Mazda 323F BJ ZM '02 1.6 – Magdalena :)
1, 2
Cześć,
Od kwietnia 2016 roku jestem właścicielem Mazdy 323f bj z 2002 roku. Wersja 98 konna, jak na pierwszy samochód wystarcza mi w zupełności.
Od czasu zakupu autka zrobiłem w nim już "prawie" wszystko. Od wymiany zbiornika paliwa, przez wymianę zegarów, świec, wtrysków, stabilizatorów, łożysk, chłodnicy, pompy paliwa, aż do rzeczy eksploatacyjnych takich, jak filtry, oleje etc.
Na ten moment Magda sprawuje się bardzo dobrze, pewien Pan z SKP powiedział nawet, że pali jakby dopiero wyjechała z salonu, z czego jestem bardzo dumny .
Staram się utrzymać moje oczko w głowie w jak najlepszym stanie, choć nie będę ukrywał, że finansowo jest to czasem bardzo trudne do zrealizowania .
Od 18 marca 2017 roku prowadzę na Facebook'u Fan Page, na którym tworzę fotorelacje z napraw, wymian, udoskonaleń mojej Mazdy .
Staram się conajmniej 2x w tygodniu zamieścić nową fotorelację, odpowiadam na komenatrze, wiadomości, pomagam i doradzam, jeżeli tylko mogę i mam odpowiednią wiedzę.
Cały projekt jest przeze mnie realizowany jako zaliczenie przedmiotu na studiach, ale nie będę ukrywał, że się w to wciągnąłem i sprawia mi to dużą przyjemność. Ba! Kupiłem aparat, żeby móc robić lepsze zdjęcia ^^.
Zapraszam do komentowania i polubiania:
http://www.facebook.com/m323fzainspirowani
Od kwietnia 2016 roku jestem właścicielem Mazdy 323f bj z 2002 roku. Wersja 98 konna, jak na pierwszy samochód wystarcza mi w zupełności.
Od czasu zakupu autka zrobiłem w nim już "prawie" wszystko. Od wymiany zbiornika paliwa, przez wymianę zegarów, świec, wtrysków, stabilizatorów, łożysk, chłodnicy, pompy paliwa, aż do rzeczy eksploatacyjnych takich, jak filtry, oleje etc.
Na ten moment Magda sprawuje się bardzo dobrze, pewien Pan z SKP powiedział nawet, że pali jakby dopiero wyjechała z salonu, z czego jestem bardzo dumny .
Staram się utrzymać moje oczko w głowie w jak najlepszym stanie, choć nie będę ukrywał, że finansowo jest to czasem bardzo trudne do zrealizowania .
Od 18 marca 2017 roku prowadzę na Facebook'u Fan Page, na którym tworzę fotorelacje z napraw, wymian, udoskonaleń mojej Mazdy .
Staram się conajmniej 2x w tygodniu zamieścić nową fotorelację, odpowiadam na komenatrze, wiadomości, pomagam i doradzam, jeżeli tylko mogę i mam odpowiednią wiedzę.
Cały projekt jest przeze mnie realizowany jako zaliczenie przedmiotu na studiach, ale nie będę ukrywał, że się w to wciągnąłem i sprawia mi to dużą przyjemność. Ba! Kupiłem aparat, żeby móc robić lepsze zdjęcia ^^.
Zapraszam do komentowania i polubiania:
http://www.facebook.com/m323fzainspirowani
maderix95 napisał(a):Prezentuje się bardzo ładnie, i dobrze zachowana. Masz nowego lajka na stronie
Pozdrawiam razem z moją mazdą! Bezawaryjności!
Dzięki serdeczne!
Tobie również szerokości i gumowych drzew
maderix95 napisał(a):Prezentuje się bardzo ładnie, i dobrze zachowana. Masz nowego lajka na stronie
Pozdrawiam razem z moją mazdą! Bezawaryjności!
No faktycznie nawet szeroko, wpadłbyś kiedyś do mnie jakbyś miał po drodze bo nasze auta są praktycznie bliźniacze
Żeby nie robić OT to bardzo przyjemne autko, na szybkie i nietrudne mody wizualne to polecam ciemne wkłady w lampach, okleić chromowaną listwę grilla na czarno i oczywiście jakieś przyjemne alumfelgi. Oczywiście jeżeli finanse pozwalają
Żeby nie robić OT to bardzo przyjemne autko, na szybkie i nietrudne mody wizualne to polecam ciemne wkłady w lampach, okleić chromowaną listwę grilla na czarno i oczywiście jakieś przyjemne alumfelgi. Oczywiście jeżeli finanse pozwalają
Nie pozwalają, ale będziemy coś myśleć
SzukamporadyAr napisał(a):Nie pozwalają, ale będziemy coś myśleć
Eee tam, jest kilka tanich przyjemnych modów dla oka. Listwa + emblematy w czerń (folia do tego nie jest jakoś specjalnie droga i można się pobawić do tego żółte halogeny (ta folia chyba jeszcze tańsza jest). Jakiś rozpuszczalnik do klejów i zdjęcie listw bocznych. Wkłady w lampach ciut bardziej pracochłonne ze względu na rozklejanie lamp, ale nadal dość tanie dasz radę, wierzymy w ciebie
maderix95 napisał(a): dasz radę, wierzymy w ciebie
Dzięki! Będę wrzucał kolejne fotorelacje jak tylko będzie: POGODA / CZAS i PIENIĄDZE
adas3003 napisał(a):Panie ochron ten egzemplarz przed rudą szmata
Staram się jak mogę, finanse nie ułatwiają sprawy !
SzukamporadyAr napisał(a):Staram się jak mogę, finanse nie ułatwiają sprawy !
Gdybyś zaglądał pod spód auta to z grubsza masz kosztorys zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w miarę sensowny i tani sposób:
-szczotka drucianka lub "włosy murzyna" 10zł lub 20zł
-środek wiążący resztki rdzy APP R-STOP 17zł
-podkład epoksydowy w sprayu 1K myślę że 2x25zł ( choć szczerze mówiąc wolałbym kupić normalny dwuskładnikowy produkt dla lakiernika za 65zł i pomalować spód pędzlem, dobrze wetrzeć i na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż podkład 1K w sprayu, zazwyczaj ch...a są one warte te szpraje)
-środek ochrony karoserii typu baran lub bitumin liczmy 3x20zł
-i jeżeli wybrać środek ochrony karoserii nie zawierający bituminów to trzeba to pokryć lakierem akrylowym, żeby nie "piło" wilgoci no to tam prosty lakier w szpraju liczmy 2x20zł
I w sumie mamy w najgorszym wypadku około 200 złotych za samodzielną konserwację podwozia
Rafalkom napisał(a):SzukamporadyAr napisał(a):Staram się jak mogę, finanse nie ułatwiają sprawy !
Gdybyś zaglądał pod spód auta to z grubsza masz kosztorys zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w miarę sensowny i tani sposób:
-szczotka drucianka lub "włosy murzyna" 10zł lub 20zł
-środek wiążący resztki rdzy APP R-STOP 17zł
-podkład epoksydowy w sprayu 1K myślę że 2x25zł ( choć szczerze mówiąc wolałbym kupić normalny dwuskładnikowy produkt dla lakiernika za 65zł i pomalować spód pędzlem, dobrze wetrzeć i na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż podkład 1K w sprayu, zazwyczaj ch...a są one warte te szpraje)
-środek ochrony karoserii typu baran lub bitumin liczmy 3x20zł
-i jeżeli wybrać środek ochrony karoserii nie zawierający bituminów to trzeba to pokryć lakierem akrylowym, żeby nie "piło" wilgoci no to tam prosty lakier w szpraju liczmy 2x20zł
I w sumie mamy w najgorszym wypadku około 200 złotych za samodzielną konserwację podwozia
A zakłady liczą sobie do 1000 zł nawet więc profit duży. Oczywiście warto też kupić coś do profili zamkniętych
Rafalkom napisał(a):SzukamporadyAr napisał(a):Staram się jak mogę, finanse nie ułatwiają sprawy !
Gdybyś zaglądał pod spód auta to z grubsza masz kosztorys zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w miarę sensowny i tani sposób:
-szczotka drucianka lub "włosy murzyna" 10zł lub 20zł
-środek wiążący resztki rdzy APP R-STOP 17zł
-podkład epoksydowy w sprayu 1K myślę że 2x25zł ( choć szczerze mówiąc wolałbym kupić normalny dwuskładnikowy produkt dla lakiernika za 65zł i pomalować spód pędzlem, dobrze wetrzeć i na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż podkład 1K w sprayu, zazwyczaj ch...a są one warte te szpraje)
-środek ochrony karoserii typu baran lub bitumin liczmy 3x20zł
-i jeżeli wybrać środek ochrony karoserii nie zawierający bituminów to trzeba to pokryć lakierem akrylowym, żeby nie "piło" wilgoci no to tam prosty lakier w szpraju liczmy 2x20zł
I w sumie mamy w najgorszym wypadku około 200 złotych za samodzielną konserwację podwozia
Ciekawe rozwiązanie, problem pojawia się w momencie gdy podwozie jest już mocno przerdzewiałe/przegnite i trzeba wspawywać elementy nośne.
U mnie to na szczęście nie występuje, ale mówię ogólnie :d.
Zrobię jak mówisz, dzięki za rady!
SzukamporadyAr napisał(a):Ciekawe rozwiązanie, problem pojawia się w momencie gdy podwozie jest już mocno przerdzewiałe/przegnite i trzeba wspawywać elementy nośne.
U mnie to na szczęście nie występuje, ale mówię ogólnie :d.
Zrobię jak mówisz, dzięki za rady!
Owszem, ale jest to do zrobienia. Poza tym w mazdach, jedyny skuteczny sposób na rdzę, to cięcie i spawanie najlepiej ocynku. Sam oddałem swoją do zakładu i tam wspawali mi 2 łaty w podłodze bo pod nogami pasażera robił się napęd typu flinston do tego konserwowali i zabezpieczali antykorozyjnie podłogę, zamknięte i wszystko co się dało. Za podłogę ze wszystkim zapłaciłem 1300 zł. Tobie poradzę jedynie, działaj jak najszybciej. Z blachą nie zwlekaj. I jeszcze w temacie podłogi. Znajomy ma aktualnie efkę i mazdę 6. W sobotę na efkę nakleił kartki ze sprzeda. W niedziele wszedł pod szóstkę. Jak wyszedł, pozdzierał kartki z efki i stwierdził, że szóstka wylatuje podłoga w starszej efce (mówię cały czas o BJ) była w stanie o niebo lepszym niż w szóstce...
maderix95 napisał(a):Jak wyszedł, pozdzierał kartki z efki i stwierdził, że szóstka wylatuje podłoga w starszej efce (mówię cały czas o BJ) była w stanie o niebo lepszym niż w szóstce...
masakra....
No pierwsza 6 to już rdzewiała na taśmie montażowej
A co do autka to już gadaliśmy na fb Obklej tą srebrną listwę grilla jakąś folią bądź pomaluj a przód będzie lepiej wyglądać
A co do autka to już gadaliśmy na fb Obklej tą srebrną listwę grilla jakąś folią bądź pomaluj a przód będzie lepiej wyglądać
Przednie lampy w kreta?
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Będę z tym działał w lipcu
Magdalena miała swoją 18'nastkę.
Na urodziny dostała nowe pokrowce na fotele i folię carbonową.
Paczki w drodze, fotorelacje będę robił po urlopie
Tymczasem zainteresowanych zapraszam do fotorelacji z demontażu tylnej wycieraczki:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9342075030
Na urodziny dostała nowe pokrowce na fotele i folię carbonową.
Paczki w drodze, fotorelacje będę robił po urlopie
Tymczasem zainteresowanych zapraszam do fotorelacji z demontażu tylnej wycieraczki:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9342075030
Demontaż tylnej wycieraczki, jeżeli nie była wcześniej zmieniana to koszmar. Mi się udało zdjąć ją wbijając między nią, a jej gniazdo szeroki śrubokręt, po prostu odskoczyła lałem smarem, odciągałem cudowałem, jednak najprostsza metoda okazała się najbardziej skuteczna. A 2 tygodnie później wiecznie brzęczący silniczek przestał sobie z nią radzić jak będę mieć okazję to będę demontował go, najpewniej przy lakierowaniu klapy
A co do foty, sto lat!
A co do foty, sto lat!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości