Mazda MX-3 B6 '95 DOHC by Grzechu

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Grzechu125 » 2 kwi 2017, 19:28

Witam wszystkich, chciałem Wam się pochwalić swoją Madzią :) 1,6 DOHC z 95 roku, sprowadzona ze Szwajcarii. W moim posiadaniu już 4 lata :) Nigdy bym nie pomyślał, że 22 letnie auto może być tak utrzymane. Przyciemniłem szyby, smoked lamp przednich, okleiłem lampy tylne folią, wypolerowałem... Jeśli chodzi o środek to wyprałem tapicerke, założyłem stacje multimedialną, a w bagażniku nie ma miejsca nawet na paczkę zapałek ponieważ leżą tam 2 wzmacniacze, kondensator, głośniki i tuba, wraz z zabudową :) Nie wspominam o części mechanicznej, bo na tym punkcie mam fioła i wszystko co nie jest takie jak być powinno zaostało wymienione na nowe oryginalne :) W planach delikatna gleba i zmiana tapicerki wewnątrz :) Nie mam wszystkich potrzebnych zdjęć więc reszte postaram się dosłać przy najbliższej okazji :D

Dopisano 3 kwi 2017, 17:29:

Dzisiaj zapadła decyzja o swapie, tylko teraz nie wiem jaki silnik...
Załączniki
IMG_3260.JPG
Więcej zdjęć niebawem :) Jak rozwiązaliście sprawe gleby u siebie?
IMG_3261.JPG
IMG_3262.JPG
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez czarek1991 » 3 kwi 2017, 20:14

Do mx-3 są dostepne gwinty, sprezyny obnizajace wiec sprawa prosta :) A silnik? Ostatnio wszyscy wkładają KL czyli 2,5 V6. Szkoda ze u Ciebie nie ma fabrycznie 1,8 bo wtedy swap bylby prostszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzechu125 » 3 kwi 2017, 20:28

Jaka różnica czy buda będzie po 1,8 czy 1,6?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez czarek1991 » 3 kwi 2017, 20:44

Bo 1,8 to tez V6 i wtedy mniej roboty z montazem osprzetu jest bo jest ten sam praktycznie, wiązki, wieksze hamulce, tarcze z tyłu. Mona by rzec w sporym uproszczeniu, ze wtedy wystarczy wymienic sam slupek i sterownik ale nie ma rzeczy niemozliwych i z 1,6 na 2,5 tez sie da :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 3 kwi 2017, 22:40

Mocowania silnika, polosi i takie tam. Swap jest wykonalny ale to kupa roboty i ciężko to zrobić. Mając 1.6 pod maska swapuje się na wersję z 323 kg gt na przykład 1.8 bp, turbodoladowane 130KM.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 4 kwi 2017, 02:11

Napisze krótko :) 1.8 turbo :). Nawet jeśli miałby być to zwykły BP i to turbić to mniej roboty jak z 1.6 na 2.5 ;) a frajda też jest. 2.5 V6 nie jest zbyt rozwojowe chyba że masz worek siana i przerabiasz silnik czy to nadal NA czy też w turbo ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Grzechu125 » 4 kwi 2017, 16:08

Wszystko pięknie ładnie, ale wydaje mi się że 1,8 na turbie, to troszkę za mało, jak mówicie 130KM to tylko troszkę ponad 20 KM więcej :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez marcinowozniako » 4 kwi 2017, 23:09

Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez maderix95 » 4 kwi 2017, 23:11

marcinowozniako napisał(a):Turbo to turbo. Można podkręcić obecne albo wymienić na większe to już bardzo dużo i wtedy Koniki poleca i wiele szybciej.


grunt żeby tłoków nie wydmuchać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Grzechu125 » 5 kwi 2017, 20:40

a jeśli chodzi o to 2,5, wszystko pod przeróbkę jak rozumiem? że hamulce i zawieszenie to rozumiem, ale łapy, elektryka itd?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez marcinowozniako » 5 kwi 2017, 21:00

Wiadomo że pod przeróbkę. Komputer jest inny wiązka inna inne czujniki to jest wiadome więc roboty mnóstwo.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 5 kwi 2017, 21:03

No do 2.5 są inne łapy i "elektryka", ze swapem 1.8 4 cylindrowego, np BP jest łatwiej bo łapy to chyba nawet te same są co w 1.6, no i wydech wtedy by mogl zostac ten sam i czesc osprzetu jak np. chlodnica i skrzynia biegów.
Ostatnio edytowano 5 kwi 2017, 21:08 przez czarek1991, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 5 kwi 2017, 21:06

Od 1.8 w mx3 prawie wszystko pasuje do 2.5 mocowania polosi łapy silnika wiązka nawet na ecu z k8 można bez problemu jeździć.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Grzechu125 » 9 kwi 2017, 17:27

W takim razie trzeba się porządnie zastanowić :) dzięki za odpowiedź :) na razie zrobimy glebe, później pomyślę co z silnikiem :D
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez Grzechu125 » 10 kwi 2017, 20:09

A tutaj aktualne zdjęcia :) zaraz po myciu Madzi :)
Załączniki
17841861_1286583781425573_1510737779_n.jpg
17842229_1286583731425578_340608771_n.jpg
17842419_1286583771425574_1029203449_n.jpg
17857230_1286583878092230_1243498028_n.jpg
17857480_1286583801425571_21165297_n.jpg
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez czarek1991 » 10 kwi 2017, 20:36

Fajnie ale czeeeeeemuuu Peying? <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Grzechu125 » 11 kwi 2017, 17:21

też nigdy nie przepadałem za tą firmą, ale muszę przyznać że to radyjko spisuję się naprawdę ładnie :D
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Postprzez czarek1991 » 11 kwi 2017, 21:02

no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez dam92 » 12 kwi 2017, 00:11

130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Grzechu125 » 17 kwi 2017, 08:17

czarek1991 napisał(a):no chyba to sobie wmowiles zeby nie zalowac wydanej kasy :D

chodzi mi o to, że gra całkiem fajnie, jest nawigacja, kamera cofania, mogło by troszkę płynniej działać, ale tragedii nie ma :)

Dopisano 17 kwi 2017, 07:18:

dam92 napisał(a):130KM to ma wolnossące 1.8, z turbo jesteś w stanie dojść na 170Km ze zwykłego bpka.. ;)

ale koszta uturbienia, są raczej wysokie :) Czy się mylę?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 18:32
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX3, 1995r, 1,6DOHC (107KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy