Mazda 323F BJ FS '01 Sportive Straight Outta Japan
1, 2
Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem Mazdy od 2 lat w skrócie opisze nasze wspólne dzieje. Wstęp do mojej historii z motoryzacja: Moim pierwszym autem był Fiat Punto I gen. z 95 roku auto bylo typowa wersją Basic: silnik 1.1 o mocy 55km, brak ABS'u i wspomagania kierownicy. Auto dostałem od rodziny niedługo po zdaniu prawa jazdy. Auto było bardzo surowe, ale w naprawde dobrym stanie technicznym i blacharskim jak na swoj wiek. Idealna pierwsza fura.
Z upływem czasu poczułem sie pewniej jako kierowca i zacząłem sie rozglądać za czymś dla siebie z mojego wyboru. Koniecznie chciałem kupić auto Japońskie o sportowym charakterze, ale rownież auto w miare praktyczne i takie, ktore nie zrujnuje mojego budżetu. Po długich poszukiwaniach zainteresowałem sie Mazda 323f, pewnego dnia zobaczyłem na popularnym serwisie aukcyjnym mazde w wersji Sportive szybkie badania na googlach i juz wiedzialem wszystko byl to złoty środek, musiałem ja mieć!
Szybki telefon do właściciela i jestesmy umowienia na nastepny dzien. Nastepnego Dnia tankuje punto pod korek, zabieram dwóch kumpli i koperte wypchana pieniedzmi. Trasa: Świętochłowice – Łowicz 250Km w jedna strone. Po przyjezdzie dramat.. Sprzedajacy 'zapomnial' o spotkaniu i wyjechal do Krakowa. Bardzo grzecznie przez telefon dałem mu do zrozumienia, ze tak sie nie robi oraz żerozczarował mnie swoją inteligencja i podejsciem do kupujacego. Łaskawie pozwolił nam przeskoczyc przez bramę i zobaczyc auto. Takze podjezdzamy pod dom wychodzimy w 3 przeskaujemy przez brame i zaczynamy ogladac auto, do dzisiaj pamietam jak obserwowali nas jego sąsiedzi
Oczywiscie do zakupu nie doszło, auto ewidentnie bylo po stłuczce, bez radia, i co 3 panel w innej odcieni srebra. Do domu wróciłem z pustymi rekami.
Po pewnym czasie znalazłem drugi okaz Sportiva tylko tym razem we Wrocławiu. Szybki telefon i jestesmy umówieni. No to lecimy, stacja, koperta, dwóch kumpli. Na miejscu wszystko ok sprzedajacy od razu powiedzial co w aucie jest do zrobienia i co sam wymienial, jazda probna przebiegla bardzo dobrze i z Wrocławia juz jechałem Mazda.
Auto mnie oczarowało, niskie i sztywne zawieszenie, piekne brzmienie układu wydechowego i po przesiadce z 18 letniego punto uwierzcie mi na słowo 2 litrowy silnik legitymujacy sie mocą 131KM zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Tyle słowem wstępu, przechodząc do konkretów:
Dane Techniczne
Model – Mazda 323F BJ Sportive
Rok produkcji – 2001
Poj. silnika – 1991 16V
Moc – 96 KW/131 KM
Paliwo – Benzyna
Przebieg – 155000 i rośnie
Wyposażenie:
– 4 el. szyby
– el. lusterka
– Alufelgi 16" Mazda na zime
– Alufelgi 16'' Platin na Lato
– Klimatyzacja
– Regulowana kolumna kierownicy
– Regulowana, dzielona tylna kanapa
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek
– Radio Renkforce CD-7635 + wzmacniacz. 6 głośników
– Przyciemniane szyby
– Skórzana kierownica Nardi Torino
– Skórzana gałka zmiany biegów
Wykonane naprawy i modyfikacje:
– Nowy komplet letnich opon Dayton d320 EVO
– Regeneracja Letnich felg (uzupełnianie ubytków, malowanie, wyważenie)
– Naprawa Klimatyzacji: Nowa chłodnica klimatyzacji, nowy osuszacz, uszczelnienie przewodów.
– Malowanie Klapy bagażnika
– Wymieniony rozrząd + pompa wody
– Filtry + olej (jak co roku)
– Oczyszczenie podwozia i konserwacja Barankiem Bolla
– Tarcze przód Rotinger GT + klocki TRW
– Nowe tarcze tył + klocki
– Nowe gumy na wahaczach
– Nowe łączniki stabilizatorów
– Sportowa końcówka układu wydechowego
– Przyciemnione Szyby.
– Wymiana bocznych kierunkowskazów z pomarańczowych na Clear Look.
– I oczywiscie na aucie wylądowała wlepa mojego wlasnego projektu STRAIGHT OUTTA JAPAN.
Na tą chwile w planach mamy małą regenracje zacisków hamulowych + malowanie ich na czarny kolor. Postaram sie odwiedzać forum regularnie i dzielić sie z wami dalszym progresem oraz historia tego auta.
Jestem posiadaczem Mazdy od 2 lat w skrócie opisze nasze wspólne dzieje. Wstęp do mojej historii z motoryzacja: Moim pierwszym autem był Fiat Punto I gen. z 95 roku auto bylo typowa wersją Basic: silnik 1.1 o mocy 55km, brak ABS'u i wspomagania kierownicy. Auto dostałem od rodziny niedługo po zdaniu prawa jazdy. Auto było bardzo surowe, ale w naprawde dobrym stanie technicznym i blacharskim jak na swoj wiek. Idealna pierwsza fura.
Z upływem czasu poczułem sie pewniej jako kierowca i zacząłem sie rozglądać za czymś dla siebie z mojego wyboru. Koniecznie chciałem kupić auto Japońskie o sportowym charakterze, ale rownież auto w miare praktyczne i takie, ktore nie zrujnuje mojego budżetu. Po długich poszukiwaniach zainteresowałem sie Mazda 323f, pewnego dnia zobaczyłem na popularnym serwisie aukcyjnym mazde w wersji Sportive szybkie badania na googlach i juz wiedzialem wszystko byl to złoty środek, musiałem ja mieć!
Szybki telefon do właściciela i jestesmy umowienia na nastepny dzien. Nastepnego Dnia tankuje punto pod korek, zabieram dwóch kumpli i koperte wypchana pieniedzmi. Trasa: Świętochłowice – Łowicz 250Km w jedna strone. Po przyjezdzie dramat.. Sprzedajacy 'zapomnial' o spotkaniu i wyjechal do Krakowa. Bardzo grzecznie przez telefon dałem mu do zrozumienia, ze tak sie nie robi oraz żerozczarował mnie swoją inteligencja i podejsciem do kupujacego. Łaskawie pozwolił nam przeskoczyc przez bramę i zobaczyc auto. Takze podjezdzamy pod dom wychodzimy w 3 przeskaujemy przez brame i zaczynamy ogladac auto, do dzisiaj pamietam jak obserwowali nas jego sąsiedzi
Oczywiscie do zakupu nie doszło, auto ewidentnie bylo po stłuczce, bez radia, i co 3 panel w innej odcieni srebra. Do domu wróciłem z pustymi rekami.
Po pewnym czasie znalazłem drugi okaz Sportiva tylko tym razem we Wrocławiu. Szybki telefon i jestesmy umówieni. No to lecimy, stacja, koperta, dwóch kumpli. Na miejscu wszystko ok sprzedajacy od razu powiedzial co w aucie jest do zrobienia i co sam wymienial, jazda probna przebiegla bardzo dobrze i z Wrocławia juz jechałem Mazda.
Auto mnie oczarowało, niskie i sztywne zawieszenie, piekne brzmienie układu wydechowego i po przesiadce z 18 letniego punto uwierzcie mi na słowo 2 litrowy silnik legitymujacy sie mocą 131KM zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Tyle słowem wstępu, przechodząc do konkretów:
Dane Techniczne
Model – Mazda 323F BJ Sportive
Rok produkcji – 2001
Poj. silnika – 1991 16V
Moc – 96 KW/131 KM
Paliwo – Benzyna
Przebieg – 155000 i rośnie
Wyposażenie:
– 4 el. szyby
– el. lusterka
– Alufelgi 16" Mazda na zime
– Alufelgi 16'' Platin na Lato
– Klimatyzacja
– Regulowana kolumna kierownicy
– Regulowana, dzielona tylna kanapa
– ABS
– TCS
– fotel pasażera składany w stolik
– wspomaganie kierownicy
– poduszki powietrzne x4
– centralny zamek
– Radio Renkforce CD-7635 + wzmacniacz. 6 głośników
– Przyciemniane szyby
– Skórzana kierownica Nardi Torino
– Skórzana gałka zmiany biegów
Wykonane naprawy i modyfikacje:
– Nowy komplet letnich opon Dayton d320 EVO
– Regeneracja Letnich felg (uzupełnianie ubytków, malowanie, wyważenie)
– Naprawa Klimatyzacji: Nowa chłodnica klimatyzacji, nowy osuszacz, uszczelnienie przewodów.
– Malowanie Klapy bagażnika
– Wymieniony rozrząd + pompa wody
– Filtry + olej (jak co roku)
– Oczyszczenie podwozia i konserwacja Barankiem Bolla
– Tarcze przód Rotinger GT + klocki TRW
– Nowe tarcze tył + klocki
– Nowe gumy na wahaczach
– Nowe łączniki stabilizatorów
– Sportowa końcówka układu wydechowego
– Przyciemnione Szyby.
– Wymiana bocznych kierunkowskazów z pomarańczowych na Clear Look.
– I oczywiscie na aucie wylądowała wlepa mojego wlasnego projektu STRAIGHT OUTTA JAPAN.
Na tą chwile w planach mamy małą regenracje zacisków hamulowych + malowanie ich na czarny kolor. Postaram sie odwiedzać forum regularnie i dzielić sie z wami dalszym progresem oraz historia tego auta.
- Załączniki
Ostatnio edytowano 20 cze 2017, 19:18 przez Festjdm, łącznie edytowano 8 razy
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
Samochód świetny i nawet ten srebrny kolor którego tak nie trawię (a sam mam ) mi nie przeszkadza. Do tego klapa zrobiona świetnie, też marzy mi się wywalenie emblematów z tyłu. O niebo lepiej wtedy wygląda, do tego zbierają brud.
Świetnie wgląda w tym pakiecie stylistycznym
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Teraz tak jeszcze raz spojrzałem, co to za dokładka z tyłu? To nie jest sportive, ostatnio widziałem coś podobnego w BJ 1.6 na sprzedaż tylko że cały pakiet takich dokładek. Ma to jakąś nazwę? Cały zderzak w sumie jakiś taki kanciasty
Palele napisał(a):Super autko i fajnie się prezentuje tutaj klapa bez znaczków Skąd ty dorwałeś tyle naklejek, patrząc na cenę to nie jest mała na alledrogo
Moim zdaniem klapa robi robote Co do naklejek to mam ich sporo, bo sam je drukowałem. Aukcja tez jest moja. Myślę, że dla klubowiczów Mazdaspeed moge odpalić jakąś promke 2 w cenie 1 albo cos w tym stylu
Dopisano 25 kwi 2017, 11:06:
maderix95 napisał(a):Teraz tak jeszcze raz spojrzałem, co to za dokładka z tyłu? To nie jest sportive, ostatnio widziałem coś podobnego w BJ 1.6 na sprzedaż tylko że cały pakiet takich dokładek. Ma to jakąś nazwę? Cały zderzak w sumie jakiś taki kanciasty
Również zauważyłem, że [jaki?] zderzak to nie typowy Sportive. Niestety nie wiem jak sie nazywa a w dokumentacji z auta rowniez nie ma o tym żadnej wzmianki.
Dopisano 25 kwi 2017, 11:12:
cepo12 napisał(a):Fajna sztuka, a klapą mnie zainspirowałeś
Dzięki! Twoja BJ zainspirowała mnie, zeby utworzyć konto na forum, piękna sztuka.
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
Ładna mazda , na lato fajnie by siadla felga jr3 17'
Sam sobie kiedyś takie koło kupię, jak już nie będę tak dużo śmigał
Sam sobie kiedyś takie koło kupię, jak już nie będę tak dużo śmigał
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
no to ładnie się dzieje napisałeś że na zimę 15' mazda a to chyba ori 16 ze sportiva jest, chyba że coś mylęFestjdm napisał(a):Twoja BJ zainspirowała mnie
Świetnie się prezentuje
Pewnie będę tu często zaglądać
Powodzenia!
Pewnie będę tu często zaglądać
Powodzenia!
- Od: 14 wrz 2016, 14:08
- Posty: 78
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522
cepo12 napisał(a):no to ładnie się dzieje napisałeś że na zimę 15' mazda a to chyba ori 16 ze sportiva jest, chyba że coś mylęFestjdm napisał(a):Twoja BJ zainspirowała mnie
Fatycznie moj błąd ori z Mazdy sa 16''
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
20.06.2017 UPDATE.
Witam ponownie po dłuższej przerwie. Działo i dzieje sie sporo wiec przejde od razu do konkretów:
1. Nowe klocki i tarcze hamulcowe na tył. Przemalowanie zacisków hamulcowych na czarny kolor.
2. Wymiana łączników stabilizatora przód.
3. Wymiana chłodniczki płynu do wspomagania, stara byla juz bardzo zmeczona, az w koncu zaczęła
puszczać płyn. Teraz na jej miejsce wskoczyła nowa wykonana z miedzi, która ma lepsze własciwosci
chłodzące.
4. Teraz bomba, chyba jestem pierwszą osoba na forum, która podniosła swoje auto. Do układu
zawieszenia wróciły seryjne sprężyny zawieszenia.
5. Ustawienie geometrii zawieszenia.
W tym roku Mazda zostanie poddana próbie, czeka nas wyjazd do Chorwacji. Przygotowania trwaja
W Gratisie kilka fotek + Link do filmiku z ostatniego wypadu na Maczuge Herkulesa
Witam ponownie po dłuższej przerwie. Działo i dzieje sie sporo wiec przejde od razu do konkretów:
1. Nowe klocki i tarcze hamulcowe na tył. Przemalowanie zacisków hamulcowych na czarny kolor.
2. Wymiana łączników stabilizatora przód.
3. Wymiana chłodniczki płynu do wspomagania, stara byla juz bardzo zmeczona, az w koncu zaczęła
puszczać płyn. Teraz na jej miejsce wskoczyła nowa wykonana z miedzi, która ma lepsze własciwosci
chłodzące.
4. Teraz bomba, chyba jestem pierwszą osoba na forum, która podniosła swoje auto. Do układu
zawieszenia wróciły seryjne sprężyny zawieszenia.
5. Ustawienie geometrii zawieszenia.
W tym roku Mazda zostanie poddana próbie, czeka nas wyjazd do Chorwacji. Przygotowania trwaja
W Gratisie kilka fotek + Link do filmiku z ostatniego wypadu na Maczuge Herkulesa
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
22.07.2017 UPDATE
Witam i od razu przechodzę do konkretów
Niestety rdza jest bezlitosna. W mazdzie zostały wymienione przednie drzwi. Poszukiwania byly dlugie, ale w koncu udalo mi sie znalezc drzwi w dobrym stanie i odpowiednim kolorze czyli 22V. Drzwi zostły zabezpieczone przed korozja oraz wygłuszone matami butylowymi. Także bagażnik został wygłuszony metodą 25% ( w tej kwestii odsyłam do linku: https://www.youtube.com/watch?v=P03DFSXPwsc&t=176s)
Jezeli chodzi o moja opinie to wygłuszenie znacznie zmniejszyło tzw Road noise oraz wibracje pochodzące z wydechu. Na ostateczy efekt musze poczekac az wymienie przednie głośniki.
Nastepnie w planach:
1. Wymiana głośników w przednich drzwiach.
2. Serwis klimatyzacji
3. Przyciemnienie tylnych reflektorów i może żółta folia na przednie halogeny.
Witam i od razu przechodzę do konkretów
Niestety rdza jest bezlitosna. W mazdzie zostały wymienione przednie drzwi. Poszukiwania byly dlugie, ale w koncu udalo mi sie znalezc drzwi w dobrym stanie i odpowiednim kolorze czyli 22V. Drzwi zostły zabezpieczone przed korozja oraz wygłuszone matami butylowymi. Także bagażnik został wygłuszony metodą 25% ( w tej kwestii odsyłam do linku: https://www.youtube.com/watch?v=P03DFSXPwsc&t=176s)
Jezeli chodzi o moja opinie to wygłuszenie znacznie zmniejszyło tzw Road noise oraz wibracje pochodzące z wydechu. Na ostateczy efekt musze poczekac az wymienie przednie głośniki.
Nastepnie w planach:
1. Wymiana głośników w przednich drzwiach.
2. Serwis klimatyzacji
3. Przyciemnienie tylnych reflektorów i może żółta folia na przednie halogeny.
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
Wygluszenie fajna sprawa cos tam daje bo sam robilem tylko ze na matach bitumicznych nie dawaj folii na halogeny kup sobie farbke tamaya x26 z tego co pamietam i efekt bedziesz miec duzo lepszy niz folia a koszt tej farbki to 6zl
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Bastek1990 napisał(a):Wygluszenie fajna sprawa cos tam daje bo sam robilem tylko ze na matach bitumicznych nie dawaj folii na halogeny kup sobie farbke tamaya x26 z tego co pamietam i efekt bedziesz miec duzo lepszy niz folia a koszt tej farbki to 6zl
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Dzieki za rade, latwo dalem sie przekonac podziele sie zdjeciami jak juz to bedzie zrobione
- Od: 22 kwi 2017, 15:09
- Posty: 12
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323f BJ Sportive 2.0 2001
Ja na przodzie mam Hertz DSK 165.3 bodajże, dziś przeciągałem kable do wzmacniacza i przez 2 godziny zastanawiałem się czemu to nie robi i słyszę sam bas. Rafalkom naprowadził na trop i teraz działają miodnie pod radiem zaczynały [tiiit], teraz lecą czyściutko. Polecam
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości