Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez franek74 » 2 sie 2017, 22:01

BRAVO TY <spoko> Fajny patent na wentylacje hebli ;) Tylne nadkola pięknie się prezentują :P na ostatnim zdjęciu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Rafalkom » 3 sie 2017, 14:13

maderix95 napisał(a):Hmm, a nie myslałeś, żeby pociągnąć wiatr z dolnej kratki? Czy chłodnica przeszkadza?


Był taki pomysł, jednak zabrałbym powietrze chłodnicy więc to rozwiązanie odpadło na "dzień dobry".

franek74 napisał(a):BRAVO TY <spoko> Fajny patent na wentylacje hebli ;) Tylne nadkola pięknie się prezentują :P na ostatnim zdjęciu...

Właśnie, na ostatnim zdjęciu <lol> To tak samo jak magia telewizji albo magia odpowiednich fotografii. Dodać odrobinę HDR'u, odpowiednie ujęcie i każdy gruz będzie na ekranie robił wrażenie <lol>

Niestety awaria ( czyt. pech) wyeliminowała mnie z udziału w dwudniowej imprezie w Wilczych Laskach w ten weekend, gdzie miałem trochę "pobębnić". Co najmniej trzy spalone tranzystory i co tam jeszcze to cholera wie. Mam tylko nadzieję, że piec uda się naprawić dając mu nowe części. <oczy>

EDIT 8.08.2017
Jak ktoś ciekawski zajrzy w nieodświeżany temat to póki co jedno króciutkie i średnie wideo na trochu mokrej nawierzchni.
https://youtu.be/KpEkH4FYypw
Załączniki
FHD0007.JPG
FHD0008.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 15 sie 2017, 15:24

Dawno nic nie aktualizowane. Mam kilka przyjemnych zdjęć i do tego jakieś wideło jak to się toczy żółwim tempem, ale z tym to cichutko <lol>
Poza tym muszę działać z przyczepnością przodu auta. Przy wyższych prędkościach w łuku dalej jest podsterowne przy dodawaniu nawet delikatnie gazu gdzie auto jest słabe jak emeryt a mimo to się tak dzieje. Gdyby zniwelować tę niepożądaną charakterystykę mógłbym jeszcze zyskać kilka kilometrów prędkości na łukach. Póki co mam dwa pomysły na to, 1 stopień negatywu z przodu i jazda na mniejszym ciśnieniu niż do cywilnej jazdy.


Załączniki
FHD0007HDR.jpg
FHD0009.JPG
FHD0012.JPG
PrywataPhoto1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bolsblue » 17 sie 2017, 17:52

Jak ty wyprzedzasz, machasz ta kierownica jakbyś czołgiem jechał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez Rafalkom » 17 sie 2017, 23:55

Bolsblue napisał(a):Jak ty wyprzedzasz, machasz ta kierownica jakbyś czołgiem jechał :D


To tak ma być, wszystko pod kontrolą <lol>

Inny przejazd łukiem o najwyższych prędkościach. Miałem jeszcze zapas jednak wolałem go sobie zostawić "w razie czego"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Damian68 » 18 sie 2017, 08:11

Oj chyba problemy z geometrią , że tak koła piszczą hahaha
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Zoomi » 18 sie 2017, 20:56

Całkiem nieźle trzymają się te oponki semislick bo domyślam się że to one były w akcji ale tego wyprzedzania to nijak nie pochwalam. Takie szarpanie za kierownice przy wyprzedzaniu jest bardzo niebezpieczne przy wiekszej prędkości i można niezlego pirueta wykręcić raczej ostatniego w życiu. Wystarczy że na jezdni będzie pół litra oleju czy nawiany wiatrem piasek i Cię nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2017, 21:32

Mocno ufasz swoim umiejętnościom, sprzętowi i warunkom a te bywają różne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 18 sie 2017, 22:37

Zoomi napisał(a):Całkiem nieźle trzymają się te oponki semislick bo domyślam się że to one były w akcji

Te opony to drogowe Dunlopy Sport Blueresponse o szerokości 195.

Odnośnie brawurowej jazdy. Cały czas w głowie jest myśl, że ryzykuję zdrowiem a nawet życiem głównie swoim ale również innych. Staram się jeździć w ten sposób tylko w porach i dniach gdy jest ograniczony ruch oraz tylko drogami które znam dobrze, aby do minimum zmniejszyć szansę zrobienia krzywdy komuś. Oczywiście ktoś powie, że się usprawiedliwiam. Myślę, że na takie nieodpowiedzialne zachowanie nie ma usprawiedliwienia, po prostu. W przypadku nieszczęścia pretensje i żale na pewno będę miał tylko do siebie, choć nie zakładam scenariusza że się rozbiję choć pokorę mieć należy.

W kwestii agresywnych manewrów, ktoś musiałby się tym autem przejechać, żeby zrozumieć jego stabilność. Wyścigówka to nie jest, ale fabryka do tego to daleka droga. Uwierzcie. Z zewnątrz auto wygląda jakby leciało w rów, a w środku mam nad nim kontrolę. Co prawda takie gwałtowne manewry przy licznikowych 190 to faktycznie przesada z mojej strony i tutaj muszę się ukorzyć. Do tej pory po wszystkich "ulepszeniach" nie udało mi się wyprowadzić tego samochodu z równowagi.

Neonixos666 napisał(a):Mocno ufasz swoim umiejętnościom, sprzętowi i warunkom a te bywają różne.

Ufam w pewnym stopniu. W głowie zawsze siedzi myśl podczas takiej jazdy, że w każdej chwili może być na jezdni tłusta plama, opona może pęknąć, przewód hamulcowy może puścić i wiele wiele innych. W każdej chwili może stać się coś złego. Równie dobrze może się to stać jadąc spokojnie. Kierowcą rajdowym nie jestem, jednak coś tam się nauczyłem i kilka razy uratowało mi to pupę w sytuacjach awaryjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Piter5700 » 18 sie 2017, 23:33

Widzę, że korzystasz z możliwości tego auta :P
Swoją drogą polecam opony Toyo Proxes T1R do dynamicznej jazdy, bardzo przewidywalne i nie tracą "gwałtownie" przyczepności, po rozgrzaniu kleją się do drogi ;)
ContiPremiumContact traci przyczepność w pewnym momencie, bez możliwości dociążenia podczas poślizgu.
Pirelli, które mam teraz, na początku super, a po rozgrzaniu ściągają jak opony zimowe... :| tyle że na mokrej nawierzchni znowu lepsze niż Toyo :]

Zoomi napisał(a):Całkiem nieźle trzymają się te oponki semislick bo domyślam się że to one były w akcji

semislick to z nich dopiero będzie za kilkaset kilometrów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2017, 00:56

Piter5700 napisał(a):Widzę, że korzystasz z możliwości tego auta :P
Swoją drogą polecam opony Toyo Proxes T1R do dynamicznej jazdy, bardzo przewidywalne i nie tracą "gwałtownie" przyczepności, po rozgrzaniu kleją się do drogi ;)
ContiPremiumContact traci przyczepność w pewnym momencie, bez możliwości dociążenia podczas poślizgu.
Pirelli, które mam teraz, na początku super, a po rozgrzaniu ściągają jak opony zimowe... :| tyle że na mokrej nawierzchni znowu lepsze niż Toyo :]


W tej chwili jeżeli będę zmieniał drogowe opony to tylko na właśnie takie dunlopy, ewentualnie micheliny pilot sporty jeżeli znajdę w tym rozmiarze, ewentualnie drugi komplet "na specjalne okazje" jakichś semi-slicków choć to byłoby śmieszne w tym aucie bo ono nie jedzie niestety, plan na podwyższenie mocy jakiś w głowie jest jednak jest to szaleństwo czyt. nieopłacalne i w przyszłości może być opłakane w skutkach dla motorowni. Co do utraty przyczepności przy ich nadmiernym rozgrzaniu to da się to wyczuć. Zaczynają delikatnie pływać ( przynajmniej w moim przypadku) co jest u nich oznaką przegrzania w stadium początkowym a wtedy już odpuszczam sobie agresywną jazdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Zoomi » 19 sie 2017, 13:11

Nie będę odnosił się do tego czy tak zapier....lać po zakrętach drug publicznych wypada, mi to nie przeszkadza i sam też czasem pojadę bokiem, ale to wyskakiwanie komuś zza zderzaka i szarpanie gwałtowne za kierownicę podczas wyprzdzania to jest niestety szczyt nieodpowiedzialności, bo prowokujesz czyjś błąd i sytuację niebezpieczną na 100% w tym przypadku nie tylko dla Ciebie. Co z tego że unikasz godzin szczytu skoro wystarczy że spotkasz na drodze jeden jedyny samochód i robisz taki głupi manewer. Po co? Na to nie ma wytłumaczenia. Jak ludzie jeżdżą w wyścigach to taki manewr trudno, może być konieczny by zaskoczyć przeciwnika, ale zarówno jeden i drugi na torze znalazł się świadomie i na własne ryzyko. Na drodze publicznej z nikim nie walczysz więc z 95% prawdopodobnieństwem nikt Ci drogi nie będzie zajeżdżał jak zechcesz go normalnie na wprost wyprzedzić.

Co do opon Continentala to fakt że są dość ekstremalne, trzymają się zakrętu nieprzeciętnie dobrze, nawet przy długiej jeździe ekstremalnej ale jak się już przegnie pałę to moment w którym utracą tę przyczepność jest raczej nie do naprawienia w sposób kontrolowany, tu już kwestia przypadku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2017, 15:13

Auto, które wyprzedzałem w ten sposób to Audi A3 z opisu filmu i jechał nim mój znajomy, który był przygotowany na takie manewry z mojej strony. Co prawda stwierdził, że wygląda to strasznie z jego perspektywy jednak wiedział, że tak zrobię. Innych uczestników ruchu nie prowokuję w ten sposób bo wiem, że lubią panikować i wtedy z ich strony występują nieprzewidziane manewry, mimowolne przyspieszanie gdy ich wyprzedzam itd. itp. a nie ma co ukrywać, że czym pojechać nie mam i wystarczy z ich strony przyspieszenie rzędu 0,03G i jestem głęboko w... bo w moim przypadku robi to ogromną różnicę... Poza tym, napisałem już wcześniej że faktycznie nie ma usprawiedliwienia na takie zachowanie i jestem tego świadom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bastek1990 » 19 sie 2017, 21:45

Rafalkom przyjmujesz krytyke na klate jak malo kto :) rob jak chcesz i kiedy chcesz wazne bys nie narobil cos osobie ktora nie bedzie niczemu winna np. Wracajaca rodzina z wakacji do domu.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 17:13
Posty: 103 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f ba Z5

Postprzez Rafalkom » 20 sie 2017, 11:26

Bastek1990 napisał(a):Rafalkom przyjmujesz krytyke na klate jak malo kto :)


Dziękuję, to miło z Twojej strony, że tak stwierdzasz <jupi> . Staram się myśleć logicznie i przyznaję rację wszystkim tym, którzy mają racjonalny argument :)
A akurat tutaj padły takie argumenty i trzeba się przyznać do błędu i nieodpowiedzialności. Agresywna jazda jednak gdzieś wchodzi w krew niestety i uzależnia :(

Bastek1990 napisał(a):rob jak chcesz i kiedy chcesz wazne bys nie narobil cos osobie ktora nie bedzie niczemu winna np. Wracajaca rodzina z wakacji do domu.


I tego się trzymajmy! Również nie chcę nikomu robić krzywdy, nie wyobrażam sobie żyć później z takim piętnem psychicznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Zoomi » 20 sie 2017, 15:17

Tak przy okazji ładne ujęcia zdjęć, ciekawie wyszło na tle tego kolorowego nieba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez Rafalkom » 24 sie 2017, 20:07

Prywata Customs ruszyła powoli i się toczy <lol>
Załączniki
DSCN6513.JPG
DSCN6516.JPG
DSCN6518.JPG
DSCN6522.JPG
PRYWATA_BANER.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez franek74 » 24 sie 2017, 22:12

Ooooooo kolejny wielbiciel rozpórki spod Twojej rączki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Rafalkom » 25 sie 2017, 20:05

franek74 napisał(a):Ooooooo kolejny wielbiciel rozpórki spod Twojej rączki :P


Widać mam magiczne rączki <lol>
Zauważyłem, że wiele osób śledzi temat jednak niewiele osób się wypowiada w nim, co by mnie zachęciło jeszcze bardziej do dzielenia się doświadczeniami i relacjami z prac ;P

Prace metalurgiczne uważam za zakończone, nowe metody okazały się skuteczne, dużo szybsze oraz prostsze <spoko> Przemek, przykro mi ale niestety nie będziesz jedyną osobą, która będzie miała taki rarytas w aucie <płacze> To jest wierna kopia Twojej rozpórki <oczko>

I powiem Wam szczerze, że dobrze wrócić do garażu po dłuższej przerwie. Poczułem się jak ryba w wodzie <jupi>
Załączniki
DSCN6523.JPG
Ło kuwa jaka wyścigówa w tle, hahaha. Aż ciężko mi uwierzyć, że to auto w tle teraz sobie spokojnie stoi a niekiedy pokonuje zakręty z dość dużymi prędkościami i powoduje odruchy wymiotne u pasażerów :D Oczywiście jak się przez 10 minut będzie rozpędzał :P
DSCN6524.JPG
DSCN6527.JPG
Tak to siedzi na kielichu, szczerze mówiąc jest spasowana lepiej od mojej.
DSCN6528.JPG
Jest też "MAGICZNA" rączka :D
DSCN6529.JPG
Zdjęcie wyszło rozmazane ale musiałem sobie strzelić taką fotkę na pamiątkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez AdamR323bg » 26 sie 2017, 11:44

Dobra robota, serio ta rozporka daje aż tak wyczuwalne efekty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 20:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy