Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 12 mar 2017, 22:17

Okaże się dopiero za jakiś czas jak to usiądzie, będzie trzeba wypychać tylne błotniki bo letnie koła są delikatnie mówiąc wystające <lol>
I teraz pora, aby zasięgnąć opinii postronnych, plan jest prosty. Pozostaje zwykły poliftowy zderzak, jednak z dorobioną dokładką, nie dość, że chcę sprawić aby wyglądał na trochę masywniejszy to jeszcze mógłby być z 5cm (a może mniej) niższy, jak na razie szukałem inspiracji i jedyne sensowne rzeczy to te ze zdjęć poniżej. Osobiście jestem przekonany do opcji numer dwa ze względu na jej ostre krawędzie co mi się podoba. Spodziewam się odpowiedzi, że to nie przejdzie jednak zapytam Was. Co o tym myślicie?
Załączniki
ZDERZAK.jpg
Numer jeden
$_57.JPG
Numer dwa, dokładka na zderzaku amerykańskiej zwykłej wersji jednak kształt mogę zastosować w moim zderzaku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Nicole » 21 mar 2017, 19:56

Rafalkom napisał(a): Co o tym myślicie?


Osobiście wybrałabym pierwszą opcję <oczko>

I trochę popracowała jeszcze nad przednimi drzwiami – tapicera – boczki <oczko>
Choć pewnie już było przy nich sporo roboty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2016, 14:08
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323f BJ ZM-DE 2002
viewtopic.php?f=312&t=195522

Postprzez maderix95 » 21 mar 2017, 22:08

Nicole napisał(a): Osobiście wybrałabym pierwszą opcję <oczko>

Też jestem za pierwszą opcją. Możesz pokombinować ewentualnie z ez-lipem jeszcze do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez dawid075321 » 23 mar 2017, 12:01

Mam pytanie co do car audio. Ja mam tez całkiem mocne u siebie, ale mam problem z plastikami, przy nie których rodzajach muzyki, np. instrumentalnej przy wysokich tonach plastiki drzwi i bagażnika wpadają w wibracje, które psują efekt. Wygluszylem całe wnętrze matami ale nie mam sposobu na boczki drzwi i bagażnika, też tak masz czy mój przypadek jest odosobniony?
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 12:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Postprzez maderix95 » 23 mar 2017, 12:12

dawid075321 napisał(a):Mam pytanie co do car audio. Ja mam tez całkiem mocne u siebie, ale mam problem z plastikami, przy nie których rodzajach muzyki, np. instrumentalnej przy wysokich tonach plastiki drzwi i bagażnika wpadają w wibracje, które psują efekt. Wygluszylem całe wnętrze matami ale nie mam sposobu na boczki drzwi i bagażnika, też tak masz czy mój przypadek jest odosobniony?


Wibruje ci przy wysokich? U mnie jak muzyka schodzi nisko to potrafi latać ta pokrywa w bagażniku. A jeśli chodzi o boczki z przodu, to z tego co pamiętam trzeba sporo plastiku wyciąć, przynajmniej u mnie bo przy większym basie, głośnik (okrągły) uderzał o boczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez dawid075321 » 23 mar 2017, 12:55

Plastiki po usuwane są w boczkach. Przy basie niskim i głębokim wszystko jest ok.
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 12:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Postprzez Rafalkom » 23 mar 2017, 18:08

dawid075321 napisał(a):Mam pytanie co do car audio. Ja mam tez całkiem mocne u siebie, ale mam problem z plastikami, przy nie których rodzajach muzyki, np. instrumentalnej przy wysokich tonach plastiki drzwi i bagażnika wpadają w wibracje, które psują efekt. Wygluszylem całe wnętrze matami ale nie mam sposobu na boczki drzwi i bagażnika, też tak masz czy mój przypadek jest odosobniony?


Wysokie tony zazwyczaj są zakłócane przez zniekształcenia pochodzące właśnie z przetwornika. Jestem bardziej skłonny uwierzyć, że przy takiej muzyce są pewne niższe rejestry częstotliwości, które powodują rezonowanie plastików, prostym sposobem na pozbycie się takiego niepożądanego efektu jest zastosowanie pianki na tapicerkę, przyklejasz ją od wewnętrznej strony np. tapicerki drzwi czy osłony w klapie bagażnika. W zasadzie każda pianka się nada do takiego zastosowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 28 mar 2017, 19:55

Auto czeka na lepsze dni czyt. ogarnięcie blachy i inne ulepszenia, które siedzą na razie w głowie. Póki co założone już letnie obuwie z usprawnieniem tylnej osi w porównaniu do poprzedniego roku. Wygląda to nawet śmiesznie bo japa w nadkolach taka, że wycieczka z Chin by weszła. Jedno trzeba o tych oponach powiedzieć, kleją. No i jest nawet przyjemnie szeroko :)
Załączniki
Schowek01.jpg
Schowek02.jpg
DSCN5984.jpg
DSCN5987.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Palele » 28 mar 2017, 20:19

Z przodu fajnie się wtapia ale na glebę trzeba bo duży prześwit. Z tyłu kwestia gustu, na ziemię na pewno ale czy za bardzo felga nie jest wysadzona, ja miałem tak przez kilka dni, potem zamieniłem się na taki sam model z innym ET.... <oczy> Na dziurach(felga z ET 10 albo ET20), opona waliła mi o nadkola jak brałem kogoś a jak miałem komplet to nie było jazdy ale jak masz zamiar sam jeździć ewentualnie +1 to spoko. Zakładaj springi i pokazuj efekt ;)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez maderix95 » 28 mar 2017, 20:26

Palele napisał(a):Z przodu fajnie się wtapia ale na glebę trzeba bo duży prześwit. Z tyłu kwestia gustu, na ziemię na pewno ale czy za bardzo felga nie jest wysadzona, ja miałem tak przez kilka dni, potem zamieniłem się na taki sam model z innym ET.... <oczy> Na dziurach(felga z ET 10 albo ET20), opona waliła mi o nadkola jak brałem kogoś a jak miałem komplet to nie było jazdy ale jak masz zamiar sam jeździć ewentualnie +1 to spoko. Zakładaj springi i pokazuj efekt ;)


Z tego co mi się zdaje u niego więcej jak 1+1 nie wchodzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Palele » 28 mar 2017, 20:33

No faktycznie <glupek2> <rotfl> Jakoś tak przeleciałem zdjęcia i myślałem że tam gdzie są wzmaki to tylko do zdjęcia złożone fotele <glupek2> Już widzę <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Rafalkom » 28 mar 2017, 20:36

Dokładnie tak, auto jest dwuosobowe :D Co do et to w odniesieniu do OEM felg 15 cali o szerokości 6J i ET 45 to biorąc pod uwagę szerokość felgi letniej, która wynosi 7J przód jest wysunięty o 28mm na koło a tył 45mm. Czyli odpowiednio przód szerszy o 56mm a tył w tej chwili o 90mm , prawie się pomyliłem w tej matematyce <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 28 mar 2017, 21:21

Delikatna gleba wskazana bo straszna koza teraz :D zupełnie jakbym widział moja na starych 17".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 29 mar 2017, 19:59

Oczywiście będzie obniżenie -30 a przynajmniej mam taką nadzieję, że tyle usiądzie. Jeżeli będzie dalej piało będę myślał nad jakimiś "ulepszeniami". Sprężyny czekają na montaż. Jednak najpierw chcę ogarnąć ważniejsze rzeczy, które wymagają zrobienia ( póki trzyma geometrię hahaha )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 2 kwi 2017, 18:29

Zawieszenie z przodu zrobione, jednak od strony kierowcy przy mocnym skręcie sprężyna z górnym mocowaniem przeskakuje i "strzela", winnym zrobiłem łożysko pod poduszką, czeka mnie rozbiórka tej kolumny i wymiana ów łożyska. Co do obniżenia to złożone raz nie satysfakcjonowało mnie w ogóle więc wziąłem się za to raz drugi i zeszlifowałem na 3mm dolną gumę, na której siedzi sprężyna, efekt zauważalny gołym okiem.
Załączniki
przod stare.jpg
Przed założeniem
przod nowe.jpg
Po założeniu, szału nie robi jednak jest zdecydowanie schludniej
zaciski.jpg
Do tego "pomalowałem" zaciski na żółty kolor farbą, która została mi z malowania sprężyn, czyli recykling tzw. Kwestia gustu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 2 kwi 2017, 20:53

Tylne koła nie wystają ci poza błotniki? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 2 kwi 2017, 21:11

Odpowiem śmiesznym dla mnie powiedzeniem: "Jest gnuj a jak z policją powiec?" hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 2 kwi 2017, 21:14

No powiedzenie the best :D masz fotki z tyłu? Nie żeby tu jakieś fetysze wychodziły czy coś <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Rafalkom » 2 kwi 2017, 21:20

Wyżej masz jedyne aktualne zdjęcie z tyłu. Szczerze mówiąc to marzy mi się jakiś widebody, nie drastyczny jednak poszerzenie karoserii o 5-6cm byłoby miłe choć pewnie nigdy tego nie zrealizuję. Jednak same dystanse aby poszerzyć jeszcze bardziej osie to dość droga zabawa plus do tego blacharka i malowanie połowy auta. Ogółem mówiąc kupa roboty a auto staram się mieć na co dzień do jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez maderix95 » 2 kwi 2017, 22:06

Rafalkom napisał(a):Wyżej masz jedyne aktualne zdjęcie z tyłu. Szczerze mówiąc to marzy mi się jakiś widebody, nie drastyczny jednak poszerzenie karoserii o 5-6cm byłoby miłe choć pewnie nigdy tego nie zrealizuję. Jednak same dystanse aby poszerzyć jeszcze bardziej osie to dość droga zabawa plus do tego blacharka i malowanie połowy auta. Ogółem mówiąc kupa roboty a auto staram się mieć na co dzień do jazdy.


To górne widzałem :D to jeszcze z japą. Chciałem zobaczyć jak wygląda na springach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 18:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy