Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu
1, 2
Witam wszystkich, chciałem Wam się pochwalić swoją Madzią 1,6 DOHC z 95 roku, sprowadzona ze Szwajcarii. W moim posiadaniu już 4 lata Nigdy bym nie pomyślał, że 22 letnie auto może być tak utrzymane. Przyciemniłem szyby, smoked lamp przednich, okleiłem lampy tylne folią, wypolerowałem... Jeśli chodzi o środek to wyprałem tapicerke, założyłem stacje multimedialną, a w bagażniku nie ma miejsca nawet na paczkę zapałek ponieważ leżą tam 2 wzmacniacze, kondensator, głośniki i tuba, wraz z zabudową Nie wspominam o części mechanicznej, bo na tym punkcie mam fioła i wszystko co nie jest takie jak być powinno zaostało wymienione na nowe oryginalne W planach delikatna gleba i zmiana tapicerki wewnątrz Nie mam wszystkich potrzebnych zdjęć więc reszte postaram się dosłać przy najbliższej okazji
Dopisano 3 kwi 2017, 17:29:
Dzisiaj zapadła decyzja o swapie, tylko teraz nie wiem jaki silnik...
Dopisano 3 kwi 2017, 17:29:
Dzisiaj zapadła decyzja o swapie, tylko teraz nie wiem jaki silnik...
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
Do mx-3 są dostepne gwinty, sprezyny obnizajace wiec sprawa prosta A silnik? Ostatnio wszyscy wkładają KL czyli 2,5 V6. Szkoda ze u Ciebie nie ma fabrycznie 1,8 bo wtedy swap bylby prostszy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Jaka różnica czy buda będzie po 1,8 czy 1,6?
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
Bo 1,8 to tez V6 i wtedy mniej roboty z montazem osprzetu jest bo jest ten sam praktycznie, wiązki, wieksze hamulce, tarcze z tyłu. Mona by rzec w sporym uproszczeniu, ze wtedy wystarczy wymienic sam slupek i sterownik ale nie ma rzeczy niemozliwych i z 1,6 na 2,5 tez sie da
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Mocowania silnika, polosi i takie tam. Swap jest wykonalny ale to kupa roboty i ciężko to zrobić. Mając 1.6 pod maska swapuje się na wersję z 323 kg gt na przykład 1.8 bp, turbodoladowane 130KM.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Napisze krótko 1.8 turbo . Nawet jeśli miałby być to zwykły BP i to turbić to mniej roboty jak z 1.6 na 2.5 a frajda też jest. 2.5 V6 nie jest zbyt rozwojowe chyba że masz worek siana i przerabiasz silnik czy to nadal NA czy też w turbo .
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Wszystko pięknie ładnie, ale wydaje mi się że 1,8 na turbie, to troszkę za mało, jak mówicie 130KM to tylko troszkę ponad 20 KM więcej
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.
grunt żeby tłoków nie wydmuchać
a jeśli chodzi o to 2,5, wszystko pod przeróbkę jak rozumiem? że hamulce i zawieszenie to rozumiem, ale łapy, elektryka itd?
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
Wiadomo że pod przeróbkę. Komputer jest inny wiązka inna inne czujniki to jest wiadome więc roboty mnóstwo.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No do 2.5 są inne łapy i "elektryka", ze swapem 1.8 4 cylindrowego, np BP jest łatwiej bo łapy to chyba nawet te same są co w 1.6, no i wydech wtedy by mogl zostac ten sam i czesc osprzetu jak np. chlodnica i skrzynia biegów.
Ostatnio edytowano 5 kwi 2017, 21:08 przez czarek1991, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Od 1.8 w mx3 prawie wszystko pasuje do 2.5 mocowania polosi łapy silnika wiązka nawet na ecu z k8 można bez problemu jeździć.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
W takim razie trzeba się porządnie zastanowić dzięki za odpowiedź na razie zrobimy glebe, później pomyślę co z silnikiem
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
Fajnie ale czeeeeeemuuu Peying?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
też nigdy nie przepadałem za tą firmą, ale muszę przyznać że to radyjko spisuję się naprawdę ładnie
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka..
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
czarek1991 napisał(a):no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy
chodzi mi o to, że gra całkiem fajnie, jest nawigacja, kamera cofania, mogło by troszkę płynniej działać, ale tragedii nie ma
Dopisano 17 kwi 2017, 07:18:
dam92 napisał(a):130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka..
ale koszta uturbienia, są raczej wysokie Czy się mylę?
- Od: 15 sty 2017, 18:32
- Posty: 14
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości