_KL » 2 sty 2018, 20:56

I tutaj się z Tobą zgodzę, właściciel BA wysyłał mi trochę zdjęć i serio... z tego co pamiętam to moc coś koło 190 koni także nie jest źle :)

Ponad 180 w DE to żaden wyczyn jak dla mnie. Gdyby mnie to jarało zainwestowałbym w swojego trochę tyś, jak to niektórzy mówią, badziewie nie KL'a bo ma tylko 150koni, trochę zainwestować i były bliski 180 koni i to zapewne nie tylko mój. Pamiętam xedosa, który bez tych wszystkich dolotów, przelotów, det3 itp, wypluł kilkukrotnie ponad 175 koni :)

Także najmocniejszego KL'a nie masz :) bo Twój dłubany, a ten z xedosa bez ''wspomagaczy''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Eklerek323f » 2 sty 2018, 20:59

chmielu_KL napisał(a):ponad 175 koni

180 na gazie i 183 na pb coś takiego :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy