Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 14 maja 2017, 10:48

czarek1991 napisał(a):To nie rozporka to system bezpieczenstwa zatrzymujacy skrzynki w razie ostrego hamowania :D :D :D


Można i tak nazwać <lol> Co do wrażeń i odczuć z jazdy na usztywnionej budzie to jest to po prostu bajka. Przy każdym zakręcie chce się szarpać kierownicą bo reakcja na skręt i wyrywanie boczne z fotela jest niesamowite, jeździłem różnymi autami i driftowozem jako pasażer i stwierdzam, że na obecnych oponach nawet sportowe auto nie wstydziłoby się tych prędkości na łukach. Jedynie ogranicza mnie teraz słaby silnik ale o tym będę myślał później.

W planie jest jeszcze dolna rozpórka/spinka przednich wahaczy ( z tyłu wielowahacz i nie ma potrzeby grzebania tam bo wózek zawieszenia spina podłużnice) oraz fender bary pod przednimi błotnikami aby przednie kielichy nie pracowały w pionie, oczywiście wszystko custom <lol>

Wszystkim, którzy doceniają moją pracę i mi kibicują serdecznie <lol> :
Załączniki
hqdefault.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Palele » 15 maja 2017, 00:06

Nie no tylna rozpórka kozacka, na pewno teraz skrzynia Cię nie zabije. Pomyśl może nad klatką bo juz podstawy do niej są :D ;P W zwykłej drogowej BJtce z kanapą chyba by się nie sprawdziła gdyby ktoś chciał rozłożyć kanapę w stronę bagażnika to by się blokowała.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Rafalkom » 15 maja 2017, 21:31

Szybki post bo gonię zaraz do pracy. Dzisiaj się wymodziło takie coś w formie surowej, rozpórka dolna mocowana bezpośrednio do budy na pierwszych śrubach mocujących trawers przedniego zawieszenia, dwie sztuki bo jest tajne zamówienie <lol>
Załączniki
DSCN6134.JPG
DSCN6135.JPG
DSCN6136.JPG
DSCN6137.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez franek74 » 16 maja 2017, 09:37

Nie no idziesz jak "przecinak" ;) Proszę o fotorelację jak to siadło pod Twoją Magdalenką ;) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Rafalkom » 17 maja 2017, 07:22

Póki co zamontowałem "spinkę/rozpórkę dolną" w formie surowej. Zdjęcia mam niestety tylko robione pralką i nie widać żadnych szczegółów. Z grubsza co można opisać. Mam fabrycznie spięty trawers zawieszenia jednak to spięty jest trawers, a zależy przecież żeby usztywniona bezpośrednio była buda więc element jest montowany na czterech śrubach na klucz 17 i są to pierwsze śruby mocujące całe przednie zawieszenie do karoserii. Nie obyło się bez cięcia, mocowanie tylnej tulei wahacza miało mały haczyk, który przeszkadzał we wsunięciu mocowania rozpórki między nie a karoserię/trawers więc zostało to ucięte bo w zasadzie jest to tylko element do spasowania podczas montażu, bo to śruba trzyma wszystko ( a przynajmniej ja tak myślę <lol> ). Mimo tego przyjechałem, auto prowadzi się bez zarzutu, nie słychać nic luzującego się tak więc sukces. Z minusów to jest jeden, spinka stała się najniższym punktem w aucie i mimo, że samochód nie stoi wcale nisko to zamontowany element znajduje się 8,5cm od ziemi co dla "popierdalacza" może być przykre przy miękkich sprężynach FK. Taka wysokość podyktowana niestety jest tym, że rura musi iść pod wydechem a ten z kolei jest zamontowany na gumach i pracuje i musi być jakaś minimalna odległość aby jedno nie uderzało o drugie.

Co do wrażeń to jeszcze nie przetestowałem tego rozwiązania, jednak moje być może subiektywne odczucie mówi, że auto lepiej reaguje na kontrę kierownicą i ma jeszcze lepszy czas reakcji na skręt. Slalom przy 80-90km/h wyszedł zadowalająco, nie poczułem żadnych niepożądanych ruchów auta, jechało dokładnie tak jak chciałem mimo dużego skoku pracy zawieszenia ( czyt. mocnego uginania się sprężyn). Ta szybka reakcja na ruch kierownica po prostu mnie cały czas zachęca do gwałtownych manewrów i w zasadzie każda wycieczka polega na wylatywaniu z fotela <lol> Jednak zaznaczam, że może to być tylko tzw. "placebo" bo przód był już wcześniej usztywniony górna rozpórką.
Załączniki
20170516_181231.jpg
20170516_181145.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez franek74 » 17 maja 2017, 21:50

O ja cierpię dolę...nisko :| za nisko :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Rafalkom » 19 maja 2017, 21:01

Dolna rozpórka pomalowana pyndzlem na zółto farbą chlorokauczukową, szkoda pracy i czasu na lakierowanie natryskowe. Po pierwszym wyjeździe z garażu będzie obdarta, plan jest również na pomalowanie całego zawieszenia w ten kolor. Coraz bliżej końca :D
Załączniki
DSCN6139.JPG
DSCN6140.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez franek74 » 19 maja 2017, 21:19

Taki...kanarkowy troszku ;) Na pewno będzie się rzucać w oczy jak zrobisz w nim całą zawiechę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez maderix95 » 19 maja 2017, 22:34

Chyba, że zrobisz zawias w różnych kolorach :D bywały i takie "kwiatki" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 20 maja 2017, 14:52

franek74 napisał(a):Taki...kanarkowy troszku ;)


No faktycznie hahaha
Załączniki
DSCN5938.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 23 maja 2017, 13:15

Proszę Państwa :D Dół podwójnie spięty, zarówno trawers jak i buda przy mocowaniu zawieszenia <jupi>

Co ciekawe, w tym tygodniu prawdopodobnie dojadą do mnie "słynne" śruby MAGIC CAMBER, co prawda nie są to Monroe Magic Camber tylko śruby Powerflexa pozwalające uzyskać kąt +/– 1,75 stopnia jednak 3 stopniowy negatyw jest mi niepotrzebny a cena Monroe prawie dwukrotnie wyższa, poza tym nie chcę aby nadmiernie zjadało mi jednostronnie opony.
Załączniki
DSCN6141.JPG
DSCN6142.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez franek74 » 23 maja 2017, 16:57

O to że będzie Ci się opona wycierała przy -3" nie musisz się martwić...3 rok już śmigam a na obecnych oponach ponad rok i w ogóle nie widać większego zużycia opony z jednej strony...co innego jakbyś driftował non stop...–/+ 1,75 to bardzo mało, ale miejmy nadzieję że ocieranie opony o nadkola ustanie... <spoko> U mnie jest max -3" i pewnie opona 205/45/17 też by nie obcierała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez maderix95 » 23 maja 2017, 18:30

Jeszcze szybkie pytanko. Na przykładzie śrub monroe. W paczce jest komplet na 1 amorek? Czy na oba? :D jak to się montuje w BeJotach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 23 maja 2017, 18:37

franek74 napisał(a):O to że będzie Ci się opona wycierała przy -3" nie musisz się martwić...3 rok już śmigam a na obecnych oponach ponad rok i w ogóle nie widać większego zużycia opony z jednej strony...co innego jakbyś driftował non stop...–/+ 1,75 to bardzo mało, ale miejmy nadzieję że ocieranie opony o nadkola ustanie... <spoko> U mnie jest max -3" i pewnie opona 205/45/17 też by nie obcierała ;)


Według obliczeń przy kącie -1,75 góra koła czyli opona powinna się schować do środka o 18mm, myslę że będzie to wystarczająco, jeżeli nie to będę wycinał i rzeźbił błotniki.

maderix95 napisał(a):Jeszcze szybkie pytanko. Na przykładzie śrub monroe. W paczce jest komplet na 1 amorek? Czy na oba? :D jak to się montuje w BeJotach?


Ponoć jest to komplet na jedną oś, czyli dwie śruby. Montuje je się w mocowanie amortyzatora ze zwrotnicą, są tam dwie śruby, dolna i górna. Te magic cambery montuje się jako górne i obracając śrubą ustawiasz kąt pod jakim zwrotnica ma siedzieć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 23 maja 2017, 18:42

Ah, w ten sposób. Bo ogólnie przy ogarnianiu sprężyn zauważyłem tam jeszcze śrubę mocującą jakąś blachę która trzyma przewód do zacisków bodajże. Chyba, że to od absu. W każdym razie między tymi 2 dużymi śrubami jest jeszcze taka malutka, która przechodzi przez mocowanie amortyzatora i wkręca się w zwrotnicę (dobrze mówię?). Nie będzie ten mały pierdek blokować nic? Pozbyć się tego? Czy jak? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez franek74 » 23 maja 2017, 20:58

maderix95 napisał(a):Ah, w ten sposób. Bo ogólnie przy ogarnianiu sprężyn zauważyłem tam jeszcze śrubę mocującą jakąś blachę która trzyma przewód do zacisków bodajże. Chyba, że to od absu. W każdym razie między tymi 2 dużymi śrubami jest jeszcze taka malutka, która przechodzi przez mocowanie amortyzatora i wkręca się w zwrotnicę (dobrze mówię?). Nie będzie ten mały pierdek blokować nic? Pozbyć się tego? Czy jak? <co?>

To jest uchwyt od czujnika ABSu a dokładniej od linki ABSu...linkę wyjmujesz z tego uchwytu i odkręcasz górną śrubę a dolną luzujesz, ustawiasz kąt i wszystko skręcasz...linkę wkładasz na swoje miejsce i po robocie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez maderix95 » 24 maja 2017, 19:13

franek74 napisał(a):
maderix95 napisał(a):Ah, w ten sposób. Bo ogólnie przy ogarnianiu sprężyn zauważyłem tam jeszcze śrubę mocującą jakąś blachę która trzyma przewód do zacisków bodajże. Chyba, że to od absu. W każdym razie między tymi 2 dużymi śrubami jest jeszcze taka malutka, która przechodzi przez mocowanie amortyzatora i wkręca się w zwrotnicę (dobrze mówię?). Nie będzie ten mały pierdek blokować nic? Pozbyć się tego? Czy jak? <co?>

To jest uchwyt od czujnika ABSu a dokładniej od linki ABSu...linkę wyjmujesz z tego uchwytu i odkręcasz górną śrubę a dolną luzujesz, ustawiasz kąt i wszystko skręcasz...linkę wkładasz na swoje miejsce i po robocie ;)

Ok, tylko o to mi chodziło. Bo myślałem, że będzie przeszkadzać czy cuś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 25 maja 2017, 23:55

Uwaga, uwaga moi drodzy. Dzisiaj przed południem założone śruby i ustawiony maksymalny negatyw jaki są one w stanie dać czyli 1,75 stopnia. I powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony i nie spodziewałem się takiego efektu, góra koła faktycznie schowała się o te wyliczone 18mm lub nawet więcej. Sumując z fabrycznymi kątami i minimalnym pochyleniem z tytułu obniżenia wychodzi około 2 stopni negatywu. Pierwsze testy drogowe zaliczone, i wrażenia bardzo pozytywne, tylne koła w końcu nie trą o błotniki i można "uwolnić bestię" w zakrętach, w połączeniu z usztywnioną karoserią auto daje mega frajdę <jupi>

Myślę o powrocie do dystansu 25mm na tył i przetestowanie czy w dalszym ciągu nic nie będzie tarło przy ostrych zakrętach, w tej chwili na 20mm dystansie to koło naprawdę się schowało i nie ma aż takiego efektu wow jeśli chodzi o szerokość.

Zdjęcia robione pod innymi kątami w stosunku do auta, różnica na żywo kolosalna.
Załączniki
20170524_120133.jpg
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Palele » 26 maja 2017, 00:10

Fajnie to wygląda a jak jeszcze jest praktyczne to całkiem super ;) Może tez bym sobie to sprawił i założył wreszcie springi na tył :D
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez czarek1991 » 26 maja 2017, 09:41

Dawaj ten dystans spowrotem :-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy